مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گزارشی از کوچولوهای نخواستنی!

[ad_1]
به گزارش بلاغ، عدم رغبت و تمایل برخی زوجین جوان به فرزندآوری از معضلات و چالش هایی به شمار می رود که اثرات و تبعات مخرب آن کانون خانواده و به تبع بافت جمعیتی جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فرزندآوری عامل بقای نسل، رشد استعدادها، پویایی نیروی انسانی و اقتدار جمعیتی محسوب می شود و در فقدان و خلاء آن علاوه بر به خطر افتادن کانون و نظام خانواده،بافت جمعیتی جامعه نیز با چالش ها و نارسایی هایی مواجه می شود که اثرات و تبعات مخرب آن،بعضا در حوزه ها و عرصه های کلان و ملی کشور نمود و ظهور پیدا می کند.

در طول سالیان گذشته،سیاست های کنترل جمعیت و تشویق به فرزند کمتر،زندگی بهتر از تصمیمات غلط و اشتباهی بود که باعث برخی تغییرات در نظام جمعیتی کشور شد،امری که اخیرا به دفعات و کرات از سوی کارشناسان و صاحب نظران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

فارغ از برخی سیاست های کلان کشوری در گذشته که به نوعی می توان از آن به عنوان محاسبات و ارزیابی های غلط یاد کرد،برخی از عوامل دیگر نیز در کاهش میل زوجین به فرزند آوری موثر بوده است.

مصطفی رازینی،جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی در نقد و بررسی این پدیده اظهار داشت:اساسا فرزند یکی از ستون ها و پایه های اصلی انسجام و تحکیم بنیان خانواده محسوب می شود که در خلاء و فقدان آن،خانواده با فراز و نشیب های غیر قابل پیش بینی و خسران آوری از منظر اجتماعی،فرهنگی و روحی و عاطفی روبرو خواهد شد.

وی افزود:هراس از پذیرش مسئولیت فرزند،یکی از دلایل موثر در شکل گیری این بی میلی و بی رغبتی زوجین به فرزند آوری محسوب می شود.

جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی عنوان کرد:هراس و بی میلی مذکور خود معلول عوامل دیگری است که بخش اعظم آن به مسائل اقتصادی باز می گردد.

وی افزود:هزینه ها و مخارج سنگین زندگی،عدم کسب درآمد کافی برای تامین الزامات مادی و اقتصادی،مخارج سنگین پزشکی و به تبع آن هزینه هایی که از دوران طفولیت تا نوجوانی و حتی جوانی برای خانواده و والدین ایجاد می شود از نمونه مواردی به شمار می رود که در کاهش انگیزه فرزند آوری نقش بسزایی ایفا می کند.

رازینی عنوان کرد:در کنار مورد فوق،تزلزل موقعیت شغلی، بی ثبات بودن آن و معضل بیکاری و برخی محدودیت ها در توزیع فرصت های شغلی از دیگر عواملی است که در ظهور و بروز چنین ذهنیتی در میان زوجین بی تاثیر نیست.

*تشویق و ترغیب به فرزندآوری مستلزم پشتیبانی ارگان‌های ذیربط است

مرضیه شکوهی،محقق و پژوهشگر حوزه اجتماعی عنوان کرد:کاهش میل و رغبت زوجین به فرزندآوری،نتیجه ای جز بالا رفتن میانگین سنی جمعیت کشور، کاهش جمعیت جوان و تحلیل نیروی کار فعال و انرژیکِ انسانی و به تبع آن تشدید هزینه های بهداشتی و درمانی که جزء اجتناب ناپذیرِ جوامعِ با میانگینِ سنی بالا محسوب می شود ، در پی نخواهد داشت.

وی افزود:در چنین شرایطی،عزم ملی و حمایت دستگاهای اجرایی،حاکمیتی و ارگان های فعال و ذیربط در حوزه خانواده، فرهنگ و اقتصاد ضرورتی است که می تواند در افزایش میل و انگیزه زوجین به فرزند آوری نقش موثری را ایفاء کند.

محقق و پژوهشگر اجتماعی عنوان کرد:هر آنچه ثبات شغلی و اقتصادی برای جوانان تقویت شود به همان میزان تمایل برای فرزند آوری نیز افزایش خواهد یافت و بالعکس در شرایطی که فرصت های شغلی و توانایی اقتصادی جوانان ضعیف تر باشد،به همان میزان شاهد هراس از مسئولیت پذیری زوجین برای فرزند آوری خواهیم بود.

وی در خاتمه یادآور شد:می طلبد اقدامات حمایتی در این عرصه با تقویت هر چه بیشتری همراه شود و این مهم با همسویی،هم افزایی و تلاش نهادها و دستگاه های ذیربط فرادستی برای تعریف و طراحی بسته های حمایتی موثر برای زوجین جوان با هدف فرزند آوری،حاصل خواهد شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گزارشی از کوچولوهای نخواستنی عدم رغبت و تمایل …به گزارش دبلیوخبر و به نقل از صراط نیوز آذر ١١ گزارشی از کوچولوهای نخواستنی عدم رغبت گزارشی از کوچولوهای نخواستنی عدم رغبت و تمایل …گزارشیکوچولوهاینخواستنیگزارشی از کوچولوهای نخواستنی عدم رغبت و تمایل برخی زوجین جوان به فرزندآوری از معضلات گزارشی از کوچولوهای نخواستنی بلاغ نیوز خبروانعدم رغبت و تمایل برخی زوجین جوان به فرزندآوری از معضلات و چالش هایی به شمار می‌رود که گزارشی از کوچولوهای نخواستنیعدم رغبت و تمایل برخی زوجین جوان به فرزندآوری از معضلات و چالش هایی به شمار می رود که بلاغ مازندران گزارشی از کوچولوهای نخواستنیگزارشیکوچولوهاینخواستنیعدم رغبت و تمایل برخی زوجین جوان به فرزندآوری از معضلات و چالش هایی به شمار می رود که گزارشی از کوچولوهای نخواستنی پایگاه خبری …عدم رغبت و تمایل برخی زوجین جوان به فرزندآوری از معضلات و چالش هایی به شمار می رود که گزارشی از کوچولوهای نخواستنی اخبار قائم آنلاینگزارشی از کوچولوهایعدم رغبت و تمایل برخی زوجین جوان به فرزندآوری از معضلات و چالش هایی به شمار می رود که کوچولوهای نخواستنی چه دلایلی باعث ترس زوجین جوان از کوچولوهای نخواستنی گزارشی از کوچولوهای نخواستنی ترس ستاره پرسپولیس از هواپیما سفیردنا، کوچولوهای نخواستنی، جمعیت، بقای نسل، …سفیردنا،کوچولوهایگزارشی از کوچولوهای نخواستنی صفحه گزارشی از کوچولوهای نخواستنی پایگاه خبری …گزارشیازکوچولوهایبه گزارش سفیردنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرزندآوری عامل بقای نسل، رشد استعدادها متن کامل کنوانسیون رفع همة انواع تبعیض علیه زنان متن کامل کنوانسیون رفع همة انواع تبعیض علیه زنان کنوانسیون محو کلیه اشکال تبعیض علیه زنان سفر افراد مشهور به ایران که جنجالی شد عکس افراد مشهور در ایران خبر سفر یک بازیگر فیلم های هرزه نگاری، برای گرسنگان هزل و هجو در شبکه شیوه جدید برگزاری پارتی در تهران تصاویر سقوط یک شهاب سنگ در جنوب سیبری انفجاری مهیب و نور شدیدی از محل سقوط علائم هشدار دهنده



لینک منبع :گزارشی از کوچولوهای نخواستنی!

کوچولوهای نخواستنی!/ چه دلایلی باعث ترس زوجین جوان از فرزندآوری ... www.yjc.ir/.../کوچولوهای-نخواستنی-چه-دلایلی-باعث-ترس-زوجین-جوان-از-فرزندآوری-می‌شود‏ - ذخیره شده 1 دسامبر 2016 ... کوچولوهای نخواستنی!/چه دلایلی باعث ترس زوجین جوان از فرزندآوری می‌شود؟ به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،فرزندآوری عامل ... گزارشی از کوچولوهای نخواستنی! - - اخبار - قائم آنلاین www.qaemonline.ir/news.../گزارشی%20از%20کوچولوهای%20نخواستنی!‏ 1 دسامبر 2016 ... گزارشی از کوچولوهای نخواستنی! عدم رغبت و تمایل برخی زوجین جوان به فرزندآوری از معضلات و چالش هایی به شمار می رود که اثرات و تبعات مخرب آن ... گزارشی از کوچولوهای نخواستنی! | نوین گیت - خانه www.novingate.gigfa.com/گزارشی-از-کوچولوهای-نخواستنی/‏ - ذخیره شده گزارشی از کوچولوهای نخواستنی! توسط · ۱۳۹۵-۰۹-۱۱. به گزارش بلاغ، عدم رغبت و تمایل برخی زوجین جوان به فرزندآوری از معضلات و چالش هایی به شمار می رود که اثرات و ... گزارشی از کوچولوهای نخواستنی! | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28916928‏ 1 دسامبر 2016 ... گزارشی از کوچولوهای نخواستنی! عدم رغبت و تمایل برخی زوجین جوان به فرزندآوری از معضلات و چالش هایی به شمار می رود که اثرات و تبعات مخرب آن ... عدم تمایل به بچه دار شدن، کوچولوهای نخواستنی! - نی نی بان niniban.com/fa/.../عدم-تمایل-به-بچه-دار-شدن-کوچولوهای-نخواستنی‏ - ذخیره شده 17 سپتامبر 2016 ... از یک‌روز قبل گفته‌ام می‌خواهم درباره گزارشی که می‌نویسم با او صحبت کنم. همیشه سرش شلوغ است و دوست دارد روزی چهار تا پنج ساعت بیش‌تر کار کند ... کوچولوهای نخواستنی!/ چه دلایلی باعث ترس زوجین جوان از فرزندآوری می ... parsin-news.ir/exclusive/کوچولوهای-نخواستنی-چه-دلایلی-باعث-ترس/‏ 1 دسامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، فرزندآوری عامل بقای نسل، رشد استعدادها، ... ... کوچولوهای نخواستنی!/ چه دلایلی باعث ترس ... کوچولوهای نخواستنی - خبر آنلاین khabaronlines.ir/search/?q=کوچولوهای+نخواستنی‏ مشرق نیز با توجه به روند توسعه رسانه‌ای خود و ذائقه مخاطبان، تولید گزارش‌های تصویری را شروع کرده است. استراتژی گالیوری آمریکا متن گزارش مشرق برای آن دسته از ... اعتیاد، «رویا»ی 4 ماهه را به خواب ابدی برد - ایسنا www.isna.ir/news/.../اعتیاد-رویا-ی-4-ماهه-را-به-خواب-ابدی-برد‏ - ذخیره شده 5 ژوئن 2016 ... به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، 4 ماهه و دچار سوءتغذیه بود که بعد از اوردوز ناشی از اعتیاد احتمالا توسط والدینش در بیمارستانی در ورامین رها شده ... برچسب هاسفر می - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ایران و جهان ... www.tabnak.ir/fa/tag/46/سفر%20می‏ متحده نامزد می کند به گزارش ایسنا به نقل از. ... به دمشق سفر کنند به گزارش فارس شیخ احمد بدرالدین. ... جاسم کرار + عکس کوچولوهای نخواستنی میوه شب عید وارد. 90tv.ir | وبسایت رسمی برنامه ۹۰ - طارمی در لیست خرید تابستانی ۴ ... 90tv.ir/.../طارمی-در-لیست-خرید-تابستانی-4-تیم-مطرح-یونانی‏ - ذخیره شده 8 آوریل 2017 ... به گزارش وب سایت نود، بنا به گزارش سایت مارکای یونان، مهدی طارمی، مهاجم ... میرفت لالیگای یونان که اونجاهم نخواستنش رفت ترکیه شوتش کردن بیرون ... آبیها می خندیم کاوه آقای گل که با ۷ تا گل شده آقای گل دنیای کوچولوی آبیها !