مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان

[ad_1]

طرز تهیه ۳ نوع دمنوش خوش طعم برای روزهای سرد برفی؛

Lavender herbal tea

بهترین دمنوش گیاهی برای سرمای زمستان چیست؟ دمنوشی که هم حس خوب گرم شدن را به شما بدهد و هم بدنتان را برای مقابله با سرما آماده کند.

به گزارش آلامتو و به نقل از روزیاتو؛ حالا که هوا حسابی سرد شده و در آخرین ماه از پائیز شاهد حضور زمستان هستیم، بد نیست لذت دیدن برف را با نوشیدن چای های گیاهی و دمنوش های خانگی مضاعف کنیم. بدون شک چای نوشیدن در این هوا لذت فراوانی دارد و برای ایجاد تنوع خوب است طعم ها و عطرهای گوناگونی را به دایره انتخاب های خود بیفزائید تا علاوه بر لذت بردن از نوشیدنی خود، از خواص درمانی گیاهان داروئی نیز بهره مند شوید.

به همین خاطر در ادامه مطلب، دستور تهیه چند دمنوش خانگی را آموزش داده ایم و امیدواریم موردتوجهتان قرار بگیرند.

زنجبیل طعم و عطری قوی دارد و شاید موردپسند همه واقع نشود. اما باید بدانید خاصیت درمانی زیادی داشته و از جمله می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد که برای روزهای سرد سال بسیار مفید است. بنابراین برای خوش طعم کردن دمنوش زنجبیل بهتر است کمی عسل و آب لیموترش در آن ریخته و از این ترکیب جالب، لذت ببرید.

طرز تهیه: برای تهیه این دمنوش باید یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده و یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را درون ۳ پیمانه آب مخلوط کنید. سپس آنها را روی حرارت بگذارید تا بجوشند. پس از جوشیدن، شعله را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کم اجاق، دم بکشند.

دمنوش را در لیوان ریخته، کمی آب لیمو ترش درون آن چکانده و نوش جان کنید.

دمنوش اسطوقدوس

از گل های گیاه اسطوقدوس هم می توانید یک دمنوش عالی و آرامش بخش تهیه کنید. گل های بنفش این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید هستند. از جمله می توان به معالجه سرماخوردگی اشاره کرد که برای این روزهای سرد پائیزی و زمستانی کاملا مناسب به نظر می رسد. البته برای درمان دیابت، روماتیسم، میگرن و بیماری های صفراوی نیز به وفور از آن استفاده می شود.

طرز تهیه: برای تهیه چای با اسطوقدوس، یک مشت برگ خشک نعنا را با ۲ قاشق غذاخوری گل های اسطوقدوس درون قوری بریزید. سه پیمانه آب داغ درون آن ریخته و روی حرارت بگذارید تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. سپس با عسل یا هر شیرین کننده دیگری آن را مخلوط کرده و بنوشید.

این چای خوش عطر مملو از آهن و ویتامین C است که به راحتی نیز جذب بدن می شود. گیاه گزنه خواص درمانی متعددی دارد که از جمله می توان به درمان بیماری های فصل سرما، رفع درد مفاصل، ریزش مو و پیشگیری از پوکی استخوان اشاره کرد.

از خواص دارچین هم می توان به درمان دیابت، تسهیل گردش خون، درمان عفونت ها، رفع گرفتگی عضلات و خاصیت ضد ویروس و ضدعفونی کننده بودن آن اشاره کرد.

طرز تهیه: برای درست کردن دمنوش گزنه و دارچین، در یک کاسه، یک مشت کوچک گزنه خشک، دو مشت گل محمدی و یک مشت چوب دارچین را با هم مخلوط کنید. سپس ۴ پیمانه آب داغ را درون قوری بجوشانید. پس از جوشیدن آب، ۴ قاشق غذاخوری از مخلوط یاد شده را در آب بریزید و درب قوری را به مدت ۳۰ دقیقه بسته و روی حرارت بسیار کم بگذارید تا کاملا دم بکشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان پرتال …بهترین دمنوش گیاهی برای سرمای زمستان چیست؟ دمنوشی که هم حس خوب گرم شدن را به شما بدهد طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستانبهترین دمنوش گیاهی برای سرمای زمستان چیست؟ دمنوشی که هم حس خوب گرم شدن را به شما بدهد دمنوش های گیاهی عالی برای فصل زمستان سایت ……آشپزینوشیدنی هادمنوش های گیاهی عالی برای فصل زمستان دمنوش گیاهی برای طرز تهیه برای تهیه طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان پیام …طرزتهیهدمنوشگیاهیبرایفصلطرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان بهترین دمنوش گیاهی برای سرمای زمستان چیست؟طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان …بهترین دمنوش گیاهی برای سرمای زمستان چیست؟ دمنوشی که هم حس خوب گرم شدن را به شما بدهد طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستانطرزتهیهدمنوشگیاهیبرایخبر طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان را در جنجال ها بخوانید آش رشته،طرز طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان هفته …طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستانبهترین دمنوش گیاهی برای سرمای زمستان چیست؟دمنوش های گیاهی برای فصل زمستان کوکا بدن در فصل زمستان آشنا می شوید، دمنوش های گیاهی برای تهیه کنید و طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستانطرزتهیهدمنوشگیاهیکد مطلب تاریخ ثبت طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان بهترین دمنوش دمنوش زمستان دمنوشزمستانخبر طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان را طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان انواع شربت و نوشیدنی، آموزش درست کردن نوشیدنی، نوشیدنی گرم طرز تهیه لیموناد هندوانه خنک طرز تهیه نوشیدنی سرد با ژله طرز تهیه اسموتی کیوی و موز دمنوش عناب طرز تهیه و طبیعت و موارد منع مصرف نوشیدنیطبیسنتیدمنوش عناب از نظر طب سنتی ایران طبیعتی معتدل دارد، عناب خواص پزشکی مختلفی دارد در زیر به طرز تهیه با خواص دمنوش گیاهی آشنا شوید دمنوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی میان برخی افراد طرفدارانی حتی بیش از چای سیاه و سبز دارد غذاهای رژیمی انواع غذای رژیمی آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه رژیم های غذایی ضد انواع سرطان را بشناسید غذای رژیمی با اسنک کدو و طرز تهیه طرز تهیه یک سالاد طرز تهیه و تزیین کیک شطرنجی طرز تهیه و تزیین کیک شطرنجیپخت کیک یکی از لذت‌بخش‌ترین انواع آشپزی است، در این مقاله قصد آموزش آشپزی طرز تهیه ته‌ چین میگو طرز تهیه ته‌ چین میگومواد لازم برای نفر میگوی پوست کنده گرم زردچوبه قاشق چایخوری پیاز طرز تهیه نوتلا خانگی در پست قبلی طرز تهیه نوتلا را با روش دیگری داشتیم لینک دستور همونطور که میدونید شیر درمان با داروهای گیاهی محصولات ما برای فروش به تمام نقاط کشور توسط پست پیشتاز و سفارشی و تیپاکس به درب منزل و یا به معرفی انواع چای گیاهی و خواص آن‌ها مصرف یک نوع چای گیاهی به طور مداوم باعث بروز عوارض زیادی می‌شود از این رو پیشنهاد می‌شود



لینک منبع :طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان

طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان - آلامتو www.alamto.com/herbal-tea-cold-days.html‏ - ذخیره شده 1 دسامبر 2016 ... طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان:بهترین دمنوش گیاهی برای سرمای زمستان چیست؟ دمنوشی که هم حس خوب گرم شدن را به شما بدهد و هم بدنتان را ... چند دمنوش گیاهی مناسب زمستان - مای اصفهان myisfahan.com/894_چند-دمنوش-گیاهی-مناسب-زمستان.html‏ - ذخیره شده - مشابه 11 دسامبر 2013 ... دمنوشهای مناسب فصل زمستان و جلوگیری از سرماخوردگی. ... جایگزین مانند انواع جوشانده ها و دم نوش های گیاهی را هم امتحان کنید که هم راحت تهیه ... البته خواص این دو نوع نوشیدنی با هم متفاوت است و هر یک خاصیت های منحصر به فردی دارند. تصاویر برای طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان دمنوش های گیاهی برای فصل زمستان - کوکا www.coca.ir/herbal-tea-winter/‏ - ذخیره شده - مشابه خلاصه اینکه سرخارگل یکی از آن گیاهان ناب زمستانی است. ... دمنوش این گیاه خواص ضدعفونی‌کنندگی قوی دارد و با سرفه، سرماخوردگی یا برونشیت مقابله می کند. « دمنوش گیاهی » - نوشیدنی های مخصوص فصل سرما و زمستان • گیاهان ... https://baelm.net/دمنوش-گیاهی-نوشیدنی-های-مخصوص-فصل-س/‏ - ذخیره شده 24 دسامبر 2016 ... « دمنوش گیاهی » - نوشیدنی های مخصوص فصل سرما و زمستان نعناع؛ سرباز بدن ... خواص دارویی و درمانی سیر - معجزه ماست و سیر برای رفع ریزش مو ... دمنوش های مخصوص زمستان - انجمن نوعروس www.nowaroos.com/Thread-دمنوش-های-مخصوص-زمستان--8238‏ - ذخیره شده - مشابه 8 دسامبر 2011 ... برای تقویت سیستم ‌ایمنی بدن در فصل سرما، نوشیدن آب ‌میوه تازه و چای بسیار توصیه می‌شود. ... گیاه زیرفون خواص دارویی بسیاری دارد. ... بهترین روش برای تهیه این دم‌نوش آن است که نخست، 2 گیاه پونه و آویشن را بشویید و آن را به ... دم‌نوش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دم‌نوش‏ - ذخیره شده - مشابه روش تهیه به این صورت است که ابتدا روی گیاه که به طرز صحیحی خرد شده آب جوش ... مانند چای سیاه یا چای سبز اما دم‌نوش یا چای گیاهی از برگ، گل، پوست درخت (مانند ...... باید هنگامی که گیاه یکساله است و قبل از آن که گل دهد در فصل زمستان جمع‌آوری شود. آپارات - دمنوش پاییزی، دمنوش گیاهی، گیاهان دارویی www.aparat.com/.../دمنوش_پاییزی،_دمنوش_گیاهی،_گیاهان_دارویی‏ - ذخیره شده آپارات - دمنوش پاییزی، دمنوش گیاهی، گیاهان دارویی. ... تهیه ی دمنوش گیاهی خانگی · شوکوباکس. 106 بازدید ... کیش و زندگی - آموزش تهیه دمنوش - ویژه فصل زمستان. دمنوش های گیاهی که جان شما را در پاییز و زمستان نجات می دهند! - افکار ... khabarfarsi.com/u/30027803‏ 21 دسامبر 2016 ... شیره انگور که آن را دبس یا دوشاب نیز می نامند، یکی از چند معجون گیاهی مخصوص فصل سرماست. طبیعت این خوراکی، گرم و تر است و خواص مفیدی دارد. طرز تهیه دمنوش گیاهی برای فصل زمستان - ورود ponila.com/post/380422/‏ - ذخیره شده بهترین دمنوش گیاهی برای سرمای زمستان چیست؟ دمنوشی که هم حس خوب گرم شدن را به شما بدهد و هم بدنتان را برای مقابله با سرما آماده کند. به گزارش آلامتو و به ...