مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، متخصص اورولوژی، فوق تخصص پیوند کلیه و استادیار دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شیوع سرطان پروستات در آقایان به عوامل گوناگونی از جمله نژاد، محل زندگی، رژیم غذایی و عوامل ژنتیکی بستگی دارد.

سام‌زاده با تاکید بر نقش ژنتیک در بروز سرطان پروستات تصریح کرد: در افرادی که پدر و یا یکی از بستگان درجه یک آن‌ها به سرطان پروستات مبتلا باشند، شانس ابتلا به این بیماری حدود سه تا چهار برابر بیش از سایرین است.

این متخصص اورولوژی عنوان کرد: در افرادی که بیش از 2 نفر از بستگان آن‌ها به این بیماری مبتلا باشد، بسیار در معرض خطر بوده و لازم است به طور دوره‌‌ای توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرند و نقایص ژنتیکی آن‌ها نیز بررسی شود.

سام‌زاده گفت: تغذیه نقش مهمی در بروز بسیاری از سرطان‌ها از جمله بروز سرطان پروستات در آقایان دارد، مواردی از قبیل وجود نگهدارنده‌ها در مواد غذایی، کمبود ویتامین D و کمبود کلسیم در ایجاد این سرطان موثر هستند.

این متخصص اورلوژی با اشاره به اهمیت مصرف گوجه در مردان، تاکید کرد: گوجه فرنگی به دلیل داشتن ماده لیکوپن که در رب گوجه و سس گوجه بیشتر است در پیشگیری از ابتلا افراد به سرطان پروستات بسیار موثر است.

سام‌زاده افزود: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی و فرآورده‌های آن نقش مهمی در ایجاد حفاظ در برابر ابتلا مردان به سرطان پروستات دارد و طی تحقیقات صورت گرفته مردانی که به طور منظم گوجه مصرف می‌کنند ریسک ابتلا به این بیماری در آن‌ها بسیار کمتر است به عمین دلیل مصرف گوجه و فرآورده‌های آن برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات به پسران از دوران کودکی پیشنهاد می‌شود.

این متخصص اورولوژی تاکید کرد: استرس‌ها ‌و تنش‌های محیطی ناشی از شرایط کاری در بروز سرطان پروستات در آقایان بی تاثیر نبوده و سبب تشدید مشکلات پروستات در آقایان می‌شود.

سام زاده اظهار داشت: منطقه جغرافیایی در ایجاد این سرطان اهمیت دارد و متاسفانه ایران بر روی کمربند سرطان پروستات قرار گرفته و این سرطان در بین مردان ایرانی چهارمین سرطان شایع بوده و رفته رفته در حال ارتقا به رتبه سوم است.

این متخصص اورولوژی تاکید کرد: به مردان بالای 50 سال توصیه می‌شود که حتما به طور سالیانه توسط پزشک اورولوژیست معاینه شوند و آزمایش‌های لازم برای بررسی پروستات را انجام دهند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تغذیه در ورزشکاران برای درک بهتر میتوانید قبل از مطالعه این بخش مبحث تغذیه متعادل را مطالعه فرماییدتغذیه دختران در دوران بلوغ دوران بلوغ یکی از مهم ترین دوره‌های زندگی است، چرا که در این دوران جهش رشدی اتفاق می مدروزلباس عروسلباس مجلسیمدروز لباس عروس لباس مجلسی ارایش وزیبایی مدل لباس سرگرمی روانشناسی زناشویی آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین راز در رابطه با مردان تا بتوانید مرد مورد علاقه خود را سایر مطالب زنان ، مردان ، کودکان فواید مصرف ماهی برای درمان نازایی مردان چاقی شکمی راه هایی برای افزایش قد در بزرگسالیسایر مطالب زنان ، مردان ، کودکان در اولین ملاقات این نباید ها را در نظر بگیرید مردانی توصیه برای افزایش حجم عضله پایگاه تخصصی …۷ توصیه برای افزایش حجم عضله تستوسترون هورمون مردانه ای است که از رشدش ماهیچه حمایت بیماری واگیر پزشکان ایرانتبخال یک ویروس است که بر روی سیستم عصبی انسان تاثیر می گذارد، سلول های عصبی پوست که نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف تغذیه در ورزشکاران برای درک بهتر میتوانید قبل از مطالعه این بخش مبحث تغذیه متعادل را مطالعه فرمایید تغذیه دختران در دوران بلوغ دوران بلوغ یکی از مهم ترین دوره‌های زندگی است، چرا که در این دوران جهش رشدی اتفاق می‌افتد آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانی ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی درمان بیماریها بدون مصرف دارو ‌طب اسلامی وسنتی حکیم مدروزلباس عروسلباس مجلسی مدروز لباس عروس لباس مجلسی ارایش وزیبایی مدل لباس سرگرمی روانشناسی زناشویی اشپزی راز در رابطه با مردان تا بتوانید مرد مورد علاقه خود را در این مقاله با شما از رازی که لازم است از آنها آگاهی یـابید تا بتوانید مرد مورد علاقه خود گزارشکار ازمایشگاه صنایع غذایی نوشابه را بشر به بشر آنقدر منتقل می کنیم تا گاز آن کامل خارج شود میلی لیتر نوشابه راه هایی برای افزایش قد در بزرگسالی سایر مطالب زنان ، مردان ، کودکان در اولین ملاقات این نباید ها را در نظر بگیرید مردانی که توصیه برای افزایش حجم عضله پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ چرا فلفل قرمز باعث افزایش چربی سوزی می شود ؟ چرا فلفل قرمز باعث افزایش چربی سوزی می شود ؟ بیماری واگیر پزشکان ایران معادل لاتین واژه وزوز گوش است این کلمه از فعل لاتین به معنای زنگ زدن گرفته شده



لینک منبع :چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟

مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات/ چرا پسران باید ... www.yjc.ir/.../مردان-ایرانی-بر-روی-کمربند-سرطان-پروستات-چرا-پسران-باید-گوجه‌فرنگی-مصرف-کنند‏ - ذخیره شده 1 دسامبر 2016 ... ... کمربند سرطان پروستات/ چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ ... است به عمین دلیل مصرف گوجه و فرآورده‌های آن برای پیشگیری از ابتلا به ... چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ - روزپلاس roozplus.com/fa/news/.../چرا-پسران-باید-گوجه‌فرنگی-مصرف-کنند‏ - ذخیره شده 1 دسامبر 2016 ... چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ یک متخصص اورولوژی گفت: سرطان پروستات در بین مردان ایرانی چهارمین سرطان شایع بوده و رفته رفته در ... چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ - دمادم https://damadam.ir/...چرا-پسران-باید-گوجه‌فرنگی-مصرف-کنند/4449898‏ - ذخیره شده مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات/ چرا پسران باید گوجه فرنگی مصرف کنند؟ ... این متخصص اورلوژی با اشاره به اهمیت مصرف گوجه در مردان، تاکید کرد: گوجه ... چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ - صد خبر sadkhabar.ir/.../مردان-ایرانی-بر-روی-کمربند-سرطان-پروستات-چرا-پسران-باید-گوجه‌فرنگی-مصرف-کنند‏ مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات/ چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ کد خبر: ۳۳۴۶۵۰. تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ ... مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات/ چرا پسران باید ... www.24khabar.com/.../مردان-ایرانی-بر-روی-کمربند-سرطان-پروستات-چرا-پسران-باید-گوجه‌فرنگی-مصرف-کنند/‏ 1 دسامبر 2016 ... مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات/ چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ متخصص اورولوژی، فوق تخصص پیوند کلیه و استادیار ... مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات/ چرا پسران باید ... newslist.ir/news/health/.../مردان-ایرانی-بر-روی-کمربند-سرطان-پروستات‏ 1 دسامبر 2016 ... پنجشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۵. مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات/ چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان ... چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ – تیتر خوان titrkhon.com/1395/09/12/چرا-پسران-باید-گوجه‌فرنگی-مصرف-کنند؟-2/‏ 2 دسامبر 2016 ... به گزارش بهداشت نیوز، سام زاده متخصص اورولوژی، فوق تخصص پیوند کلیه و استادیار دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران گفت: شیوع سرطان ... چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ tozibae.ir/2016/12/چرا-پسران-باید-گوجه‌فرنگی-مصرف-کنند؟/‏ تصویر چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ متخصص اورولوژی، فوق تخصص پیوند کلیه و استادیار دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با باشگاه ... مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات چرا پسران باید ... avvalkhabar.ir/.../مردان_ایرانی_بر_روی_کمربند_سرطان_پروستات__چرا_پسران_باید_گوجه‌فرنگی_مصرف_کنند؟‏ 1 دسامبر 2016 ... مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ زمان دریافت خبر : پنج شنبه 11 آذر 1395 ساعت 17:56. مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات/ چرا پسران باید ... - خبرچه khabarche.ir/.../مردان-ایرانی-بر-روی-کمربند-سرطان-پروستات--چرا-پسران-باید-گوجه-فرنگی-مصرف-کنند-‏ - ذخیره شده مردان ایرانی بر روی کمربند سرطان پروستات/ چرا پسران باید گوجه‌فرنگی مصرف کنند؟ منبع باشگاه خبرنگاران. پنجشنبه 11 آذر 1395 ساعت 15:50 ...