مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلایل اضطراب در دختران چیست؟

[ad_1]

چرا دخترها بیشتر از پسرها دچار اضطراب می‌شوند؟

Why Do Girls Tend to Have More Anxiety Than Boys?

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ پسر ریلکس کم‌کار، دختر ممتاز مضطرب. در طول سه دهه‌ای که از فارغ‌التحصیلی‌ام از دانشکده پزشکی می‌گذرد، به خصوص در ۱۰ سال اخیر، این الگو به شکل فزاینده‌ای در مراجعانم عمومیت پیدا کرده.

در یک نمونه که البته معمول است، والدین مراجعم نگران پسرشان هستند. در مدرسه پشتکار چندانی نشان نمی‌دهد و نمراتش رو به افت است. با ۱۶ سال سن، بیشتر وقت آزاد خود را به بازی‌های کامپیوتری مانند GTA و Call of Duty یا گشت‌و‌گذار در اینترنت دنبال عکس‌های دخترها می‌گذراند و البته خوش و خرم است.

اما این پدرومادر هر دو در واقع کاملاً به دختر ۱۴ساله‌شان افتخار می‌کنند که دانش‌آموزی ممتاز با معدل الف و البته ورزشکار است و دوستان زیادی هم دارد. اما وقتی خود این دختر را دیدم به من گفت که خوب نمی‌خوابد. گفت مثلاً نیمه‌های شب با احساس پشیمانی از اینکه سر شام زیاد پیتزا خورده‌است، از خواب بیدار می‌شود. اغلب نفس کم می‌آورد. حتی اخیراً شروع به صدمه‌زدن به خود، زخم‌انداختن به خودش با تیغ کرده‌است، روی قسمت داخلی ران پا، جایی که والدینش نمی‌بینند. او هیچ کدام از اینها را به پدرومادرش نگفته‌است. به ظاهر دختری طلایی است. در درون در حال فروریختن است.

چرا دخترها اغلب بیشتر از پسرها مضطرب می‌شوند.

ممکن است شروع ماجرا از احساسی باشد که آن‌ها به ظاهرشان دارند. چند تحقیق در این مورد نشان داده‌اند که در هنگام بلوغ، دخترها اغلب از بدن خود ناراضی‌تر و پسرها راضی‌تر می‌شوند. عامل دیگری در این باره به تفاوت بین نحوه استفاده دخترها و پسرها از شبکه‌های اجتماعی ارتباط دارد. یک دختر بیشتر احتمال دارد که عکسی از خود در لباس جدید منتشر کند؛ در حالی که برای پسر محتمل‌تر است که عکسی ارسال کند که در آن تأکید روی آنچه انجام داده‌است قرار دارد، تا ظاهرش. اگر عکس پسری که جایزه‌اش را روی صفحه‌اش گذاشته لایک نکنید، شاید برایش مهم نباشد؛ اما اگر عکس دختری با لباس مهمانی‌اش را لایک نکنید، احتمال بیشتری دارد که آن را به خودش بگیرد.

دختر دیگری را تصور کنید که در اتاق خوابش تنها نشسته‌است. او در اینستاگرامِ دخترهای دیگر می‌چرخد و آنها را می‌بیند، در حالی که زیبا به نظر می‌رسند و خوش می‌گذرانند و با خودش فکر می‌کند «فقط اینجا نشسته‌ام و هیچ کاری هم نمی‌کنم. گند بزنند به این زندگی!»

پسرها، لااقل به سه دلیل، کمتر از دخترها در خطر آثار منفی و صدمه‌زننده شبکه‌های اجتماعی هستند. اول، پسرها به ندرت اهمیت زیادی برای نظر بقیه درباره سلفی‌هایشان قائل می‌شوند. «من در این لباس چاق به نظر می‌آیم؟» سوالی است که بیشتر توسط دخترها پرسیده می‌شود. دوم اینکه پسرها معمولا جذابیت زندگی‌شان را دست بالا می‌گیرند. سوم، به طور معمول پسرها زمان بیشتر صرف بازی‌های کامپیوتری می‌کنند تا ویرایش سلفی‌هایشان برای اینستاگرام و در بازی‌های کامپیوتری، برخلاف شبکه‌های اجتماعی، همه می‌توانند نهایتا برنده باشند. اگر شما GTA یا Call of Duty بازی کنید، دیر یا زود، همه ماموریت‌ها و مرحله‌ها را تمام می‌کنید.

پدرومادرها هیچ کدام از این عوامل را نمی‌توانند به آسانی تغییر دهند. شما به این سادگی نمی‌توانید یک دختر را قانع کنید، کمتر به ظاهرش فکر کند یا زندگی‌اش را جذاب‌تر ببیند یا بیشتر به فکر تمام‌کردن مأموریت‌های GTA باشد تا اینکه چند لایک در اینستاگرام می‌گیرد. معلوم هم نیست که این آخری، حتی اگر هم اتفاق بیفتد، تغییر مثبتی باشد. پس برای بهترکردن اوضاع برای دخترتان چه کار می‌توانید بکنید؟

اگر دخترتان آن دختری است که در اتاق خوابش می‌نشیند و به عکس‌های بقیه دخترها در شبکه‌های اجتماعی نگاه می‌کند، شاید اصلا نباید این‌قدر در اتاق خوابش باشد. در خانواده نوعی آمریکایی، وقتی بچه‌ها به خانه می‌رسند، مستقیم به اتاق خودشان می‌روند و دیگر دیده نمی‌شوند؛ مگر احتمالا برای وعده‌های غذایی. این اصلا عاقلانه نیست. یک خانواده نمی‌تواند یک خانواده باشد، وقتی بچه‌ها زمان بیشتری به تنهایی در اتاق خودشان می‌گذرانند تا با اعضای خانواده‌شان. اصرار کنید که دخترتان یا پسرتان، هر کاری که در اینترنت می‌کند را در فضای عمومی خانه انجام دهد، آشپزخانه یا هال. در اتاق خواب نباید چیزی جز تخت خواب باشد: نه تلویزیون و نه پلی‌استیشن و نه هیچ صفحه نمایش دیگری. این توصیه رسمی آکادمی پزشکان اطفال آمریکاست.

یک پیشنهاد دیگر: برای زمان شام بجنگید و اجازه حضور گوشی سر شام را ندهید. در یک پرسش‌نامه از بچه‌ها با پس‌زمینه‌های فرهنگی اجتماعی مختلف در کانادا مشخص شد، آن‌هایی که وعده‌های بیشتری با والدینشان صرف می‌کردند، بسیار کمتر احتمال داشت، با احساس ناراحتی، اضطراب و تنهایی روبرو باشند و بیشتر احتمال داشت به کمک به دیگران و ابراز رضایت از زندگی خود بپردازند؛ اما حواستان به چیزی که سر میز درباره‌اش حرف می‌زنید باشد. بحث درباره نمرات پایین یا نتایج ناامیدکننده امتحانات آن سوی خط قرمز هستند. سیاست بین‌الملل؟ البته! مبدأ هستی و معنای زندگی؟ حتماً! اما کمبودهای شخصی فرزندتان، طبق قاعده، مناسب مکالمات سر شام یک خانواده با عشق و محبت نیستند.

پیشنهاد سوم: هدست یا هندزفری در ماشین ممنوع. وقتی فرزندتان در ماشین با شماست، شما باید به او گوش بدهید و او به شما، نه به آهنگ. هنر مکالمه را به او آموزش دهید یا بازی‌های کلامی کنید یا همه خانواده با هم آواز بخوانید یا از خودتان شعر بسازید. ممکن است مسخره به نظر بیاید، اما کمک می‌کند.

[البته] اگر دخترتان شب‌ها نمی‌خوابد، یا به خودش صدمه می‌زند، شعرهای مسخره سر شام احتمالا درمانی کافی برایش مشکلش نخواهد بود. من خودم برای یک دختری که دچار اضطراب بالینی است، هشیار و عاقلانه، نسخه‌های دارویی می‌نویسم. مشاوره حرفه‌ای هم نقش خودش را ایفا می‌کند، گاهی به جای دارو و گاهی در کنار آن. اما صرف‌نظر از این‌ها، دارو هیچ وقت نباید مهم‌ترین قسمت درمان باشد. مهم‌ترین قسمت درمان اولویت‌دادن به خانواده است. ایجاد پایگاهی امن در خانه‌ای پر از عشق و محبت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دلایل اصلی تنهایی دختران دلیل تنها ماندن یک خانم چیست؟دلایل اصلی تنهایی دخترانیک دختر چرا همیشه تنها می‌ماند؟ دوست دارید بدانید چرا بعضی سایت آموزش هنرهای دستی بانوانعنوان پاسخ بازدید توسط دکوراسیون آشپزخانه پردازش ابری چیست؟ سایت سرگرمی، تفریحی، جالب، خواندنی، عکس، اس ام …عکسفالاس ام اسعکس های خنده دارطنزفال حافظتاروتعکس های بازیگرانپزشکی و سلامتی میگنا پایگاه خبری تخصصی روان شناسی میگنااز سایت و مطالب شما استفاده کردیم و خورسند شدیم کاش در مورد روش های صحیح و بهتر ارتباط فارسی العربیةانواع اظطراب و علایم ان چیست روان شناسیدلهرهخشم انواعاظطرابوعلایماضطراب؟ استرس و اضطراب کلماتی هستند که در زندگی روزمره، برای توصیف حالات و احساسات آنچه لازم است در رابطه با قاعدگی در دختران و زنان …قاعدگی پریود یکی از مراحل بلوغ در دختران است قاعدگی مانند بسیاری از علایم دیگر بلوغ مردمان پورتال جوانان ایرانیپورتال جوانان ایرانی الکلی‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند آنها که در مرحله ابتدایی بررسی علل خودسوزی در بین دختران لرستانیجامعه شناسی انحرافات آسیب شناسی اجتماعی بررسی علل خودسوزی در بین دختران لرستانی جهانی‌ها شامل ، عکس ، مدل لباس ، دکوراسیون ، سرگرمی رونالدو با مدارک فرار مالیاتی را رد کرد رونالدو که پیش از این به فرار مالیاتی متهم شده دلایل اصلی تنهایی دختران دلیل تنها ماندن یک خانم چیست؟ دلایل اصلی تنهایی دخترانیک دختر چرا همیشه تنها می‌ماند؟ دوست دارید بدانید چرا بعضی خانم بررسی علل خودسوزی در بین دختران لرستانی جامعه شناسی انحرافات آسیب شناسی اجتماعی بررسی علل خودسوزی در بین دختران لرستانی آشنایی انواع اظطراب و علایم ان چیست روان شناسیدلهرهخشمافسردگی انواعاظطرابو اضطراب؟ استرس و اضطراب کلماتی هستند که در زندگی روزمره، برای توصیف حالات و احساسات بسیار آنچه لازم است در رابطه با قاعدگی در دختران و زنان بدانید قاعدگی پریود یکی از مراحل بلوغ در دختران است قاعدگی مانند بسیاری از علایم دیگر بلوغ ممکن دلایل صدای معده و راههای درمان آن زیباشهر … دانستنی های پزشکی سلام ابو علی سینا در یکی از کتاب هاش به اسم قانونکه شامل هفت کتاب بزرگ میشه جماع رو علت دروغ گویی افراد چیست؟ با دروغ گو ها چگونه برخورد کنیم؟ برای دروغ در این دنیا باز خواست نمی شویم راحت دروغ می گویم وعده دروغ می دهیم، سخن دروغ می میگنا ترس چیست؟ و چرا ما می ترسیم؟ وقتی ترس بر زندگی حاکم می‌شود معنایی که در فرهنگ لغات برای ترس پیدا خواهید کرد، این معنا زناشویی روابط زناشویی ،دانستنیهای جنسی،دانستنیهای ازدواج پرده بکارتآمیزشروابط زناشوییپرده بکارتدستگاه تناسلی زنانانواع کاندومزایمان طبیعی میگنا مشاوره چیست ؟ شیوه‌های مشاوره در روانشناسی مشاوره چیست ؟ مشاوره یک فرایند رشدی است که از طریق آن به اشخاص کمک می‌شود اهداف خود را مشخص اضطراب در دختران



لینک منبع :دلایل اضطراب در دختران چیست؟

دلایل اضطراب در دختران چیست؟ علل اصلی اضطراب دخترها - آلامتو www.alamto.com/girls-anxiety.html‏ - ذخیره شده 2 دسامبر 2016 ... دلایل اضطراب در دختران چیست؟:به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ پسر ریلکس کم‌کار، دختر ممتاز مضطرب. در طول سه دهه‌ای که از ... اضطراب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اضطراب‏ - ذخیره شده - مشابه تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که اضطراب در خانم‌ها، طبقات کم‌درآمد و افراد .... یکی از شایع ترین دلایل دل درد و حالت تهوع که در کودکان دبستانی دیده می‌شود، ترس و ... اضطراب چیست؟ انواع، دلایل، پیشگیری و درمان آن - راستینه - سایت ... https://rastineh.com/اضطراب-چیست؟-انواع-و-دلایل-اضطراب-و-پیش/‏ - ذخیره شده اضطراب احساسی طبیعی در انسان هاست، که هرکسی در شرایطی از زندگی آن را تجربه می کند. انواع و دلایل اضطراب و پیشگیری و درمان آن در این مقاله آمده است. اضطراب چیست و علائم و درمان آن چگونه است؟ - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/12328_اضطراب-چیست-و-علائم-و-درمان-آن-چگونه-است.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 9 ژانویه 2014 ... اضطراب چیست و علائم و درمان آن چگونه است؟,:اختلالات اضطرابی امراض پزشکی جدی است که شامل احساسات شدید ترس، اضطراب، نگرانی و هر. دلایل اضطراب در دختران چیست؟ -هفته نامه سلامت - آکاایران www.akairan.com/havades.../news201612215301562840.html‏ - ذخیره شده 2 دسامبر 2016 ... دلایل اضطراب در دختران چیست؟:به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ پسر ریلکس کم کار، دختر ممتاز مضطرب. در طول سه دهه ای که از فارغ ... انواع اظطراب و علایم ان چیست - روان شناسی.دلهره.خشم.افسردگی .وسواس ... robabnaz.persianblog.ir/tag/انواع__اظطراب_و_علایم_ان_چیست‏ - ذخیره شده - مشابه اضطراب" از جمله اختلالات روحی روانی است که به دلیل شیوع و گسترش آن در اشکال مختلف میان همه سنین، با عنوان "بیماری قرن" شناخته شده است. دلهره و اضطراب آن چیزس ... بیماری پانیک (فوبیا ) و اضطراب چیست و راه های درمان ان کدام است ... rhodium.blogsky.com/بیماری-پانیک-فوبیا-و-اضطراب-چیست-و-راه-های-درمان-ان-کدام-است‏ - ذخیره شده - مشابه اختلالت قاعدگی دختران و زنان () ... بیماری پانیک (فوبیا ) و اضطراب چیست و راه های درمان ان کدام است .... می آورند زیرا در فست فودها ماده گلوتامات وجود دارد که به کاهش اضطراب کمک می کند و یکی از دلایل چاقی امروزه در خانمها به همین مساله مربوط می شود. دلشوره‌های ناگهانی را جدی بگیرید - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ... www.tabnak.ir/fa/news/.../دلشوره‌های-ناگهانی-را-جدی-بگیرید‏ - ذخیره شده 31 ژانویه 2011 ... علل دلشوره های ناگهانی در افراد چیست؟ زمینه اضطراب باید در افراد باشد تا این مساله شکل بگیرد، زمینه اضطراب هم به صورت وراثتی و ژنتیکی در ... علت اصلی افسردگی زنان چیست؟ - نمناک namnak.com/افسردگی-زنان.p20871‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۲ - ۵۶ نقد افسردگی زنان و افسردگی زنان خانه دار و دلیل افسردگی زنان و افسردگی زنان ... پرولاکتین نیز روی خلق اثر مثبت می گذارند و کاهش پروژسترون باعث اضطراب می شود. 18 درمان طبیعی اضطراب - بیتوته www.beytoote.com/...m/natural1-remedies-anxiety.html‏ - ذخیره شده - مشابه درمان طبیعی اضطراب برطرف کردن اضطراب, دلشوره و اضطراب,کاهش استرس,نشانه های اضطراب,کاهش استرس.