مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان کیست های فکی چگونه است؟

[ad_1]

بامداد-یکی از مشکلاتی که برخی افراد با آن مواجه می‌شوند کیست‌های فکی است که گاهی اوقات ممکن است اندازه آنها بزرگ شود، اما تشخیص این کیست‌ها به آسانی نیست و نیاز به یکسری بررسی‌ دارد. داشتن اطلاعات کلینیکی، رادیولوژیکی و نمای پاتولوژیکی برای تشخیص آنها ضروری است، چرا که گاهی اوقات علائم بالینی و شرح حال بیمار ممکن است تشخیص را سخت کند و با بیماری دیگری اشتباه گرفته شود.

he4220

اولین علامت کیست های فکی تورم در ناحیه فک است

همچنین باید بگویم که این کیست‌ها مختص ناحیه فک نیستند و ممکن است در سایر اعضای بدن مشاهده شوند که فک هم از این قاعده مستثنا نیست. وجود انواع تومورها و کیست‌ها در استخوان‌های فک و بافت‌های نرم دهانی یا فکی وجود دارد که یک بخش عظیمی از کارهای جراحی را به خود اختصاص می‌دهند.

البته این تومورها به دو دسته خوش‌خیم و بدخیم دسته‌بندی می‌شوند که مطابق نوع آن درمان مناسب را جراح به‌کار می‌برد.  یک بخش بزرگی از کارها در واقع وظایف جراح فک و صورت است که بتواند این مسئله را در بیمار تشخیص دهد.

علائم این تومور چیست؟
معمولا اولین علامت این تومورها تورم در ناحیه فک است، یعنی بیمار با ظاهر متورم به پزشک مراجعه می‌کند. همان‌طور که گفته شد برای تشخیص دقیق نیاز به بررسی‌های بیشتری است.

اگر این کیست در ناحیه فک درمان نشود چه عوارضی دارد؟
در پاسخ باید بگویم که مسلما این کیست‌ها عواقب خود را دارند. اگر از نوع بدخیم باشند و درمان نشوند در‌نهایت منجر به پایان زندگی فرد می‌شوند. همچنین اگر از نوع خوش‌خیم باشند اما درمان به تعویق بیفتد یا درمان نشوند احتمال تخریب این عضو بالاست. در این شرایط نیاز است که جراحی صورت گیرد که این جراحی سنگین خواهد بود، چرا که مقداری از بافت تخریب شده است. همچنین باید استخوان آن بخش را برداریم که این کار باعث برهم زدن پیوستگی فک می‌شود که همه این موارد مشکلات زیادی از‌جمله از نظر ظاهری و عملکردی به‌همراه دارد.

به چه صورت می‌توان این کیست‌ها را درمان کرد؟
معمولا درمان‌های این کیست‌ها به‌صورت جراحی است. البته یکسری تومورهای بدخیم فکی را باید با کمک درمان‌های رادیوتراپی و کموتراپی برطرف کرد یا اینکه قبل از عمل جراحی این درمان‌ها را انجام داد و بعد از آن جراحی را به‌کار برد، اما عمدتا تومورها و کیست‌های فکی درمان‌شان به‌صورت جراحی است.

آیا این بیماری ارثی است؟
بعضی تومورهای بدخیم اصلا زمینه ارثی برای‌شان مطرح نیست اما با این حال نمی‌توان گفت ژنتیک در بروز این مشکل بی‌تاثیر است. به‌طور کلی عامل ارث را در هیچ موردی نمی‌توان قلم گرفت و بدون تاثیر دانست، اما عوامل محیطی را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

سرمنشا کیست‌های فکی چیست؟
ممکن است بارها از بعضی افراد شنیده باشید دندان نهفته یا عقل‌شان را جراحی کرده‌اند. علتش این است که این دندان نهفته دارای جداری با بافت پوشاننده است. این جدار قادر است دندان را برای تشکیل یک کیست یا نهایتا تومور مستعد کند، بنابراین این کیست‌ها  معمولا از بقایای جنینی سلول‌های پوشاننده در ناحیه مورد‌نظر هستند. البته بعضی وقت‌ها هم ممکن است علت نامشخص باشد. اما بسیاری از تومورهایی که سلول‌های پوشاننده دیگر بدن را درگیر می‌کنند، می‌توانند فک را هم درگیر کنند.

منبع:alodoctor.ir

 

نوشته درمان کیست های فکی چگونه است؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان علت بوی بد دهان و نحوه درمان آن، رفع بوی دهان، رفع …چندین روش خانگی برای از بین بردن بوی بد دهان درمان های خانگی بوی بد دهان علت مزه و بوی خطر دندان نهفته در فک در صورت عدم امکان هدایت دندان نهفته به جایگاه اصلی آن در قوس دندانی، خارج کردن آن دهان ودندانسلامتی تاجی است برسرانسان های بزرگ که جز انسان های بیمار آن را درک نمی کنند مجله پزشکی آسان طب اخبار پزشکی سلامت …مجله پزشکی آسان طب یکی از بروز ترین سایت های سلامت زیبایی اخبار پزشکی خانواده موفقیت دهان و دندان زیر تمام بطری‌های آب معدنی، عددی درج شده که نشانه کیفیت پلاستیک آن بطری و سمی بودن یا اولین داروی گیاهی برای درمان قطعی سینوزیت،بهبود …سوالیادیدگاهشمادارویگیاهیعفونی شدن سینوسهای فکی شما و ترشحات بد بوی همیشگی آنها از طریق ارتباط سینوس ها که از دکتر رامبدصمیمی آکا در حال حاضر میان ژل‏ ها فیلرها عملا ترکیبات هیالورونیک اسید حاکم بلا منازع است و این بیماریهای واگیر شایع ایران و جهان سایت پزشکان …گلودرد چرکی وجود ترشحات سفید چرکی بر روی لوزه‌های کامی است مهمترین عاملی که باعث میگنا بررسی دندان‌های عقلدندان نهفته دندانی است که از زمان رویش آن گذشته و به دلایل متعدد قادر نیست که در ردیف بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان زود دهان ودندان سلامتی تاجی است برسرانسان های بزرگ که جز انسان های بیمار آن را درک نمی کنند  علت بوی بد دهان و نحوه درمان آن، رفع بوی دهان، رفع بوی بد چندین روش خانگی برای از بین بردن بوی بد دهان درمان های خانگی بوی بد دهان علت مزه و بوی بد خطر دندان نهفته در فک در صورت عدم امکان هدایت دندان نهفته به جایگاه اصلی آن در قوس دندانی، خارج کردن آن ضروری است مجله پزشکی آسان طب اخبار پزشکی سلامت زیبایی موفقیت مجله پزشکی آسان طب یکی از بروز ترین سایت های سلامت زیبایی اخبار پزشکی خانواده موفقیت بهداشت دهان و دندان زیر تمام بطری‌های آب معدنی، عددی درج شده که نشانه کیفیت پلاستیک آن بطری و سمی بودن یا نبودن اولین داروی گیاهی برای درمان قطعی سینوزیت،بهبود میگرن،آلرژی سوالیادیدگاهشما عفونی شدن سینوسهای فکی شما و ترشحات بد بوی همیشگی آنها از طریق ارتباط سینوس ها که از طریق دکتر رامبدصمیمی آکا همه چیز در مورد فیلرهاژل های هیالورونیکاسید فیلرهای ژل های مورد تایید بنا به گزارش بیماریهای واگیر شایع ایران و جهان سایت پزشکان بدون مرز گلودرد چرکی وجود ترشحات سفید چرکی بر روی لوزه‌های کامی است مهمترین عاملی که باعث گلودرد میگنا بررسی دندان‌های عقل دندان نهفته دندانی است که از زمان رویش آن گذشته و به دلایل متعدد قادر نیست که در ردیف مناسب



لینک منبع :درمان کیست های فکی چگونه است؟

آشنایی با کیست‌های فکی و درمان آن از زبان دکتر سزاوار - الو دکتر www.alodoctor.ir/.../آشنایی-با-کیست-های-فکی-و-درمان-آن-از-زبان-دکتر-سزاوار‏ - ذخیره شده 29 فوریه 2016 ... دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت: یکی از مشکلاتی که برخی افراد با آن مواجه می‌شوند کیست‌های فکی است که گاهی اوقات ممکن است اندازه ... علت ایجاد و درمان کیست های فکی - دلگرم www.delgarm.com/.../154371-آشنایی-با-کیست‌های-فکی-و-درمان-آن‏ - ذخیره شده با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان کیستهای فکی آشنا شوید. ... یکی از مشکلاتی که برخی افراد با آن مواجه می شوند کیست های فکی است که ... آشنایی با کیست‌های فکی و درمان کیست‌های فکی - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../meet-jaw1-cysts.html‏ - ذخیره شده درمان کیست‌های فکی علل بروز کیست‌های فکی درمان بیماری , بیماریهای لثه , جراح فک ... این جدار قادر است دندان را برای تشکیل یک کیست یا نهایتا تومور مستعد کند ، ... درمان کیست لثه - سایت دندانپزشکی ایران irandentalclinic.com/درمان-کیست-لثه/‏ - ذخیره شده - مشابه راه و روش درمان کیست لثه،دندان،کیست عفونی،چرکی در نوزادان،کودکان و ... کیست های دندان ممکن است توسط دندان مجاور جذب (خورده) شوند یا دندان را از محل طبیعی قرار ... درمان کیست های فکی چگونه است؟ | یکی از مشکلاتی که برخی افراد - قطره www.ghatreh.com/news/.../درمان-کیست-های-فکی-چگونه-است‏ - ذخیره شده 2 دسامبر 2016 ... یکی از مشکلاتی که برخی افراد با آن مواجه می شوند کیست های فکی است که گاهی اوقات ممکن است اندازه آنها بزرگ شود، ا. کیست یک حفره پاتولوژیک حاوی محتویات مایع - کلینیک تخصصی ... pasdarandentalclinic.ir/Dental-Article-Details.aspx?id=34‏ - ذخیره شده انواع کیستهای فکی و درمان آن ... کیستهای عفونی ممکن است به داخل دهان تخلیه شوند که باعث احساس یک مزه ... میزان عود این کیست ها پس از درمان جراحی ، بالاست . آیا کیست دندان خطرناک است؟ | دکتر علی مرسلی drmorsali.com/dental-cyst/‏ - ذخیره شده 7 جولای 2016 ... کیست دندان چیست وچه طور کیست ها درمان میشوند؟ ... و طولانی است و سایرکیست‌های غیر التهابی و خارج استخوان فکین موضوع صحبت ما نیستند. کیست دندان، لثه، دهان و ریشه دندان: درمان و علت - کلینیک دندانپزشکی ... tehrandentalclinics.com/کیست-دندان،-لثه،-دهان-و-ریشه-دندان-درما/‏ - ذخیره شده درمان انواع کیست لثه و دندان و کیست عفونی و چرکی داخل، درون، زیر و روی لثه در ... 1.2.1 کیست گویچه‌ای فکی; 1.2.2 کیست نازولبیال; 1.2.3 موکوسل (کیست دهانی ... شایع‌ترین نوع کیست حفره دهان کیست‌های پری‌اپیکال است که در نتیجه عفونت دندان ... درمان کیست های فکی چگونه است؟ | بامداد - خبر پو khabarpu.com/k.php?u=2K/.../ZiNmG2Ycg2KfYs9iq2J8.../Yp9iv‏ درمان کیست های فکی چگونه است؟ - بامداد | خبرپو. ... درمان خانگی و سریع سوختگی با این مواد باورنکردنی · فحاشی مجری سابق تلویزیون و دلقک فراری به “مدافعان حرم” ... کیست های دهان و فک - دکتر روزبه کحالی www.drkahali.com/?pageCode=66662...کیست-های-دهان-و-فک‏ - ذخیره شده کیست های دهان بافت های حفره مانندی هستند که حاوی مایع هستند. در اغلب موارد، مایع ... در صورت عدم درمان، کیست ممکن است همچنان به رشد، تضعیف فک و صدمه به دندان های مجاور ادامه دهد. به ندرت، یک ... تشخیص کیست های دهان و فک چگونه است؟ . کیست های دهان ...