مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه خاگینه قالبی در فر

[ad_1]

خاگینه قالبی یکی از انواع خاگینه‌های خوشمزه و بسیار شیک و مناسب مهمانی‌هاست که با ماست تهیه میشود. با طرز تهیه خاگینه قالبی در فر آشنا شوید.

از گذشته، انواع خاگینه‌ یا قیقناخ‌ها پای ثابت سفره‌های مهمانی و مجالس رسمی و غیر رسمی تبریزی‌ها بوده‌اند. خاگینه‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و به صورت ساده یا ترکیبی با مواد دیگر مثل میوه‌ها یا مغزیجات تهیه می‌شوند. از جمله مشهورترین و پرطرفدارترین انواع خاگینه‌های خوشمزه و مقوی می‌توان به خاگینه هویج، خاگینه موز، خاگینه رولتی مغزدار، خاگینه ساده، خاگینه گل رز مجلسی، خاگینه گل محمدی و ... اشاره نمود. 
این بار قصد داریم طرز تهیه خاگینه قالبی را به شما آموزش دهیم که بسیار خوشمزه بوده و می‌تواند به فهرست دسرهای مخصوص مهمانی‌های شما تبدیل شده و یا به عنوان یک وعده عصرانه سالم و خوشمزه مصرف شود. 
طرز تهیه خاگینه قالبی، قیقاناخ، خاگینه رولتی، خاگینه هویج تبریزی، دسر خاگینه، عکس خاگینه قالبی

مواد لازم برای تهیه خاگینه قالبی:

 آرد 4 ق غذاخوری
شکر1 پیمانه 
تخم مرغ  3 عدد
 ماست پرچرب 3 ق غذاخوری
 گلاب3 ق غذاخوری 
 زعفرانبه میزان لازم 
 روغن1/4 پیمانه 
بیکینگ پودر 1 ق چای‌خوری 
 آبنصف پیمانه

طرز تهیه خاگینه قالبی:

  1. برای تهیه خاگینه قالبی مثل دیگر انواع خاگینه ابتدا به سراغ تهیه شربت می‌رویم.
  2. برای تهیه شربت خاگینه، ابتدا 1 پیمانه شکر را با 1 پیمانه آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا شکر حل شود.
  3. سپس گلاب و کمی زعفران به آن‌ افزوده، خوب مخلوط کنید.
  4. محلول را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا شربت کمی قوام بیاید.
  5. وقتی شربت کمی سرد شد، آن را داخل فریزر قرار دهید تا کاملا خنک شود.
  6. حالا فر را روشن کرده و دمای آن را روی 180 درجه تنظیم کنید.
  7. در فاصله‌ای که فر داغ می‌شود، تخم‌مرغ‌ها را با همزن دستی بزنید.
  8. حالا ماست پرچرب و یک چهارم پیمانه روغن را به مواد اضافه کرده و هم بزنید.
  9. در آخر آرد و بکینگ پودر را روی مواد الک کرده و کاملا مخلوط کنید.
  10. کف قالب مورد نظر را چرب کرده و مواد را داخل قالب بریزید.
  11. قالب را حدود 20 دقیقه داخل فر قرار دهید.
  12. بعد از پخت، قالب را از فر خارج کرده و همان‌‌طور که هنوز خاگینه داغ است، شربت را روی آن بریزید و ده دقیقه بعد از قالب جدا کنید.

توصیه می‌شود برای تهیه این نوع خاگینه، ماست را با شیر جایگزین نکنید زیرا پوک‌شدن خاگینه به دلیل استفاده از ماست خواهد بود. 

خاگینه قالبی شما آماده است. خاگینه قالبی را می‌توانید با مقداری پودر پسته یا پودر نارگیل تزیین و سرو کنید. امیدوارین این خاگینه خوشمزه را تهیه کرده و به عنوان صبحانه، عصرانه و یا دسر در مهمانی سرو کنید و از آن لذت ببرید. نوش جان.

گردآوری: گروه آشپزی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

انواع املت آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و …در این بخش شما با انواع دستور پخت املتاملت بادمجاناملتدرست کردن املتاموزش اشپزی انواع املت و کرپ ایران کوکانواع املت و کرپ املت خوراکی است که مادهٔ اصلی آن تخم‌مرغ است برای تهیهٔ املت در طرز تهیه کیک وانیلی ساده طرز تهیه در ابتدا فر را با دمای درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود سفیده های تخم طرز تهیه دونات، طرز تهیه دونات خانگیدوناتطرز تهیه دوناتطرز تهیه دونات خانگیطرز تهیه دونات شکلاتیطرز تهیه دونات بدون منوی پیشنهادی شیرینی عید نوروز سری …طرز تهیه توپ نارگیلی با روکش شکلاتی شیرینی بدون فر و فوریپلو آشنایی با روش تهیه ی سبزی پلو با رولت سبزی دو عدد تخم مرغ را شکسته، سه قاشق آرد گندم را لذت آشپزی با هانی شف مرغ شکم پر در فرلذت آشپزی با هانی شف مرغ شکم پر در فر آشپزی لیدی الهام دلمه برگ مو تبریز یپراخ دلماسی سپس در صورت تمایل چندتایی برگ می توانیم روی آن بچینیم اکنون به روش دلخواه دلمه آموزش آشپزی، غذاهای ایرانی، انواع دسر، آشپزی …طرز تهیه ته چین مرغخورشت کرفسجوجه کبابتزیین سالاد الویه آشپزیاشپزیتزیین سالاد خورش باقالا قاتق آب این خورش باید کم باشداگر در آخر خیلی سفت شد می توانید کمی آب جوش به خورش اضافه کنید انواع املت آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و آشپزی آسان در این بخش شما با انواع دستور پخت املتاملت بادمجاناملتدرست کردن املتاموزش اشپزیاشپزی انواع املت و کرپ ایران کوک انواع املت و کرپ املت خوراکی است که مادهٔ اصلی آن تخم‌مرغ است برای تهیهٔ املت در ماهیتابه طرز تهیه کیک وانیلی ساده طرز تهیه در ابتدا فر را با دمای درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود سفیده های تخم مرغ را طرز تهیه دونات، طرز تهیه دونات خانگی دوناتطرز تهیه دوناتطرز تهیه دونات خانگیطرز تهیه دونات شکلاتیطرز تهیه دونات بدون فرطرز منوی پیشنهادی شیرینی عید نوروز سری مرنگپفکی،پفک نارگیلی طرز تهیه توپ نارگیلی با روکش شکلاتی شیرینی بدون فر و فوری پلو آشنایی با روش تهیه ی سبزی پلو با رولت سبزی دو عدد تخم مرغ را شکسته، سه قاشق آرد گندم را به آن آشپزی لیدی الهام دلمه برگ مو تبریز یپراخ دلماسی سپس در صورت تمایل چندتایی برگ می توانیم روی آن بچینیم اکنون به روش دلخواه دلمه ها را پر ایده های لازیکا آلبوم دسرها یک افطاری ساده برای روزه داران عزیز شیربرنج جزء دسرهایی هست که معمولا در ماه‌رمضان سر آموزش آشپزی، غذاهای ایرانی، انواع دسر، آشپزی آنلاین،آشپزی با طرز تهیه ته چین مرغخورشت کرفسجوجه کبابتزیین سالاد الویه آشپزیاشپزیتزیین سالادسالاد خورش باقالا قاتق آب این خورش باید کم باشداگر در آخر خیلی سفت شد می توانید کمی آب جوش به خورش اضافه کنیدسیر را طرز تهیه خاگینه قالبی



لینک منبع :طرز تهیه خاگینه قالبی در فر

طرز تهیه خاگینه قالبی در فر - مجله اینترنتی ستاره setare.com/fa/news/7571/طرز-تهیه-خاگینه-قالبی-در-فر‏ - ذخیره شده 3 دسامبر 2016 ... خاگینه قالبی یکی از انواع خاگینه‌های خوشمزه و بسیار شیک و مناسب مهمانی‌هاست که با ماست تهیه میشود. با طرز تهیه خاگینه قالبی در فر آشنا شوید. تصاویر برای طرز تهیه خاگینه قالبی در فر طرز تهیه کیک خاگینه در فر (خاگینه کیکی) - مجله اینترنتی ستاره setare.com/fa/.../طرز-تهیه-کیک-خاگینه-در-فر-خاگینه-کیکی‏ - ذخیره شده 31 ا کتبر 2016 ... کیک خاگینه یا خاگینه کیکی یکی از انواع خاگینه است که با استفاده از قالب کیک و داخل فر تهیه می‌شود. با طرز تهیه کیک خاگینه در فر آشنا شوید. طرز تهیه کیک خاگینه قالبی - آکا www.akairan.com/ashpazi/...aka/news20161255383950486.html‏ - ذخیره شده 5 دسامبر 2016 ... به گزارش آکاایران: مواد لازم برای تهیه خاگینه قالبی : تخم مرغ ۳ عدد ... بعد از خارج کردن از فر شربت خنک را روی خاگینه داغ در همون قالب بریزید. طرز تهیه کیک خاگینه قالبی • مجله تصویر زندگی www.tasvirezendegi.ir/طرز-تهیه-کیک-خاگینه-قالبی/‏ - ذخیره شده بعد از خارج کردن از فر شربت خنک را روی خاگینه داغ در همون قالب بریزید. بعد از یک ربع که ... طرز تهیه کیک پسته | کیک گرم و خوشمزه | کیک مجلسی برای افطار. طرز تهیه خاگینه قالبی - آشپز 123 ashpaz123.ir/search/?q=طرز+تهیه+خاگینه+قالبی‏ - ذخیره شده خاگینه با شیره انگور را می‌توان هم به صورت قالبی در فر و هم به صورت سرخ‌شده تهیه کنید که این مورد به سلیقه شما بستگی دارد. در اینجا شما را با طرز تهیه خاگینه با ... طرز تهیه خاگینه مغزدار در فر - آشپز 123 ashpaz123.ir/search/?q=طرز+تهیه+خاگینه+مغزدار+در+فر‏ - ذخیره شده کیک خاگینه یا خاگینه کیکی یکی از انواع خاگینه است که با استفاده از قالب کیک و داخل فر تهیه می‌شود. با طرز تهیه کیک خاگینه در فر آشنا شوید. از گذشته، انواع ... طرز تهیه خاگینه قالبی در فر - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29017726‏ 3 دسامبر 2016 ... خاگینه قالبی یکی از انواع خاگینه های خوشمزه و بسیار شیک و مناسب مهمانی هاست که با ماست تهیه میشود. با طرز تهیه خاگینه قالبی در فر آشنا شوید. خاگینه قالبی - مابانو www.mabanoo.ir/خاگینه-قالبی/‏ - ذخیره شده - مشابه 7 جولای 2015 ... خاگینه قالبی ارسال از بانو مریم سادات بخش زیتون سایت مابانو. تخم مرغ ۳عدد ... ومیگذاریم داخل فر از قبل گرم شده در حرارت متوسط در طبقه وسط. خاگینه قالبی | مجله آشپزی فارسی cookingfa.com/recipe/خاگینه-قالبی/‏ - ذخیره شده - مشابه 26 آگوست 2015 ... طرز تهیه. مرحله1. پودر دارچین،هل،پودر گل سرخ و گردو خرد شده به مقدار لازم برای خاگینه قهوه ای ... مواد را مخلوط کرده و در قالب های سیلیکونی چرب شده میریزیم و در فر به حرارت 170 درجه به مدت 30 یا 40 دقیقه (بسته به اندازه قالب) میپزیم.