مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش ساخت باتری اضطراری با وسایل در دسترس

[ad_1]

در این ساختنی طرز ساخت باتری اضطراری از نوع باتری آلومینیوم هوا را یاد می‌گیرید. برای ساخت این باتری نیاز به وسایل گران یا ترکیبات شیمیایی خاصی ندارید. این باتری اضطراری با وسایل ارزانی درست می‌شود که برخی از آنها همین حالا هم در خانه تان پیدا می‌شوند.

ساخت باتری اضطراری یک تجربه متفاوت است و توصیه می‌کنیم حتی اگر به آن نیاز ندارید، یکبار آن را تجربه کنید. این باتری قدرت زیادی ندارد اما در شرایط اضطراری می‌تواند وسایل ضروری مثل مشعل LED را روشن کند. باتری اضطراری آلومینیوم هوا در اثر واکنش شیمیایی – الکتریکی آلومینیوم و هوا کار می‌کند.

وسایل مورد نیاز

اینها وسایل اصلی مورد نیاز برای ساخت باتری اضطراری هستند که به جز آنها به ابزار و وسایل دیگری هم نیاز دارید. این وسایل برای آماده سازی کاربرد دارند و در ادامه به آنها اشاره شده است.

گام اول

ورق‌های آلومینیومی‌که انتخاب کرده اید را سنباده بکشید تا سطح تماس آنها به حداکثر برسد. اگر از آلومینیوم‌های براق استفاده می‌کنید باید وقت بیشتری برای سنباده کاری صرف کنید تا سطح لازم برای واکنش شیمیایی به حداکثر برسد.

با قیچی دو تکه کوچک از توری سیمی‌ببرید. اندازه این توری‌ها باید از کاغذ یا دستمال کاغذی که استفاده می‌کنید، کوچک تر باشد. دستمال کاغذی بین آلومینیوم و توری سیمی‌قرار می‌گیرد تا مانع از تماس بین آنها و کوتاه شدن مدار بشود. اگر از دستمال کاغذ به عنوان جداکننده استفاده می‌کنید، چهار لایه دستمال کافی است. هرچه کاغذ ضخیم تر باشد، مقدار بیشتری از محلول الکترولیت را در خود نگه می‌دارد و مانع از کوتاه شدن مدار می‌شود. اگر مدار باتری اضطراری کوتاه بشود، بجای ولتاژ هیدروژن تولید می‌کند و بیش از حد گرم می‌شود.

گام دوم

سیم‌های اتصال را در طول دلخواه تان ببرید. سیم مشکی را به آلومینیوم وصل کنید؛ آلومینیوم در واقع آند است و ترمینال منفی باتری خواهد بود. اتصال بین سیم و آلومینیوم را کاملاً محکم کنید. می‌توانید مثل ما لبه آلومینیوم را ببرید، سیم را به آن وصل کنید و سپس آلومینیوم را تا کنید تا اتصال کاملاً محکم بشود.

سیم قرمز را به توری سیمی‌وصل کنید؛ توری سیمی‌و زغال کاتد را می‌سازند و ترمینال مثبت باتری خواهند بود. چهار لایه دستمال کاغذی بین آلومینیوم و توری سیمی‌بگذارید. دقت کنید که نباید هیچگونه تماسی بین توری و آلومینیوم وجود داشته باشد. اگر فکر می‌کنید لازم است تعداد و ضخامت دستمال کاغذی را بیشتر کنید تا بعد از اضافه شدن محلول الکترولیت پاره نشود.

گام چهارم

اگر از آب نمک به عنوان محلول الکترولیت استفاده می‌کنید،خیال تان راحت تر خواهد بود چون خاصیت خورندگی ندارد. اما استفاده از آب قلیایی به عنوان الکترولیت نیازمند دقت بیشتر است. اگر راهنما یا برچسب روی جعبه آب قلیایی را بخوانید، هشدارهای ایمنی لازم را پیدا می‌کنید. مهمترین نکات این است که آب قلیایی را از دسترس کودکان دور نگه دارید و آن را به روش مناسب دور بریزید. اگر آب قلیایی به طور اتفاقی روی پوست تان ریخت، بلافاصله آن را بشویید تا سوختگی کمتری ایجاد کند.

محلول الکترولیتی که ما پیشنهاد می‌کنیم از ۱۰ درصد هیدروکسید سدیم تشکیل می‌شود. برای رسیدن به این درصد باید آب و هیدروکسید سدیم را با نسبت ۹ به ۱ با هم مخلوط کنید. هیدروکسید سدیم اشکال مختلفی دارد که ما از آب قلیایی استفاده کردیم. ابتدا ۱۰ میلی لیتر آب قلیایی داخل سرنگ بکشید و سپس ۹۰ میلی لیتر آب داخل همان سرنگ بکشید. به این ترتیب مواد با هم مخلوط می‌شوند و ترکیب آماده می‌شود. در حین آماده کردن محلول الکترولیت هم دستکش دست کنید.

می‌توانید بجای این محلول از آب نمک یا آب تالاب هم استفاده کنید اما آب قلیایی بهترین ترکیب برای ساخت باتری اضطراری است.

گام پنجم

بعد از قرار دادن دستمال کاغذی بین توری سیمی‌و ورق آلومینیومی، می‌توانید محلول الکترولیت را به آن اضافه کنید. دقت کنید که محلول الکترولیت باید ۹۰ درصد دستمال کاغذی را خیس کند. اگر یک مولتی تستر را قبل از ریختن محلول الکترولیت به باتری اضطراری وصل کنید، می‌توانید به محض خیس شدن دستمال کاغذی ایجاد ولتاژ را ببینید.

بعد از اضافه کردن محلول الکترولیت، پودر زغال را اضافه کنید. این پودر جاذب اکسیژن است و سرعت واکنش را بیشتر می‌کند. دقت کنید که پودر زغال باید بعد از محلول الکترولیت اضافه بشود. در ضمن روی محل تماس زغال با آلومینیوم، بیش از حد پودر زغال نریزید چون باعث کوتاه شدن مدار می‌شود. اگر این اتفاق افتاد، دستمال کاغذی و پودر زغال را دور بریزید ورق آلومینیومی‌و توری سیمی‌را بشویید و دوباره این مرحله را انجام بدهید.

باتری اضطراری را تست کنید

با ساخت پنج سلول، باتری اضطراری خواهید داشت که می‌تواند چراغ LED، ساعت دیجیتال و یک موتور DC کوچک را روشن کنید. حداکثر ولتاژ چنین باتری ۶ ولت خواهد بود که یعنی هر سلول ۱٫۲ ولتی است. اگر می‌خواهید سلول‌های باتری اضطراری را روی هم بگذارید، از چوب بستنی استفاده کنید.

بعد از آماده کردن تمام سلول‌ها می‌توانید باتری را تست کنید. سیم‌های باتری را به دستگاه‌های مختلف وصل کنید و ببینید روشن می‌شوند یا خیر. همچنین می‌توانید باتری اضطراری را با اجزا و متریال‌های دیگر تست کنید. مثلاً محلول الکترولیت را تغییر بدهید یا نوع ورق آلومینیومی‌را عوض کنید. با تست اجزای سازنده مختلف می‌توانید به بهترین ترکیب برای ساخت باتری اضطراری برسید. فراموش نکنید نتیجه این آزمایش‌ها را با کاربران ساختنی هم به اشتراک بگذارید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

آموزش ساخت باتری اضطراری با وسایل ارزان و در دسترس

توضیح کوتاه

با وسایلی که در خانه دارید، باتری اضطراری بسازید.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سایت تخصصی الکترونیک و رباتیک مرتضی کرمیساخت پروژه های دانشجویی الکترونیک و رباتیک لیست پروژه های میکروکنترولری مقاله ای کامل در مورد کار سلول مدرسه نیوزمطالب مرتبط مقاله ای درباره پیش دبستانی ها مقدمه آموزش و پرورش در دوره‌ی پیش از آموزش استفاده از لپ تاپ لپ تاپلپ تاپ جدید با طراحی زیبا و منحصر به فرد نسبت به سایر مدل های برتری خود را به خرید ارزان اینترنتی ادکلن خرید اینترنتی ادکلن خرید پستی ادکلن پایگاه تخصصی پشتیبان همراه کدهای مخفی موبایلبرای اینکه باتری دیرتر خالی شود، نکات زیر را در نظر بگیرید؛ اگر از بلوتوث استفاده چگونگی تولید الکتریسیته افتتاح کافه عجیب با طراحی توالت عمومی عکس نحوه تولید پیامک عید نوروز در مدت چند دقیقهپست های فشار قوی و تجهیزات آن مهندسی برق قدرت …ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیضوابط جمع اوری ودفع زباله های بیمارستانی سایت …ضوابط جمع اوری ودفع زباله های بیمارستانی از سال که موضوع بحث برانگیز زباله و آشنایی با ابزار و لوازم کوهنوردی آپدیت – …آشناییباابزارکوهنوردیکارابین مقدمه کارابینها ابزاری هستند که در تمامی رشته های فنی کوهنوردی به طور وسیعی ای پرنده مهاجرمرغ مینا پرنده‌ای کوچک زیبا و دلنشین است که قابلیت بسیار خوبی برای تقلید صدا دارد و سایت تخصصی الکترونیک و رباتیک مرتضی کرمی دانلودفیلمهای آموزشی رشته الکترونیک فیلم آموزش طراحی با نرم افزار اورکد آموزش ساخت آموزش استفاده از لپ تاپ لپ تاپ لپ تاپ جدید با طراحی زیبا و منحصر به فرد نسبت به سایر مدل های برتری خود را به رقبای مقاله ای کامل در مورد کار سلول مدرسه نیوز خانه فهرست مطالب عمومی اهمیت عادی مقاله ای کامل در مورد کار سلول های خورشیدی تبدیل نور خرید ارزان اینترنتی ساعت بند چرم الیزابت با ظاهری جالب و کیفیتی بینظیر وفوق العاده شیک و زیبا ساعتی با ظاهری پایگاه تخصصی پشتیبان همراه کدهای مخفی موبایل برای اینکه باتری دیرتر خالی شود، نکات زیر را در نظر بگیرید؛ اگر از بلوتوث استفاده نمیکنید چگونگی تولید الکتریسیته افتتاح کافه عجیب با طراحی توالت عمومی عکس نحوه تولید پیامک عید نوروز در مدت چند دقیقه پست های فشار قوی و تجهیزات آن مهندسی برق قدرت و شبکه های ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ای پرنده مهاجر مرغ مینا پرنده‌ای کوچک زیبا و دلنشین است که قابلیت بسیار خوبی برای تقلید صدا دارد و این ضوابط جمع اوری ودفع زباله های بیمارستانی سایت بهداشت محیط ایران ضوابط جمع اوری ودفع زباله های بیمارستانی از سال که موضوع بحث برانگیز زباله و پسماندهای فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو هنر گفتگوی تلفنی و فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو آشنائی با فن خطابه ، اصول مخاطب شناسی ، مناظره



لینک منبع :آموزش ساخت باتری اضطراری با وسایل در دسترس

تصاویر برای آموزش ساخت باتری اضطراری با وسایل در دسترس آموزش ساخت باتری اضطراری با وسایل در دسترس | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/09/49387‏ - ذخیره شده 30 نوامبر 2016 ... برای ساخت این باتری نیاز به وسایل گران یا ترکیبات شیمیایی خاصی ندارید. این باتری اضطراری با وسایل ارزانی درست می‌شود که برخی از آنها همین ... چگونه با سکه های داخل جیبمان باتری اضطراری بسازیم ؟ - انزل وب anzalweb.ir/1395/07/11/آموزش-ساخت-باتری-با-استفاده-از-سکه/‏ - ذخیره شده 2 ا کتبر 2016 ... آموزش ساخت باتری با استفاده از سکه های معمولی ... یک منبع تغذیه کوچک و در دسترس مثل باتری دست ساز با سکه می تواند نیاز شما را برای شارژ کردن وسایل ... همان طور که مشاهده کردید توانستیم با اندک ابزاری که عمدتا در دسترس ... بررسی کتب درسی - آموزش ساخت باتری اضطراری با وسایل در دسترس e-barkhanchi.mihanblog.com/post/22‏ - ذخیره شده 12 ژانویه 2017 ... آموزش ساخت باتری اضطراری با وسایل در دسترس. ... آموزش ساخت باتری اضطراری با وسایل در دسترس. پنجشنبه 23 دی 1395 :: نویسنده : الهه بارخانچی. چگونه با سکه های داخل جیبمان باتری اضطراری بسازیم؟ - لینکدونی links.p30download.com/.../چگونه-با-سکه-های-داخل-جیبمان-باتری-اضطراری-بسازیم.php‏ - ذخیره شده 2 ا کتبر 2016 ... آموزش ساخت باتری با استفاده از سکه های معمولی. how to create battery using ... یک منبع تغذیه کوچک و در دسترس مثل باتری دست ساز با سکه می تواند نیاز شما را برای شارژ کردن وسایل کوچک تر برطرف کند. سکه هایی که برای ساخت ... آپارات - ساخت چراغ قوه ساده www.aparat.com/result/ساخت_چراغ_قوه_ساده‏ - ذخیره شده - مشابه ... چراغ قوه لنز دار!با لوازم ساده ... آموزش ساخت چراغ قوه با لامپ کم مصرف و فندک آشپزخانه · موسسه شعف ... باوسایل ساده یک چراغ قوه بسازید · شاید این جمعه ... چراغ دستی اضطراری با نور فوق العاده 8000 لومنی · ساختنی ... دسترسی ساده و سریع به چراغ قوه. تولید الکتریسیته - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تولید_الکتریسیته‏ - ذخیره شده - مشابه بسته به نوع انرژی در دسترس توربینی متناسب با آن طراحی و ساخته می شود. .... بیشتر در مقیاس کوچک و برای وسایل الکترونیکی و وسایل قابل حمل مورد استفاده قرار می گیرند. ... از موتورهای دیزل معمولاً برای سیستم‌های پشتیبانی و یا برق اضطراری در ولتاژهای ... برعکس صفحات متمرکز کننده نور خورشید برای ایجاد حرارت، باتری‌های ... طرز ساخت شوکر - YouTube ► 1:54https://www.youtube.com/watch?v=hPXr3RjDnCs 8 دسامبر 2015 - 2 دقیقه - بارگذاری توسطMohhssen asgarani طرز باز کردن قفل درب خانه و غیره در مواقع اضطراری با وسایل ساده - Duration: 1:24. Iranian Vienna 200,587 views · 1:24. اموزش ساخت اسلحه ... ساخت آهن ربا باتری - YouTube ► 1:11https://www.youtube.com/watch?v=_EMLUH5TfOk 6 ژانویه 2016 - 1 دقیقه - بارگذاری توسطسرزمین تیزهوش ها در این جا می خواهیم شما را با ساخت یک آهن ربای الکتریکی آشنا کنیم. http://tizland.ir/ show/?id=1589. آموزش ساخت چراغ قوه ساده و خلاقانه با وسایل در دسترس خانه | شادکامی shadkaami.ir/آموزش-ساخت-چراغ-قوه-ساده-و-خلاقانه-با-وس/‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... آموزش ساخت چراغ قوه ساده و خلاقانه با وسایل در دسترس خانه ... ایده های زیادی برای ساخت روشنایی اضطراری در صورت نبود برق وجود دارد که هر زمان می ... انتهایی از سیم را با استفاده از چسب به قطب منفی باتری به شکل زیر وصل کنید.