مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا در نیویورک

[ad_1]

چرخ و فلک نیویورک بزرگ‌ترین چرخ فلک‌ دنیا، بعد از چشم لندن تا به این روز می‌باشد. ساخت این چرخ و فلک در سال 2017 به پایان خواهد رسید.

بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مراحل ساخت این چرخ وفلک بی‌نظیر تا سال 2017 به پایان خواهد رسید و چیزی در حدود 500 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. اما پس از تکمیل، این چرخ و فلک لقب بلند‌ترین در جهان را برای شهر به ارمغان خواهد آورد و با کپسول‌هایی که می‌توانند در آنِ واحد 1440 مسافر را در خود جای دهند جاذبه‌ی گردشگری جدیدی را به این شهر می‌بخشد. سازنده‌ اصلی پروژه چرخ و فلک نیویورک، مجموعه هلندی نام آشنای Starneth BV است که پیش از از این هم توانایی خود را در ساخت ابر چرخ و فلک را با ساخت چشم لندن (London Eye) به رخ رقبا کشیده است. چرخ و فلکی که بار ارتفاعی برابر با 135 متر از سال 2000 تا به امروز لقب بلندترین چرخ و فلک دنیا را به دوش می‌کشد.

چرخ و فلک، لندن، چشم لندن، نیویورک، بلندترین چرخ و فلک، هلند، دبی، چین، ابر سازه

چرخ و فلک، لندن، چشم لندن، نیویورک، بلندترین چرخ و فلک، هلند، دبی، چین، ابر سازه

مشخصات بلندترین چرخ و فلک دنیا

این بار هم تیم هلندی، یکی از پیمانکاران اصلی طرح یک میلیارد دلاری متحول کردن منطقه Staten Island شهر بوده است. در مورد عظمت و زیبایی چرخ و فلک جدید، همان بس که تنها 7 میلیون دلار در بخش نورپردازی LED آن هزینه خواهد شد. برای مسافران 36 کپسول لوکس در نظر گرفته شده که هرکدام قادر خواهد بود بیش از 40 نفر را در خود جای دهد. هر دور سواری با این کوه فولاد بر اساس محاسبات صورت گرفته 38 دقیقه به طول خواهد انجامید، که برای لذت بردن از افق بی‌نظیر نیویورک کافی خواهد بود. مراحل ابتدایی کار برای ساخت چرخ و فلک جدید Staten Island نیویورک هم اکنون آغاز شده و در نهایت قرار است تا به یک شاهکار مهندسی ختم شود. سازه‌ای که با ارتفاعی برابر با 192 متر در کنار بند مشهور نیویورک، نمادی جدید به این شهر خواهد افزود.

چرخ و فلک، لندن، چشم لندن، نیویورک، دبی، بلندترین چرخ و فلک، دبی، چین، ابر سازه

چرخ و فلک، لندن، چشم لندن، نیویورک، دبی، بلندترین چرخ و فلک، دبی، چین، ابر سازه

رونق اقتصادی چرخ و فلک نیویورک

بر اساس تخمین‌های اولیه، این چرخ و فلک بی‌نظیر خواهد توانست سالانه بیش از 4 میلیون نفر بازدید کننده را به خود جلب کند و علاوه بر 350 فرصت شغلی که در مرحله ساخت و ساز پروژه به وجود خواهد آمد، در حدود 600 فرصت شغلی پایدار نیز پس از پایان پروژه در بخش‌هایی مانند فروش بلیط، خدمات، نگهداری، تعمیرات و موارد دیگری از این دست ایجاد خواهد شد که در نهایت می‌تواند بخش مهمی از مشکلات اقتصادی موجود در ناحیه بندر و در کل Staten Island را حل کند.

چرخ و فلک، لندن، چشم لندن، نیویورک، دبی، بلندترین چرخ و فلک، دبی، چین، ابر سازه

چرخ و فلک، لندن، چشم لندن، نیویورک، دبی، بلندترین چرخ و فلک، دبی، چین، ابر سازه

پروژه سبز چرخ و فلک نیویورک

ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا، تنها هدف سازندگان نبوده بلکه ‌آن‌ها قصد دارند جایزه سخت گیرانه ساختمان سبز دوست‌دار محیط زیست، با رتبه پلاتینیوم را از مجموعه LEED دریافت کنند که در نوع خود می‌تواند نقطه عطفی در زمینه ساخت تفرج‌ گاه‌های شهری دوست‌دار محیط زیست باشد. به این منظور سازندگان از مجموعه‌ای از انرژی‌های پاک تجدید پذیر شامل باد، امواج و خورشید برای به گردش در آوردن چرخ دنده‌های چرخ و فلک بهره خواهند برد و مازاد انرژی تولید شده را نیز به شبکه برق سراسری شهر تحویل خواهند داد. علاوه بر این در کنار چرخ و فلک، یک فضای 4/2 هکتاری عظیم وجود خواهد داشت که با برخورداری از فناوری سقف‌های سبز، میزبان فستیوال‌ها و کنسرت‌های بی‌شماری که در شهر برگزار می‌شوند خواهد بود.

چرخ و فلک، لندن، چشم لندن، نیویورک، دبی، بلندترین چرخ و فلک، دبی، چین، ابر سازه

چرخ و فلک، لندن، چشم لندن، نیویورک، دبی، بلندترین چرخ و فلک، دبی، چین، ابر سازه

آیا واقعا این چرخ و فلک بزرگ‌ترین چرخ و فلک در دنیاست؟

چرخ و فلک نیویورک برای حفظ عنوان خود، کار ساده‌ای در پیش نخواهد داشت؛ زیرا همین حالا هم در گوشه و کنار جهان و همانطور که می‌شود حدس زد در چین و دبی، طرح‌هایی برای ساخت نمونه‌هایی حتی بلندتر در جریان هستند که در میان تمامی آن‌ها چشم دبی با 18 متر ارتفاع بیشتر و ارتفاع باور نکردنی 210 متر، مهم‌ترین رقیب ممکن به شمار می‌آید. البته تا آن زمان نیویورکی‌ها می‌توانند از داشتن بلندترین چرخ و فلک جهان به خود ببالند.

منبع: مجله نوآور/ سایت newyorkwheel.com


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پول نیوز در همه جای جهان میزان درآمد یک فعالیت اقتصادی مهمترین علامت؟ شکل گرفته در ذهن مخاطب مجتمع مسکونی شهرک اکباتان اطلس معماری اطلسیشهرک اکباتان یکی از بزرگ ترین شهرک‌های خاورمیانه است که در غرب و شمال غرب تهران و دیدنی های آمریکا، مناطق دیدنی امریکاعکس خواستگاری به سبک آمریکایی در بام تهران عکس ستاره هفته فشن شوی نیویورک تصاویری بیمارستان المرفق دبی اطلس معماری اطلسیرئیس دولت امارات متحدۀ عربی و حاکم ابوظبی در جریان طرح های ساخت دو بیمارستان تازه عکس های دیدنی و باورنکردنی از هندوستان عکس های دیدنی و باورنکردنی از هندوستان جدید ترین این بخش بهترین تصاویر اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی …اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار عکس های دیدنی جهان، تصاویر دیدنی جهان، بهترین …آشنایی با باغ هفت تن مکانی تاریخی در شیراز تصاویر سیر و سیاحت نوروزی در شهرهای بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو …اتومبیل بانک اطلاعات خودرو، قیمت خودرو، قیمت ماشین،قیمت اتومبیل مقایسه و انتخاب پرتال خبری واکنش فساد و فحشا در منازل مبله شیراز کارشناس هواشناسی آغاز بارش برف و باران از امروز پول نیوز رقابت جالبی میان شهرها و مخصوصا کلان شهرهای چین ایجاد شده تا هر کدام بتوانند خود را بیشتر مجتمع مسکونی شهرک اکباتان اطلس معماری اطلسی شهرک اکباتان یکی از بزرگ ترین شهرک‌های خاورمیانه است که در غرب و شمال غرب تهران و منطقه ۵ دیدنی های آمریکا، مناطق دیدنی امریکا تولد سه قلوهای نادر در آمریکا عکس تصاویر هوایی دیدنی از بزرگراه های آمریکا بهترین عکس های بیمارستان المرفق دبی اطلس معماری اطلسی رئیس دولت امارات متحدۀ عربی و حاکم ابوظبی در جریان طرح های ساخت دو بیمارستان تازه العین عکس های دیدنی و باورنکردنی از هندوستان عکس های دیدنی و باورنکردنی از هندوستان جدید ترین این بخش عکس بی نظیر از شفق قطبی اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی های جالب اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار گوناگون عکس های دیدنی جهان، تصاویر دیدنی جهان، بهترین مناطق جهان آشنایی با باغ هفت تن مکانی تاریخی در شیراز تصاویر سیر و سیاحت نوروزی در شهرهای توریستی ایران بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو اتومبیل بانک اطلاعات خودرو، قیمت خودرو، قیمت ماشین،قیمت اتومبیل مقایسه و انتخاب ماشین پرتال خبری واکنش فساد و فحشا در منازل مبله شیراز کارشناس هواشناسی آغاز بارش برف و باران از امروز



لینک منبع :ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا در نیویورک

تصاویر برای ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا در نیویورک ساخت بزرگترین چرخ و فلک جهان در نیویورک/ یک دور کامل ۳۸ دقیقه ... www.mehrnews.com/.../ساخت-بزرگترین-چرخ-و-فلک-جهان-در-نیویورک-یک-دور-کامل-۳۸-دقیقه‏ - ذخیره شده - مشابه 17 آوریل 2015 ... به گزارش خبرگزاری مهر، به تازگی کارهای مقدماتی ساخت بزگترین چرخ و فلک جهان در Staten Island نیویورک آغاز شده است. این چرخ و فلک عظیم ۱۹۲ ... ساخت بلندترین چرخ و فلک جهان - کجارو www.kojaro.com/.../construction-worlds-tallest-ferris-carousels/‏ - ذخیره شده 24 آوریل 2016 ... یک شرکت روسی بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان را در پوکت تایلند می‌سازد. در حالی که در نیویورک نیز خبر از ساخت بلندترین چرخ و فلک می‌دهند. بزرگ‌ترین چرخ فلک‌ دنیا در نیویورک با هزینه 500 میلیون دلار - ستاوین setavin.com/1661-بزرگ‌ترین-چرخ-فلک‌-دنیا-در-نیویورک-با-هزینه-500-میلیون-دلار‏ - ذخیره شده شکسته شدن رکورد چرخ و فلک چشم لندن ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا در نیویورک چرخ و فلک نیویورک بزرگ‌ترین چرخ فلک‌ دنیا، بعد از چشم لندن تا به این روز ... ساخت عظیم‌ترین چرخ و فلک جهان در نیویورک +عکس - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../ساخت-عظیم-ترین-چرخ-و-فلک-جهان-در-نیویورک-عکس‏ - ذخیره شده 18 آوریل 2015 ... به گزارش مشرق، تا سال 2017 بزرگترین چرخ و فلک جهان در نیویورک ساخته خواهد شد. به تازگی کارهای مقدماتی ساخت بزگترین چرخ و فلک جهان در ... ساخت بزرگترین چرخ و فلک جهان در نیویورک - تبیان article.tebyan.net/.../ساخت-بزرگترین-چرخ-و-فلک-جهان-در-نیویورک‏ - ذخیره شده 19 آوریل 2015 ... تا سال ۲۰۱۷ بزرگترین چرخ و فلک جهان در نیویورک ساخته خواهد شد. به تازگی کارهای مقدماتی ساخت بزگترین چرخ و فلک جهان در Staten Island ... بهار نیوز - ساخت بزرگترین چرخ و فلک جهان در نیویورک baharnews.ir/news/74871/‏ - ذخیره شده به تازگی کارهای مقدماتی ساخت بزگترین چرخ و فلک جهان در Staten Island نیویورک آغاز شده است. این چرخ و فلک عظیم ۱۹۲ متر ارتفاع دارد و با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ ... بزرگترین چرخ وفلک جهان را در پوکت خواهید دید - چشم ثریا cheshmesoraya.blogsky.com/.../بزرگترین-چرخ-وفلک-جهان-را-در-پوکت-خواهید-دید‏ - ذخیره شده 6 ژوئن 2016 ... اما واقعا چرخ و فلک بزرگ در چه کشوری ساخته خواهد شد چون در نیویورک و ژاپن و دبی همین خبر که بزرگترین چرخ وفلک دنیا را خواهیم ساخت به گوش می ... خبرگزاری تسنیم - ساخت بزرگترین چرخ و فلک جهان در نیویورک https://www.tasnimnews.com/.../ساخت-بزرگترین-چرخ-و-فلک-جهان-در-نیویورک‏ خبرگزاری تسنیم: به تازگی کارهای مقدماتی ساخت بزگترین چرخ و فلک جهان در Staten Island نیویورک آغاز شده است. ساخت بزرگترین چرخ و فلک دنیا در نیویورک | تا سال ۲۰۱۷ ... - خانه padsha.com/ساخت-بزرگترین-چرخ-و-فلک-دنیا-در-نیویورک‏ - ذخیره شده 12 مارس 2017 ... تا سال ۲۰۱۷ بزرگترین چرخ و فلک جهان در نیویورک ساخته خواهد شد. خبرگزاری مهر: تا سال ۲۰۱۷ بزرگترین چرخ و فلک جهان در نیویورک ساخته خواهد شد ...