مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر تشعشعات بر روی بدن انسان

[ad_1]

بامداد – ممکن است تصویری که می بینید بشدت ناراحت کننده باشد، بخصوص اگر بدانید این فرد تا ۳ ماه در چنین حالتی زنده بوده است. تصویر کوچک بدن هیروشی اوچی (Hiroshi Ouchi) ژاپنی ۳۵ ساله را نشان می دهد که در حادثه مجتمع بازفرآوری اورانیوم در توکایمورا (‪‎Tokaimura‬) در شمال شرق توکیو در ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۹ به چنین وضعی درآمد.

تشعشع

دلیل این حادثه ذخیره محلول اورانیل نیترات (Uranyl nitrate) در مخزن حاوی تنها ۱۶٫۶ کیلوگرم اورانیوم بود که از جرم بحرانیش تجاوز کرده بود. ۳ کارگر در معرض مقدار قابل توجه تشعشعی قدرتمند بشکل پرتوهای نوترونی قرار گرفتند. بر اساس کتابی با نام ‘مرگ تدریجی: ۸۳ روز بیماری تشعشع’ او پس از رسیدن به اورژانس بیمارستان دانشگاه توکیو بنظر سالم می آمد و حتی قادر به مکامله با پزشکان بود. اما این تا زمان شروع تیره شدن، تاول زدن، و نهایتاً جدا شدن پوست او از بدنش بود. با شروع شکستن کروموزوم های درون سلولی، وضعیت اوچی وخیم تر شد. اعضای داخلی او از کار افتادند و طی تنها یک روز ۲۰ لیتر مایعات بدنی او از دست رفت. البته خوشبختانه او در این زمان در کما بود.

با نظارت تمام وقت تیمی از پزشکان، معالجاتی چون کشت سلولهای بنیادین، پیوند پوست و تزریق خون جهت بهبود وضعیت او انجام گرفت. البته علیرغم عدم آگاهی پزشکان از درمان بیماران اینچنینی، میزان تشعشع دریافتی، بقای نامحتمل بیمار را به وضوح نشان می داد. اما آنچه پس از ۸۳ روز نامشخص ماند علت زنده نگهداشتن او بود؛ تلاشی برای نجاتش یا آزمایش جهت درمان آثار تشعشع. دلیل آن هر چه که بود بیرحمانه بنظر می رسد. مرگ اوچی را از ۱۰ مرگ بد در تاریخ می دانند.

سایت علمی بیگ بنگ

نوشته تاثیر تشعشعات بر روی بدن انسان اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بررسی تاثیر مواد مواد رادیواکتیو بر سلامت انسان … مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت تاثیر امواج موبایل بر مغز و بدنتاثیر امواج ناشی از گوشی و آنتن تلفن همراه بر بدن انسان امواج گوشی و آنتن های تلفن تاثیر اعداد بر سرنوشت انسان ها فال …تاثیراعدادبریکی از علوم جهانی که روز به روز در حال توسعه و ترویج می باشد، علم ریاضیات و سپس ستاره خطرامواج مغناطیسی تشعشعات موبایل ،امواج وایرلس وتاثیر پارازیت‌‌ها را انکار نمی‌کنیم یکشنبه ۹ مهر با اینکه پیش از این بارها بر خطرامواج مغناطیسی تشعشعات موبایل ،امواج وایرلس ومی گویند ما در دنیایی از امواج و انرژی ها زندگی می کنیم، امواجی که از منابعی مختلف و مضرات موبایل برای سلامتیمحققان تاثیرات منفی و مضر موبایل روی بدن انسان را شامل سرطان زا بودن، ضعیف شدن سیستم سجده بر خاک راهکار دفع امواج الکترومغناطیسی برای …مقالاتمقالات طب سنتیسلام جان تو این مقاله کسی نگفته که حتما باید سر روی مهر قرار بگیره…منم اول دچار این تشعشعات از دیدگاه بهداشت حرفه ای سایت بهداشت …تشعشعات از دیدگاه بهداشت حرفه ای تشعشعات از دیدگاه بهداشت حرفه ای مقدمه پرتو یا مروری بر خواص شیرخشت ـ به نظر می‌رسد تولید شیرخشت بر روی این گیاهان، مربوط به ایران و اطراف باشد؛ زیرا پوست و مو پزشکان ایران عمل کاشت سمعک استخوانی بر روی جمجمه یک بیمار توسط متخصصان گروه گوش، حلق و بینی بررسی تاثیر مواد مواد رادیواکتیو بر سلامت انسان مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت پزشکان تاثیر امواج موبایل بر مغز و بدن تاثیر امواج ناشی از گوشی و آنتن تلفن همراه بر بدن انسان امواج گوشی و آنتن های تلفن همراه در تاثیر اعداد بر سرنوشت انسان ها فال ابجدورقانبیاحافظ رنگ تاثیراعدادبر سال شخصی به سال جهانی کاری نداریم، سال شخصی به ما می گوید امسال برای ما چه سالیست خطرامواج مغناطیسی تشعشعات موبایل ،امواج وایرلس و نوشته شده توسط گورانی می افزاید جالب است بدانید معمولا مردم تصور می کنند مضرات موبایل برای سلامتی محققان تاثیرات منفی و مضر موبایل روی بدن انسان را شامل سرطان زا بودن، ضعیف شدن سیستم دفاعی سجده بر خاک راهکار دفع امواج الکترومغناطیسی برای شهروندان … مقالات طب سنتی سلام جان تو این مقاله کسی نگفته که حتما باید سر روی مهر قرار بگیره…منم اول دچار این تشعشعات از دیدگاه بهداشت حرفه ای سایت بهداشت محیط ایران تشعشعات از دیدگاه بهداشت حرفه ای تشعشعات از دیدگاه بهداشت حرفه ای مقدمه پرتو یا تشعشع مروری بر خواص شیرخشت پژوهش‌های سال‌های اخیر بر روی شیرخشت نشان داده است که محصول خوراکی آن می‌تواند انسان را پوست و مو پزشکان ایران عمل کاشت سمعک استخوانی بر روی جمجمه یک بیمار توسط متخصصان گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم نمونه سوالات دروس دبیرستان نمونه سؤالات درس بهداشت و ایمنی کار جهت ارتباط موثر با دانش آموزان مدرسه و اولیا و پیشبرد موثر اهداف آموزشی مدرسه سروغذا بر روی بدن زنان



لینک منبع :تاثیر تشعشعات بر روی بدن انسان

بررسی تاثیر مواد مواد رادیواکتیو بر سلامت انسان – سایت پزشکان ... www.pezeshk.us/?p=26208‏ - ذخیره شده - مشابه هر قدر تاثیر اشعه در بدن بیشتر ادامه یابد ضایعاتی را که بوجود می آورد افزایش ... متفاوت در یک زمان روی بدن انسان تاثیر می گذارند (ضربه، سوختگی، تشعشع) که ... اثرات تشعشعات هسته ای بر روی انسان چیست؟ - انتخاب www.entekhab.ir/.../اثرات-تشعشعات-هسته-ای-بر-روی-انسان-چیست‏ - ذخیره شده - مشابه رابطه مستقیمی بین میزان و شدت تشعشعات دریافتی و آسیب وارده به بدن وجود دارد. ... پروفسور پاتریک گورمِلون مدیر امور حفاظت انسان در برابر اشعه رادیویی موسسه ... اثرات مضر امواج بر انسان - محصولات سلامتی و طب مکمل - انرژی اسکالر ... www.needkala.com/page_info.php/.../اثرات-مضر-امواج-بر-انسان‏ - ذخیره شده - مشابه همچنین تشعشع این امواج برای بانوان باردار ، سلول های در حال شکل گیری جنین و کودکان ... به عبارتی اثر حرارتی ناشی از گرم شدن بدن انسان در اثر جذب انرژی امواج ... تأثیر مواد رادیواکتیو بر سلامت انسان - تبیان article.tebyan.net/163476/تأثیر-مواد-رادیواکتیو-بر-سلامت-انسان‏ - ذخیره شده 30 آوریل 2011 ... در این دوره نیروهای حاصل از انفجار به اشکال متفاوت در یک زمان روی بدن انسان تأثیر می‌گذارند (ضربه، سوختگی، تشعشع) که 90 درصد کشته‌ها در این ... امواج تلفن همراه و سلامتی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/امواج_تلفن_همراه_و_سلامتی‏ - ذخیره شده - مشابه مقداری از امواج رادیویی که توسط گوشی‌های تلفن همراه ساطع می‌شوند جذب بدن انسان می‌شوند. ... یکی از آثار تشعشعات مایکروویو اثرات گرمایش دیلکتریک است که در آن هر جسم ... این دما کمتر از گرمایی است که در اثر تابش مستقیم خورشید بوجود می‌آید. اثرات نامطلوب تشعشعات فرکانس موبایل بر روی انسان - راسخون rasekhoon.net/.../اثرات-نامطلوب-تشعشعات-فرکانس-موبایل-بر-روی-انسان/‏ - ذخیره شده ۳- اختلال در متابولیسم بدن : اختلال در متابولیسم ( سوخت و ساز ) سلولهای بدن موجب عدم دفع کامل سموم داخلی سلولها بخاطر اینکه تاثیر زیاد امواج بر روی غشای سلولهای ... اثرات تشعشعات رادیواکتیو بر روی DNA و سلامت انسان - شیمی علم ... shimidoc.persianblog.ir/post/348/‏ - ذخیره شده - مشابه 23 ا کتبر 2011 ... اثر تخریبی طولانی مدت بمب، تشعشع یونیزه کننده مواد رادیواکتیو. ... این پدیده در بدن انسان بسیار خطرناک است، زیرا جریان الکتریکی ناشی از ... : بیماری های تشعشعی daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-print.php?...های+تشعشعی‏ - ذخیره شده - مشابه چگونگی ابتلا به بیماری های تشعشعی; اثر تشعشع روی جنین و رشد کودک ... اشکال متفاوت در یک زمان روی بدن انسان تاثیر می گذارند (ضربه، سوختگی، تشعشع) که ... چالش؛ تأثیر تشعشعات امواج موبایل بر مغز انسان چگونه است؟ www.shahrsakhtafzar.com/.../4481-mobile-radiotion-on-human-brain‏ - ذخیره شده - مشابه 1 فوریه 2017 ... چالش؛ تأثیر تشعشعات امواج موبایل بر مغز انسان چگونه است؟ ... همانطور که میبینید تقریباً همه اعضای بدن ما در مقابل تشعشعات رادیویی تأثیر ... تأثیر امواج الکترومغناطیس بر بخش‌های مختلف بدن(مقاله انتخابی) shiateb.com/Pages/docsSimpleView.aspx?langid=1&sel=1926‏ - ذخیره شده - مشابه اثـرات شنـاختـه شـده تشعشعات رادیویی بر بدن انسان شامل سه اثر مستقیم و غیر مستقیم بر انسان و اثرات بر روی اشیاء موجود در محیط است که می‌توان به اثرات حرارتی، ...