مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر

[ad_1]

بخش قرآن تبیان

قرائات قرآنی

سمینار علمی با موضوع قرائات در مصر برگزار شد

تبیان به نقل از به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه  خبری «انفراد»، این سمینار علمی با حضور ابراهیم الهدهد، رئیس دانشگاه الازهر، سامی هلال، رئیس دانشکده علوم قرآن دانشگاه الازهر در شهر «طنطا»، «محمد ابوزید الامیر»، رئیس بخش آموزشگاه های الازهر و برخی از اساتید، قراء و روسای دانشکده های وابسته دانشگاه الازهر برگزار شد.
ابراهیم الهدهد، رئیس دانشگاه الازهر ضمن سخنانی در این سمینار علمی گفت: امت اسلامی نسبت به دیگر امت ها متمایز هستند، چرا که مسلمانان دانش و معرفتی (قرآن کریم) در اختیار دارند که سند آن متصل به ذات اقدس حق تعالی است.
وی افزود: کلام الله مجید معجزه نبی مکرم(صلی الله و علیه وآله) اسلام است که خداوند متعال در توصیف آن در آیه 42 سوره «فصلت» می فرماید: «لَّا یَأْتِیهِ الْبَاطِلُ مِن بَیْنِ یَدَیْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ ? تَنزِیلٌ مِّنْ حَکِیمٍ حَمِیدٍ»(از پیش  روى آن و از پشت  سرش باطل به سویش نمى  آید وحى [نامه]اى است از حکیمى ستودهصفات.

دانشکده قرآن و علوم قرآنی وابسته به دانشگاه الازهر ویژه دانشجویان پسر سال گذشته در شهر «طنطا» مصر افتتاح شد و تحصیل در آن بر قرآن کریم و علوم آن متمرکز است، همچنین برخی علوم شرعی نیز در این دانشکده تدریس می شود، اما به صورت کلی دروس این دانشکده متمرکز بر دروس تجوید و علوم قرآن است.

ابراهیم الهدهد با اشاره به وجود تلاش هایی برای افتتاح دانشکده قرآن وابسته به دانشگاه الازهر ویژه بانوان در شهر «طنطا» مصر تأکید کرد: قرائت قرآن ضوابط و اصولی دارد که قاری باید از آن ها پیروی کند.
«سامی هلال»، رئیس دانشکده قرآن شهر طنطا نیز ضمن سخنانی در این سمینار به تشریح نقش و جایگاه این دانشکده در خدمت به اهل قرآن و کلام الله مجید پرداخت و بر ضرورت تلاش برای ارتقای موسسات آموزشی الازهر و حل  موانع پیش روی امر آموزش در این مراکز و توسعه مراکز آموزش قرائات قرآن تأکید کرد.
لازم به ذکر است، دانشکده قرآن و علوم قرآنی وابسته به دانشگاه الازهر ویژه دانشجویان پسر سال گذشته در شهر «طنطا» مصر افتتاح شد و تحصیل در آن بر قرآن کریم و علوم آن متمرکز است، همچنین برخی علوم شرعی نیز در این دانشکده تدریس می شود، اما به صورت کلی دروس این دانشکده متمرکز بر دروس تجوید و علوم قرآن است.


قضاوت 19 داور در یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان

قضاوت 19 داور در یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان

برگزیدگان جشنواره ملی قرآن دانشجویان معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره ملی قرآن دانشجویان معرفی شدند

جداناپذیری از قرآن؛ پیام امام حسین(ع)

جداناپذیری از قرآن؛ پیام امام حسین(ع)

شرکت 700 دانش آموز در مسابقات قرآن اروندکنار

شرکت 700 دانش آموز در مسابقات قرآن اروندکنار


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

جدیدترین آدرس جلسات قرآنی در تهران استاد حنیفی سه شنبه شب های هر هفته در حسینیه خامس آل عبا واقع در تهران، تقاطع اعجاز علمی در قرآندر باب اعجاز قرآن از نگاه علوم روز نمونه هایی را در قلمروهای گوناگون انسان، حیوانات خبرگزاری بین المللی قرآنگروه فعالیت‌های قرآنی طی سال‌های گذشته در آموزش و پرورش برای گسترش علوم قرآنی طرحی جدیدترین آدرس جلسات قرآنی در تهران استاد حنیفی سه شنبه شب های هر هفته در حسینیه خامس آل عبا واقع در تهران، تقاطع بزرگراه نواب اعجاز علمی در قرآن در باب اعجاز قرآن از نگاه علوم روز نمونه هایی را در قلمروهای گوناگون انسان، حیوانات، غذا و خبرگزاری بین المللی قرآن گروه فعالیت‌های قرآنی طی سال‌های گذشته در آموزش و پرورش برای گسترش علوم قرآنی طرحی به نام پیام قرآنی در مورد اسراف معجزه قرآنی در دانمارک



لینک منبع :سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر

سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر - IQNA www.iqna.ir/fa/news/3551460/سمینار-علمی-قرائات-قرآنی-در-مصر‏ 6 دسامبر 2016 ... گروه بین‌الملل: نخستین سمینار علمی قرائات قرآنی با موضوع «قرائت؛ از واقعیت تا چشم‌انداز» در دانشکده قرآن کریم وابسته به دانشگاه الازهر شهر ... سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر - تبیان article.tebyan.net/343645/سمینار-علمی-قرائات-قرآنی-در-مصر‏ - ذخیره شده 6 دسامبر 2016 ... نخستین سمینار علمی قرائات قرآنی با موضوع «قرائت؛ از واقعیت تا چشم انداز» در دانشکده قرآن کریم وابسته به دانشگاه الازهر شهر «طنطا» مصر ... سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر - تی نیوز tnews.ir/news/a6e375506214.html‏ 6 دسامبر 2016 ... بخش قرآن تبیان سمینار علمی با موضوع قرائات در مصر برگزار شد تبیان به نقل از به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه ... سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر - قطره www.ghatreh.com/news/nn34922172/سمینار-علمی-قرائات-قرآنی-مصر‏ 6 دسامبر 2016 ... نخستین سمینار علمی قرائات قرآنی با موضوع «قرائت؛ از واقعیت تا چشم انداز» در دانشکده قرآن کریم وابسته به دانشگØ. سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر - مجله مدروز fashion1.ir/سمینار-علمی-قرائات-قرآنی-در-مصر/‏ 6 دسامبر 2016 ... سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر مجله مدروز تقدیم میکند:در این مطلب از بخش مذهبی مجله مدروز با عنوان سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر برای شما ... سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/سمینار_علمی_قرائات_قرآنی_در_مصر‏ - ذخیره شده دانلود دومین سمینار فشرده ٢روزه فست فود و فودکورت · دانلود گزارش پنجمین سمینار علمی دانش آموزی دانش · دانلود ۷۰ کشته در حمله سنگین داعش به ارتش مصر. [PDF] نخستین سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر برگزار شد www.etedaldaily.ir/Newspaper/PagePDF/20357‏ - ذخیره شده 7 دسامبر 2016 ... نخستین سمینار علمی قرائات. قرآنی با موضوع »قرائت؛ از واقعیت. تا چشم انداز« در دانشکده قرآن. کریم وابسته به دانشگاه االزهر شهر. »طنطا« مصر ... روزنامه اعتدال | شماره :3160 | تاریخ 1395/9/17 www.etedaldaily.ir/newspaper/page/3160/4/102244/0‏ 7 دسامبر 2016 ... نخستین سمینار علمی قرائات قرآنی با موضوع «قرائت؛ از واقعیت تا چشم‌انداز» در دانشکده قرآن کریم وابسته به دانشگاه الازهر شهر «طنطا» مصر ... قرائت قرآن در سمینار - رزبلاگ happy-happy-happy.rozblog.com/.../قرائت-قرآن-در-سمینار.html‏ - ذخیره شده سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر - تبیان 6 دسامبر 2016 ... نخستین سمینار علمی قرائات قرآنی با موضوع «قرائت؛ از واقعیت تا چشم انداز» در دانشکده قرآن کریم ... سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر www.rahekhob.ir/ch/سمینار_علمی_قرائات_قرآنی_در_مصر‏ سمینار علمی قرائات قرآنی در مصر. دانلود مهم ترین رویداد های قرآنی و اسلامی 14 دی ماه 1395 ... دانلود تلاوت بسیار زیبا قاری نونهال 'کانال قرآنی تلاوت تی وی'.