مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نقاشی‌هایم فلسفی است

[ad_1]

گفت‌وگو با سام قبادزاده

نقاشی‌هایم فلسفی است

کودک و نوجوان > آثار نوجوانان - روزی که به دیدن نقاشی‌های این هنرمند رفتم، تابلو‌های بسیار جالبی دیدم. بعضی از تابلوها انگار عکس بودند و بعضی دیگر از آن‌ها حرف‌های عجیبی برای گفتن داشتند؛ حرف‌هایی که فهمیدنشان سخت بود، با این حال جذاب و دیدنی بودند.

آفریننده‌ی این آثار «سام قبادزاده»، متولد ۱۳۶۰ و اهل خوزستان است که با او به گفت‌وگو می‌نشینیم.

  • نقاشی را از کجا شروع کردید؟

از مدرسه. به‌خاطر علاقه و استعدادی که داشتم تحصیلاتم را در همین رشته، در دانشکده‌ی هنرهای زیبای تهران ادامه دادم. بعد به کلاس‌های تجربی استاد «عباس اینانلو» رفتم.

ایشان در شکل‌گیری نگاه و طرز برخورد من با رنگ و قلم تأثیر زیادی داشتند. مدتی هم افتخار شاگردی استاد «مرتضی کاتوزیان» را داشتم.

  • از سبک کاریتان بگویید.

در دو سبک فتورئال و سورئال فعالیت دارم. برای کار‌های  مفهومی‌ام این دو سبک را تلفیق کرده‌ام که بیش‌تر فلسفی است.

  • برای هر اثر چه‌قدر وقت می‌گذارید؟

بستگی دارد. در بعضی کار‌ها فقط بحث زیبایی در میان است، ولی بعضی کار‌ها فلسفی است، یعنی مفهومی پشتش است. این کارها خیلی بیش‌تر وقت می‌برد. نقاشی مراحل خاص خودش را دارد. ابتدا باید چیدمان درستی را در نظر بگیرید با پرسپکتیو، ترکیب‌بندی و رنگ‌های مناسب تا بتوانید تابلویی فلسفی خلق کنید.

  • اگر به گذشته برمی‌گشتید، چه‌کاری را هرگز نمی‌کردید یا چه کاری را حتماً انجام می‌دادید؟

از گذشته‌ام راضی‌ام و کاری نیست که بگویم هرگز نمی‌کردم، ولی سعی می‌کردم بیش‌تر برای هنر وقت بگذارم. شاید هم هنر را زود‌تر شروع می‌کردم. من نوجوانی سالمی داشتم و خیلی خوب گذراندمش و آرامش حالا را به‌خاطر این دارم که در هر سنی از موقعیتم استفاده کردم.

  • کتاب می‌خوانید؟

به شدت! بیش‌تر شاهنامه، ولی در کنارش کتاب‌های دیگری هم می‌خوانم. البته شاهنامه را فقط نمی‌خوانم و درباره‌ی آن پژوهش هم می‌کنم.

  • رابطه‌تان با نوجوانان و جوانان چه‌طور است؟

رابطه‌ی خوبی با جوانان و نوجوانان و حتی بزرگ‌تر‌ها دارم. به احترام دوطرفه اعتقاد دارم، چراکه باعث می‌شود انسان‌ها در همه حال هم‌دیگر را درک کنند و بتوانند زندگی آرامی در کنار هم داشته باشند.

عکس و متن: اندیشه نوبختی

خبرنگار جوان از تهران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عقلانیت و معنویتخواجو پسرى داشته است به‌نام مجیرالدین ابوعلى سعید که از او در منظومهٔ کمال‌نامه که همشهری آنلاین کودک و نوجواننگاهی به ظرایف مرزهای اخلاقی چگونه اخلاقی رفتار کنیم؟ فرهنگی اجتماعی پگاه اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین …در این بخش شما با انواع اخبار غزهاخبار ایراناخبار سوریهاخبار اخبار روز غزه عقلانیت و معنویت خواجو پسرى داشته است به‌نام مجیرالدین ابوعلى سعید که از او در منظومهٔ کمال‌نامه که به‌سال همشهری آنلاین کودک و نوجوان نگاهی به ظرایف مرزهای اخلاقی چگونه اخلاقی رفتار کنیم؟ فرهنگی اجتماعی پگاه شفتی اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری صادقی خبر داد توافق قدرت های بزرگ تحول آفرین است نیروی دریایی ارتش و سپاه تمام تحرکات



لینک منبع :نقاشی‌هایم فلسفی است

نقاشی‌هایم فلسفی است - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/353407‏ - ذخیره شده 7 دسامبر 2016 ... نقاشی‌هایم فلسفی است. کودک و نوجوان > آثار نوجوانان - روزی که به دیدن نقاشی‌های این هنرمند رفتم، تابلو‌های بسیار جالبی دیدم. بعضی از تابلوها ... همشهری دوچرخه | نقاشی‌هایم فلسفی است 2charkheh.hamshahrilinks.org/Contents/نقاشی‌هایم-فلسفی-است?...2406‏ 24 نوامبر 2016 ... روزی که به دیدن نقاشی‌های این هنرمند رفتم، تابلو‌های بسیار جالبی دیدم. بعضی از تابلوها انگار عکس بودند و بعضی دیگر از آن‌ها حرف‌های عجیبی برای ... نقاشی‌هایم فلسفی است - بتانیوز betanews.ir/news/406957/نقاشی-هایم-فلسفی-است/‏ - ذخیره شده 7 دسامبر 2016 ... در بعضی کار ها فقط بحث زیبایی در میان است، ولی بعضی کار ها فلسفی است، یعنی مفهومی پشتش است. این کارها خیلی بیش تر وقت می برد. نقاشی‌هایی از خراش‌های عمیق روح یک هنرمند/ مهدی آذین از آثار خود می‌گوید www.khabaronline.ir/detail/616676/culture/visual‏ - ذخیره شده 27 دسامبر 2016 ... آذین در این آثار از تونالیته‌ای از رنگ‌ها و خراش روی بوم استفاده کرده است و سعی کرده تا پیوندی فلسفی و هنری در بین باورهای خود ایجاد کند. فردریش دورنمات و مترجمان‌اش | فرهنگ و هنر | DW.COM | 20.05.2008 www.dw.com/fa-ir/فردریش-دورنمات-و-مترجماناش/a-3349070‏ - ذخیره شده - مشابه 20 مه 2008 ... فیلیپ ولتی به نقاشی‌هایی اشاره دارد که دورنمات جوان بر دیوار اتاق زیرشیروانی خانه‌ی پدری‌اش کشیده است ... کار اصلی فولادوند در حوزه‌ی فلسفه است. مانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مانی‏ - ذخیره شده - مشابه این اثر شامل نقاشیهایی بوده است که به وسیله آن دو جهان روشنی و تاریکی و ساخت جهان ... خود را بودا معرفی کند و رابطه‌ای نیز میان فلسفه خود و بوداییگری بیان نماید. فریدا کالو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فریدا_کالو‏ - ذخیره شده - مشابه روزها که می‌گذشت، من دیه‌گو را هم در کنارم کشیدم و دیه‌گو نیز مرا در نقاشی‌هایش گنجاند. من سوسیالیست شدم و دیه‌گو عاشق. آقای ریورا، نقاش بزرگ مکزیک همسر من است. ... این رنسانس را ادبیات و هنر جدیدی همراهی می‌کرد که بیشتر فلسفی بود تا سیاسی. رنه ماگریت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رنه_ماگریت‏ - ذخیره شده - مشابه ۱ زندگی; ۲ زندگی حرفه‌ای; ۳ گرایش هنری و فلسفی; ۴ بررسی شباهت ها; ۵ الهام ... به عبارتی همه چیز سنگ شده است ( حدود سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۹); نقاشی‌هایی از اشیای منفرد ... رافائل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رافائل‏ - ذخیره شده - مشابه پروجینو نقاش سال‌های ۱۵۲۰-۱۴۷۸ به کشیدن مناظر زیبا در نقاشی‌هایش عشق می‌ورزید ... مدرسه آتن‌ها مجموعه‌ای از دانش دنیوی یا فلسفه است که نمایش‌گر افلاطون و ارسطو است ... موسسه ماه مهر | مجله خبری هنری | گزارش | نقاشی‌های عارفانه و فلسفه خلقت ... mahe-mehr.com/sn/magazine/pt/full/id/83/lang/fa‏ - ذخیره شده - مشابه موضوع اصلی آثارشهبازیار ملهم از طبیعت است و در بعضی آثار رد پایی از فیگور نیز ... نقاشی‌هایش احساس و حالات عرفانی را شامل می‌شود که با نگاه به آن‌ها فلسفه خلقت ...