مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری

[ad_1]

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری 

آشپزخانه ها محل فعالیت هستند،جایی که باید دکوراسیون به گونه ای چیده شود که بهترین عملکرد و راحتی را برای افراد بوجود آورد. آشپزخانه از فضاهای بسیار مهم در هر خانه ای محسوب می شود که علاوه بر تاثیرگذاری زیاد آن بر زیبایی دکوراسیون منزل، عملکرد، راحتی و کارآمدی آن بسیار نقش تعیین کننده ای برای آماده سازی غذا و استفاده آسان از فضا دارد.
دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاریواژه ارگونومی (Ergonomy) از ترکیب دو کلمه یونانی «ergon»، به معنای «کار» و «nomos» به معنای «قانون و قاعده» تشکیل شده است. بی‌توجهی به اصول ارگونومیک در طراحی فضاهای زندگی ، می‌تواند سلامتی انسان را با خطرات جدی مواجه سازد. ارگونومی در عمل به مفهوم تطابق و سازگاری محیط کار، ابزار کار و شرایط کار با توانایی‌های جسمی و روانی انسان‌ها می‌باشد.

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری

ارگونومی اهمیت به ابعاد انسانی و نیازهای انسانی در طراحی فضاست به طوریکه متناسب با ارتفاع یا قد انسان باشد و استفاده از فضا را برای انسان آسان کند در این جا نکاتی برای طراحی ارگونومیک در آشپزخانه مشاهده خواهید کرد:

 

۱-ارتفاع کانتر حداقل باید ۹۰ سانتی متر باشد.

 

۲-هواکش باید دست کم ۶۰ سانتی متر بالای اجاق گاز نصب شود.

 

۳- در آپارتمان ها به دلیل اشراف آشپزخانه به عرصه هایی چون نشیمن و پذیرایی، بخارات و بوی ناشی از طبخ غذا می تواند برای ساکنین منزل آزار دهنده باشد؛ پس برای رفع این مساله وجود یک پنجره یا هواکش (به منظور ورود هوای تازه) و یک هود (برای مکش هوای بالا رونده) بالای اجاق گاز ضروری است.

 

۴-رعایت مثلث کار در آشپزخانه به معنی قرارگیری سه عنصر اصلی آشپزخانه(یخچال،گاز،سینک ظرفشویی) که نباید مثلث قاعده‌ای کمتر از ۲/۱ متر یا بیشتر از ۷/۲ متر داشته باشد.

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری۵-کابینت های دیواری حداقل باید ۳۰ سانتیمتر عمق داشته باشد و ۷۰ سانتیمتر ارتفاع و کابینت زمینی حداقل ۵۳ سانتیمتر عمق نیاز دارد.

 

۶-برای راحتی و کارایی دستگیره‌ها، کنترلها و کشوها بایستی با یک دست هم قابلیت عملکرد داشته باشند.
دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری

 

دکوبوم

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دکوراسیون سایت تفریحی و سرگرمی دکوراسیوندکوراسیون منزلدکوراسیون اتاق خوابدکوراسیون محل کارمدل پردهدکوراسیون طراحی دکوراسیون داخلی حال و پذیرایی خانهطراحی داخلی حال و پذیرایی خانه دیزاین دکوراسیون داخلی حال و پذیرایی خانه دیزاین دکوراسیون سایت تفریحی و سرگرمی دکوراسیوندکوراسیون منزلدکوراسیون اتاق خوابدکوراسیون محل کارمدل پردهدکوراسیون خانه طراحی دکوراسیون داخلی حال و پذیرایی خانه طراحی دکوراسیون داخلی حال و پذیرایی خانه طراحی داخلی حال و پذیرایی خانه دیزاین دکوراسیون



لینک منبع :دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری

تصاویر برای دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری - پارس ناز www.parsnaz.com/دکوراسیون-آشپزخانه-ارگونومیک-بهتری.html‏ - ذخیره شده دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری ،دکوراسیون ارگونومیک چیست، بهترین و زیباترین دکوراسیون آشپزخانه،دکوراسیون آشپزخانه به سبک ارگونومیک. مدل دکوراسیون آشپزخانه برنامه دورهمی - فان گاه fungah.ir/search/?q=مدل+دکوراسیون+آشپزخانه+برنامه+دورهمی‏ - ذخیره شده کابینت کلاسیک ممبران در دکوراسیون آشپزخانه -آکا,آشپزخانه,کلاسیک,آشپزخانه .... دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری آشپزخانه ها محل فعالیت ... آشپزخانه ؛ تعامل ارگونومی و معماری فضای زن محور | Institute for ... isia.ir/آشپزخانه-؛-تعامل-ارگونومی-و-معماری-فضا/‏ - ذخیره شده 8 مه 2016 ... واژه‌های کلیدی: ارگونومی ، آشپزخانه ، معماری زن محور ... متأسفانه مدتی است که نمود مسأله هویت در معماری ایرانی و سازگاری فضای ... و بازنگری شرایط کالبدی و روانی انسان، در نظر دارد تا بهترین و کارامدترین محصول را ... در طراحی آشپزخانه و طراحی صنعتی آن، در حوزه طراحی فضاهای داخلی و دکوراسیون مورد استفاده قرار ‌گیرد. رعایت اصول ارگونومیک در آشپزخانه + تصاویر - نمناک namnak.com/آشپزخانه-ارگونومیک.p40489‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۶ نقد نمناک دنیای مددکوراسیون آشپزخانه رعایت اصول ارگونومیک در آشپزخانه + تصاویر ... ارگونومی در عمل به مفهوم تطابق و سازگاری محیط کار، ابزار کار و شرایط کار با ... با چند ترفند ساده آشپزخانه خود را متحول کنید - اخبار رسمی https://news.akhbarrasmi.com/.../با-چند-ترفند-ساده-آشپزخانه-خود-را-متحول-کنید/‏ - ذخیره شده 26 سپتامبر 2016 ... آشپزخانه قلب خانه است؛ بسیاری، آشپزخانه را مهمترین اتاق خانه می‌دانند. ... همچنین، یافتن کابینت،سینک، سرامیک، اپن و… ... کفپوش چوبی بهترین پوشش است ... محیط زیست هستند و بدین ترتیب سازگاری خوبی با طبیعت دارند. ... آمریکا نشان می‌دهد که طراحی‌های ارگونومیک هوشمند در محیط آشپزخانه آمریکایی‌ها به شدت ... دکوراسیون | خانه طراحی آراد ارایه بهترین مشاوره و طراحی www.designer20.com/‏ - ذخیره شده - مشابه دکوراسیون منزل : هر یک از قسمتهای خانه حتی بخش های کوچک آن به نوبه خود دارای اهمیت و تاثیر گذاری بسیار بر دکوراسیون منزل و نوع چیدمان آن دارد . بخش های متعدد و ... درباره بیماری پوستی روزاسه بیشتر بدانیم | پردیس سلامت www.irangapco.com/درباره-بیماری-پوستی-روزاسه-بیشتر-بدان/‏ 11 جولای 2016 ... انواع دکوراسیون ها برای فصول مختلف سال · 609159427.jpg. دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری · 1255841816.jpg ... رفتار مناسب برای اولین ملاقات استخدام | پردیس سلامت www.irangapco.com/رفتار-مناسب-برای-اولین-ملاقات-استخدام/‏ 8 سپتامبر 2016 ... انواع دکوراسیون ها برای فصول مختلف سال · 609159427.jpg. دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک و بهترین سازگاری · 1255841816.jpg ... بازسازی ساختمان، تغییر دکوراسیون برای سال نو - گروه مهندسین مشاور ... artavarjavand.com/.../بازسازی-ساختمان،-تغییر-دکوراسیون-برا/‏ - ذخیره شده 1 مارس 2017 ... ... ستاره ای، فرزند بزرگتر رنگ های خنثی، مادر خانواده به ارگونومی آشپزخانه اهمیت ... و گرما بتواند از پس متراژ خود برآید و بهترین بازدهی خود را داشته باشد. ... با هم سازگاری داشته باشند و در راستای تکمیل طراحی داخلی محیط شما باشد.