مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه درقم

[ad_1]

قم- ایرنا- بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه که از روز چهارشنبه با حضور عالمان و محققان علوم اسلامی و سایر ادیان الهی، اساتید و پژوهشگران دانشگاهی درقم آغاز و شامگاه پنجشنبه به کار خود پایان داد بر تلاش همه پیروان ادیان توحیدی برای پیشگیری از مخاصمات تاکید کرد.

در این بیانیه که در اختتامیه این همایش قرائت شد، آمده است: از دیدگاه شرکت کنندگان در این کنفرانس، در اسلام و سایر ادیان توحیدی، اصالت و تقدم صلح بر جنگ مورد تاکید است و تلاش برای پیشگیری از بروز مخاصمات مسلحانه و کاهش آثار زیانبار این مخاصمات بر انسانها و محیط زیست انسانی وظیفه ای دینی و مقدس است.
در این بیانیه آمده است: شریعت اسلام، در قالب قرآن، سنت و میراث فقهی مبتنی بر این دو منبع، اهتمام جدی به پیشگیری و محدود سازی جنگ دارد. احکام فقه اسلامی ناظر به آداب جنگ، نحوه برخورد با غیر نظامیان و گروه هایی که از جنگ بازمانده اند، حکایت از مشترکات بین اسلام و حقوق بشردوستانه بین المللی دارد. از این رو هر نوع ترویج و نشر این بخش از فرهنگ اسلامی، تقویت حقوق بشردوستانه و فرهنگ صلح در جهان است.
بیانیه افزوده است: کاهش آلام قربانیان جنگ بویژه کمک رسانی به آسیب دیدگاه جنگی، آوارگان ناشی از مخاصمات مسلحانه و نهضت امداد رسانی به این گروه ها از ارزش های مشترک مورد تاکید اسلام و حقوق بین الملل بشردوستانه است و شرکت کنندگان بر امداد رسانی و ارسال کمک های بشردوستانه به آسیب دیدگان مخاصمات مسلحانه را بدون هرگونه تبعیض قومی، نژادی و مذهبی وظیفه دینی و انسانی می داند.
در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان در کنفرانس، احترام به اجساد کشته شدگان در جنگ ها، ممنوعیت هرگونه توهین و قطع اعضای آنها، حق خانواده ها بر اطلاع یافتن از سرنوشت مفقودان جنگ را از قواعد حقوق بشردوستانه می دانند که در بالاترین سطح خود مورد سفارش و تاکید معارف اسلامی است.
در بخش دیگری ازاین بیانیه آمده است: سخنرانان در پنل تخصصی حمایت از محیط زیست و آب، اهمیت و جایگاه آب را در مخاصمات مسلحانه از جنبه های مختلف بررسی و تبیین نمودند. در این چارچوب، منع تخریب ذخایر و تاسیسات آبرسانی، منع آلوده سازی آبها، تسهیل و فراهم سازی آب رسانی به آسیب دیدگان جنگ ها و ممنوعیت محروم کردن مردم غیر نظامی از دسترسی به آب و منابع آبی از جمله محورهای مورد تاکید در این کنفرانس بود.
بیانیه حاکیست: از دیدگاه شرکت کنندگان در این کنفرانس، ترویج و نشر حقوق بشردوستانه بویژه با رویکرد اسلامی از طریق آموزش همگانی و تخصصی در مراکز آموزشی، چاپ کتاب و منشورات آموزشی، برگزاری همایش ها و نشست ها علمی در دانشگاه ها و مراکز حوزوی وظیفه ای اخلاقی و دینی است. در این راستا، از برگزار کنندگان این کنفرانس، شخصیت ها و نهادهای علمی شرکت کننده و سازمان های حامی از جمله جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ تشکر و قدردانی می شود.
این همایش به ابتکار و همت مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشردوستانه و با حمایت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، همچنین مشارکت علمی نهادهای حوزوی و دانشگاهی در ایران برگزار گردید.
دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین المللی که از روز چهارشنبه با پیام آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حضور اندیشمندانی از 20 کشور جهان در قم آغاز شده بود، امشب به کار خود پایان داد.
در مراسم افتتاحیه این مراسم حضرات آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، محمد علی تسخیری مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ جهانی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور و برخی دیگر از اندیشمندان خارجی سخنرانی کردند.
در روز پنجشنبه و دومین روز از برگزاری این کنفرانس اندیشمندان و محققان داخلی و خارجی، مشاوران کمیته های بین المللی صلیب سرخ جهانی پیرامون گروه ها و اماکن حفاظت شده و حفاظت از منابع طبیعی، آب و محیط زیست مقالاتی را ارائه دادند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پارسی نیوزپایگاه بزرگ و پیشرفته خبری خبرگزاری فارس تغییر واحد پولی از ریال به تومان بازی قدس آنلاینآخرین اخبار سایت قدس …صفحه اصلی خبرپو آخرین اخبار آخرین اخبار ایران و جهان پخش زنده آخرین اخبار آخرین باشگاه مهندسان ایران باشگاه مهندسان ایرانی دانشگاه مهندسان ایرانی مهندسان ایرانی مهندسین ایرانی ایران پارسی نیوز پایگاه بزرگ و پیشرفته خبری «خبرگزاری فارس» تغییر واحد پولی از ریال به تومان بازی سرگرم قدس آنلاینآخرین اخبار سایت قدس آنلاین صفحه اصلی خبرپو آخرین اخبار » آخرین اخبار ایران و جهان پخش زنده آخرین اخبار » آخرین اخبار باشگاه مهندسان ایران باشگاه مهندسان ایرانی دانشگاه مهندسان ایرانی مهندسان ایرانی مهندسین ایرانی ایران



لینک منبع :بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه درقم

بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه درقم www.irna.ir/fa/News/82338638/‏ - ذخیره شده 8 دسامبر 2016 ... قم- ایرنا- بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه که از روز چهارشنبه با حضور عالمان و محققان علوم اسلامی و سایر ادیان الهی، ... بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه درقم ... khabarfarsi.com/u/29385590‏ 8 دسامبر 2016 ... قم- ایرنا- بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه که از روز چهارشنبه با حضور عالمان و محققان علوم اسلامی و سایر ادیان الهی، ... بروشور - جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران www.rcs.ir/.../بیانیه+پایانی+دومین+همایش+بین+المللی+اسلام+و+حقوق+بشر+دوستانه+درقمقدردانی+از+معاون+امور+بین+الملل+و+حقوق+...‏ - ذخیره شده 9 دسامبر 2016 ... بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه درقم/قدردانی از معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر. در اختتامیه ... پایان همایش اسلام و حقوق بشردوستانه بین المللی در قم www.iribnews.ir/.../پایان-همایش-اسلام-و-حقوق-بشردوستانه-بین-المللی-در-قم‏ - ذخیره شده 9 دسامبر 2016 ... دومین همایش اسلام و حقوق بشردوستانه بین المللی با صدور بیانیه به کار خود پایان داد. بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه درقم ... www.sarkhat.com/fa/news/142127592/‏ قم- ایرنا- بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه که از روز چهارشنبه با حضور عالمان و محققان علوم اسلامی و سایر ادیان الهی، اساتید و ... بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه درقم ... www.iran-eng.ir/.../658464-بیانیه-پایانی-دومین-همایش-بین-المللی-اسلام-و-حقوق-بشر-دوستانه-درقم‏ - ذخیره شده بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه درقم ایرنا بیشتر. .. کاهش آلام قربانیان جنگ از ارزش‌های مشترک مورد تأکید اسلام و حقوق ... https://www.tasnimnews.com/.../کاهش-آلام-قربانیان-جنگ-از-ارزش-های-مشترک-مورد-تأکید-اسلام-و-حقوق-بین-الملل-بشردوستانه-است‏ - ذخیره شده 9 دسامبر 2016 ... به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه با قرائت بیانیه‌ای به ‌کار خود پایان داد. در این بیانیه آمده ... بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه درقم news.parseek.ir/Url/?id=13326528‏ - ذخیره شده بیانیه پایانی دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه درقم. همایش اسلام و حقوق بشردوستانه بین المللی islamihl.com/‏ - ذخیره شده دومین همایش اسلام وحقوق بشر دوستانه در قم برگزار شد · سین برنامه همایش · دیدار اعضای عالی همایش بین المللی اسلام وحقوق بشر دوستانه با حضرت آیت الله العظمی مکارم ... نشر حقوق بشردوستانه با رویکرد اسلامی ضروری است | گزارشگر ... rapporteuronline.com/.../نشر-حقوق-بشردوستانه-با-رویکرد-اسلامی-ضروری-است/‏ - ذخیره شده بیانیه پایانی همایش اسلام و حقوق بشردوستانه ... ولی‌فقیه درجمعیت هلال‌احمر درمراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه که در قم برگزار شد، ...