مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جلوگیری از بارداری با قرص اچ دی

[ad_1]

پیشگیری اضطراری از بارداری+فواید و عوارض اچ دی

 

با دلگرم همراه باشید تا با فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی آشنا شوید.

 

فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی

فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی

 

(با نام‌های تجاری OVOCEPT - HD و Contraceptive HD-IH)

 

معمولاً به عنوان داروی خوراکی پیشگیری از بارداری استفاده می‌شود اما مصرف‌های دیگر نیز دارد. این فراورده دارای هر دو ترکیبات استروژنی و پروژستینی است.این دارو در زنان جوان زیر ۲۰ سال و یا کسانی که می‌خواهند پیش از نخستین بارداری، مدتی طولانی دارو مصرف کنند توصیه نمی‌شود بلکه قرص ال دی بیشتر توصیه می‌شود.

مصرف این دارو به مدت طولانی احتمال خطر بروز سرطان پستان را افزایش می‌دهد.امروزه مصرف نوع ال دی به دلیل داشتن هورمون کم‌تر دارای عوارض کمی است، متداول‌تر است. قرص HD به دلیل داشتن هورمون زیاد عوارض ومشکلات بیشتری دارد و غیر از موارد خاص تجویز نمی‌شود.

 

فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی

 

روش‌های پیشگیری از بارداری با اچ دی

 

جلوگیری اورژانسی از حاملگی معمولاً دو صورت دارند:

  • مصرف قرص
  • استفاده از آی‌یودی

مصرف قرص

قرص‌های پیش‌گیری اضطراری (ECPs) که در اصطلاح قرص فشار یا قرص صبح روز بعد (به انگلیسی: Morning-after Pill) نامیده می‌شوند، قرص‌هایی هستند که از لقاح و تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کنند.
انواع قرص‌ها

 

سه نوع قرص فشار برای جلوگیری از بارداری وجود دارد:

  • قرص‌های ترکیبی استروژن و پروژستین
  • قرص‌های تنها پروژستینی مانند لوونورژسترول
  • قرص‌های پادپروژستینی مانند میفه‌پریستون و اولیپریستال‌استات

 

فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی

 

تفاوت قرص ال دی و اچ دی

 

  • تفاوت قرص ال دی و اچ‌دی، در ترکیبات آن نیست، بلکه ازنظر مقدار (دوز) هورمون‌ها متفاوت هستند. همان‌طور که می‌بینید ، دوز قرص اچ‌دی، نزدیک به 2 برابر دوز قرص ال دی می‌باشد.
  • قرص LD که حاوی 30 میکروگرم اتینل استرادیول و 0.15 میلی‌گرم لونورژسترول می‌باشد.
  • قرص HDکه حاوی 50میکروگرم اتینل استرادیول و 0.25 میلی‌گرم لونورژسترول می‌باشد.

ترکیبات قرص ال دی : :Ethinyl Estradiol 0.03 mg+ Levonorgestrel 0.15 mg
ترکیبات قرص اچ‌دی : :Ethinyl Estradiol 0.05 mg+ Levonorgestrel 0.25 mg

 

فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی

 

مزایای مصرف اچ دی

 

  •  خانم با مصرف این گونه قرص‌ها به میزان کمتری به بیماری‌های التهابی لگن مبتلا می‌شود. - ابتلا به سرطان تخمدان با مصرف این قرص‌ها به مراتب کاهش می‌یابد.
  • میزان غدد خوش خیم پستان کاهش پیدا می‌کند.
  • شدت خونریزی‌های دوره قاعدگی کم و در نتیجه آن درد در این دوره به مراتب کمتر از قبل می‌شود.
  • با مصرف این قرص‌ها به میزان زیادی می‌توان از حاملگی‌های خارج رحمی ‌پیشگیری نمود.

 

فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی 

طریقه مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری اچ دی


هر بسته حاوی ۲۱ قرص می‌باشد. اولین قرص را از روز سوم تا پنجم قاعدگی آغاز نمایید. در صورت اتمام خونریزی و یا ادامه خونریزی، در هر دو حال روزانه یک قرص مصرف کنید، تا بسته قرص تمام شود. بهتر است قرص را پس از شام و پیش از خواب میل نمایید تا عوارض گوارشی ایجاد نکند. پس از اتمام بسته قرص، هفت روز کامل قرص نخورید و در روز هشتم بسته بعدی را بدون توجه به‌روز شروع قاعدگی آغاز نمایید.

 

فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی

 

نکات مهم مصرف قرص جلوگیری از بارداری


• دو هفته‌ی اول از ماه اول قرص ، یک روش جلوگیری کمکی داشته باشید.
• قرص‌های ضدبارداری را به‌صورت ناپیوسته، مثلاً یک ماه در میان یا دو ماه در میان مصرف نکنید.

 

 

فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی

 

احتمال بارداری در زمان مصرف قرص پیشگیری


در موارد زیر همزمان با مصرف قرص ال دی و اچ‌دی احتمال حاملگی وجود دارد :
• ابتلا به اسهال و استفراغ شدید.
• مصرف داروهای ضد سل و یا ضد تشنج.
• مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی،‌مثل آمپی‌سیلین و تتراساسکلین.
در هر یک از موارد فوق همزمان با مصرف قرص باید از یک روش پیشگیری دیگر، مثل کاندوم، استفاده کرد.

 

فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی

 

موارد منع مصرف اچ دی

 

  •  احتمال بارداری
  • سرطان پستان
  • خونریزی‌های رحمی (با علل ناشناخته)
  • بیماری‌های قلبی- عروقی
  • اختلالات خونی
  • افزایش چربی‌های خون
  • بیماری‌های کبدی و کیسه صفرا
  • فشارخون
  • سردرد‌های مربوط به میگرن
  • بیماری‌های قند
  • صرع
  • افسردگی شدید
  • خانم‌های بالای سن 35 سال که سیگاری هستند، بهتر است از روش دیگری استفاده نمایند.

 

نکات مهم

 

  •  در صورتی که خانم با مصرف قرص لکه بینی مشاهده کند تا 2 الی 3 ماه مهم نیست ولی در زمانی که شدید باشد باید به پزشک مراجعه نماید.
  • با مصرف این نوع قرص‌ها علائمی مثل تهوع، استفراغ و سردرد از بین می‌رود.
  • اگر قرص‌ها پس از شام و یا قبل از خواب مصرف گردند تا حدودی می‌توان از بروز این گونه علائم پیشگیری نمود.
  • در شرایطی که این علائم ادامه پیدا کنند باید همراه با قرص‌های پیشگیری از بارداری، از ویتامین‌های B6 نیز کمک گرفت (در مدت زمان کوتاه).
  • با مصرف قرص، میزان خونریزی و شدت آن کم شده ولی در صورتی که تنها لکه بینی مشاهده و یا خونریزی قطع شود باید به پزشک مراجعه کرد.
  • مصرف قرص ال.دی محدود به سنین خاصی نمی‌باشد و فرد می‌تواند آن را تا 45 سالگی و بیشتر با کنترل کردن ادامه دهد.

 

 

 فواید و عوارض استفاده از قرص اچ دی

 

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

قرص‌های ال دی مطمئن‌ترین روش پیشگیری از بارداری …قرص‌های مطمئن‌ترین روش پیشگیری از بارداری یک متخصص زنان و زایمان گفت مصرف قرص راه های جلوگیری از بارداری سایت پزشکان بدون مرزراه های جلوگیری از بارداری جلوگیری از بارداری شامل وسایل و روش های متعددی است که فرد روش های جلوگیری از بارداری سایت پزشکان بدون مرزراه های جلوگیری از بارداری جلوگیری از بارداری شامل وسایل و روش های متعددی است که فرد اطلاعاتی کامل درباره قرص های پیشگیری از بارداری الدی …اطلاعاتی کامل درباره قرص های پیشگیری از بارداری الدی و قرص های ال دی و اچ علائم بارداری و نشانه های حاملگی پرتال پارسه گردعلائمبارداریسوالی از سارا با عرض سلام من سالمه، ماه قبل دو هفته قبل از پریودم برای بارداری قرص اچ‌دی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمصرف هرگونه دارو باید تحت نظر پزشک یا ماما باشد قرص‌های اچ دی به صورت خوردن روزی یک قرص ضد بارداری خوراکی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادقرصضدبارداریخوراکیقرص ضد بارداری خوراکی به گروهی از داروهای خوراکی یک روش فوری و اورژانسی برای جلوگیری ازبارداریبارداری و زایمان راحت با قانون طلائی تغذیه در دوران بارداری اقدامات خانم های هفده سوال رایج در مورد بارداری و پیشگیری از بارداری …بسیاری از کاربران سایت، سوالهایی را می پرسند که مربوط به استفادهغلط از روشهای بهترین قرص ضد بارداری برای عروس ها نوعروساگر تصمیم دارید بعد از ازدواج برای پیشگیری از بارداری از قرص استفاده کنید این مطلب را قرص‌های ال دی مطمئن‌ترین روش پیشگیری از بارداری قرص‌های مطمئن‌ترین روش پیشگیری از بارداری یک متخصص زنان و زایمان گفت مصرف قرص‌های راه های جلوگیری از بارداری سایت پزشکان بدون مرز راه های جلوگیری از بارداری جلوگیری از بارداری شامل وسایل و روش های متعددی است که فرد می روش های جلوگیری از بارداری سایت پزشکان بدون مرز راه های جلوگیری از بارداری جلوگیری از بارداری شامل وسایل و روش های متعددی است که فرد می اطلاعاتی کامل درباره قرص های پیشگیری از بارداری الدی و اطلاعاتی کامل درباره قرص های پیشگیری از بارداری الدی و قرص های «ال دی» و «اچ قرص اچ‌دی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد مصرف هرگونه دارو باید تحت نظر پزشک یا ماما باشد قرص‌های اچ دی به صورت خوردن روزی یک قرص در قرص ضد بارداری خوراکی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد قرصضدبارداری قرص ضد بارداری خوراکی به گروهی از داروهای خوراکی به شکل علائم بارداری و نشانه های حاملگی پرتال پارسه گرد علائم سوالی از سارا با عرض سلام من سالمه، ماه قبل دو هفته قبل از پریودم برای بارداری اقدام کردم یک روش فوری و اورژانسی برای جلوگیری ازبارداری بارداری و زایمان راحت با قانون طلائی تغذیه در دوران بارداری اقدامات خانم های باردار هفده سوال رایج در مورد بارداری و پیشگیری از بارداری دکتر بسیاری از کاربران سایت، سوالهایی را می پرسند که مربوط به استفادهغلط از روشهای پیشگیری از بهترین قرص ضد بارداری برای عروس ها نوعروس اگر تصمیم دارید بعد از ازدواج برای پیشگیری از بارداری از قرص استفاده کنید این مطلب را حتما بارداری با ای یو دی میرنا احتمال بارداری با کاندوم بارداری با کلومفین بارداری با رحم دو شاخ بارداری با میکرواینجکشن تست بارداری با سونوگرافی بارداری با پرده بکارت بارداری با کیست



لینک منبع :جلوگیری از بارداری با قرص اچ دی

پیشگیری اضطراری از بارداری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پیشگیری_اضطراری_از_بارداری‏ - ذخیره شده - مشابه می‌توان بعد از انجام آمیزش جنسی، دو قرص اچ‌دی HD را باهم خورد و سپس ۱۲ ساعت ... با خوردن این قرصها همراه با غذا و یا مصرف داروهای ضد تهوع، می‌توان از احساس تهوعی که ... ‏۱ روش‌های پیشگیری - ‏۱.۱ مصرف قرص - ‏۱.۲ پس از ۷۲ ساعت - ‏۲ منابعجلوگیری از بارداری با قرص اچ دی - دلگرم www.delgarm.com/health/.../150978-فواید-و-عوارض-قرص-اچ-دی‏ - ذخیره شده 14 دسامبر 2016 ... جلوگیری از بارداری با قرص اچ دی:پیشگیری اضطراری از بارداری+فواید و عوارض اچ دی/با دلگرم همراه باشید تا با فواید و عوارض استفاده از قرص اچ ... یک روش فوری و اورژانسی برای جلوگیری ازبارداری - بیتوته www.beytoote.com/.../procedures-prevent-postpartum.html‏ - ذخیره شده - مشابه می توان بعد از انجام مقاربت ، دو قرص اچ دی HD را باهم خورد و سپس 12 ساعت بعد ، دوقرص. ... با خوردن این قرصها همراه با غذا و یا مصرف داروهای ضد تهوع ، می توان از احساس تهوعی که خوردن ... قرصهای ال دی LD ,مصرف قرصهای ال دی LD ,روش جلوگیری از بارداری. روش فوری و اورژانسی برای جلوگیری از بارداری ... - همراه با علم https://baelm.net/شرح-کامل-روش-های-پیشگیری-از-بارداری-او/‏ - ذخیره شده جلوگیری از بارداری اورژانسی (جلوگیری از بارداری پس از مقاربت) روش فوری و ... می توان بعد از انجام مقاربت ، دو قرص اچ دی HD را باهم خورد و سپس 12 ساعت بعد ... قرص ضد بارداری ( LD و HD و تری فازیک ) • مجله پزشکی آسان طب asanteb.com/21365/قرص-ضد-بارداری-ldوhd-وتری-فازیک.html‏ - ذخیره شده - مشابه قرص ضد بارداری (قرص ال دی و قرص اچ دی) ، راههای جلوگیری از بارداری ، مزایای ... دی است. باید بدانید که وجود لکه بینی همزمان با مصرف مرتب قرص، به مدت ۲ تا ۳ ماه ... پیشگیری از بارداری به روش اورژانس - دانسته های یک پرستار و مشاوره ... arshad-nurse.blogsky.com/.../پیشگیری-از-بارداری-به-روش-اورژانس‏ - ذخیره شده - مشابه و در بعضی از کشورها هم از 2 عدد قرص HD در اولین فرصت و 2 عدد 12 ساعت بعد ... اثربخشی روش اورژانسی پیشگیری از بارداری با قرص‌های لوونورژسترول 99 درصد و با ..... اسفندداشتم و بعدش سریع دوتا اچ دی خوردم و 12 ساعت بعدش هم دوتای دیگه ولی با ... قرص های ضد بارداری اورژانسی...! :: مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی ... mamaei-javaane.ir/1393/09/.../جلوگیری-از-بارداری-به-روش-اورژانس‏ - ذخیره شده جلوگیری از بارداری اورژانسی گاهی در رابطه اشتباهی رخ می دهد که به منظور جلوگیری از ... در صورتی که از قرص های جلوگیری از بارداری نوع LD (نوع با دوز پایین دارو) استفاده .... نگران هستم نکنه مصرف قرص اچ دی در اون زمان رو جنینم تاثیر منفی بزاره. در روش جلوگیری از بارداری اورژانسی چند تا قرص باید مصرف کرد ؟ - rangezendegi.com/.../how-many-birth-control-pills-can-be-taken-after-unprotected-sexfor-emergency-contraception/‏ - ذخیره شده - مشابه 17 ا کتبر 2014 ... همزمان چندتا قرص باید خورد تا حاملگی ناخواسته در روش جلوگیری از بارداری ... یک جایی خوندم که میشه با خوردن چند تا از قرص های جلوگیری از بارداری معمولی که .... من بلافاصله بعد از نزدیکی 2 عدد قرص اچ دی خوردم ولی حدود 5 ساعت بعد ... جلوگیری از بارداری با اچ دی، طریقه مصرف - نی نی بان niniban.com/fa/news/.../جلوگیری-از-بارداری-با-اچ-دی-طریقه-مصرف‏ - ذخیره شده 14 دسامبر 2016 ... اچ دی معمولاً به عنوان داروی خوراکی پیشگیری از بارداری استفاده می‌شود اما ... در موارد زیر همزمان با مصرف قرص ال دی و اچ‌دی احتمال حاملگی وجود دارد : همه چیز درباره قرص ال دی و اچ دی - نی نی بان niniban.com/fa/news/92352/همه-چیز-درباره-قرص-ال-دی-و-اچ-دی‏ - ذخیره شده 11 جولای 2016 ... علائمی مانند تهوع، استفراغ و سردرد همراه با مصرف قرص به‌تدریج پس از ۲ تا ۳ ماه ... قرص جلوگیری از بارداری ال دی (LD) و اچ دی (HD) شامل ترکیبی از ...