مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علت انفجار باتری های لیتیوم یونی

[ad_1]

باتری های لیتیوم-یونی یکی از اختراعات سودمند بشر هستند، به شرط اینکه بلایی سرمان نیاورند. سامسونگ این وضعیت را به خوبی درک کرده است. در پژوهش جدیدی که در ژورنال جامعه الکتروشیمی منتشر شده، محققین مرکز CLS کانادا تصمیم گرفتند تا نحوه بروز مشکل در این باتری ها را بهتر درک نمایند.

به گزارش صبحانه،«توبی باند» محقق این مرکز می گوید: «ما می خواستیم ببینیم به لحاظ فیزیکی چه وقایعی درون باتری رخ می دهد که به تولید دود و باد کردن آنها می انجامد. این وضعیت دلایل زیادی دارد، اما معمولاً نتیجه گرمایش بیش از حد، شارژ شدن بیش از حد، و برخی شرایط تنش زا به وجود می آید.
علت انفجار باتری های لیتیوم یونی
همچنین برخی از باتری ها بدون بروز حادثه خاصی باد می کنند، و در همین وضعیت نیز به کار خود ادامه می دهند، هرچند باد کردن را می توان اولین نشانه برای آتش سوزی یا انفجار در نظر گرفت.»

این تیم از سی تی اسکن با رزولوشن بالا برای ساخت تصویری سه بعدی از داخل باطری، قبل و بعد از تولید گاز و باد کردن استفاده کردند. باند در ادامه می گوید: «ما فهمیدیم نقص های جزئی در نحوه لایه بندی الکترودها وجود دارد، که پس از باد کردن باتری بسیار برجسته تر شده و نهایتاً بر توزیع فشار داخلی محفظه تأثیر می گذارند، به گونه ای که وقایع آشنای بعدی رخ می دهد.»

بر اساس این پژوهش، می توان گفت دلیل اصلی بسیاری از موارد نقص باتری های لیتیوم یونی، ضعف و خطا در مرحله ساخت است، و با توجه به اینکه از شکل هندسی یکسانی برای ساخت باتری تجهیزات الکترونیکی مختلف استفاده می شود، می توان امیدوار بود نتایج تحقیق فوق بتواند تولیدکنندگان را به دقت بیشتر در این امر وادار سازد.

علت انفجار باتری های لیتیوم یونی
باند در این رابطه می گوید: «ما اولین گام را برای تشریح علت باد کردن باتری های تجاری برداشته ایم، و امیدواریم تولیدکنندگان از این اطلاعات برای درک بهتر وضعیت بهره گیرند. در واقع آنها باید بدانند که نقص های جزئی در روند تولید، به مشکلات عمده ای بدل می شود.»

این تیم پژوهشی ادامه داد که برای ساخت باتری هایی ایمن تر، تولیدکنندگان باید ایرادات جزئی طراحی را رفع کنند، یا ساختار درونی این محصولات را به گونه ای تغییر دهند که نقص های جزئی به خاطر فرایندهای داخلی و باد کردن باتری، تشدید نگردند.

منبع : وب سایت دیجیاتو


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پنج افسانه در مورد باتری آیفون سیبچهسلام مرسی از اپلیکشن عالی تون این مبحث باتری هم خیلی بهم کمک کرد،موفق باشیدتازه های تکنولوژی مرکز اطلاعات فنی ایرانربات ها مردم را به خرید تشویق می کنند مالکان برخی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که بیم برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …به جای استفاده از ولتاژ ولت مستقیم تغذیه ، کافیست سیم و پنل را به یکدیگر متصل پنج افسانه در مورد باتری آیفون سیبچه سلام مرسی از اپلیکشن عالی تون این مبحث باتری هم خیلی بهم کمک کرد،موفق باشید تازه های تکنولوژی مرکز اطلاعات فنی ایران ربات ها مردم را به خرید تشویق می کنند مالکان برخی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که بیم دارند برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات مورد عیب طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای همه برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات آموزش تصویری دوربینهای تصویری مورد استفاده برای کارکرد مطلوب نیاز به ولتاژ متوسطی حدود ولت دارند شیوه کارکرد باتری های باتری های شارژی باتری های خورشیدی باتری های قلیایی قیمت باتری های باتری های اسیدی باتری های قابل شارژ é é é



لینک منبع :علت انفجار باتری های لیتیوم یونی

پژوهشگران علت انفجار باتری های لیتیوم یونی را توضیح می دهند ... digiato.com/article/.../علت-انفجار-باتری-های-لیتیوم-یونی/‏ - ذخیره شده 14 دسامبر 2016 ... باتری های لیتیوم-یونی یکی از اختراعات سودمند بشر هستند، به شرط اینکه بلایی سرمان نیاورند. سامسونگ این وضعیت را به خوبی درک کرده است. بررسی دلایل انفجار باتری های لیتیوم-یونی - گویا آی تی www.gooyait.com/1395/06/13/note-7-burn-explode.html‏ - ذخیره شده 3 سپتامبر 2016 ... بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Gooyait.com باتری های لیتیوم- یونی به ندرت دچار باد کردگی و انفجار می شوند، اما ۲ دلیل وجود دارد که می تواند ... علت انفجار باتری های لیتیوم یونی - تی نیوز tnews.ir/news/4f1976027971.html‏ 14 دسامبر 2016 ... وب سایت دیجیاتو - حمید مقدسی: باتری های لیتیوم-یونی یکی از اختراعات سودمند بشر هستند، به شرط اینکه بلایی سرمان نیاورند. سامسونگ این ... آخرین اخبار انفجار باتری های لیتیومی یونی - بازدید https://buzdid.ir/tag/انفجار-باتری-های-لیتیومی-یونی‏ - ذخیره شده باتری های لیتیومی-یونی ناسا نیز دچار آتش سوزی می شوند؛ علت چیست؟ ... به نظر می رسد نقص باتری لیتیومی عامل اصلی انفجار ربات دارپا باشد. دارپا یا سازمان ... تفاوت باتری های لیتیومی-یونی، لیتیومی-پلیمری و سایر باتری ها www.modeliran.com/article17.php‏ - ذخیره شده علت کاهش ظرفیت و انفجار باتری چیست؟ باتری‌های لیتیوم یونی هم مثل دیگر انواع باتری به مرور زمان ظرفیت مفید خود را از دست می‌دهند. قبلاً در بررسی باتری‌های ... دلیل انفجار گوشی هنگام شارژ چیست؟ +عکس | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../143657-دلیل-انفجار-گوشی-هنگام-شارژ-چیست-عکس‏ - ذخیره شده 4 سپتامبر 2016 ... به تازگی خبر انفجار گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت ۷ در رسانه‌ها هیاهوی ... از این رو یک بار دیگر، باتری‌های خطرناک لیتیوم-یون در مرکز توجه قرار ... علت انفجار باتری برخی از گوشی های موبایل - میخکوب meekhkoob.ir/mobile-battery-explosion-reasons/‏ - ذخیره شده 10 فوریه 2017 ... انفجار باتری‌ گوشی‌های هوشمند موضوع جدیدی نیست، اما به خاطر نقص باتری گلکسی نوت ... باتری های لیتیوم یونی به دو دلیل می توانند منفجر شوند. دلیل علمی انفجار گلکسی نوت 7 چیست؟ | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/.../دلیل-علمی-انفجار-گلسکی-نوت-7-چیست؟/‏ - ذخیره شده 10 سپتامبر 2016 ... ماجرای انفجار گوشی‌های سامسونگ گلکسی نوت ۷ مدیر عامل این شرکت را حسابی ... به همین شکل، باتری‌های لیتیوم یون معیوب، ممکن است بیش از حد هم ... تریبون - پژوهشگران علت انفجار باتری های لیتیوم یونی را توضیح ... 3bune.ir/post/78meGz1Y9b‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... دیجیاتو نوشت: باتری های لیتیوم-یونی یکی از اختراعات سودمند بشر هستند، به شرط اینکه بلایی سرمان نیاورند. سامسونگ این وضعیت را به خوبی ... هشدار؛ در استفاده از باتری های لیتیوم یونی احتیاط کنید - کلیک click.ir/1395/08/03/each-lithium-ion-battery-can-be-a-bomb/‏ - ذخیره شده 24 ا کتبر 2016 ... همانطور که می دانید در چند ماه اخیر تعدادی از باتری های گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ منفجر شده است. لازم به ذکر است احتمال انفجار باتری های لیتیوم ...