مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آخرین پیامبری که وارد بهشت میشود

[ad_1]

بامداد – بارها این جمله را شنیده‌ایم “هر که بامش بیش، برفش بیشتر” این جمله دارای پیام‌های فراوانی برای ماست که چگونه توشه سفر خود را ببندیم تا موقعی که می‌خواهیم حساب آن را پس دهیم کمتر وقت بگیرد.

یکی از نعمت‌هایی که خداوند به برخی از افراد داده ثروت و دارایی است که می‌تواند اسباب عذاب و گرفتاری برای انسان باشد و هر انسانی می‌تواند این ثروت و مال را در راه‌های مختلف خرج کند اما آنچه مهم است این است که خداوند روزی درباره همین دارایی‌ها از ما حساب پس می‌گیرد.

در این باره ثروت حضرت سلیمان (ع) و عاقبت آن حضرت را که یک درس بسیار زیبا و آموزنده برای همه ماست مرور می‌کنیم.

سلیمان‌ بن داوود از نادر پیامبرانی است که خداوند پادشاهی مشرق و مغرب زمین را به او داد و سال‌ها بر انسان‌ها، چهارپایان، مرغان و درندگان غالب و حاکم بود و زبان همه موجودات را می‌دانست که زبان از توصیف قدرت عظیم او قاصر است.

درباره ثروت ایشان آورده‌اند که: فرشی داشت که جنیان آن را از حریر و طلا بافته بودند و هر زمان که می‌خواست به جایی برود روی آن فرش می‌نشست و هر جا و با هر سرعتی که می‌خواست، آن فرش وی را به مقصد می‌رساند. آنقدر قدرت داشت که حتی باد نیز تحت اختیار او بود و با باد سخن می‌گفت. میزی داشت از طلا که با یاقوت و جواهرات آراسته شده بود و سه هزار میز دیگر در اطراف او بودند (مخصوص علما، وزرا و بزرگان بنی‌ اسرائیل).

سلیمان (ع) صد فرسخ لشکر داشت، ۲۵ فرسخ از جنیان، ۲۵ فرسخ از پرندگان، ۲۵ فرسخ از انسان و ۲۵ فرسخ از حیوانات چهارپا. جنیان گوهرهای درخشان برایشان می‌آوردند.

در آشپزخانه‌های آن حضرت روزی ۱۰۰ هزار گوسفند، ۴۰ هزار گاو برای فقرا و مساکین و لشکریانش طبخ می‌شد ولی غذای خودش نان جو بود که آن را نیز با دست خود می‌پخت.

%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa26

روزی دستور داد که کسی وارد قصر من نشود و خود عصایش را به دست گرفت و به بالاترین جای قصر رفت در حالی که به عصایش تکیه داده بود به مملکت خویش نگاه کرده و شکرگذار خداوند بود. ناگاه نظرش به جوانی خوش چهره و پاکیزه افتاد که از گوشه قصرش پیدا شد، فرمود: چه کسی به تو اجازه ورود به قصر را داده است، گفت: پروردگار تو، فرمود:‌ تو کیستی، گفت: عزرائیل، فرمود: برای چه کاری آمدید، گفت: برای قبض روح تو.

سلیمان (ع) چون هیچ وابستگی به دنیا نداشت فرمود: به آنچه ماموری، انجام بده. عزرائیل جان ایشان را در همان حالت که به عصا تکیه داده بود قبض کرد، چند روزی گذشت مردم و اطرافیان او را می‌دیدند و گمان می‌کردند که زنده است. بعضی می‌گفتند چند روز غذا نخورده و نیاشامیده، پس او پروردگار ماست.

عده‌ای می‌گفتند او جادوگر است و در دید ما سحر کرده که ما گمان کنیم ایستاده است. گروهی گفتند او پیامبر خداست و … و خلاصه خداوند موریانه‌هایی را فرستاد که میان عصای او را بخورند تا عصا بشکند، وقتی عصا شکست و او به زمین افتاد به داخل قصر رفتند و متوجه شدند که چند روز است از دنیا رحلت کرده است.

نکته مهم داستان این است که سلیمان (ع) با این همه ثروت فریب دنیا را نخورد و دنیا را در مسیر آخرت خرج کرد اما با این حال آخرین پیامبری است که در فردای قیامت به بهشت می‌رود زیرا خاصیت دنیا در این است که در حرام آن عقاب و در حلال آن حساب است. حسابرسی طولانی اموال سلیمان سبب می‌شود که او به عنوان آخرین پیامبر و فرستاده خدا قدم به بهشت گذارد.

پس از این داستان درس می‌گیریم که نه تنها دنیا به خودی خود مذموم نیست بلکه دنیادوستی و استفاده صحیح از مخلوقات هم مذموم نیست. استفاده غیرشرعی و وابستگی و یا پرستش دنیا مورد مذمت واقع شده که از آن به دنیای ملعون و یا مظلوم تعبیر می‌شود.

 منبع:ناقلا


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

حقوق دریافتی یک قاضی دو میلیون و پنجاه هزار تومن البته بدون کسر مالیات و بیمه و حقوق یک قاضی پایه چهار آخرین اخبار سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال صفحه اصلی خبرپو آخرین اخبار آخرین اخبار ایران و جهان پخش زنده آخرین اخبار آخرین زندگی نامه حضرت زرتشت، پیامبر ایرانی و دین …با عرض سلام خدمت دوست عزیزم … متاسفانه بعضی از اطلاعاتی که در مورد زادگاه و محل تولد و دختران پارسی بانوان تاریخ ایران دغدویه مادر زرتشت که اصلا از شهر ری بود و در آنجا با کوی ها و کرپن بولور فیلم امیر پسری که دختر شد و اسمش را …تراجنسی، افرادی هستند که هویت جنسیتی خود را متفاوت از هویت جنسی خویش می‌بینندداستان های عبرت انگیزجنایت کاری که یک آدم را کشته بود، در حال فرار و آوارگی، با لباس ژنده و پرگرد و خاک و دست نکاتی مهم در باره خواب و تعبیر خواب پایگاه وااسلاماهاوقاتی را که برایت سودمند هستند به هدر نده تلاش کن پیش خداوند بیش از دیگران جذاب باشینعیمه اشراقی باز هم خبرساز شد عکس مجله …جذاب ترین و جدیدترین اخبار روز نازنین جان همطور که شما دوس نداری به مقدساتتون توهین شجره نامه عمر بن خطاب رض و فضایل او پایگاه …اوقاتی را که برایت سودمند هستند به هدر نده تلاش کن پیش خداوند بیش از دیگران جذاب باشیشماره تلفن دکتر نباتی صدای سرابسلام خوبید میبخشید به همین شماره که گفتید من از صبح تا موقعی که گفتید زنگ زدم همش حقوق دریافتی یک قاضی دو میلیون و پنجاه هزار تومن البته بدون کسر مالیات و بیمه و حقوق یک قاضی پایه چهار هست که آخرین اخبار سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال آخرین اخبار سرشماری جدیدترین اخبار سرشماری اینترنتی آخرین اخبار سرشماری نفوس و مسکن دختران پارسی بانوان تاریخ ایران دغدویه مادر زرتشت که اصلا از شهر ری بود و در آنجا با کوی ها و کرپن ها که داستان های عبرت انگیز زاهد و درویشی که مراحلی از سیر و سلوک را گذرانده بودند و از دیری به دیر دیگر سفر می کردند، سر بی نشان انگشترها و خواص آنها یک روایت که بیانگر اینست که چگونه باید به امام زمان مان باشیم زندگی نامه حضرت زرتشت، پیامبر ایرانی و دین زرتشت جانان با عرض سلام خدمت دوست عزیزم … متاسفانه بعضی از اطلاعاتی که در مورد زادگاه و محل تولد و تبلیغ نکاتی مهم در باره خواب و تعبیر خواب پایگاه وااسلاماه سلام میشه تعبیر خوابم و بگین…من خواب دیدم که هرجایی هستم واسم خاستگار میاد و من به همشون نعیمه اشراقی باز هم خبرساز شد عکس مجله اینترنتی جذاب ترین و جدیدترین اخبار روز نازنین جان همطور که شما دوس نداری به مقدساتتون توهین بشه و بولور فیلم امیر پسری که دختر شد و اسمش را ترانه آرام گذاشت فیلم تغییر جنسیت امیر پسری که دختر شد و اسمش را ترانه آرام گذاشت قسمت اول در جامعه ما افراد اطلاعات عمومی سیاسی،مذهبی،علمی و اگر اندکی دقت فرمایید عقاب که نماد پرنده زئوس خدای یونان باستان است در پنجه راست خود شاخه زنی که وارد گروه داعش



لینک منبع :آخرین پیامبری که وارد بهشت میشود

چرا سلیمان (ع) آخرین پیامبری است که به بهشت می‌رود - ایسنا www.isna.ir/.../چرا-سلیمان-ع-آخرین-پیامبری-است-که-به-بهشت-می-رود‏ - ذخیره شده 5 مه 2013 ... روزی دستور داد که کسی وارد قصر من نشود و خود عصایش را به دست گرفت و ... حسابرسی طولانی اموال سلیمان سبب می‌شود که او به عنوان آخرین پیامبر و ... آخرین پیامبری که وارد بهشت می‌شود کیست؟ www.fardanews.com/.../آخرین-پیامبری-که-وارد-بهشت-می‌شود-کیست‏ - ذخیره شده 22 دسامبر 2015 ... امام صادق علیه‌السلام در حدیثی به آخرین پیامبر خدا که وارد بهشت می شود، اشاره کرده و علت این تأخیر را بیان می‌کند. آخرین پیامبری که وارد بهشت می شود ، چه کسی است؟ - شفقنا افغانستان afghanistan.shafaqna.com/component/k2/item/11213‏ - ذخیره شده همچنین در جلد 70 بحار الانوار درباره آخرین پیامبری که وارد بهشت می شود، امام صادق( علیه السلام) می فرمایند: «آخرین پیامبری که وارد بهشت می شود؛ سلیمان بن داود علیه ... آخرین پیامبری که به بهشت می رود - تبیان article.tebyan.net/114543/آخرین-پیامبری-که-به-بهشت-می-رود‏ - ذخیره شده 4 فوریه 2010 ... منظومههایی هستند که 40 خورشید و ماه در آنها طلوع و غروب میکنند. ... به خاطر حساب و کتاب زیادی که دارند آخرین پیامبری هستند که وارد بهشت میشوند. نخستین و آخرین کسانی که وارد بهشت میشوند | پایگاه وااسلاماه vaislamah.com/316.html‏ - ذخیره شده - مشابه نخستین گروه از امت اسلام که وارد بهشت می‌شود چه صفاتی دارند؟ ... است: از ابن عباس روایت شده‌ که‌ پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: «عرضت علی الامم، فأخذ النبی یمر ... آخرین پیامبری که وارد بهشت می شود - شیعه نیوز www.shia-news.com/fa/.../آخرین-پیامبری-که-وارد-بهشت-می-شود‏ - ذخیره شده - مشابه 4 آوریل 2013 ... همچنین در جلد 70 بحار الانوار درباره آخرین پیامبری که وارد بهشت می شود، امام صادق( علیه السلام) می فرمایند: «آخرین پیامبری که وارد بهشت می شود؛ ... نخستین کسی که وارد بهشت می شود! www.hawzah.net/fa/Book/.../نخستین-کسی-که-وارد-بهشت-می-شود‏ - ذخیره شده - مشابه نخستین کسی که وارد بهشت می شود فاطمه دختر محمد ... از پیامبر صلی الله علیه و آله می خوانیم: در آن شب که مرا به معراج بردند دیدم این جمله ها بر در بهشت نوشته شده بود:. اخرین پیامبری که وارد بهشت می شود کیست؟ - کلوب www.cloob.com/timeline/answer_61064_1050275‏ - ذخیره شده - مشابه لیلا 25 , sakine_lila. 29 بهمن 87 - 11:19. اخرین پیامبری که وارد بهشت می شود کیست؟ - این سوال منقضی شده است. و بهترین جواب توسط رای کاربران انتخاب شده است. الف - چرا حضرت سلیمان دیرتر از بقیه وارد بهشت میشود alef.ir/vdcd550fnyt0zx6.2a2y.html?107279‏ - ذخیره شده - مشابه 13 ژوئن 2011 ... و روایت دارد حضرت سلیمان(ع) پانصد سال دیرتر از دیگران وارد بهشت می‌شود زیرا در این دنیا، از دنیا لذتی برده و این بیانگر آن است که هر کس در دنیا ... آخرین پیامبری که وارد بهشت میشود !!! بسیار جالب - آپارات www.aparat.com/.../آخرین_پیامبری_که_وارد_بهشت_میشود_%21%21%21_بسیار_جالب‏ - ذخیره شده 25 مه 2014 ... آخرین پیامبری که وارد بهشت میشود !!! بسیار جالب. 297. با لایک کردن این پوستر آن را به دنبال کنندگان کانال خود هدیه دهید تا در ثواب نشر کلام اهل ...