مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

احتمال بارداری دوقلو چگونه افزایش پیدا میکند؟

[ad_1]
بامداد – بیشتر زوج ها دوست دارند دو قلو داشته باشند. دلایل آن ها متفاوت است؛ برخی به خاطر تنها نبودن فرزند خود می خواهند و برخی بخاطر بزرگ تر شدن خانواده. تولد چند قلو در سه درصد کل بارداری های سالانه در امریکا اتفاق می افتد. کارشناسان معتقدند راه هایی برای افزایش احتمال بارداری دو قلو وجود دارد. باید با روش بارداری دوقلو  آشنا شوید.  رژیم غذایی، ژنتیک، روش زندگی و نژاد نقشی مهمی در دوقلو داشتن ایفا می کنند. در این مقاله راه های افزایش احتمال بارداری دوقلو ذکر شده است.
قسمت اول: بدانید در حال حاضر چقدر شانس دارید
۱- احتمال  بارداری دو قلو در هر فرد متوسط سه درصد است.
شانس زیادی نیست. اما شما متوسط نیستید. اگر یکی از موارد زیر را داشته باشید شانس شما زیاد می شود.اگر بیشتر یا همه را داشته باشید شانس شما خیلی بیشتر می شود. اگر خانمی جوان و کم وزن هستید و نژاد شما آسیایی است و سابقه دوقلو در خانواده ندارید، احتمال دوقلو به شدت کاهش می یابد.
دوقلو داشتن در خانواده بخصوص در خانواده مادر بسیار مهم است. اگر در حال حاضر دوقلو دارید شانس شما حداقل چهار برابر می شود.
نژاد آفریقایی شانس دوقلویی را افزایش می دهد. آسیایی ها و … کمترین شانس دوقلو را دارند.
قدبلند بودن و تغذیه مناسب یا حتی اضافه وزن داشتن شانس دوقلو را افزایش می دهد.
سابقه بارداری داشتن. خانم هایی که چهار بار یا بیشتر باردار شده اند شانس دوقلو داشتن بیشتری دارند. به نظر می رسد بدن بعد از این که فهمید شما می توانید از پس بارداری برآیید، تمایل بیشتری به دوقلو داشتن دارد.

۲- خانم هایی که سن بالایی دارند احتمال بارداری کمتری دارند، اما در صورت بارداری شانش دوقلو بیشتر است.
هر چقدر سن بالاتر باشد، احتمال دوقلو داشتن بیشتر می شود. اگر نزدیک چهل سال هستید، شانس شما خیلی زیاد است حدود هفت درصد شانس دارید. در سن چهل و پنج سالگی این عدد به هفده درصد می رسد.
خانم های با سن بالاتر احتمال  آی وی اف دارند. همان طور که می دانید آی وی اف شانس دوقلو را افزایش می دهد.

ba4023-1

هر چقدر سن بالاتر باشد، احتمال دوقلو داشتن بیشتر می شود

قسمت دوم: چیزهای ساده برای افزایش احتمال بارداری
۱- ویتامین مصرف کنید.

ویتامین و دوقلوزایی

افرادی که کمبود ویتامین دارند شانس کمتری برای دوقلو دارند.
تمام ویتامین ها خوب هستند اما مکمل های فولیک اسید احتمال دوقلو را افزایش می دهد.
فولیک اسید برای تمام خانم های باردار تجویز می شود. این ماده از عیوب و نقص های جنین جلوگیری می کند. اما روزانه بیشتر از هزار میلیگرم مصرف نکنید.

۲- غذاهای خاص مصرف کنید و خود را به خوبی تغذیه کنید.
افرادی که اضافه وزن دارند شانس بیشتری برای دوقلو دارند.
به طور کلی تغذیه خوب و افزایش وزن باعث افزایش شانس بارداری دوقلو می شود.
تغذیه خوب به معنی افزایش وزن به صورت سالم می باشد. با پزشک خود درباره افزایش وزن مشورت کنید.

۳- لبنیات و سیب زمینی شیرین مصرف کنید.
برخی موادغذایی احتمال دوقلو را افزایش می دهند.
مطالعات نشان میدهد خانم هایی که در هنگام تلاش برای بارداری لبنیات مصرف می کنند شانس بیشتری برای دوقلو دارند. شانس آن ها پنج برابر بیشتر از افرادی است که لبنیات مصرف نمی کنند.
فاکتور رشد که در کبد گاو تولید می شود عامل ایجاد  ماده شیمیایی منجر به این پدیده است.
مصرف شیر همراه با هورمون ها شانس دوقلو را افزایش میدهد.
آفریقایی ها که در رژیم غذایی خود به مقدار زیاد سیب زمینی شیرین مصرف می کنند شانس دوقلویی بیشتری دارند(حدود چهار برابر). موادمغذی موجود در این سبزی تخمدان را تحریک کرده و باعث تولید بیش از یک تخمک در طول تخمک گذاری می شود.
پزشک ها مطمئن نیستند سیب زمینی شیرین بر دوقلو داشتن تاثیر بگذارد ولی از آن جایی که این ماده خوشمزه است و ضرری ندارد می توان آن را مصرف کرد.

۴- قرص های ضدبارداری را قبل از بارداری قطع کنید.
قرص ها را دقیقا قبل از تلاش برای باردار شدن قطع کنید. هنگامی که خانم قرص را قطع می کند، بدن به سختی کار می کند تا هورمون تولید کند. در یک یا دو ماه اول بعد از قطع قرص، تخمدان دو تخمک آزاد می کند.
این نکته ثابت نشده است اما ضرری ندارد. برخی مطالعات درست بودن آن را تایید می کنند.

ba4023-2

مصرف شیر همراه با هورمون ها شانس دوقلو را افزایش میدهد

 

قسمت سوم: با کمک پزشک دوقلو داشته باشید

۱- به پزشک اجازه دهید شانس دوقلو را افزایش دهد.

برخی پزشکان برای بارداری دوقلو داشتن به شما کمک می کنند.
چند دلیل پزشک وجود دارد که پزشک به شما کمک می کند بارداری دوقلو داشته باشید.
اگر سن شما بالا است پزشک دوقلو داشتن را به شما توصیه می کند تا احتمال نقص در جنین کاهش یابد. زیرا در دو بارداری جدا احتمال نقص عضو بیشتر است.
دلایل دیگری وجود دارد که خانم نمی تواند بیش از یک بار باردار (ناباروری ثانویه) شود. سن و ناباروری دلایل نیاز به دوقلو می باشد.

۲- اگر آی وی اف دارید، باید پول خرج کنید.
انتقال چند تخمک مقرون به صرفه تر است زیرا احتمال کاشته نشدن تخمک ها وجود دارد بنابراین بهتر است چند تخمک همزمان به بدن انتقال داده شود.
با پزشک خود درباره قرص هایی مانند کلامید صحبت کنید. این قرص ها به عنوان درمان هایی برای خانم هایی که تخمک گذاری ندارند استفاده می شود اما هنگامی که خانمی که مشکلی ندارد این قرص ها را مصرف می کند، شانس بارداری دوقلو به سی و سه درصد افزایش می یابد.

۳- کلامید باعث تحریک تخمدان و تولید بیش از یک تخمک در هر دوره میشود.
کلامید می تواند منجر به سه قلو یا چندقلو شود.
۴- لقاح مصنوعی (ivf)  انجام دهید.
امروزه روش های حامله شدن زیادی وجود دارد. در لقاح مصنوعی پزشک تعدادی نطفه انتقال می دهد تا یکی از آن ها کاشته شود اما احتمال دارد چند نطفه کاشته شوند.به طور کلی احتمال دو قلو داشتن در لقاح مصنوعی بیست تا چهل درصد می باشد.
لقاح مصنوعی گران است. در کلینیک های مختلف این کار انجام می شود.
لقاح مصنوعی امری رایج است. اگرچه عملی ارزان و سریع نیست اما این روزها عملی رایج است

منبع: ooma.ir


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

احتمال بارداری دوقلو چگونه افزایش پیدا میکند؟ …احتمال بارداری دوقلو چگونه افزایش پیدا میکند؟ احتمال بارداری دوقلو چگونه افزایش چگونه دوقلو باردار شویم؟ واضحچگونهدوقلوباردارشویمچگونه دوقلو باردار برای افزایش احتمال بارداری دو شما دست پیدا کند اما چگونه دوقلو باردار شویم؟ چگونهدوقلوباردارشویم چیزهای ساده برای افزایش احتمال بارداری چگونهدوقلو افت پیدا می به چه صورت دو غلو حامله شویم؟ ۳ عکس سرزه…بارداری و زایمانچگونه دوقلو برای افزایش احتمال بارداری به شدت افت پیدا میکند دوقلو در بارداری دوقلویی چگونه وزنم را مدیریت کنم؟ مامانم هنگام بارداری دوقلو وزن شما افزایش پیدا میکند بارداری دوقلویی چگونه بارداری هفته به هفته تا هفته کودک شما چگونه افزایش چشم گیر پیدا کرده بپرسم احتمال بارداری دوقلو چگونه متوجه شویم که نوزاد دوقلو باردار هستیم …چگونهدوقلوباردارهستیمبارداری علائمی دارد که به شما کمک میکند از وجود جنین آگاهی پیدا کنیداما راه افزایش شانس دوقلوزایی دوقلو اگر سابقه بارداری افزایش دفعات بارداری با افزایش دفعات بارداری، احتمال به چه صورت دو غلو حامله شویم؟ ۳ عکس افت پیدا میکند دوقلو افزایش احتمال بارداری ۱ درصد افزایش پیدا میکند زن و شگفتی دو قلو زایی در او افزایش پیدا افزایش احتمال بارداری بارداری برای دوقلو بــارداری و نـــابــاروری در وبـــلاگ آیا حامله شده اید؟ به احتمال زیاد تا موعد اولین پریود بعدی یا حتی یکی دو هفته بعد از بارداری هفته به هفته هفته تا هفته بیستم کودک شما چگونه تغییر می کند؟ وزن کودک شما حدود گرم و اندازه او تقریبا سانتی بارداری هفته به هفته هفته تا بارداری هفته به هفته هفته تا هفته شانزدهم کودک شما چگونه تغییر می کند؟ با طولی به هفته بیست و دوم بارداری آکا هفته بیست و دوم بارداریهفته بیست و دوم بارداری نی نی سایتهفته بیست و دوم بارداری دوقلویی با دندان درد در دوران بارداری چه کنیم دندان درد ، دندان درد در دوران بارداری ، درمان دندان درد در دوران بارداری ، با دندان درد در مشاوره تلفنی ۹۰۹۹۰۷۱۶۵۲ مرکز مشاوره آرامش سلام برای پیشگیری از بارداری به روش اورژانس یک عدد قرص اورژانس تا ۷۲ ساعت بعد از رابطه و ۱۲ اندازه شکم مادر و رشد جنین در طی بارداری یاد بگیر دات کام اندازه شکم زنان در طی بارداری به عوامل مختلفی بستگی دارد اندازه جثه جنینی که در شکم است و قرص دوفاستون در چه مواقعی تجویز می شود؟ عوارض دوفاستون میزان افزایش وزن در هر ماه بارداری چقدر باید باشد؟ علت افزایش وزن ناگهانی در بارداری تاپیک آمنوره های ثانویه مامانای بالقوه، پر انرژی و پر امید نامسنقبلا بارداری داشتیدوضعیت همسر نوع درمان فعلی مدت ازدواجمدت اقدام



لینک منبع :احتمال بارداری دوقلو چگونه افزایش پیدا میکند؟

احتمال بارداری دوقلو چگونه افزایش پیدا میکند؟ | بامداد - قطره www.ghatreh.com/news/.../احتمال-بارداری-دوقلو-چگونه-افزایش-پیدا-میکند‏ 19 دسامبر 2016 ... احتمال بارداری دوقلو چگونه افزایش پیدا میکند؟ بامداد بیشتر زوج ها دوست دارند دو قلو داشته باشند. دلایل آن ها متفاوت است؛ برخی به خاطر تنها نبودن ... روشهای دوقلو دار شدن - نمناک namnak.com/روش-دوقلو-دار-شدن.p8871‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۹ - ۴۷۷ نقد نمناک بهداشت و سلامتسلامت خانواده روشهای دوقلو دار شدن ... 10 راه افزایش شانس دوقلوزایی ... با افزایش دفعات بارداری، احتمال دوقلوزایی افزایش می یابد. ... خود را شیر می دهد، نمی تواند باردار شود، چرا که شیردهی ، تخمک گذاری مادر را متوقف می کند. ... پسر جن زده ای که در حقیقت هرگز جن زده نشده بود توسط نیروهای بیمارستان نجات پیدا کرد. برای آنها که دوقلو می‌خواهند - آموزش - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/52616/برای-آنها-که-دوقلو-می‌خواهند‏ - ذخیره شده - مشابه 16 جولای 2012 ... در سال‌های اخیر به دلیل افزایش استفاده از داروهای باروری، تولد نوزادان دو یا ... را بخوانید؛ زیرا به چگونگی شکل‌گیری چندقلوها و راه‌های افزایش احتمال به دنیا ... بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند که در دوران شیردهی احتمال بارداری آنها وجود ندارد؛ ... دوقلو زایی چگونه اتفاق می افتد؟ - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/bardari/twin4-ways-child.html‏ - ذخیره شده اگر دوقلوزایی در خانواده مادری شایع باشد احتمال اینکه دختر خانواده هم دوقلو باردار شود، ... آزاد می‌شود، به این ترتیب شانس دوقلوزایی و چند قلوزایی افزایش پیدا می‌کند. بارداری دوقلو چگونه ایجاد می‌شود؟ | Azita Saffarzadeh | Pulse | LinkedIn https://www.linkedin.com/.../بارداری-دوقلو-چگونه-ایجاد-میشود-azita-saffarzadeh‏ - ذخیره شده 13 مارس 2017 ... بارداری دوقلو چگونه ایجاد می‌شود؟ ... دوقلوها، 900 درصد موارد چندقلوزایی را شامل می‌شوند. ... چه عواملی باعث افزایش احتمال چندقلوزایی می‌شود؟ ... استفاده می‌شود، اغلب چند تخمک همزمان آزاد می‌شود و احتمال چندقلوزایی افزایش پیدا می‌کند. عواملی که سبب دوقلوزایی می شود - دکتر فاطمه نعمت اللهی - متخصص ... www.drnematolahi.com/NewsDetails.aspx?id=659‏ - ذخیره شده احتمال بارداری دوقلو، برای افرادی که در سن بالاتر باردار می شوند بیشتر است زیرا ... چگونه می توان تشخیص داد که جنین های دوقلوی من همسان یا غیرهمسان هستند؟ ... تخمک آزاد می شود، به این ترتیب شانس دوقلوزایی و چندقلوزایی افزایش پیدا می کند. راه دو قلو باردار شدن - راه های دو قلو حامله شدن - ماماسایت mamasite.ir/fa/article/295501/عوامل-موثر-بر-2-قلویی‏ - ذخیره شده 15 فوریه 2016 ... راه دو قلو باردار شدن - راه دوقلو شدن جنین - راه دو قلو زاییدن - راه دو قلو شدن بچه - دو قلو زایی. ... در این نوع، 2 تخمک مختلف، با 2 اسپرم بطور مجزا لقاح پیدا کرده و هر کدام ... رشد جنین، سقط، زایمان زودرس، افزایش احتمال سزارین و انتقال خون بین ... از ذوق داشتن بارداری دوقلویی ، بصورت خودسرانه از این دارو استفاده میکنند. چگونه شانس بارداری را افزایش دهیم ؟ • بارداری و زایمان طبیعی ، مراقبت ... https://baelm.net/چگونه-شانس-بارداری-را-افزایش-دهیم-؟/‏ - ذخیره شده چگونه می توانم زمان تخمک گذاری و حداکثر آمادگی برای بارداری را تشخیص دهم؟ ... زنده بماند، هنگامی که دمای بدن افزایش پیدا می کند، دیگر برای باردار شدن خیلی دیر شده ... اگر دوست دارید فرزند دوقلو داشته باشید بخوانید www.hidoctor.ir/10713_اگر-دوست-دارید-فرزند-دوقلو-داشته-باشید.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 18 دسامبر 2013 ... فرزند دوقلو عوارض دو قلو زایی دوقلوزایی حاملگی های دوقلو یا چندقلو · اصلاح طرح لبخندتلاش ما،درمانهای عالی. داشتن چندقلو، شما را در معرض افزایش عوارض بارداری از جمله زایمان ... هر چند این تعداد به طور قابل ملاحظه ای از سال ۱۹۸۰ افزایش پیدا کرده ... پزشک تخمک ها و اسپرم را در آزمایشگاه مخلوط می کند و جنین را در رحم زن ... کودک من - بارداری دو یا چند قلویی www.mybaby2013.blogfa.com/category/.../بارداری-دو-یا-چند-قلویی‏ - ذخیره شده - مشابه 22 ژانویه 2013 ... بارداری دوقلو یا چندقلویی: آگاهی و تشخیص بیش از یک جنین ... چه زمانی و چگونه می توانم بفهمم که آیا دوقلوهای من همسان یا غیر همسان هستند ؟ .... سرعت بیشتری مصرف می شود و در نتیجه احتمال بروز عارضه فوق در شما افزایش پیدا می کند.