مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص و فواید عرق خارخاسک

[ad_1]

خاصیت دارویی و درمانی عرق خارخاسک

 

با دلگرم همراه باشید تا با فواید عرق خارخاسک بیشتر آشنا شوید.

 

فواید دارویی عرق خارخاسک

 فواید عرق خارخاسک

 

 گیاه خارخاسک

 

از خانواده اسفندها است و قسمت مورد استفاده این گیاه میوه، دانه، برگ، ریشه و گاهی تمام قسمت‌های گیاه است و اغلب، تمام میوه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارویی به عنوان علف هرز در بیشتر مناطق دیده می‌شود. اگرچه گیاه خارخاسک در آمریکا و استرالیا گیاهی سمی محسوب می‌شود اما در طب سنتی چین و هند پیشینه‌ای طولانی و مصارف درمانی بسیار دارد.

این گیاه با گل‌های زردرنگ در مناطق صحرایی و با شرایط نامناسب هم رشد می‌کند. خارخاسک به عنوان گیاه یک ساله در آب‌وهوای سردتر پرورش می‌یابد. از ترکیب‌های مفید و فعال موجود در گیاه خارخاسک می‌توان به ساپونین‌ها، لیگنینامیدها، فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و گلیکوزیدها اشاره کرد.

مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات حاکی از آن است که مصرف این گیاه به افزایش ترشح هورمون تستوسترون و همچنین افزایش قدرت و حجم عضلات منجر می‌شود. همچنین مصرف این گیاه تولید سلول‌های جنسی مردانه و زنانه را افزایش می‌دهد. همچنین گیاه خارخاسک در درمان بیماری‌های قلبی – عروقی همچون فشارخون بالا، کم‌خونی، ضعف گردش خون و آنژین صدری موثر است.

 

فواید دارویی عرق خارخاسک

فواید خارخاسک

 

میوه هاى این گیاه را در اواخر تابستان و اوایل پاییز جمع آورى مى نمایند. این گیاه پراکندگى وسیعى در نواحى مختلف کره زمین دارد. به طورى که مى توان آن را در غالب نواحى دنیا مشاهده کرد. ترکیبات شیمیایى گیاه خارخاسک شامل رزین، تاش، روغن ثابت، آلکالوئید، پلى فنل ها و مواد معدنى شامل کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، گوگرد، ازت و کلر است. پنج نوع ماده گلیکوزیدى نیز دارد که همه آنها داراى گلوکز است و علاوه بر گلوکز قندهاى رامنوز، آرابینوز را هم شامل مى شود. خارخاسک به عنوان مدر، دفع کننده سنگ هاى مجارى ادرارى و تقویت کننده قواى جنسى به کار مى رود.

 

  • در طب گذشته براى خارخاسک اثر مدر و دفع کننده سنگ هاى مجارى ادرارى و تقویت کننده قواى جنسى قائل بوده و از آن به عنوان درمان کننده عفونت و التهاب لثه استفاده مى شده است. از فرآورده هاى موجود در بازار مى توان قطره پروستاتان، قطره سنکل و قطره آفرودیت را نام برد.

 

فواید دارویی عرق خارخاسک

احتیاط در مصرف خارخاسک

 

به دلیل این که عرق خارخاسک ممکن است موجب سقط جنین شود مصرف آن برای زنان باردار ممنوع است و زیاده روی در مصرف آن در برخی افراد سردرد ایجاد می کند.

 

 فواید دارویی عرق خارخاسک

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خارخاسک و خواص مفید آن خارخاسک و ناتوانی جنسی اگر چه بسیاری معتقدند که گیاهان دارویی برای مشکلات جنسی طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتموثر ترین درمان خانگی برای بیماری نقرس کامبوجا ضد چاقی خواص درمانی چای کامبوجاعرقیات گیاهی و خواص آنها خواص درمانی عرق شاتره اگر طبع گرمی دارید، اگر اشتهایتان کور شده، اگر کبدتان تنبل است خواص عرقیات گیاهی قسمت دوم آکاخواص عرقیات گیاهی قسمت دوم خواص عرقیات گیاهی قسمت اول خواص عرقیات گیاهی قسمت سوم از مروری بر خواص کاسنی کاسنی در طب سنتی ابن‌سینا، پزشک بزرگ مسلمان در مورد گیاه کاسنی و خواص آن گفته استخواص درمانی گیاهان ، میوه ، سبزیجات و غلات شهر …خواص گیاهان ،سبزیجات ،میوه ها و غلات بیماریها و درمان آنها بوسیله گیاهان ،سبزیجات عفونت کلیه و مثانه مرجع طب سنتی ایرانی اسلامی …اسلایدر صفحه اولروش های واریز کمک های مالی به متقاضیان به شرح ذیل میباشد تعاونوا عَلَی البِرِّ و ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوستپاییز و زمستان ، فصل هایی می باشند که در آن فصل ها پوست رطوبت و شادابی خود را از دست می ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی موموطب سنتی هندی اعتقاد فراوانی به قدرت روغن نارگیل در احیای مو دارد و در واقع این روغن خارخاسک و خواص مفید آن خارخاسک و ناتوانی جنسی اگر چه بسیاری معتقدند که گیاهان دارویی برای مشکلات جنسی کاربردی طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت موثر ترین درمان خانگی برای بیماری نقرس کامبوجا ضد چاقی خواص درمانی چای کامبوجا عرقیات گیاهی و خواص آنها خواص درمانی عرق شاتره اگر طبع گرمی دارید، اگر اشتهایتان کور شده، اگر کبدتان تنبل است، اگر خواص عرقیات گیاهی قسمت دوم آکا خواص عرقیات گیاهی قسمت دوم خواص عرقیات گیاهی قسمت اول خواص عرقیات گیاهی قسمت سوم از آنجا که مروری بر خواص کاسنی کاسنی در طب سنتی ابن‌سینا، پزشک بزرگ مسلمان در مورد گیاه کاسنی و خواص آن گفته است خواص درمانی گیاهان ، میوه ، سبزیجات و غلات شهر قصابه خواص گیاهان ،سبزیجات ،میوه ها و غلات بیماریها و درمان آنها بوسیله گیاهان ،سبزیجات ،میوه ها عفونت کلیه و مثانه مرجع طب سنتی ایرانی اسلامی سایت حکیم اسلایدر صفحه اول روش های واریز کمک های مالی به متقاضیان به شرح ذیل میباشد تعاونوا عَلَی البِرِّ و التقوی ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوست پوست پاییز و زمستان ، فصل هایی می باشند که در آن فصل ها پوست رطوبت و شادابی خود را از دست می دهد و ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی مو مو طب سنتی هندی اعتقاد فراوانی به قدرت روغن نارگیل در احیای مو دارد و در واقع این روغن، یکی از خواص و فواید گل بو مادران قرص خواص و فواید خواص و فواید سویا خواص و فواید صلوات خواص و فواید تخم شنبلیله خواص و فواید میوه ها



لینک منبع :خواص و فواید عرق خارخاسک

خارخاسک و خواص مفید آن - تبیان article.tebyan.net/254260/خارخاسک-و-خواص-مفید-آن‏ - ذخیره شده 12 آگوست 2013 ... گیاه خارخاسک یا خار خسک در طب سنتی، خواص درمانی متفاوتی چون دفع سنگ ... یکی از بهترین این داروها خارخاسک است که روی کاربرد آن تحقیقات ... خواص عرق خارخاسک + طریقه مصرف خارخاسک - مجله اینترنتی ستاره setare.com/fa/.../خواص-عرق-خارخاسک-طریقه-مصرف-خارخاسک‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... در ادامه با خواص و طریقه مصرف عرق خارخاسک آشنا شوید. ... عرق تهیه شده از گیاه خارخاسک برای درمان تورم پروستات کاربرد دارد. برای درمان ناتوانی‌های ... خواص و فواید عرق خارخاسک - دلگرم www.delgarm.com/.../151112-خاصیت-دارویی-و-درمانی-عرق-خارخاسک‏ - ذخیره شده 19 دسامبر 2016 ... خواص و فواید عرق خارخاسک:خاصیت دارویی و درمانی عرق خارخاسک/با دلگرم همراه باشید تا با فواید عرق خارخاسک بیشتر آشنا شوید. خواص درمانی عرق خارخاسک https://www.webgardha.com/1252/خواص-درمانی-عرق-خارخاسک‏ - ذخیره شده - مشابه 20 آوریل 2015 ... عرق خارخاسک خواص درمانی عرق خارخاسک عرق خارخاسک را از شاخ و برگ و گل های این گیاه تهیه می کنند. ... فواید ومضرات عرق کاسنی · خواص بیدمشک ... خواص عرق خارخاسک + طریقه مصرف خارخاسک | مهمترین خواص عرق - قطره www.ghatreh.com/.../خواص-عرق-خارخاسک-طریقه-مصرف-خارخاسک‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... مهمترین خواص عرق خارخاسک شامل دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا و افزایش قوای جنسی است. در ادامه با خواص و طریقه مصرف عرق. خواص خارخاسک، فواید خارخاسک، خار خاسک، خواص دارویی خارخاسک - آکا www.akairan.com/health/tebsonati-giahandarooye/5807.html‏ - ذخیره شده - مشابه گسترده بر سطح خاک و پوشیده از تار که برگ و ساقه هاى جوان,خواص خارخاسک,خواص دارویی خارخاسک,فواید خارخاسک,خاصیت خارخاسک, خارخاسکدر طب سنتی ,فواید درمانی ... کامل ترین مرجع در مورد خواص و فواید گیاه خارخاسک - بی اس ام اس www.jesarat.com/tribulus-terrestris/‏ - ذخیره شده 1 آگوست 2016 ... خانه » داروهای گیاهی و طب سنتی » خواص و فواید گیاه خارخاسک ... خارخاسک,خواص داروی خارخاسک,خواص درمانی عرق خارخاسک,خواص داروئی خارخاسک,خواص ... فواید درمانی خارخاسک - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/5149_فواید-درمانی-خارخاسک.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 9 آگوست 2013 ... فواید درمانی خارخاسک ,:گیاه خارخاسک در طب سنتی برای تقویت کبد، درمان ... این گیاه به دلیل ادرارآور بودن و داشتن خواص ضدعفونی‌کنندگی می‌تواند ... فواید مصرف عرق خارخاسک چیست؟ عرق خارخاسک چه خواصی دارد؟ www.porseshkadeh.com/.../فواید-مصرف-عرق-خارخاسک-چیست-عرق-خارخاسک-چه‏ - ذخیره شده - مشابه عرق خارخاسک طبیعت سرد دارد. عرق خارخاسک دارای خواص زیر است: مدر قوی، رفع سنگ کلیه و مثانه، تصفیه کننده خون، رفع کیسه صفرا. عرق خارخاسک را قبل از هر غذا ... عرق خارخسک | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/56310‏ - ذخیره شده - مشابه عرق خارخسک ... در زبان فارسی به این گیاه، خارخاسک هم می‌گویند. ... سایر خواص درمان خارخسک: خارخسک گیاهی مدر است، موجب دفع سنگ‌های مجاری ادراری می‌شود و عفونت و ...