مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها

[ad_1]

وب سایت تک شات: محققان در جریان ماموریت های اکتشافی خود به منظور بررسی ژرف‌ترین نقطه شناخته شده در اقیانوس ها موسوم به دراز گودال ماریانا (Oceanic Trench) در سال های 2014 و 2015، به صداهای عجیب و مرموزی برخورد کردند و خوشبختانه توانستند این صداها را که بعدها آن را «Wester Pacific Biotwang» می نامیدند، ضبط کنند. حال محققان عنوان می کنند که به راز این صداهای عجیب و غریب اعماق اقیانوس ها پی برده اند.

 

 دانشمندان از راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها پرده برداشتند

بر اساس نتایج پژوهش های محققان که در ژورنال Acoustical Society of America به چاپ رسیده است، این صداها توسط گونه ای از «وال های بی دندان» که به احتمال فراوان وال های «Dwarf Minke» هستند، تولید می شوند که در واقع نوعی جدیدی از آواز و یا ناله وال ها محسوب می شود که تاکنون توسط دانشمندان کشف نشده بود.

به گفته شارون نیوکرک از پژوهشگران دانشگاه Oregon، این صداهای بسیار عجیب و در نوع خود منحصر به فرد، تنها 3.5 ثانیه به طول می انجامند. این صدا از فرکانس پایین 30 هرتزی برخورد است که در نهایت این فرکانس به 8000 هرتز می رسد. وی در ادامه افزود که این صدا ویژگی منحصر به فرد گونه ای از وال های بی دندان است که با توجه به کمیاب بودن این گونه از حیوان در اقیانوس های جهان، تاکنون صدای آن ثبت و ضبط نشده بود.

با توجه به آن چه محققان عنوان کرده اند می توان گفت که صدای عجیب اعماق اقیانوس ها که محققان آن را «Wester Pacific Biotwang» می نامند، شبیه به صدایی متعلق به وال Dwarf Minke است که در فیلم جنگ ستارگان در سواحل شمالی استرالیا از خود تولید می کرد.

بنا بر گفته های محققان، تمامی صداهای متعلق به وال ها از یکدیگر متمایز بوده و از ساختاری پیچیده برخوردارند که همین امر دشواری تشخیص آن ها را چندین برابر می کند.

نیوکرک در ادامه افزود: «اگر این صدا نوعی پیام برای پیدا کردن جفت باشد، چرا باید حدود یک سال این صدا را بشنویم؟ و این یعنی یک راز فاش نشده. ما باید بفهمیم که این صدا در چه زمان ها و در چه دفعاتی تکرار می شود و تا چه وسعتی در اقیانوس ها پخش می شود.»

وال های Minke از جمله کوچک‌ترین گونه های وال های بی دندان محسوب می شوند که اغلب در اعماق زندگی می کنند و کمتر به سطح آب می آیند. بر این اساس، محققان از شانس کمی برای پرده برداشتن از راز صداهای تولید شده توسط این وال برخوردارند و برای این منظور، می بایست اطلاعات دقیق‌تری را جمع آوری کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

حقیقت عجیب در مورد اقیانوس که احتمالا نمی‌دانید …حقیقتعجیبدرمورد حقیقت عجیب در مورد اقیانوس که احتمالا نمی‌دانید ۴ دیدگاه ارسال شده توسط پرهام جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …جالب انگیز عکس،جالب انگیز ترین ها،جالب انگیز نیوز،جالب انگیز ها،جالب انگیز های دنیا اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید اطلاعات عمومیدانستنیهاآیا می دانید دانستنیهای طبیعتمقالات اطلاعات عمومی معلومات سفر به نوستالژی های کودکیسلام امیر عزیز خیلی دوست دارم به عکس های زیر که در سایت تابناک گذاشته شده نگاه کنی و دانستنیهای حیوانات آرشیو برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید برای مشاهده برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …منبع برگرفته از ماهنامه دنیای مخابرات و حقیقت عجیب در مورد اقیانوس که احتمالا نمی‌دانید گجت نیوز حقیقتعجیبدرمورد حقیقت عجیب در مورد اقیانوس که احتمالا نمی‌دانید ۴ دیدگاه ارسال شده توسط پرهام مارزلو ۱۸ جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای جالب جالب انگیز عکس،جالب انگیز ترین ها،جالب انگیز نیوز،جالب انگیز ها،جالب انگیز های دنیا،جالب اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید مقالات مفید اطلاعات عمومیدانستنیهاآیا می دانید دانستنیهای طبیعتمقالات اطلاعات عمومی معلومات عمومی سفر به نوستالژی های کودکی سلام امیر عزیز خیلی دوست دارم به عکس های زیر که در سایت تابناک گذاشته شده نگاه کنی و بگی آیا دانستنیهای حیوانات آرشیو انجمن برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید برای مشاهده لینک برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات اصول اتصال طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای همه برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات آنتن هوشمند منبع برگرفته از ماهنامه دنیای مخابرات و



لینک منبع :کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها

کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../کشف-راز-صداهای-عجیب-اعماق-اقیانوس‌ها‏ - ذخیره شده 19 دسامبر 2016 ... کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها. بر اساس نتایج پژوهش های محققان که در ژورنال Acoustical Society of America به چاپ رسیده است، این صداها ... تصاویر برای کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها payeshonline.com/news/.../کشف-راز-صداهای-عجیب-اعماق-اقیانوس‌ها‏ 19 دسامبر 2016 ... حال محققان عنوان می کنند که به راز این صداهای عجیب و غریب اعماق اقیانوس ها پی برده اند. بر اساس نتایج پژوهش های محققان که در ژورنال Acoustical ... کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس ها - تی نیوز tnews.ir/news/1c8676330707.html‏ - ذخیره شده 19 دسامبر 2016 ... کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس ها. بر اساس نتایج پژوهش های محققان که در ژورنال Acoustical Society of America به چاپ رسیده است، این صداها ... کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها | برترینها | خبروان khabarone.ir/news/5395471/کشف-راز-صداهای-عجیب-اعماق-اقیانوس‌ها‏ 19 دسامبر 2016 ... کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها. بر اساس نتایج پژوهش‌های محققان که در ژورنال acoustical society of america به چاپ رسیده است، این صداها توسط ... کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها | بلاغ نیوز | خبروان khabarone.ir/news/5397618/کشف-راز-صداهای-عجیب-اعماق-اقیانوس‌ها‏ 19 دسامبر 2016 ... کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس‌ها. بر اساس نتایج پژوهش‌های محققان که در ژورنال acoustical society of america به چاپ رسیده است، این صداها توسط ... صداهای عجیب و مرموز از اعماق زمین | کانادا - کارناوال karnaval.ir/mysterious-sounds-depths-earth-canada/‏ - ذخیره شده 6 نوامبر 2016 ... صداهای عجیب از زیر زمین ,صداهای عجیب از دریا در کانادا ,مکان های عجیب و غریب در ... دارد تا جایی که ارتش به خواست مردم موظف شده تا پرده از این راز عجیب بردارد. ... ارتش درخواست کردند تا دلیل بروز این صدا را کشف و شناسایی کنند. کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس ها - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/.../کشف-راز-صداهای-عجیب-اعماق-اقیانوس.html‏ - ذخیره شده 19 دسامبر 2016 ... کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29948451 - کشف راز صداهای عجیب اعماق اقیانوس ها. وب سایت تک شات: ... از اعماق اقیانوس‌ها چه صدایی شنیده می‌شود؟ | شبکه www.shabakeh-mag.com/news/world/6034‏ - ذخیره شده 21 دسامبر 2016 ... دانشمندان همواره به دنبال کشف راز‌های پنهان شده در اعماق اقیانوس‌ها هستند. به تازگی ... حال محققان می‌گویند به راز این صداهای عجیب و غریب اعماق اقیانوس‌ها ... صداهای عجیب و مرموز از اعماق آبهای قطب شمال — وبلاگ - اطلاعات و ... - خـانه i-sel.ir/blog/صداهای-عجیب-و-مرموز-از-اعماق-آبهای-قطب-ش/‏ - ذخیره شده 6 نوامبر 2016 ... سرو صداهای مرموزی که از اعماق آبهای اقیانوس شمال به گوش می رسد محققان را ... محققان ..... ۶۳) کشف راز صداهای عجیب اقیانوس ها - رزبلاگ. ۲۰ دسامبر ۲۰۱۶ ...