مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پوست خود را با خوردن این مواد غذایی تخریب نکنید

[ad_1]

تغذیه نامناسب به علل زیادی برای بدن آسیب رسان است و به پوست نیز که آئینه تمام نمای بدن است، رحم نمی کند. متأسفانه مشکلاتی مثل جوش و آکنه علاوه بر اختلالات هورمونی ممکن است بر اثر وجود قند زیادی در خون، التهاب احتمالی مزمن و یا استرس اکسیداتیو نیز بروز کند. در این مطلب به شما می گوئیم چه ماده غذایی بیشترین تأثیر را در تخریب پوست صورت برجای می گذارد و باید از استفاده از آن ها پرهیز شود.

خوردن قند زیاد

میوه و شیرینی را فریز نکنیدزیاده روی در مصرف قند تأثیر زیادی در وضعیت صورت دارد و بدن ما به شیوه های متعددی این عادت نادرست را اخطار می کنند. مصرف بی رویه قند باعث می شود که رنگ صورت تیره و خاکستری رنگ شود. اگر مصرف قندتان بالا باشد به زودی شاهد نوعی نازک شدن پوست، بروز جوش های چرکی سفید دردناک، تیرگی نواحی دور چشم و همچنین چین و چروک روی پیشانی خواهید بود. علاوه بر این قند زیاد باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این علائم به ویژه نتیجه مازاد قند موجود در محصولات صنعتی شیرین است. توصیه می شود که تا حد امکان از زیاده روی در مصرف قند بپرهیزید چون برای سلامتی عمومی بدن مضر است.

عدم تحمل لاکتوز

شیر گاومصرف بی رویه قند باعث می شود که رنگ صورت تیره و خاکستری رنگ شود. اگر مصرف قندتان بالا باشد به زودی شاهد نوعی نازک شدن پوست، بروز جوش های چرکی سفید دردناک، تیرگی نواحی دور چشم و همچنین چین و چروک روی پیشانی خواهید بود.

لاکتوز همان قند طبیعی موجود در شیر است. متأسفانه اکثر افراد دچار مشکل عدم تحمل لاکتوز هستند. یک روش مناسب برای تشخیص مشکل عدم تحمل محصولات لبنی توجه به پوست و به ویژه معده است. از مهم ترین علائمی که مشکل عدم تحمل لاکتوز روی پوست بروز می دهد می توان به تورم در ناحیه چانه، لک های سفید کوچک روی پوست، دایره های قرمز زیر چشم ها و همچنین ورم پلک ها اشاره کرد. معمولاً مشکل عدم تحمل لاکتوز یک مشکل رایج است چون با گذشت زمان تعداد زیادی از افراد قدرت هضم درست محصولات لبنی را از دست می دهند و نمی توانند از این محصولات به میزان زیاد استفاده کنند. توجه داشته باشید که عدم تحمل لاکتوز به طور ویژه با جوش های ریزی بر روزی چانه بروز می کند. برای مقابله با این مشکل باید به مدت ۲۰ روز محصولات لبنی را از رژیم غذایی تان حذف کنید. اگر واکنش های بدنتان نرمال و علائم مذکور برطرف شود به این معنی است که دلیل مشکل عدم تحمل لاکتوز در بد شما حتمی است و خوشبختانه با حذف مواد غذایی حاوی آن از وعده های غذایی بهبود خوبی در پوست و گوارشتان ایجاد خواهد شد.

مواد غذایی بسیار چرب

۱۰ توصیه برای هضم بهتر غذامواد غذایی حاوی چربی بالا علاوه بر افزایش کلسترول و ایجاد چاقی تأثیر خود را در پوست نیز می گذارند. چربی به طور مستقیم با مشکلات قند خون در ارتباط است چون باعث افزایش میزان چربی خون می شود. این مسئله نیز در نهایت به مسدود شدن منافذ پوست منجر می شود. علاوه بر این باید بدانید که چربی خون مانع از انتقال خوب مواد مغذی و اکسیژن به بافت های بدن می شود. این مسئله نیز باعث افت درخشندگی و سلامت پوست می شود. در واقع پوستی که به خوبی تغذیه نشده و از اکسیژن سیراب نباشد پوست سالم، زیبا و درخشانی نخواهد بود

زیاده روی در مصرف گلوتن

اگر روی نواحی چانه لکه هایی با رنگدانه های تیره تر دارید و لپ هایتان قرمز و متورم است و در عین حال به مصرف زیاد محصولات حاوی گلوتن عادت دارید باید حواستان باشد. زمانی که پوست به این حالت در می آید نشان می دهد که شما گلوتن بیشتری مصرف می کنید و باید نسبت به علائم مذکور بیشتر دقت کنید

مواد غذایی حاوی چربی بالا علاوه بر افزایش کلسترول و ایجاد چاقی تأثیر خود را در پوست نیز می گذارند. چربی به طور مستقیم با مشکلات قند خون در ارتباط است چون باعث افزایش میزان چربی خون می شود. این مسئله نیز در نهایت به مسدود شدن منافذ پوست منجر می شود.

علاوه بر این اگر متوجه بروز علائمی مانند رنگدانه های تیره یا لکه هایی در اطراف نواحی تناسلی شده یاد باید از مصرف گلوتن خودداری کنید چون ممکن است بدون اینکه بدانید نسبت به این پروتئین موجود در گندم حساسیت داشته باشید.

توجه داشته باشید که با کاهش یا حذف گلوتن از برنامه غذایی تان شاهد بهبود فوق العاده ای خواهید بودن و شرایط پوستتان بهتر خواهد شد. توجه داشته باشید که باید فیبر و همچنین آب بیشتری مصرف کنید. این کار باعث ایجاد تعادل و بهبود سلامت پوست می شود.

زیاده روی در نوشیدن قهوه

قهوه بنوشیدقهوه به خودی خود یک نوشیدنی سالم و مفید است. به شرطی که روزانه بیش از ۲ فنجان مصرف نشود. چون کافئین موجود در این نوشیدنی پرطرفدار باعث آزاد شدن آدرنالین می شود. باید بدانید که آدرنالین زیاد در بدن عاملی برای ایجاد علائم استرس می شود و این مسئله نیز برای سلامت پوست مضر است. علاوه بر این کافئین مانع از خوابی راحت و عمیق می شود. در نتیجه پوست از مرحله سم زدایی و ترمیم خود در خواب محروم می شود. به این ترتیب نیز درخشندگی و تمیزی از بین رفته و پوست کدر می شود.

سخن آخر در سلامت پوست

توجه داشته باشید که موارد ذکر شده به این معنی نیست که مصرف این مواد غذایی را به طور کامل از برنامه غذایی تان حذف کنید. تأکید ما همیشه بر ایجاد تعادل و مصرف درست مواد غذایی است. توصیه می کنیم از افراط در مصرف این مواد غذایی بپرهیزید و به جای آن ها از مواد غذایی سالم تری مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و آب میوه های خانگی استفاده کنید. در نهایت یادتان باشد که پوست مانند زبان بدن است. هر مشکلی که در پوست دیده می شود نشان دهنده مشکلی داخلی در بدن است.

مطالب مرتبط با این موضوع


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نگهداری پوست صوت با ماساژ و تغذیه و مواد طبیعی …فواید ماساژ صورت بهبود حالت عضلات و پوست صورت پوست نرمتر و با قوام تر می شود ۲ ریلکس پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن عصر ایران هاوانا کوبا و جاذبه های گردشگری آن عکس موزه ‏، موزه ایی متفاوت در آلمان عکس کاهش وزن با مواد غذایی دارای کالری صفراین مواد غذایی کالری صفر دارند مواد غذایی که کالری صفر دارند می توانند به کسانی که در مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمک ماده غذایی که تعداد و کیفیت اسپرم‌ها را تقویت می‌کنند سیر سیر یکی از بهترین پخت غذا در زودپز وارزش غذایی موادپخت غذا در زودپز وارزش غذایی مواد در روش پخت غذا با زودپز از روش حرارت مرطوببا آب و کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی با …درمان سرطان ممکن است یکی از انواع جراحی، شیمی درمانی، هورمون درمانی، پرتو درمانی و پوست و مو سایت پزشکان بدون مرزگاهی بیماری‌های کبدی اثراتی روی پوست شما می‌گذارند که به وسیله این علایم و نشانه‌ها مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانسرکه‌را دوست سلامت خود بدانید سرکه‌سرشار از مواد مغذی‌ای است که به لاغر شدن کمک می رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار نگهداری پوست صوت با ماساژ و تغذیه و مواد طبیعی صفحه فواید ماساژ صورت بهبود حالت عضلات و پوست صورت پوست نرمتر و با قوام تر می شود ۲ ریلکس شدن پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن آنها شاکی عصر ایران پرسپولیس در دقیقه به امتیاز بازی خارج ازخانه مقابل تیمی رسید که هفته قبل تراکتورسازی را کاهش وزن با مواد غذایی دارای کالری صفر این مواد غذایی کالری صفر دارند مواد غذایی که کالری صفر دارند می توانند به کسانی که در پی مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمک ماده غذایی که تعداد و کیفیت اسپرم‌ها را تقویت می‌کنند سیر سیر یکی از بهترین انتخاب‌های پخت غذا در زودپز وارزش غذایی مواد پخت غذا در زودپز وارزش غذایی مواد در روش پخت غذا با زودپز از روش حرارت مرطوببا آب و جوشاندن کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی با تغذیه صحیح آیا می دانید داروی شما به چه منظور تجویز شده است ؟ آیا از نحوه مصرف صحیح نگهداری، عوارض و پوست و مو سایت پزشکان بدون مرز گاهی بیماری‌های کبدی اثراتی روی پوست شما می‌گذارند که به وسیله این علایم و نشانه‌ها حتی شیر را کِی و با چی بنوشیم؟ بهتر است حدود ساعت و نیم بین خوردن شام و نوشیدن شیر قبل از خواب فاصله بیندازید تا تداخلی در مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران سرکه‌را دوست سلامت خود بدانید سرکه‌سرشار از مواد مغذی‌ای است که به لاغر شدن کمک می‌کند



لینک منبع :پوست خود را با خوردن این مواد غذایی تخریب نکنید

پوست خود را با خوردن این مواد غذایی تخریب نکنید - پارسی طب fa.parsiteb.com/پوست-خود-را-با-خوردن-این-مواد-غذایی-تخری/‏ - ذخیره شده تغذیه ناسالم به علل زیادی برای بدن آسیب رسان است و به پوست نیز که آئینه تمام نمای بدن است،رحم نمی کند. این مواد بیشترین اثر در تخریب پوست صورت برجای ... پوست خود را با خوردن این مواد غذایی تخریب نکنید • وقت غذای خوبه :) goodfoodtime.com/پوست-خود-را-با-خوردن-این-مواد-غذایی-تخری/‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... 1) پوست خود را با خوردن این مواد غذایی تخریب نکنید - پارسی طب. تغذیه ناسالم به علل زیادی برای بدن آسیب رسان است و به پوست نیز که آئینه تمام ... با خوردن خوراکی های حاوی کلاژن به زیباسازی پوست خود کمک کنید www.hidoctor.ir/203007_با-خوردن-خوراکی-های-حاوی-کلاژن-به-زیباس.html/‏ - ذخیره شده 6 ژانویه 2017 ... با خوردن خوراکی های حاوی کلاژن به زیباسازی پوست خود کمک کنید. کلاژن چیست عوارض کمبود ... با مصرف کافی این مواد مغذی، به تولید کلاژن در بدنتان کمک کنید: ویتامین c ... بعضی از رفتار ها یا استفاده از برخی مواد غذایی باعث تخریب کلاژن در بدن می شوند. بهتر است با .... الو دکتر. این نقاط بدن را لیزر نکنید! مواد غذایی که بیشترین تاثیر را در تخریب پوست دارد - سهندنامه | خبر ... khabarfarsi.com/u/29820258‏ 16 دسامبر 2016 ... کدام مواد غذایی بیشترین تأثیر را در تخریب پوست صورت برجای می گذارد و باید ... فشار خون و سطوح ویتامین B بدن خود را بررسی کنید. ... اگر شما در حال خوردن یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا هستید در این موارد، ... دقت کنید که از آب سرد برای این منظور استفاده نکنید، زیرا باعث لرز کودک، علاوه بر تب او می شود. پوست خود را با خوردن این مواد غذایی تخریب نکنید - دایرکتوری سلامت www.hdir.ir/.../84417-پوست-خود-را-با-خوردن-این-مواد-غذایی-تخریب-نکنید‏ 6 ژانویه 2017 ... تغذیه نامناسب به علل زیادی برای بدن آسیب رسان است و به پوست نیز که آئینه تمام نمای بدن است، رحم نمی کند. متأسفانه مشکلاتی مثل جوش و آکنه ... با مصرف شکر، پوست خود را زشت نکنید! | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/fa/.../با-مصرف-شکر،-پوست-خود-را-زشت-نکنید!/‏ - ذخیره شده اما بیشترین اثر سویی که بر ظاهر شما می گذارد این است که چهره تان را زشت می کند. ... مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد شکر و قند یکی از پر صرف‌ترین مواد غذایی در کشورهایی ... قند و شکر می‌تواند پوست را پیر و سلول‌های زیرپوستی را تخریب کند. چگونه با تغذیه پوستی زیباتر و شاداب تر داشته باشیم؟ - تک اندام takandam.com/.../پوست،مو...زیبایی/چگونه-با-تغذیه-پوستی-زیباتر-و-شاداب-تر-داشته-باشیم؟.html‏ - ذخیره شده 8 مارس 2017 ... چگونه با تغذیه پوستی زیباتر و شاداب تر داشته باشیم؟ ... به تخریب غذا پرداخته و مواد مغذی و آنتی اکسیدانی موجود در غذا را کاهش و ... اما برای مصون ماندن از اثرات مخرب پخته شدن غذا، از خوردن آن صرف نظر نکنید، بلکه شیوه ی پخت را تغییر دهید و با ... این مواد غذایی شامل ویتامین A هستند که نقش مهمی در جایگزینی سلول ... - خوردن این دوخوراکی با هم پیسی می آورد - جام نیوز jamnews.ir/TextVersionDetail/343892‏ - ذخیره شده - مشابه 23 آوریل 2014 ... تئوری دیگر این است که ملانوسیتها خود به خود تخریب می‌شوند. ... از میان رفتن رنگ پوست و ایجاد لکه های سپید بدون درد و خارش و همسطح پوست ... مصرف مواد غذایی با طبع سرد داشته و اگر این عدد بالاتر باشد یعنی مصرف مواد غذایی با طبع گرم بیشتر بوده است. ... در صورت بهبودی این حقیر را از دعای خیر فراموش نکنید. بیماری سلیاک چیست ؟ – علائم ، عوارض ، تشخیص ، درمان ، رژیم غذایی ... www.pezeshk.us/?p=9078‏ - ذخیره شده - مشابه به دلیل این که سیستم ایمنی خود فرد سبب تخریب و آسیب پرزهای روده کوچک ... از عوامل مهم دیگر، سن شروع به مصرف غذاهای حاوی گلوتن و مقدار مصرف این مواد است. ... 11- درماتیت هرپتی فرم(HERPETIFORMIS DERMATITIS): یک اختلال پوستی مزمن است که با ... خوردن هر نوع ماده حاوی گلوتن به هر اندازه و هر مقدار، می‌تواند به روده کوچک آسیب ... جلوگیری از شل شدن پوست بعد از کاهش وزن - گیاهی ترین giahitarin.com/.../جلوگیری-از-شل-شدن-پوست-بعد-از-کاهش-وزن/‏ - ذخیره شده به نوزادان جانوران وحشی دست نزنید و آنها را از زیستگاه طبیعی جدا نکنید ... قبل از حمام رفتن پوست بدن خود را با یک برس نرم به آرامی ماساژ دهید این کار کمک ... در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنتی اکسیدان ها و روغن های سالم استفاده کنید خوردن میوه ... با وجود اینکه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می کنید ولی در رژیم های کاهش وزن ...