مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ریفلاکس معده نوزاد را با روش های خانگی درمان کنید

[ad_1]

بامداد – در صورتی که نوزاد علائمی مانند رشد ضعیف، برگرداندن غذا، استفراغ مکرر، مدفوع خونی، سرفه های مزمن و ناراحتی بعد از غذا خوردن از خود نشان داد با پزشک صحبت کنید. این علائم نشان دهنده بیماری رفلاکس معده است که باعث رشد ضعیف فرزند می شود. مانند بزرگسالان، کودکان نیز از رفلاکس اسید معده رنج می برند؛ این رفلاکس باعث برگرداندن غذا می شود. متاسفانه این مسئله بسیار رایج است.

در نوزاد ماهیچه بین معده و مری هنوز به طور کامل بالغ نشده است بنابراین محتویات معده به راحتی به سمت عقب بر می گردند. فاکتورهایی مانند تولد زودهنگام، به پشت خوابیدن زیاد و مصرف رژیم غذایی مایع باعث افزایش رفلاکس معده در نوزاد می شود. رفلاکس باعث می شود بعد از غذا بیشتر استفراغ اتفاق بیفتد و این کودکان بهانه گیر می شوند.

ba4020

نوزادی که از ریفلاکس معده رنج می برد به سختی می خوابد

تا وقتی نوزاد سالم است و به خوبی رشد می کند ریفلاکس معده امری نگران کننده نیست. در واقع با بزرگ شدن نوزاد و فعال تر شدن او، این مشکل اهمیت خود را از دست می دهد زیرا کمتر مشکل آفرین است.

روش های خانگی درمان ریفلاکس معده در نوزادان

خوابیدن:
نوزادی که از ریفلاکس معده رنج می برد به سختی می خوابد. در واقع حالت خوابیدن نادرست و زمان بد خوابیدن باعث می شود نوزاد بهانه گیر شود.

زیر سر نوزاد را بلند کنید یا زاویه تخت را سی درجه بالاتر بیاورید. هنگامی که قسمت بالاتنه نوزاد بالاتر است، جاذبه کار خود را انجام می دهد و مانع از برگشت محتویات معده به مری می شود.

همچنین می توان نوزاد را به بغل خواباند.

در حالتی که نوزاد در حالت خواب است به او شیر ندهید. بهتر است او را در حال نشسته قرار دهید و بلافاصله بعد از غذا خوردن او را نخوابانید.

بعد از غذا خوردن حداقل نیم ساعت نوزاد را در حال نشسته قرار دهید.

ماساژ درمانی:
ماساژ منظم به سیستم گوارشی و تنفسی نوزاد کمک می کند بهتر عمل کند.

ماساژ عصب واگ را تحریک می کند؛ این عصب در مغز نقش کنترل سیستم گوارشی و تنفسی را برعهده دارد. همچنین این عصب باعث پیشرفت سریع بدن می شود بنابراین تمام قسمت های بدن سریع تر به حالت موثر خود می رسند.

ماساژ باعث افزایش توانایی شناسایی، کاهش گریه و بهتر خوابیدن نوزاد می شود.

نوزاد را در حالت خوابیده قرار دهید.

بر روی شکم او مقداری روغن نارگیل یا زیتون قرار دهید.

شکم را به مدت سه تا چهار دقیقه در چهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.

سپس دو دقیقه پشت را ماساژ دهید.

سپس دست ها و پاها را ماساژ دهید.

این کار را روزی دو تا سه بار انجام دهید.

نکته:
بعد از غذا خوردن نوزاد را ماساژ ندهید.

ورزش:
– برای کنار آمدن نوزاد با ریفلاکس معده چند حرکت ورزشی با او انجام دهید.

– ورزش به بهبود گوارش کمک می کند. به یاد داشته باشید بعد از ورزش حدود نیم ساعت به نوزاد غذا ندهید. پیش از ورزش نیز به او غذا ندهید.

– ورزش هایی مانند دوچرخه پا، ورزش های زانو برای از بین رفتن نفخ معده مناسب هستند.
نوزاد را بخوابانید.

پاهایش را به صورت خم در دست نگه دارید.

طوری پاهایش را تکان دهید انگار در حال دوچرخه سواری است.

این کار را ده دقیقه انجام دهید.

سرکه سیب:
سرکه سیب درمان خوبی برای ریفلاکس معده است. این ماده باعث می شود تعادل اسید معده حفظ شود بنابراین هضم غذا راحت تر انجام می شود.

همچنین باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن و محافظت از نوزاد در برابر بیماری ها می شود.
یک چهارم قاشق چایخوری سرکه سیب تصفیه نشده را داخل آب ولرم بریزید.

چند قاشق پر در فاصله زمانی های منظم به نوزاد بدهید.

برای نوزاد بالای یک سال، می توانید عسل نیز به محلول اضافه کنید.

روغن نارگیل:
خواص ضدالتهاب روغن نارگیل به کاهش التهاب ناشی از ریفلاکس معده کمک می کند. این روغن به روغن کاری سیستم گوارشی می پردازد بنابراین عملکرد آن بهتر می شود.

لاریک اسید موجود در روغن نارگیل سیستم ایمنی نوزاد را محافظت می کند.

ف قاشق چایخوری روغن نارگیل را به نوشیدنی گرم بیفزایید و روزی دو تا سه بار به نوزاد بدهید.

مادرهایی که نوزاد شیر می دهند باید روزی دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل بخورند. این کار به قوی شدن سیستم دفاعی بدن نوزاد کمک می کند.

همچنین می توانید روغن زنجبیل را با روغن نارگیل به مقدار مساوی مخلوط کنید و به مدت یک دقیقه بر روی شکم نوزاد بمالید. این کار را روزی چند بار انجام دهید.

بابونه:
بابونه درمان دیگری برای ریفلاکس معده است. خواص آرامش بخشی و ضدانقباض و تشنج آن به هضم کمک می کند و درد را کاهش می دهد.

نصف قاشق چایخوری گل خشک بابونه را در آب داغ بریزید.

پنج تا ده دقیقه روی آن را بپوشانید.

سپس بگذارید سرد شود.

در طول روز یک تا دو قاشق چایخوری به نوزاد بدهید.

مادران شیرده نیز باید روزی دو تا سه بار چای بابونه بخورند.

نعناع:
خواص ضد انقباض و تشنج و آرامش دهنده این ماده باعث آرام شدن سیستم گوارشی و کاهش علائم ریفلاکس معده می شود. همچنین التهاب نیز کاهش می یابد.

دو قطره روغن نعناع را در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید. شکم نوزاد را به شکل چرخشی با این روغن ها ماساژ دهید. این کار را حداقل روزی دو بار انجام دهید.

مادرهای شیرده می توانند روزی دو تا سه بار چای نعناع بخورند یا از کپسول های نعناع با نظر پزشک استفاده کنند.

ba4020-1

رفلاکس باعث می شود بعد از غذا بیشتر استفراغ اتفاق بیفتد

رازیانه:
اگر معده درد نوزاد به دلیل ریفلاکس معده یا نفخ باشد، رازیانه بهترین روش درمان است. هم مادر و هم نوزاد می توانند از این ماده استفاده کنند.

یک قاشق چایخوری دانه رازیانه را در یک لیوان آب داغ بریزید.

بگذارید ده دقیقه بماند.

روزی نصف تا یک قاشق چایخوری به نوزاد بدهید.

همچنین می توانید پودر دانه رازیانه سرخ شده را به غذای نوزاد بیفزایید.

زیره:
زیره درمان دیگر ریفلاکس معده می باشد. دانه های آن باعث تحریک شدن سیستم گوارشی و کاهش مشکلات آن مانند گاز یا اسید می شود.

یک قاشق چایخوری دانه زیره را در یک لیوان آب بریزید.

لیوان را به مدت پنج تا ده دقیقه بپوشانید.

بگذارید سرد شود.

سپس یک تا دو قاشق چایخوری محلول را روزانه به نوزاد بدهید.

رژیم غذایی مادر شیرده:
مادرهایی که به نوزاد شیر می دهند باید به دقت مراقب رژیم غذایی خود باشند. زیرا تاثیر مستقیم بر سلامتی و رشد نوزاد دارد.

محصولات لبنی را کنار بگذارید زیرا پروتئین موجود در آن ها به سیستم گوارش نوزاد فشار می آورد.

از موادی که حساسیت ایجاد می کنند مانند آجیل، سویا و تخم مرغ اجتناب کنید.

غذاهای تند و چرب و نوشیدنی های گازدار و شکلات و کافئین مصرف نکنید.

از سیگار و الکل دوری کنید.

مادر باید ماست پروبیوتیک روزانه مصرف کند تا سیستم گوارشی خود را قوی کند.

نوشیدن آب در طول شیردهی ضروری می باشد.

نکاتی در درمان رفلاکس معده
به یاد داشته باشید بعد از غذا دادن به نوزاد به مدت بیست تا سی دقیقه او را نخوابانید.

از زمین قرار دادن نوزاد بعد از شیر خوردن اجتناب کنید.

روزی چند بار در وعده های کوچک به نوزاد غذا بدهید.

بدون مشورت با پزشک هیچ غذای جامدی به نوزاد ندهید.

مراقب باشید نوزاد بیش از حد غذا نخورد.

به فرزندتان غر نزنید.

از لباس های تنگ برای نوزاد خودداری کنید.

غذاهای غلیظ تر برای نوزاد بهتر هستند. درباره این مسئله با پزشک مشورت کنید.

اگر حدس می زنید غذایی حساسیت ایجاد می کند با پزشک مشورت کنید.

اگر نوزاد با شیشه شیر می خورد. نوک شیشه را چک کنید. در صورتی که خیلی کوچک باشد موجب .. هوا می شود و اگر خیلی بزرگ باشد سرعت جریان شیر را زیاد می کند.

منبع:ooma.ir

نوشته ریفلاکس معده نوزاد را با روش های خانگی درمان کنید اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

درمان مشکل ترش کردن معده، ترش کردن، ریفلاکس، ریفلاکس معده استرس مهمترین عامل ریفلاکس معده ریفلاکس در خردسالان رابطه ریفلاکس معده و بوی بد دهانکتاب کودک، دبستان و پیش دبستانلینک های اصلی سایت تماس با ما سفارش خرید لیست قیمت محصولات صفحه اصلی کتاب های درمان زخم و التهاب معده، التهاب، درمان التهاب، علل …روش های تغذیه ای برای مقابله با التهاب پانکراس بیماری التهابی روده ، علائم، علل و دندان پزشکی پزشکان ایراندندان درآوردن نوزادان و راههای کاهش درد دندان درآوردن دستش را داخل دهانش می کند و آب فتق هیاتال؛ ورود معده به قفسه‌سینهفتق بزرگ هیاتال، غذا و اسید درون معده را به مری برمی گرداند و باعث سوزش سردل ترش کردن بهترین و جدیدترین مطالب پزشکیبیماری پارکینسون دستگاه عصبی مرکزی را درگیر کرده و با علائمی مانند لرزش بدن، سفتی پارسی طب – مجله ای علمی ، پزشکی و مرجع طب سنتی …پارسی طب یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است این وبگاه به شدت به طب سنتی و خوردن انار چه فایده ای دارد؟برای هزاران سال انار به عنوان گنجینه قدرت شناخته می شدانسان ها برای زیبا تر شدن از داروکده بانک تخصصی محصولات داروخانهداروکده بانک تخصصی محصولات داروخانه مرکزی جمالزاده به گزارش خبرنگار کلینیک گروه نان شیرخشک نستله نام مقدار نیاز روزانه انرژی کیلو کالری چربی گرم اسید لینولئیک گرم اسید درمان مشکل ترش کردن معده، ترش کردن، ریفلاکس، ریفلاکس معده ترش کردنترش کردن معدهرفلاکس معده چیسترفلاکس معده نوزادریفلاکس معدهرفلاکسرفلاکس معده کتاب کودک، دبستان و پیش دبستان سایت جدید کتاب کودک با نشانی راه اندازی شد والدین و مربیان گرامی برای اطلاعات بهترین و جدیدترین مطالب پزشکی بیماری پارکینسون دستگاه عصبی مرکزی را درگیر کرده و با علائمی مانند لرزش بدن، سفتی عضلانی درمان زخم و التهاب معده، التهاب، درمان التهاب، علل التهاب آکا روش های تغذیه ای برای مقابله با التهاب پانکراس بیماری التهابی روده ، علائم، علل و درمان دندان پزشکی پزشکان ایران دندان درآوردن نوزادان و راههای کاهش درد دندان درآوردن دستش را داخل دهانش می کند و آب دهان از فتق هیاتال؛ ورود معده به قفسه‌سینه فتق بزرگ هیاتال، غذا و اسید درون معده را به مری برمی گرداند و باعث سوزش سردل ترش کردن غذا یا پارسی طب – مجله ای علمی ، پزشکی و مرجع طب سنتی ، آرایشی و پارسی طب یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی خوردن انار چه فایده ای دارد؟ سیمرغ برای هزاران سال انار به عنوان گنجینه قدرت شناخته می شدانسان ها برای زیبا تر شدن از این میوه دهان ودندان زبان دارای تعداد زیادی ماهیچه است که با کمک آنها می توانید صحبت کنید، غذا را مزه مزه کنید و داروکده بانک تخصصی محصولات داروخانه داروکده بانک تخصصی محصولات داروخانه مرکزی جمالزاده به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی



لینک منبع :ریفلاکس معده نوزاد را با روش های خانگی درمان کنید

روش‌های خانگی درمان رفلاکس نوزاد - مهرخانه mehrkhane.com/fa/news/.../روش‌های-خانگی-درمان-رفلاکس-نوزاد‏ - ذخیره شده 19 دسامبر 2016 ... در واقع با بزرگ شدن نوزاد و فعال تر شدن او، این مشکل اهمیت خود را از دست می دهد زیرا کمتر مشکل آفرین است. روش های خانگی درمان ریفلاکس معده در نوزادان. خوابیدن ... زیر سر نوزاد را بلند کنید یا زاویه تخت را سی درجه بالاتر بیاورید. در شیرخواران ریفلاکس معده را چگونه کنترل کنیم www.hidoctor.ir/18123_در-شیرخواران-ریفلاکس-معده-را-چگونه-کنت.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 12 مارس 2014 ... حیوانات خانگی ... علائم ریفلاکس معده شیردهی به نوزادان مبتلا به ریفلاکس ریفلاکس معده ... در این بخش به شیوه های بررسی ریفلاکس و از بین بردن نشانه های ناشی از آن ... این نوزادان با حجم کم و دفعات زیاد مد نظر باشد و مادر با کم کردن زمان شیردهی ... موثر باشد و در ادامه مقالات به درمان دارویی ریفلاکس اشاره خواهیم داشت . 13 درمان موثر برای رفلاکس معده به مری - ایسنا www.isna.ir/news/.../13-درمان-موثر-برای-رفلاکس-معده-به-مری‏ - ذخیره شده 10 ژوئن 2014 ... بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) که اغلب با ترش کردن معده اشتباه ... «مادر نیچر نت‌وورک» به 13 روش موثر، طبیعی و خانگی برای درمان رفلاکس معده به ... یک قاشق جوش شیرین را در نصف فنجان آب حل کنید و بنوشید، اگرچه این .... علم و فناوری ایران · پژوهش · علم و فناوری جهان · جهاد دانشگاهی · آموزش · صنفی، فرهنگی ... درمان خانگی و سنتی ریفلاکس معده به مری (ترش کردن) - راستینه ... https://rastineh.com/درمان-خانگی-و-سنتی-ریفلاکس-معده-به-مری/‏ - ذخیره شده سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه اخبار درمان خانگی و سنتی ریفلاکس معده به مری .... توجه کنید درمان ها و مواردیکه در ادامه می آید فقط برای انواع معتدل و ضعیف این ... وجود ندارد، اما ترکیب بعضی از درمان های جایگزین با درمان تجویزی پزشک به شما در .... باید نشسته بخوابم که اونم امکان پذیر نیست اگر کسی راه حلی دار ممنون مشم بگه. 9 درمان گیاهی برای ریفلاکس معده - پارسی طب fa.parsiteb.com/9-درمان-گیاهی-برای-ریفلاکس-معده/‏ - ذخیره شده - مشابه این گیاه به همراه ۵ گیاه دارویی دیگر مصرف می‌شود و در بهبود نشانه‌های ریفلاکس معده بسیار مفید است. عصاره‌ی آن را با عصاره‌ی سیر و هویج و رازیانه مخلوط کنید و سه بار ... درمان سریع رفلاکس معده - پارس ناز www.parsnaz.com/news_detail_11452.html‏ - ذخیره شده ریفلاکس معده احساس ناخوشایندی است و در صورت شدت گرفتن، زندگی را به کام هر کسی تلخ می‌کند چند وقتی است که معده‌تان مدام ... آقای دکتر با همان لباس سفید و لحن آرام همیشگی می‌گوید: «شما دچار ریفلاکس معده هستید. ... بهتر است عرق بیدمشک را به همراه کمی عسل مصرف کنید. ... روش های سفت کردن سینه ها به کمک داروهای خانگی. درمان ریفلاکس معده با داروهای گیاهی - نمناک namnak.com/درمان-ریفلاکس-معده-با-داروهای-گیاهی.p29317‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۹ - ۲۷ نقد نمناک بهداشت و سلامتپیشگیری و بیماریها درمان ریفلاکس معده با داروهای گیاهی ... علائم ابتلا به رفلاکس معده، گیر کردن غذا در مری، التهاب توام با سوزش، حالت تهوع، سرفه های مزمن، خس خس سینه، ... در نصف فنجان آب حل کنید و بنوشید، اگرچه این محلول بدمزه است اما برای رفلاکس معده موثر است. ... 10 روش درمان خانگی معده درد · عسل طبیعی ... درمان بیماری رفلاکس معده با عسل - نمناک namnak.com/درمان-بیماری-رفلاکس-معده-با-عسل.p5630‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۶ - ۱٬۰۳۲ نقد نمناک بهداشت و سلامتتازه های سلامت درمان بیماری رفلاکس معده با عسل ... پس از آن از مصرف مایعات و آب خودداری کنید، زیرا کارایی عسل را برای بهبود ریفلاکس کاهش می ... سوزش سر دل، ریفلاکس، بازگشت اسید معده به مری - طب سنتی ایران tebirani.blogfa.com/post/323‏ - ذخیره شده - مشابه طب سنتی ایران - ترش کردن (سوزش سر دل، ریفلاکس، بازگشت اسید معده به مری) - احیای طب ... با توجّه به پیوستگی روش های بهداشتی جلوگیری از ریفلاکس و علل ایجاد آن، هر دو مطلب را در ... از مصرف آنها حدّاقل تا درمان کامل پرهیز کنید: .... مادران و نوزادان. راهکار درمان ترش کردن معده با گیاهان دارویی|شبکه خبری آموزشی گیاهان ... medplant.ir/14666/درمان-گیاهی-ریفلاکس-ترش-کردن‏ - ذخیره شده - مشابه 25 ژانویه 2014 ... ترش کردن غذا یک مشکل گوارشی است که در اثر ریفلاکس یا بازگشت اسید و محتویات ... مایلید در کلاسهای طب سنتی و گیاهان دارویی شرکت کنید؟ ... چای، مصرف دم کرده های گیاهی مانند دم کرده بابونه، جویدن سیر و بادام از راه کارهایی است ... تذکر: بیماری ریفلاکس در کودکان و نوزادان هم وجود دارد، اما تشخیص آن دشوارتر از ...