مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

10 خاصیت شلغم

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، در اینجا به 10 خاصیت شلغم اشاره می‌کنیم:

1 ـ درمان اصلی شلغم سرماخوردگی، نرم‌کننده سینه و درمان سرفه است. شلغم را خرد کرده و در شیر بجوشانید و صبح ناشتا (بخصوص در زمستان) آن را گرم میل کنید. برای درمان سینه‌درد بسیار موثر است.

2 ـ شلغم به علت داشتن گوگرد و ارسنیک برای درمان آکنه و جوش بسیار موثر است. البته خوردن آب آن بسیار مفیدتر است.

3 ـ شلغم سرشار از ویتامین و املاح و یکی از بهترین مواد غذایی برای زنان باردار است. مادری که در دوران بارداری شلغم بخورد نوزادش زود رشد می‌کند، به آسانی دندان درمی‌آورد، استخوانش محکم می‌شود، در مقابل بیماری‌ها مقاومت بیشتری دارد و... .

4 ـ شلغم به علت داشتن فسفر و ویتامین B تقویت‌کننده قوای جنسی و افزاینده نیروی جوانی است.

5 ـ گوگرد موجود در شلغم به کمک ویتامین A از تولید سنگ مثانه جلوگیری کرده و سنگ‌ها را خرد می‌کند.

6 ـ کمبود ید موجب تشنج و گواتر می‌شود و شخص را عصبی و بی‌قرار می‌کند که تمام این موارد با خوردن شلغم برطرف می‌شود.

7 ـ درمان سیاه‌سرفه بخصوص در کودکان با مصرف شربت شلغم امکان‌پذیر است. برای تهیه این شربت، وسط یک شلغم درشت را گود کرده و آن را پر از شکر کنید و بگذارید بماند تا خوب آب بیندازد. بعد آن را میل کنید.

8 ـ یک یا دو عدد شلغم را در آب بپزید. وقتی خوب پخته شد آن را بکوبید و به شکل پوره درآورید. آن را در پارچه نرمی بگذارید و در حالی که گرم است روی محل آبسه یا کورک بگذارید. به زودی سر باز کرده و عفونت از آن خارج می‌شود.

9 ـ شلغم خام را پوست کنید و برش‌های نازک بزنید. آنها را در ظرفی ریخته و کمی نمک و آب نمک روی آن بریزید و بگذارید چند روز بماند و به صورت شلغم شور درآید. هر روز مقداری از آن را داخل سالاد و همراه غذا میل کنید. شلغم شور برای افراد کم‌خون بسیار مفید است.

10 ـ کسانی که استعداد چاقی دارند یا مبتلا به بیماری دیابت هستند و نباید مواد قندی بخورند، خوردن یک وعده شلغم در روز به آنها کمک زیادی می‌کند.

نکاتی هم در مورد استفاده از شلغم ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ کسانی که معده ضعیف دارند باید شلغم را با زیره یا فلفل استفاده کنند و دیگر این که نکته بعدی این که انسولین موجود در شلغم بر اثر حرارت و پخته شدن از بین می‌رود. پس بهتر است شلغم را خام مصرف کنید و آب آن را با سایر مایعات مخلوط کرده و میل کنید.

مژده مظهری


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خواص شلغم چیست، خاصیت شلغم، فواید شلغم آکاخواص شلغم فصل سرما که می شود در هر خانه ای شلغم پیدا می شود، تقریبا همه از فواید شلغم شلغم را با چی و برای چی بخوریم؟شلغم یک ماده غذایی مغذی، تقویت کننده چشم بوده و برای مبتلایان به سنگ کلیه نیز مفید استخواص باور نکردنی شلغم شلغم گیاهی است با برگهای ناصاف و بریدگیهای زیاد به رنگ سبز و سفید ریشه آن غده ای و به آشنایی با خاصیت گل کلم گل کلم، حاوی مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده که می‌توانند از ابتلا به انواع زعفران چیست و خواص زعفران آکاعالی به کار میرود و مصارف درمانیخواص زعفرانخواص دارویی زعفرانفواید زعفرانخاصیت کلم بروکلی گیاهی با هزاران خاصیتکلم بروکلی در درمان بیماری های سرطانی و دیابت و مشکلات پوستی تاثیر به سزایی دارد به خاصیت موز کشکول راز خاصیتموزسید ایلیا متولد دهه ی پنجاه، روستای سادات شیخ شبان، استان چهارمحال و بختیاری، ساکن غذاهای خوب و بد برای زخم معده ای هاغذاهای که برای زخم معده خوب است آب کلم دارای مقادیر زیادی متیل متیونین و گلوتامین روش های عملی در درمان سرماخوردگیدرمان های ساده و عملی انگل های گوارشیبازدید روش های تعیین جنسیت جنینبازدیدعطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه …خواص گیاهن دارویی عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی به رسمی خواص شلغم چیست، خاصیت شلغم، فواید شلغم آکا خواص شلغم فصل سرما که می شود در هر خانه ای شلغم پیدا می شود، تقریبا همه از فواید شلغم برای شلغم را با چی و برای چی بخوریم؟ شلغم یک ماده غذایی مغذی، تقویت کننده چشم بوده و برای مبتلایان به سنگ کلیه نیز مفید است خواص باور نکردنی شلغم شلغم گیاهی است با برگهای ناصاف و بریدگیهای زیاد به رنگ سبز و سفید ریشه آن غده ای و به شکل آشنایی با خاصیت گل کلم گل کلم، حاوی مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده که می‌توانند از ابتلا به انواع سرطان زعفران چیست و خواص زعفران آکا عالی به کار میرود و مصارف درمانیخواص زعفرانخواص دارویی زعفرانفواید زعفرانخاصیت زعفران کلم بروکلی گیاهی با هزاران خاصیت کلم بروکلی در درمان بیماری های سرطانی و دیابت و مشکلات پوستی تاثیر به سزایی دارد به گزارش خاصیت موز کشکول راز خاصیتموز سعی شده مطالب مستند ارائه گردد سید ایلیا متولد دهه ی پنجاه، روستای سادات شیخ شبان، استان ظالم ترین چربی سوز دور کمر و شکم اگر تاکنون در کاهش وزن نواحی میانی بدن ناموفق بوده اید ، خبر خوبی برایتان داریم غذاهایی را روش های عملی در درمان سرماخوردگی درمان های ساده و عملی انگل های گوارشیبازدید روش های تعیین جنسیت جنینبازدید عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی خواص گیاهن دارویی عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی به رسمی ترین خاصیت شلغم



لینک منبع :10 خاصیت شلغم

10 خاصیت شلغم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/2663635595266131933/10-خاصیت-شلغم‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... به گزارش جام جم آنلاین، در اینجا به 10 خاصیت شلغم اشاره می‌کنیم: 1 درمان اصلی شلغم سرماخوردگی، نرم‌کننده سینه و درمان سرفه است. شلغم را خرد ... 10 خاصیت شلغم - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/2663635595266131933/10-خاصیت-شلغم‏ 20 دسامبر 2016 ... به گزارش جام جم آنلاین، در اینجا به 10 خاصیت شلغم اشاره می‌کنیم: 1 درمان اصلی شلغم سرماخوردگی، نرم‌کننده سینه و درمان سرفه است. شلغم را خرد ... 10 خاصیت درمانی شلغم - نبض ما nabzema.ir/18967/10-خاصیت-درمانی-شلغم.html‏ - ذخیره شده 24 دسامبر 2016 ... شلغم یکی از سبزیجات بسیار مفید و سرشار از ویتامین است که ما را در زمستان ملزم به استفاده از آن می کند. در اینجا به 10 خاصیت شلغم اشاره می ... خواص باور نکردنی شلغم - بیتوته www.beytoote.com/.../incredible-properties-vetches.html‏ - ذخیره شده - مشابه خواص داروئی شلغم خواص شلغم خواص درمانی شلغم شلغم با توجه به شروع شدن فصل ... 10)آنهایی که حافظه ضعیف دارند حتما باید شلغم بخورند زیرا ثابت شده است که شلغم ... 10 خاصیت شلغم - تی نیوز tnews.ir/news/aac476370889.html‏ 20 دسامبر 2016 ... شلغم یکی از سبزیجات بسیار مفید و سرشار از ویتامین است که ما را در زمستان ... به گزارش جام جم آنلاین ، در اینجا به 10 خاصیت شلغم اشاره می کنیم: بهترین روش خوردن شلغم - نمناک namnak.com/بهترین-روش-خوردن-شلغم.p9435‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۷ - ۸۶۸ نقد شلغم و بهترین طرز پخت شلغم و خواص فوق العاده شلغم و خواص شلغم برای پوست را در مجله سلامت نمناک بخوانید. خواص شلغم در درمان بیماریها - پارسی طب fa.parsiteb.com/خواص-شلغم-در-درمان-بیماریها/‏ - ذخیره شده - مشابه خواص شلغم آنقدر زیاد است که می توان گفت این گیاه برای هر دردی درمان است و اگر مردم می دانستند که این گیاه چقدر فایده درد تمام باغچه های خانه خود را شلغم میکاشتند و هر ... خواص شلغم – ۱۲ خاصیت شلغم برای سلامتی • نوآورد www.noavard.co/خواص-شلغم-12-خاصیت-شلغم‏ - ذخیره شده 4 آوریل 2016 ... از جمله خواص شلغم می توان به درمان سرماخوردگی، پیشگیری از سرطان، ... مقاله مرتبط: خواص خرمالو – 10 خاصیت خرمالو برای سلامتی و پوست ... 10 خاصیت شلغم - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/10_خاصیت_شلغم‏ - ذخیره شده 10 خاصیت شلغم. دانلود شلغم و خواص ... دانلود ۵ خاصیت مهم آب آشامیدنی فیلم تندرستی گلچین صفاسا ... دانلود خواص دارویی و درمانی عسل خاصیت فیلم گلچین صفاسا. خواص شلغم خام و پخته - آسمونی www.asemooni.com/health/.../properties-of-raw-and-cooked-spinach‏ - ذخیره شده - مشابه خواص شلغم خام و پخته,خاصیت شلغم خام و پخته,فواید شلغم خام و پخته,خاصیت شلغم ... 10- آنهایی که حافظه ضعیف دارند حتما باید شربت بخورند زیرا ثابت شده است که ...