مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

محاسبه طیف نوری ضد‌ماده برای اولین‌بار در جهان

[ad_1]

محاسبه طیف نوری ضد‌ماده برای اولین‌بار در جهان

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
فیزیکدانان سرن با بیان اینکه ضد‌هیدروژن دقیقا تصویری وارونه از هیدروژن عادی است، علام کردند برای اولین‌بار در جهان موفق به رصد نور متصاعد‌شده از اتم ضد‌ماده شده‌اند.

براساس گزارش نیو اطلس، نتیجه این موفقیت می‌تواند قوانین فیزیکی که سالها قبل پیش‌بینی شده‌بودند را تایید کند و راهی جدید را برای آزمودن نظریه نسبیت خاص اینشتین فراهم آورد و به این پرسش پاسخ دهد که چرا مقدار ماده در جهان بسیار بیشتر از ضد ماده‌است؟

در قوانین فیزیکی پیش‌بینی شده‌است که هر ذره ماده‌ای یک ذره ضد ماده نیز دارد و هرجا الکترونی با بار منفی دیده شود،‌پوزیترونی با بار مثبت نیز وجود خواهد‌داشت. این به آن معنی است که برای هر اتم عادی هیدروژن،‌یک اتم ضدهیدروژن وجود دارد،و همانطور که اتم هیدروژن از پیوند‌های الکتریکی به یک پروتون ساخته شده‌است،‌یک اتم ضد هیدروژن از پیوند‌های ضد‌الکتریکی به یک ضد‌پروتون ساخته شده‌است.

درصورتی که ضدذره به ذره برسد، یکدیگر را تخریب کرده و انرژی به شکل نور آزاد خواهد شد و همین موضوع دو مشکل ایجاد می‌کند: از آنجایی که مقدار ماده نسبت به ضد ماده در جهان بیشتر است،‌یافتن ضد‌ماده در طبیعت برای فیزیکدانان غیرممکن شده‌است، زیرا حتی پیش از نگاه کردن به ضد ماده، ذره نابود خواهد شد. مشکل دوم یافتن دلیل بیشتر بودن مقدار ماده نسبت به ضد ماده در طبیعت است.

فیزیکدانان سرن در آشکارساز آلفا بیش از 20 سال است که به دنبال شیوه‌ای برای تولید مقادیر زیادی ضد‌هیدروژن هستند تا بتوانند روی آنها مطالعه کنند و در نهایت تکنیکی یافته‌اند که با کمک آن می‌توانند در هر 15 دقیقه 25000 اتم ضدهیدروژن تولید کنند و 14 اتم را در محفظه‌ای به دام بیاندازند.

این ذرات محصور شده مورد اصابت پرتو لیزر قرار می‌گیرند تا پوزیترون آنها از سطح انرژی پایین به سطحی بالاتر برسد و پس از بازگشت پوزیترون به سطح کم انرژی، نور متصاعد شده از آن محاسبه می‌شود.

محققان با این آزمایش دریافتند میزان نور ساطع شده توسط ضد هیدروژن دقیقا برابر نور منتشر شده توسط اتم هیدروژن عادی در آزمایشی مشابه است. این نتیجه با آنچه در نظریه استاندارد فیزیک ذره‌ای عنوان شده همخوانی دارد،‌ نظریه‌ای که پیش‌بینی کرده‌است هیدروژن و ضد‌هیدروژن از ویژگی‌های نوری مشابهی برخوردارند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بیگ بنگ چیست؟ بیگبنگچیست؟بیگ بنگ در طول پنج قرن گذشته از قدرت مشاهدات و آزمایش‌ و استدلال‌های ریاضی استفاده تکنولوژی جدیدترین خبرهای علمی روز دنیاتکنولوژیبا تکامل شبکه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها، افزایش سرعت اینترنت قطعی خواهد بود و در چنین بیگ بنگ چیست؟ بیگبنگچیست؟ بیگ بنگ در طول پنج قرن گذشته از قدرت مشاهدات و آزمایش‌ و استدلال‌های ریاضی استفاده کرده تکنولوژی جدیدترین خبرهای علمی روز دنیا تکنولوژی که طراح این تیشرت است، می گوید هنوز همه چیز در حد یک محصول آزمایشی است، اما داشتن یک



لینک منبع :محاسبه طیف نوری ضد‌ماده برای اولین‌بار در جهان

محاسبه طیف نوری پادماده برای اولین‌بار در جهان – وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/physics/محاسبه-طیف-نوری-پادماده-برای-اولین‌با/‏ - ذخیره شده 21 دسامبر 2016 ... بیگ بنگ: فیزیکدانان سرن با بیان اینکه پادهیدروژن دقیقا تصویری وارونه از هیدروژن عادی است، اعلام کردند برای اولین‌بار در جهان موفق به رصد نور ... محاسبه طیف نوری ضد‌ماده برای اولین‌بار در جهان - همشهری hamshahrionline.ir/details/356106/Science/scientific‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... فیزیکدانان سرن با بیان اینکه ضد‌هیدروژن دقیقا تصویری وارونه از هیدروژن عادی است، علام کردند برای اولین‌بار در جهان موفق به رصد نور متصاعد‌شده از ... محاسبه طیف نوری ضد‌ماده برای اولین‌بار در جهان | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/20/1581982‏ 20 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: فیزیکدانان سرن با بیان اینکه ضد‌هیدروژن دقیقا تصویری وارونه از هیدروژن عادی است، علام کردند برای اولین‌بار در جهان موفق به رصد ... محاسبه طیف نوری ضد ماده برای اولین بار در جهان - سازمان ملی استاندارد hamedan.isiri.gov.ir/.../home/?.../محاسبه-طیف-نوری-ضد-ماده-برای-اولین-بار-در-جهان‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... محاسبه طیف نوری ضد ماده برای اولین بار در جهان. فیزیکدانان سرن با بیان اینکه ضد‌هیدروژن دقیقا تصویری وارونه از هیدروژن عادی است، اعلام کردند ... محاسبه طیف نوری ضد ماده برای اولین بار در جهان - سازمان ملی استاندارد isiri.org/Portal/home/?.../محاسبه-طیف-نوری-ضد-ماده-برای-اولین-بار-در-جهان‏ 28 دسامبر 2016 ... فیزیکدانان سرن با بیان اینکه ضد‌هیدروژن دقیقا تصویری وارونه از هیدروژن عادی است، اعلام کردند برای اولین‌بار در جهان موفق به رصد نور متصاعد‌شده ... محاسبه طیف نوری ضد ماده برای اولین بار در جهان - همشهری | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29988270‏ 20 دسامبر 2016 ... محاسبه طیف نوری ضد ماده برای اولین بار در جهان. - همشهری آنلاین: فیزیکدانان سرن با بیان اینکه ضد هیدروژن دقیقا تصویری وارونه از هیدروژن عادی ... محاسبه طیف نوری ضد ماده برای اولین بار در جهان | فیزیکدانان - قطره www.ghatreh.com/news/.../محاسبه-طیف-نوری-ماده-برای-اولین-بار-جهان‏ 20 دسامبر 2016 ... فیزیکدانان سرن با بیان اینکه ضد هیدروژن دقیقا تصویری وارونه از هیدروژن عادی است، علام کردند برای اولین بار در. محاسبه طیف نوری ضد ماده برای اولین بار در جهان - تی نیوز tnews.ir/news/582e76369382.html‏ 20 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: فیزیکدانان سرن با بیان اینکه ضد هیدروژن دقیقا تصویری وارونه از هیدروژن عادی است، علام کردند برای اولین بار در جهان موفق به رصد ... هرلحظه، محاسبه طیف نوری ضد‌ماده برای اولین‌بار در جهان - اخبار ایران harlahze.com/اخبار-علم.../محاسبه-طیف-نوری-ضد-ماده-برای-اولین-بار-در-جهان‏ 20 دسامبر 2016 ... براساس گزارش نیو اطلس نتیجه این موفقیت می تواند قوانین فیزیکی که سالها قبل پیش بینی شده بودند را تایید کند و راهی جدید را برای آزمودن ... محاسبه طیف نوری ضد ماده برای اولین بار در جهان روزنامه همشمهری - آوانیوز ava-news.ir/search/?q=محاسبه+طیف+نوری+ضد+ماده...جهان...‏ - ذخیره شده Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/avanewsi/public_html/include/config.php:1) in ...