مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سوغات قم و زیارتی شیرین

[ad_1]

بامداد – اگر به استان قم سفر کردید، برای خرید سوغات قم انتخاب های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد. اگر می خواهید سوغاتی که برای دوستان و خانواده می خرید، کامشان را شیرین کند، می توانید با یک بسته سوهان، آن ها را در لذت سفرتان سهیم کنید.

سوهان از معروف ترین سوغات قم است، هر چند در تمام شهرهای ایران می توان از قنادی ها سوهان خرید اما اگر به دنبال بهترین، با کیفیت ترین و تازه ترین سوهان ممکن هستید باید آن را در قم جستجو کنید. وقتی وارد شهر قم می شوید، در همان ورودی شهر، تعداد زیاد مغازه های سوهان فروشی محال است که نظرتان را به خود جلب نکند. در این شهر کارگاه های سوهان پزی بسیاری به شکل سنتی و مدرن در حال فعالیت هستند و همین سبب شده تا بهترین سوهان را تنها بتوان از قم خرید.

در مورد پیشنیه ی سوهان پزی در قم جالب است بدانید که این حرفه از دوره قاجار به یکی از مشاغل سنتی مردمان قم تبدیل شد. این تاریخچه داستانی هم در پس خود دارد؛ می گویند شخصی با نام « ملا ابراهیم شماعی » در روز افتتاحیه صحن بارگاه حضرت معصومه ، حلوایی بسیار لذیذ و خوش طعم درست کرده بود. این حلوا به دلیل اینکه غذا را راحت هضم می کرد، سوهان نام گرفت.

مواد اصلی تشکیل دهنده ی سوهان جوانه گندم، کره یا روغن حیوانی، زعفران و هل برای طعم و رنگ است؛ موادی که هر کدام سرشار از فوایدی برای بدن هستند.

اگر می خواهید یک سوهان خوب به عنوان سوغات قم بخرید، باید دقت داشته باشید که یک سوهان خوب سفت نیست و به دندان نمی چسبد.

و اما سوهان انواع مختلفی دارد که همه ی آن ها را می توانید در قم بیابید.

انواع سوهان قم

سوهان قم انواع مختلفی دارد، یکی از یکی لذیذتر و خوش طعم تر که می تواند هر ذائقه ای را پاسخ دهد.

انواع سوهان قم عبارت اند از :

سوهان گل

سوهان گل قم، شاید اصلی ترین و سنتی ترین سوهانی باشد که می توان در قم پیدا کرد.  این سوهان به روش سنتی و با دست آماده می شود و مواد تشکیل دهنده ی آن هم همان موادی اصلی سوهان است. این نوع از سوهان معمولا به شکل دایره های کوچک و بزرگ در ظروف مخصوص به فروش می رسد. در میان انواع سوهان های این شهر، بیشتر زائران و مسافران قم این نوع از سوهان را به عنوان سوغات خریداری می کنند.

8735

سوغات قم

*سوهان لقمه ای

یکی دیگر از سوهان های محبوب و پرفروش در قم، در کنار سوهان گل، سوهان لقمه ای است. تفاوت این دو نوع سوهان با هم این است، سوهان لقمه ای همانطور که از اسمش پیدا است، به صورت لقمه ای با قالب شکل می گیرد. معمولا در وسط سوهان لقمه ای مغزهای مختلفی مثل مغز پسته و گردو قرار می دهند.

183_home

سوغات قم

سوهان گزی

سوهان گزی یکی دیگری از انواع سوهان های خوش طعم و عالی در قم است. طرز تهیه و مواد اولیه ی این سوهان هم با انواع دیگر آن تفاوت چندانی ندارد. تفاوت اصلی سوهان گزی این است که میان آن به جای مغز، از گز استفاده می شود.

wt1475042162

سوغات قم

سوهان عسلی

سوهان عسلی از نمونه سوغات قم، با انواع دیگری که گفته شد متفاوت است و می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید سوغاتی از این شهر باشد.

این سوهان، از ترکیب شکر، عسل، آب و انواع مغزها مثل بادام و پسته تهیه می شود.

شاید بتوان این سوهان را مشابه پولکی اصفهان دانست با این فرق که در سوهان عسلی به مقدار زیادی مغزهای مختلف وجود دارد و از پولکی کمی سفت تر است.

05-1

سوغات قم

منبع : کارناوال

نوشته سوغات قم و زیارتی شیرین اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کلوچه ی سنتی سوغات طلایی سبزوار مجله …کلوچه ی سنتی سوغات طلایی سبزوار وقتی می گوییم شعارزدگی یکی از معضلات اساسی امروز ما لیست قیمت هتلهای قم همراه با عکس، تخفیف و …هتلهایقمرزرو هتل کریمه قم از تاریخ جمعه نوزدهم آذر به مدت شب قیمت ها به ریال می باشد نوع اتاقفهرستواره‌ سفرنامه‌ها و خاطرات حج ایرانیان آثار …فهرستواره‌ سفرنامه‌ها و خاطرات حج ایرانیان آثار منتشرشده تا سال شمسیکبوتر حرم دلنوشته های رضوییا کریمه ی اهل بیت و یا امام رئوف به یمن میلادتان، ذره ذره نور می‏شویم و قطره قطره حضورشهرهای استان تهران دیدنی های استان تهران ایران شناسی و مراغه، شهری تاریخی در دامان سهند گردشگری در تهران؛ زره می خواهد و پول گزارش تصویری از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربیآذربایجانغربیبا انتخاب مبدا و مقصد میتوانید فاصله بین دو مکان ثبت شده در تیشینه را مشاهده و چاپ تابلوبرنامه‌‌ فرهنگسرا ها و مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در در بخش کرمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادکرمانکرمان نام منطقه‌ای در پارسی باستان کارمانیا یکی از کلانشهرهای ایران و مرکز استان آشنایی با استان سمنان اقتصاد حمل و نقل برون شهری همشهری آنلاین استان سمنان با وسعتی برابر ۹۸۵۱۵ کیلومتر گنجینه علوم اجتماعی شهرستان ششتمدگنجینه علوم اجتماعی شهرستان ششتمد تاریخ و جغرافیا و علوم اجتماعی گنجینه لیست قیمت هتلهای قم همراه با عکس، تخفیف و مشخصات اتاق ها هتلهایقم رزرو هتل المپیک قم از تاریخ جمعه نوزدهم آذر به مدت شب قیمت ها به ریال می باشد نوع اتاق فهرستواره‌ سفرنامه‌ها و خاطرات حج ایرانیان آثار منتشرشده تا فهرستواره‌ سفرنامه‌ها و خاطرات حج ایرانیان آثار منتشرشده تا سال شمسی کبوتر حرم دلنوشته های رضوی یا کریمه ی اهل بیت و یا امام رئوف به یمن میلادتان، ذره ذره نور می‏شویم و قطره قطره حضور شهرهای استان تهران دیدنی های استان تهران ایران شناسی و دیدنی های استان تهرانمکان های دیدنی استان تهراندیدنی های استان تهرانجاذبه های طبیعی کرمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد کرمان کرمان نام منطقه‌ای در پارسی باستان کارمانیا یکی از کلانشهرهای ایران و مرکز استان کرمان جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی آذربایجانغربی با انتخاب مبدا و مقصد میتوانید فاصله بین دو مکان ثبت شده در تیشینه را مشاهده و چاپ نمایید تابلو برنامه‌‌ فرهنگسرا ها و مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در در بخش «آموزش آشنایی با استان سمنان اقتصاد حمل و نقل برون شهری همشهری آنلاین استان سمنان با وسعتی برابر ۹۸۵۱۵ کیلومتر مربع ۸ گنجینه علوم اجتماعی شهرستان ششتمد گنجینه علوم اجتماعی شهرستان ششتمد تاریخ و جغرافیا و علوم اجتماعی گنجینه علوم دانلود نما اهنگ قم و مشهد کاروان قم و جمکران تور قم و جمکران قم و اطراف آن اغنیة قم و قاوم قم و دع عنک قم و شیعه گری قم و قاوم



لینک منبع :سوغات قم و زیارتی شیرین

سوغات قم | صنایع دستی و خوشمزه ها - کارناوال karnaval.ir/souvenirs-qom-crafts-delicious/‏ - ذخیره شده 7 دسامبر 2016 ... اگر می خواهید سوغاتی که برای دوستان و خانواده می خرید، کامشان را شیرین کند، می ... سوهان از معروف ترین سوغات قم است، هر چند در تمام شهرهای ایران می توان از .... خرید سوغاتی گزینه های دیگری هم پیش روی شما است؛ اگر به زیارت حرم ... تصاویر برای سوغات قم و زیارتی شیرین سوغات قم و زیارتی شیرین | بامداد اگر به استان قم سفر کردید، - قطره www.ghatreh.com/news/nn35150732/سوغات-زیارتی-شیرین‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... بامداد اگر به استان قم سفر کردید، برای خرید سوغات قم انتخاب های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد. اگر می خواهید س. سوغات قم و زیارتی شیرین | بامداد اگر به استان قم سفر کردید ... - مارک markbaz.loger.ir/.../سوغات-قم-و-زیارتی-شیرین-بامداد-اگر-به-استان-قم-سفر-کردید،-قطره‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... گردشگری سوغات قم و زیارتی شیرین ... بامداد - اگر به استان قم سفر کردید، برای خرید سوغات قم انتخاب های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد. سوغات قم و زیارتی شیرین - مفیدستان mofidestan.ir/سوغات-قم-و-زیارتی-شیرین/‏ سوهان از معروف ترین سوغات قم است، هر چند در تمام شهرهای ایران می توان از قنادی ها سوهان خرید اما اگر به ... نوشته سوغات قم و زیارتی شیرین اولین بار در بامداد پدیدار شد. سوغات قم و زیارتی شیرین | بامداد - خبر پو khabarpu.com/k.php?u...2KjYp9mF2K/Yp9iv‏ نرخ انواع آجیل در آستانه شب یلدا · تیپ سحر دولتشاهی درآغوش مردی که دوستش دارد+ عکس · عکس: ادای احترام ظریف به سفیر جانباخته روسیه · خانه مدرن هدیه و بهزاد در ... سوغات قم چیست؟ - کجارو www.kojaro.com/2016/8/13/121204/qom-souvenir/‏ - ذخیره شده 16 آگوست 2016 ... مهمترین سوغات استان قم سوهان است که خوشمزه بودن و مفید بودنش همه ی ... از نقاط مختلف ایران و دنیا برای زیارت حرم حضرت معصومه(ص) و مسجد مقدس ... از آن زمان پخت این حلوای شیرین روز به روز رونق پیدا کرد و امروزه در سرتاسر استان قم ... سوغات قم چیست - نشاط آوران www.eneshat.com/souvenirs-crafts/iranian-souvenir/qom-1‏ - ذخیره شده - مشابه 13 آوریل 2016 ... سوغات قم,سوغات معروف قم,سوغات استان قم,سوغات شهر قم,سوهان قم,سوغاتی قم,سوغاتی ... این سفر همراهتان نبوده اند، سوغاتی ببرید و بعنوان تبرکی از شهر زیارتی قم باشد. ... از این به بعد این حلوای شیرین و خوشمزه «سوهان» نام گرفت . قم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/قم‏ - ذخیره شده - مشابه از قم با عناوینی چون: حرم اهل بیت، شهر علم، شهر سوهان، شهر شیرینی، قنبید (کلم محلی که در قم ... اهمیت زیارتی این شهر در درجهٔ نخست مربوط به مرقد فاطمه معصومه بوده و سپس به دلیل وجود ..... دانشگاه پیامبر اعظم; دانشگاه علمی کاربردی صنایع دستی و گردشگری; دانشکدهٔ علوم بهداشت ..... پرش به بالا ↑ «آب شیرین به قم رسید» ( فارسی) . پونیلا - غذاهای سنتی استان قم - ورود 130.185.76.16/post/197975/‏ - ذخیره شده استان قم را معمولا به عنوان شهری زیارتی و دارنده ی جاذبه های معنوی گردشگری از جمله حرم مطهر حضرت فاطمه ی معصومه (س) و ... شور و شیرین ثبت شده در .... مهمترین سوغات استان قم سوهان است که خوشمزه بودن و مفید بودنش همه ی مردم جهان را مجذوب خود کرده است.