مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا

[ad_1]

جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
رصدخانه پرتوی ایکس چاندرای ناسا تصویر زیبایی از یک خوشه ستاره‌ای را در فاصله ۵۵۰ سال نوری از زمین ثبت کرده است که به نظر می‌رسد ایام کریسمس را به نوبه خود جشن گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، این خوشه بزرگ که حداقل سه خوشه دیگر را نیز در بر می‌گیرد، NGC 6357 نام دارد و ستارگان عظیم، درخشان و داغ زیادی در آن قرار دارند.

به گفته ناسا، پرتوی ایکس رصدخانه چاندرا و تلسکوپ ROSAT آلمان به نمایش صدها منبع نقطه‌ای پرداخته که در حقیقت، ستارگان جوان خوشه NGC 6357 ، انتشار پرتو ایکس و گازهای داغ هستند.

همچنین حباب‌ها یا حفره‌هایی نیز وجود دارند که توسط تابش‌ها و موادی که از سطوح ستارگان عظیم به بیرون پرتاب می‌شوند یا در اثر انفجار ابرنواخترها، شکل گرفته‌اند.

جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا

ستارشناسان NGC 6357 و اجسام مشابه آن را مناطق HII می‌نامند. این مناطق زمانی شکل می‌گیرند که تابش ستارگان جوان و داغ به جداسازی الکترون‌ها از اتم‌های هیدروژن خنثی و ارسال آن‌ها به سمت گاز اطراف پرداخته و ابرهای هیدروژن یونیزه موسوم به HII را شکل می‌دهند.

این تصویر ترکیبی حاوی داده‌های پرتو ایکس رصدخانه چاندرای ناسا و تلسکوپ ROSAT به رنگ بنفش، داده‌های مادون قرمز تلسکوپ فضایی اسپیتزر به رنگ نارنجی و اطلاعات نوری از پلت‌فرم بررسی آسمان SuperCosmos به رنگ آبی است که توسط تلسکوپ مادون‌قرمز انگلیس جمع‌آوری شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …چگونه زلزله ها آب را به طلا تبدیل می کنند؟ قصه فروپاشی شوروی بازسازی شهر قرن سیزدهمی اخبار،اخبار سیاسی،اخبار سیاسی ایران،سیاست …اخبار سیاسی آخرین اخبار سیاسیاخبار جدید اخبار ایرانسیاست خارجی اخبار سیاسی روز آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیناباروری، قصّه پر غصّه بسیاری از خانواده ها به خصوص زوج های جوان است؛ قصّه ای که ترنّم جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای جالب چگونه زلزله ها آب را به طلا تبدیل می کنند؟ قصه فروپاشی شوروی بازسازی شهر قرن سیزدهمی سرای اخبار،اخبار سیاسی،اخبار سیاسی ایران،سیاست خارجی،اخبار روز اخبار سیاسی آخرین اخبار سیاسیاخبار جدید اخبار ایرانسیاست خارجی اخبار سیاسی روز جدیدترین آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانی ناباروری، قصّه پر غصّه بسیاری از خانواده ها به خصوص زوج های جوان است؛ قصّه ای که ترنّم اخبار جهان به روایت تصویر به روایت یک شاهد عینی سینما به روایت حامد بهداد زندگی به روایت بودا یهود به روایت ازغدی افغانستان به روایت تصویر جلفا به روایت تصویر قبر به روایت تصویر



لینک منبع :جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا

جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا+عکس - ایسنا www.isna.ir/news/.../جشن-کریسمس-کیهانی-به-روایت-ناسا-عکس‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... رصدخانه پرتوی ایکس چاندرای ناسا تصویر زیبایی از یک خوشه ستاره‌ای را در فاصله 550 سال نوری از زمین ثبت کرده است که به نظر می‌رسد ایام ... تصاویر برای جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/20/1582433‏ 20 دسامبر 2016 ... جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا. انگلیس,ناسا,فضا,مادون قرمز,آلمان. همشهری آنلاین: رصدخانه پرتوی ایکس چاندرای ناسا تصویر زیبایی از یک ... اخبار پارسیک - جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا news.parseek.com/Url/?id=13366813‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا+عکس. خوشه ستاره‌ای. رصدخانه پرتوی ایکس چاندرای ناسا تصویر زیبایی از یک خوشه ستاره‌ای را در فاصله 550 ... جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا - بتانیوز betanews.ir/news/448296/جشن-کریسمس-کیهانی-به-روایت-ناسا/‏ - ذخیره شده 22 دسامبر 2016 ... دانش فضا همشهری آنلاین رصدخانه پرتوی ایکس چاندرای ناسا تصویر زیبایی از یک خوشه ستاره ای را در فاصله ۵۵۰ سال نوری از زمین ثبت کرده است که ... جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا+عکس | رصدخانه پرتوی ایکس - قطره www.ghatreh.com/news/.../جشن-کریسمس-کیهانی-روایت-ناسا-عکس‏ 20 دسامبر 2016 ... رصدخانه پرتوی ایکس چاندرای ناسا تصویر زیبایی از یک خوشه ستاره ای را در فاصله 550 سال نوری از زمین ثبت کرده است که. جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا+عکس - تی نیوز tnews.ir/news/9a8376389581.html‏ دریافت خبر : سه‌شنبه 30 آذر 1395 ساعت 19:16. جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا +عکس. رصدخانه پرتوی ایکس چاندرای ناسا تصویر زیبایی از یک خوشه ستاره ای ... جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا+عکس - آکا www.akairan.com/havades-akhbar/isna/news2016122014401892719.html‏ 20 دسامبر 2016 ... رصدخانه پرتوی ایکس چاندرای ناسا تصویر زیبایی از یک خوشه ستاره ای را در فاصله 550 سال نوری از زمین ثبت کرده است که به نظر می رسد ایام ... نمایش موارد بر اساس برچسب: جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا ... elmdaily.ir/itemlist/.../جشن%20کریسمس%20کیهانی%20به%20روایت%20ناسا‏ 21 دسامبر 2016 ... ‌یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: بعضی از سالمندان مبتلا به پرکاری تیروئید، نه تنها کاهش وزن پیدا نمی‌کنند، بلکه وزن‌شان بیشتر هم ... جشن کریسمس کیهانی به روایت ناسا+عکس | خبر خوان فارسی seemorgh.top/جشن-کریسمس-کیهانی-به-روایت-ناساعکس/‏ 26 دسامبر 2016 ... ساعت مچی رولکس WINNER یکی از جدیدترین مدل های عرضه شده کمپانی معتبر ROLEX می باشد. این ساعت دارای بند چرم بسیار با کیفیت و صفحه ...