مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

افکار جدید در کجای مغز هستند؟

[ad_1]

بامداد – زمانی که یک شخصیت کارتونی راهکار یا فکری جدید به ذهنش می‌رسد، لامپی درخشان بالای سرش ظاهر می‌شود که نمادی از تولد لحظه‌ای افکار جدید در مغز است. عصب‌شناسان دانشگاه کارنگی ملون توانسته‌اند همان لحظه‌ای که در کارتون‌ها بالای سر افراد چراغی روشن می‌شود را به ثبت برسانند.
براساس گزارش پاپ ساینس به نقل از همشهری، این دانشمندان به تازگی موفق شده‌اند از لحظه تولد یک ایده یا افکار جدید در مغز انسان عکسبرداری کنند. دانشمندان به ۱۶ داوطلب حاضر در این پژوهش مطالبی درباره غذا و زیستگاه هشت حیوان منقرض شده آموزش دادند درحالی‌که مغز داوطلبان در حین فراگیری این مطالب توسط دستگاه fMRI مورد بررسی قرار داشت و از آن عکسبرداری می‌شد. زمانی که نتایج این عکسبرداری‌ها توسط نرم‌افزاری کامپیوتری تجزیه و تحلیل شد، محققان دریافتند منطقه‌ای مشابه از مغز هریک از داوطلبان در زمان یادگیری یک مطلب جدید روشن شده‌ است اما اطلاعات جدید درباره هریک از حیوانات منطقه‌ای مخصوص به خود را در مغز افراد اشغال کرده‌ بود و هریک از داوطلبان از نشانه فعالیت مغزی منحصر به فردی برخوردار بودند.

برای مثال زمانی که داوطلبان دریافتند یکی از حیوانات منقرض شده گوشتخوار نبوده و بیشتر میوه مصرف می‌کرده‌اند، اطلاعات مربوط به آن را در چند منطقه مجزا از مغز از جمله در بخش شکنج پیشانی تحتانی مغز به همراه چند بخش دیگر ذخیره کردند. این به آن معنی است که اطلاعات جدید در مناطقی مشابه از مغز تمامی افراد فراگیرنده آن کدگذاری می‌شوند و این نشان از سیستم ذخیره‌سازی جهانی منحصر‌به فرد مغز دارد.

محققان همچنین دریافتند هر بسته اطلاعالتی از نشان فعال‌سازی منحصر‌به فردی برخوردار است، به این شکل نرم‌افزار کامپیوتری با شناسایی این نشانه‌ها می‌ توانست تعیین کند که فرد درحال فکر کردن به کدام یک از حیواناتی است که درباره آنها اطلاعات جدید به دست آورده‌ است. مطالعاتی اینچنینی می‌تواند در درک بهتر روند پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات در مغز انسان موثر واقع شود. همچنین با استفاده از این اطلاعات دانشمندان می‌توانند زوایای تاریک بیماری‌های ناشی از فراموشی از قبیل آلزایمر را آشکارتر ساخته و حقایق بیشتری درباره آنها کشف کنند.

سایت علمی بیگ بنگ

نوشته افکار جدید در کجای مغز هستند؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

وسواس و افکار شیطانی ام را چگونه درمان کنم؟ شهر …با عرض سلام و خسته نباشید در رابطه با مطلب اولتان ، با توجه به علاقه قلبی که به نماز و هارپ چیست؟ شیعه نیوز شیعه نیوز به گزارش شیعه نیوز، هارپ یک پروژه تحقیقاتی است که در ظاهر خیلی خوش امدید دو مقاله در مورد بازاریابی عصبی …اگه با عکس گرفتن بشه مچ تغییرات ظاهری رو گرفت، با نوشتن هم میشه همین کارو در حق افکار و خانم ها در چه رشته هایی موفق تر هستند قبل از دانشگاه کاری که قبل از سالگی باید انجام دهید خانم ها در چه رشته هایی موفق الف بانک‮ ‬ها‮ ‬بستر‮ ‬فساد‮ ‬اقتصادی‮ ‬در‮ ‬کشور‮ ‬هستندفقط بستر فساد نیستند ، همه علت های فساد بانکها هستند، متاسفانه علماء اسلام در خصوص نقشه جدید خاورمیانه ترسناک استنقشهجدیدمهم است که در طرح هایی که از ایجاد پایگاه های دائمی جهادی ها ممانعت می کند سرمایه الف اسناد جدید از دریافتی ۱۴میلیارد تومانی … دو شرکت در خارج کشور ؟؟؟؟؟؟ این دیگه چه صیغه ایه ؟؟؟؟؟ یعنی این شرکت ها اعراب ایرانی چگونه مردمی هستند؟بنده از قوم لربختیاری هستم این قوم با اینکه منطقه جغرافیایی وسیعی پراکنده هستند در پسر گستاخ ایران پس از مدت ها انتظار و در پی درخواست هزاران نفر از هموطنان ایرانی عزیز که در داخل کشور خیلی خوش امدید دو مقاله در مورد بازاریابی عصبی اگه با عکس گرفتن بشه مچ تغییرات ظاهری رو گرفت، با نوشتن هم میشه همین کارو در حق افکار و احساس وسواس و افکار شیطانی ام را چگونه درمان کنم؟ شهر سوال با عرض سلام و خسته نباشید در رابطه با مطلب اولتان ، با توجه به علاقه قلبی که به نماز و هارپ چیست؟ شیعه نیوز شیعه نیوز به گزارش «شیعه نیوز»، هارپ یک پروژه تحقیقاتی است که در ظاهر برای خانم ها در چه رشته هایی موفق تر هستند؟ آقایان قبل از دانشگاه کاری که قبل از سالگی باید انجام دهید خانم ها در چه رشته هایی موفق تر هستند؟ الف بانک‮ ‬ها‮ ‬بستر‮ ‬فساد‮ ‬اقتصادی‮ ‬در‮ ‬کشور‮ ‬هستند فقط بستر فساد نیستند ، همه علت های فساد بانکها هستند، متاسفانه علماء اسلام در خصوص بانکها نقشه جدید خاورمیانه ترسناک است نقشهجدید مهم است که در طرح هایی که از ایجاد پایگاه های دائمی جهادی ها ممانعت می کند سرمایه گذاری کنیم پسر گستاخ ایران پس از مدت ها انتظار و در پی درخواست هزاران نفر از هموطنان ایرانی عزیز که در داخل کشور امکان الف اسناد جدید از دریافتی ۱۴میلیارد تومانی رستگار سرخه دو شرکت در خارج کشور ؟؟؟؟؟؟ این دیگه چه صیغه ایه ؟؟؟؟؟ یعنی این شرکت ها ایرانی اند رازهای پنهان در دلار های آمریکا راز های شیطان پرستان رازهایپنهاندر رازهای پنهان در دلار های آمریکا بی شک باید سمبولیسم و نماد گرایی را جز لاینفک جریان پرده رحم در کجای é é é



لینک منبع :افکار جدید در کجای مغز هستند؟

تصاویر برای افکار جدید در کجای مغز هستند؟ افکار جدید در کجای مغز هستند؟ | بامداد زمانی که یک شخصیت - قطره www.ghatreh.com/news/nn35193672/افکار-جدید-کجای-مغز-هستند‏ 23 دسامبر 2016 ... بامداد زمانی که یک شخصیت کارتونی راهکار یا فکری جدید به ذهنش می رسد، لامپی درخشان بالای سرش ظاهر می شود که نما. افکار جدید در کجای مغز هستند؟ | سایت خبری تحلیلی بامداد | افکار جدید bamdad.net/افکار-جدید.html‏ - ذخیره شده 23 دسامبر 2016 ... بامداد – زمانی که یک شخصیت کارتونی راهکار یا فکری جدید به ذهنش می‌رسد، لامپی درخشان بالای سرش ظاهر می‌شود که نمادی از تولد لحظه‌ای افکار جدید ... افکار جدید در کجای مغز هستند؟ | بامداد - خبر پو khabarpu.com/k.php?u...2KjYp9mF2K/Yp9iv‏ عادت خطرناک شکستن قولنج را ترک کنید! خبرهای خوش برای فرهنگیان ؛شاعلان و بازنشسته ها · چطور نرم کننده لباس بسازید؟ دانلود گوگل کروم جدید, دانلود آخرین نسخه ... 100 دانستنی جذاب پیرامون مغز انسان - زومیت www.zoomit.ir/2013/4/10/4979/دانستنی-جذاب-مغز-انسان/‏ - ذخیره شده 10 آوریل 2013 ... هر چه بیشتر درباره‌ی مغز آدمی کنکاش می‌کنیم با اطلاعات و یافته‌های ... رشته‌های عصبی جدید: روند ایجاد و رشد رشته‌های عصبی جدید با توجه به .... نمایشگر رویاها: محققان ژاپنی موفق به توسعه‌ی فناوری شده‌اند که می‌تواند افکار را نمایش دهد. مکان روح در مغز مشخص شد - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/43624/science/medical‏ - ذخیره شده - مشابه 14 فوریه 2010 ... با کشف قسمت‌هایی از مغز که مسئول احساس معنویت و تعالی است، مرز بین ... و معنویت هم، قسمت‌های خاصی از مغز باشد، چرا که مطالعه جدیدی در ایتالیا برای ... استفاده از رفتارهای خاص و افکار و احساسات مخصوصی که این رفتار را شکل ... کلمات کجای مغز ما ذخیره می شوند؟ | صدای زندگی sedayezendegi.com/کلمات-کجای-مغز-ذخیره-می-شوند؟/‏ - ذخیره شده 3 مه 2016 ... مبارزه با افکار منفی و راهکاری مناسب برای مقابله با ناامیدی. فروردین ۲۷, ۱۳۹۶. نقشه جدید مغز نشان می دهد کلمات در کجای سرتان ذخیره می شوند. تقسیم‌بندی وظایف مغز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تقسیم‌بندی_وظایف_مغز‏ - ذخیره شده - مشابه یک برش طولی، مغز انسان را به دو نیم‌کره تقسیم می‌کند که به وسیلهٔ جسم پینه‌ای به هم ... روش‌های جدید، مقایسهٔ نیم‌کره‌ها در وضعیت زنده را در مسائل مربوط به سلامتی ... آیا مغز ما قابل هک شدن است؟ - دیجیاتو digiato.com/article/2014/09/.../آیا-مغز-ما-قابل-هک-شدن-است؟/‏ - ذخیره شده - مشابه 7 سپتامبر 2014 ... مشاهده و ثبت فعالیت های الکتریکی مغز – یا EEG– چیزی است که سال ها وجود داشته، اما ذات ... این اختراع جدید –که با نام "افکار متمرکز" شناخته می شد و برای کنترل کردن اسباب بازی ها .... بسیار مهم است که سنسورها کجای سر قرار دارند. میگنا - "خدا" در کجای مغز انسان قرار دارد؟ www.migna.ir/vdce7n8x.jh8nwi9bbj.html‏ - ذخیره شده 30 ژانویه 2016 ... فراخوان جدید جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی در شهریور ماه · جزئیات نامه نگاری سردار سلیمانی و ... "خدا" در کجای مغز انسان قرار دارد؟ کد مطلب: 35520.