مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برندگان و بازندگان دنیای فناوری در سال 2016

[ad_1]
به گزارش صبحانه،خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، انتخاب «دونالد ترامپ» به‌عنوان رئیس جمهوری امریکا، پیامدهای فاجعه‌بار تغییرات جوی، گسترش فعالیت‌های تروریستی و... از مهم‌ترین اتفاقات سال 2016 بود و در کنار آن صنعت جهانی فناوری توانست بیش از قبل حاکمیت خود را بر زندگی مردم به نمایش بگذارد. یکی از بزرگترین برندگان عرصه فناوری در یک سال گذشته فیسبوک بود که توانست تعداد مشترکان فعال خود را به بیش از 1.79 میلیارد نفر برساند و موقعیت خود به ‌عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان را تثبیت کند. ولی این، تنها یک روی سکه است و فیسبوک از جهاتی دیگر بازنده است. اگر قرار باشد بازندگان عرصه فناوری در یک سال گذشته را هم مرور کنیم، به احتمال قوی فیسبوک در رتبه نخست آن قرار می‌گیرد و به خاطر اتهامات بزرگی که به آن وارد شده و مشکلاتی که پیش روی آن قرار گرفته است، فیسبوک را باید بزرگترین بازنده هم معرفی کرد.

برندگان دنیای فناوری

بدیهی است که به خاطر 1.79 میلیارد مشترک فعال و درآمد تبلیغاتی بالا، فیسبوک در یک سال گذشته بیشترین موفقیت را نسبت به رقبا کسب کرده است. در سه ماه نخست سال‌جاری میلادی شرکت فیسبوک موفق شد 6 میلیارد دلار درآمد کسب کند که این رقم نسبت به سال قبل رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان داد.

فیسبوک با الگوریتم‌های پیچیده‌ای که برای خود در نظر گرفته است هم‌اکنون یک‌چهارم تمام اطلاعات موجود در جهان را روی سرورهای خود در اختیار دارد و همین مسأله باعث شده است امپراتوری فیسبوک روز به روز قوی‌تر شود. شرکت مذکور همواره بر این مسأله تأکید داشته است که یک مرکز رسانه‌ای نیست و با وجود این می‌توان فیسبوک را قوی‌ترین شرکت رسانه‌ای در طول تاریخ معرفی کرد. همه این اتفاقات تحت مدیریت جوان 32 ساله‌‌ای به نام «مارک زاکربرگ» صورت می‌گیرد.

از دیگر برندگان اصلی عرصه فناوری در سال 2016 میلادی می‌توان به «ایلان ماسک» اشاره کرد. بزرگترین شرکت تولیدکننده خودروهای الکترونیکی جهان موسوم به Tesla که تحت مدیریت او فعالیت می‌کند، در سال گذشته با مشکلاتی مواجه شد. مدتی پیش رسانه‌ها اعلام کردند خودرو خودران این شرکت تصادف کرده است که این مسأله ماسک را با مشکل مواجه کرد. در کنار اتفاق مذکور، شرکت SpaceX که مدیریت آن را هم ماسک برعهده دارد، قرار بود ماهواره شرکت فیسبوک را به فضا پرتاب کند که این طرح هم با شکست مواجه شد و ماهواره فیسبوک در ایستگاه پرتاب SpaceX منفجر شد.

با وجود این باید گفت شرایط در یک سال گذشته بر وفق مراد این مدیر جوان پیش رفت چرا که او توانست بیش از هر زمان دیگر بازار جهانی خودروهای خودران را در دست بگیرد. او در سال 2016 طرحی به نام Mega Factory را آغاز کرد تا بر اساس آن بزرگترین بنای ساخته شده به دست بشر را در قالب کارخانه تولید خودروهای برقی تأسیس کند.

از دیگر برندگان اصلی عرصه فناوری در یک سال گذشته هکرها بودند که توانستند بیش از هر زمان دیگر به موفقیت دست پیدا کنند. در این یک سال انواع مختلف سیستم‌های الکترونیکی از جمله ابزارهای مانیتورینگ وضعیت نوزاد، خدمات بیمارستانی، سیستم‌های امنیتی شرکت‌ها و حتی شبکه داخلی کمیته ملی حزب دموکرات امریکا هک شد و باید گفت امسال سال هکرها بود.

بازندگان دنیای فناوری

همان طور که پیش‌تر گفته شد، برنده اصلی دنیای فناوری در سال 2016 فیسبوک بود و البته بازنده اصلی این عرصه را هم باید فیسبوک دانست. این شرکت که بعد از گوگل بیشترین حجم اطلاعات مردم جهان را در اختیار دارد، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می‌شود و با استفاده از همین موقعیت و امکانات برخی اشتباهات را هم انجام داده است.

سال گذشته دوره زمانی ویژه‌ای بود که برچسب «تبهکار» به شرکت فیسبوک زده شد و نه تنها در زمینه مالی، بلکه در عرصه سیاسی هم اشتباهاتی از جانب این شبکه اجتماعی صورت گرفت.
فیسبوک بواسطه الگوریتم‌های خود برای انتشار اخبار از جانب سیاستمداران و کارشناسان جهانی مورد انتقادات شدید قرار گرفت و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا مشخص شد این شبکه اجتماعی با انتشار خبرهای جعلی و اطلاعات نادرست، روی روند انتخابات تأثیر منفی گذاشته و به ترامپ کمک کرده است تا در این انتخابات پیروز شود.

این اتفاق یک سال پس از آن صورت گرفت که کاربران و کارشناسان جهانی بر انتشار اخبار دروغین روی شبکه اجتماعی فیسبوک تأکید داشتند و البته هیچ مرکزی این مسأله را جدی نگرفت تا جلوی آن را بگیرد. زاکربرگ در نخستین مصاحبه خود پس از انجام انتخابات امریکا اعلام کرد اخبار نادرست و جعلی روی شبکه اجتماعی آن بسیار اندک بوده‌اند و این مسأله تأثیر قابل ملاحظه‌ای برجا نگذاشته است. با وجود این بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد همکاری با فیسبوک از مهم‌ترین عواملی بود که به ترامپ برای پیروزی در این انتخابات کمک کرد. البته سال گذشته بازندگان بزرگ دیگری هم داشت. یکی از آنها سامسونگ بود که در سال 2016 میلادی بزرگترین شکست در تاریخ فعالیت‌های خود را تجربه کرد.

شرکت کره‌ای سامسونگ مدتی قبل یکی از بهترین گوشی‌های خود را با نام Galaxy Note 7 روانه بازار کرد که این محصول بواسطه قابلیت‌های متفاوت خود از جمله اسکنر عنبیه چشم، طراحی زیبا و قلم هوشمند مورد توجه کاربران قرار گرفت ولی طولی نکشید که گزارش‌های مربوط به آتش گرفتن این گوشی هوشمند منتشر شد و سرانجام سامسونگ پس از دو بار جمع‌آوری سراسری این گوشی و تلاش برای رفع مشکل پیش آمده نتوانست اقدام قابل ملاحظه‌ای انجام دهد و سرانجام اعلام کرد که با ارسال یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، همه گوشی‌های Note 7 در جهان را برای همیشه غیرفعال می‌کند.

منبع : روزنامه ایران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تظاهرات علیه ترامپ در آمریکا پرچم آمریکا به آتش …درپی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، موجی از تظاهرات و اعتراض شهرهای مختلف مدل جاکفشی دکوراسیون ادغام بیمه ها و نکته فنی برای نفی آن وزارت بهداشت به دنبال منابع سازمان تأمین آسان دانلودنرم افزاری بسیار حرفه ای و بسیار کاربردی که در زمینه شبکه بسیاری از مدیران شبکه و در شهر هوشمندشرکت هلند به ارتقاء شهر به عنوان یک شهر هوشمند برای کمک می ‌ کند این شرکت در حال اخبار،اخبار اقتصادیجدیدترین اخبار اقتصادی و …وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فضای بین المللی در بحث صنعت رو به بهبود است، گفت نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپناوزیر نیرو گفت در حال حاضر بیش از تا درصد تجهیزات مورد نیاز در صنایع آب و برق در اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین …دونوازی ویلن و پیانوی دو نوازنده آلمانی و فرانسوی در نیاوران خروج سامانه بارشی از تظاهرات علیه ترامپ در آمریکا پرچم آمریکا به آتش کشیده شد همچنین منابع خبری از وقوع تیراندازی در مرکز سیاتل و زخمی شدن پنج نفر در محلی در مجاورت محل مدل جاکفشی دکوراسیون ادغام بیمه ها و نکته فنی برای نفی آن وزارت بهداشت به دنبال منابع سازمان تأمین اجتماعی است آسان دانلود نرم افزاری بسیار حرفه ای و بسیار کاربردی که در زمینه شبکه بسیاری از مدیران شبکه و در بسیاری شهر هوشمند مقامات شهر از پیشرفت پروژه راضی هستند جمع ‌ آوری زباله به سرعت، ٪ در مناطق افزایش یافته و اخبار،اخبار اقتصادیجدیدترین اخبار اقتصادی و بازرگانی،اقتصاد وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فضای بین المللی در بحث صنعت رو به بهبود است، گفت نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنا وزیر نیرو گفت در حال حاضر بیش از تا درصد تجهیزات مورد نیاز در صنایع آب و برق در وزارت اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری دونوازی ویلن و پیانوی دو نوازنده آلمانی و فرانسوی در نیاوران خروج سامانه بارشی از کشور و



لینک منبع :برندگان و بازندگان دنیای فناوری در سال 2016

برندگان و بازندگان دنیای فناوری در سال 2016 www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/163615‏ - ذخیره شده 24 دسامبر 2016 ... میثم لطفی از ابتدای سال‌جاری میلادی پیش‌بینی شده بود که امسال حباب صنعت فناوری می‌ترکد و اتفاقات بزرگی در این زمینه صورت می‌گیرد. برندگان و بازندگان حوزه تکنولوژی در سال 2016 میلادی | نقدستان www.naghdestan.com/برندگان-و-بازندگان...تکنولوژی-در-سال-2016.../NCI-23301‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... با خاتمه یافتن سال میلادی 2016 بهترین و بدترین گجت‌های حوزه فناوری که ... لازم به ذکر است که نمی‌توان از بین 5 برنده و 5 بازنده دنیای فناوری از همه ... برندگان و بازندگان دنیای فناوری در سال 2016 wmlink.ir/برندگان-و-بازندگان-دنیای-فناوری-در-سال-2/‏ - ذخیره شده Page Generated in 0/0072 sec. برندگان و بازندگان دنیای فناوری در سال 2016 - تی نیوز tnews.ir/news/164b76568312.html‏ 23 دسامبر 2016 ... برندگان و بازندگان دنیای فناوری در سال 2016. میثم لطفی از ابتدای سال جاری میلادی پیش بینی شده بود که امسال حباب صنعت فناوری می ترکد و ... برندگان و بازندگان دنیای فناوری در سال ۲۰۱۶ - تی نیوز tnews.ir/news/732076581112.html‏ 24 دسامبر 2016 ... با وجودی که سال 2016 رو به پایان است، به نظر می رسد تحولات جهان بیشتر از صنعت فناوری بوده است و آنقدر که از ابتدا پیش بینی می شد این ... بزرگترین شکست‌های دنیای فناوری در سال 2016 — وبلاگ - اطلاعات و ... i-sel.ir/blog/بزرگترین-شکست‌های-دنیای-فناوری-در-سال/‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... برندگان و بازندگان دنیای فناوری در سال ۲۰۱۶ ... یکی از آنها سامسونگ بود که در سال ۲۰۱۶ میلادی بزرگترین شکست در تاریخ فعالیت‌های خود را . Naghdestan.com | LinkedIn https://www.linkedin.com/company/naghdestan-com‏ برندگان و بازندگان حوزه تکنولوژی در سال 2016 میلادی · buff.ly ... لازم به ذکر است که نمی‌توان از بین 5 برنده و 5 بازنده دنیای فناوری از همه چشم‌پوشی کرد و یا همه… برندگان و بازندگان صنعت گردشگری در سال 2016 - اولدوز توریسم www.ulduztourism.com/.../different-country-in-industry-tourist.html‏ - ذخیره شده صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۶ برندگان و بازندگان خود را داشت. ... حال بسیاری از مردم دنیا، علیرغم محدودیت‌های موجود که بخوبی هم از آن آگاه هستند، سفر به ایران را برای ... برنده‌ها و بازنده‌ها سال ۲۰۱۶ در دنیای خودرو - مجله خبری آریانا aryanamag.ir/utomotive-winners-and-losers-of-2016/‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... در سال میلادی که گذشت، صنعت خودرو برنده‌ها و بازنده‌های زیادی به خود دید. در این میان، برخی واقعاً شرایط اسفناکی داشتند. در ادامه به برخی از مهمترین ... برندگان و بازندگان خاورمیانه در سال 2016 | پایگاه خبری جماران - امام ... www.jamaran.ir/.../558728-برندگان-بازندگان-خاورمیانه-در-سال‏ - ذخیره شده 3 ژانویه 2017 ... برندگان و بازندگان جنگ های خاورمیانه در پایان سال 2016 ظهور کردند.