مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل شکار شد

[ad_1]
تلسکوپ هابل

بامداد تلسکوپ فضایی هابل پس از گذشت دو قرن از کشف یک کهکشان درخشان توسط ویلیام هرشل، ستاره‌ شناس مشهور آلمانی، اکنون توانسته آن را با کیفیت بالا به تصویر بکشد.
این کهکشان درخشان مارپیچ موسوم به NGC 4707 در فاصله ۲۲ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد و مدتها بود که تلسکوپ هابل به دنبال ثبت تصویر دقیق آن بود.
این کهکشان در صورت فلکی تازی‌ها یا سگ‌های شکارچی قرار دارد.
به گفته ناسا، ویلیام هرشل NGC 4707 را به عنوان یک کهکشان کوچک ستاره‌دار توصیف کرده بود در صورتی که این کهکشان از انواع مارپیچی بوده، شکل کلی، مرکز و بازوهای مارپیچی آن شل و تعریف‌نشده هستند و برآمدگی مرکزی آن یا بسیار کوچک است یا اصلا وجود ندارد. در عوض این کهکشان مانند افشانه‌هایی از ستاره و اجسام آبی چشمک‌ زن بر روی یک بوم تیره به نظر می‌رسد.
لکه‌های آبی رنگی که در این تصویر دیده می‌شود، نشانگر مناطقی هستند که ستارگان در آن‌ها به تازگی متولد شده یا در حال شکل گرفتن هستند. همچنین ستارگان تازه متولد شده با رنگ‌های روشن آبی و فیروزه‌ای قابل مشاهده هستند.
منبع:ایسنا

اجسام آبی چشمک‌ زن تلسکوپ فضایی هابل تلسکوپ هابل ستاره‌ شناس مشهور آلمانی کهکشان کهکشان کوچک ویلیام هرشل ۱۳۹۵-۱۰-۰۵

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عصر ایران سفیر روسیه در ترکیه ترور شد فیلم و عکس مهاجم بعد از ترور فریاد زد الله اکبر انتقام عصر ایران سفیر روسیه در ترکیه ترور شد فیلم و عکس مهاجم بعد از ترور فریاد زد الله اکبر انتقام مردم



لینک منبع :یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل شکار شد

شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل - ایسنا www.isna.ir/.../شکار-یک-اکتشاف-قدیمی-توسط-تلسکوپ-هابل‏ - ذخیره شده 25 دسامبر 2016 ... شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل ... می‌شود، نشانگر مناطقی هستند که ستارگان در آن‌ها به تازگی متولد شده یا در حال شکل گرفتن هستند. تصاویر برای یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل شکار شد شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل - قطره www.ghatreh.com/news/.../شکار-اکتشاف-قدیمی-توسط-تلسکوپ-هابل‏ 27 دسامبر 2016 ... شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل. تلسکوپ ... همچنین ستارگان تازه متولد شده با رنگ های روشن آبی و فیروزه ای قابل مشاهده هستند. شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل - قطره www.ghatreh.com/news/.../شکار-اکتشاف-قدیمی-توسط-تلسکوپ-هابل‏ 25 دسامبر 2016 ... شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل. تلسکوپ فضایی هابل پس ... مراسم روز بصیرت در دانشگاه آزاد تبریز با اعمال نفوذ استاندار لغو شد ... یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل شکار شد | بامداد تلسکوپ - قطره www.ghatreh.com/news/.../اکتشاف-قدیمی-توسط-تلسکوپ-هابل-شکار‏ 25 دسامبر 2016 ... بامداد تلسکوپ فضایی هابل پس از گذشت دو قرن از کشف یک کهکشان درخشان توسط ویلیام هرشل، ستاره شناس مشهور آلمانی، شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل | ایسکا | خبروان khabarone.ir/news/.../شکار-یک-اکتشاف-قدیمی-توسط-تلسکوپ-هابل‏ 25 دسامبر 2016 ... شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل ... همچنین ستارگان تازه متولد شده با رنگ‌های روشن آبی و فیروزه‌ای قابل مشاهده هستند. 200/202. شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل - فانوس | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30384592‏ 27 دسامبر 2016 ... شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل. سرویس دانستنی ها - تلسکوپ فضایی هابل پس از گذشت دو قرن از کشف یک کهکشان درخشان توسط ... شکار یک کشف 2 قرن قبل توسط تلسکوپ هابل | ایسنا vista.ir/net/1543584‏ 25 دسامبر 2016 ... تلسکوپ فضایی هابل پس از گذشت دو قرن از کشف یک کهکشان درخشان توسط ویلیام ... شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل ... نشانگر مناطقی هستند که ستارگان در آن‌ها به تازگی متولد شده یا در حال شکل گرفتن هستند. شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل آکا azarbaijan-news.ir/search/?...شکار+یک+اکتشاف+قدیمی+توسط+تلسکوپ+هابل...‏ - ذخیره شده شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل آکا .... این مار پیتون که در روستایی در مالزی شکار شده هنگامی‌که برای هضم طعمه‌هایش در گل‌ولای از حرکت ایستاده بود ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان - خـانه i-sel.ir/blog/عکس-برداری-تلسکوپ-فضایی-هابل-از-یک-کهکش/‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... ۵) عکس های ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی هابل ; تجربه ای ... - یک پزشک ... ۹) شکار یک اکتشاف قدیمی توسط تلسکوپ هابل - ایسنا. ۲۵ دسامبر ...