مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سازه‌ای برای تولید انرژی پاک

[ad_1]

مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی از مباحث مهم امروزی بوده و تولید انرژی خورشیدی هر روز به شکل جدیدتری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، گروه معماری HG در سئول کره جنوبی سازه ای بنام "کاج خورشیدی"(Solar Pines) را با الهام از شکل میوه درخت کاج برای جذب بیشتر نور خورشید ساخته اند. پنل های سقف خورشیدی این سازه بیشترین مقدار نور خورشید را جذب و 1.2 کیلووات در ساعت برق تولید می‌کند. این سازه علاوه بر تولید برق به سبب طراحی جذاب انتخاب مناسبی برای پارک‌ها یا میادین شهری است.

الهام گیری از هندسه طبیعی در طراحی این سیستم کارایی آن را افزایش داده است. پنل‌های خورشیدی در پوشش سقفی متشکل از ماژول‌های پیش ساخته قرار گرفته‌اند. تمامی سیستم توسط دو کمان تنیده شده در هم پشتیبانی می‌شود و این ویژگی‌ موجب شده تا ستون‌های بزرگ عمودی حذف و نور به داخل راه یافته و زیبایی سازه را چندین برابر کند. مواد پیش‌ساخته نیز بهره‌وری فضا و صرف  جویی در زمان را افزایش داده است.براساس اظهارات شرکت مذکور این سازه به طور استثنایی در تولید انرژی پاک موثر بوده و همچنین موجب زیباسازی فضا می‌شود.

 


موارد موضوعی مرتبط


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مهندسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمهندسیبرای تأییدپذیری کامل این مقاله به منابع بیشتری نیاز است لطفاً با توجه به شیوهٔ ویکی زیست نیوزهمه مردم از فضای زیاد، زمان یا انرژی کافی برای پرورش میوه و سبزیجات فصلی برخوردار معماری سبز ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمعماریسبزانرژی پایدار نگهداری انرژی تولید هم‌زمان گرما و برق پمپ حرارتی زمین‌گرمایی روشهای طراحی و تولید صنعتی معماری ایرانیروشهای طراحی و تولید صنعتی سرفصل درس هدف آشنایی با مبناهای طراحی صنعتی و روش های مهندسی عمرانروش استاندارد آزمایش برای آزمایش نفوذ و نمونه گیری ازخاک ها با لوله پروژه کامل معماری سبز مقاله، ساختمان، معمار، طراحی داخلی، معماری کاغذی، پارکینگ، عکس های جالب دستگاه تصفیه آب خانگی،آب آشامیدنی،آب شیرین …دید کلی آب که بر زمین می‌ریزد و در آن نفوذ می‌کند، از طرفی با تولید نیترات در عصر ایران تصاویری بی نظیر و فوق العاده دیدنی از ویتنام پرطرفدارترین هتل های دنیا در اینستاگرام کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان …شرکت نوپای اریسون با هدف کاهش اتکا به منابع انرژی سنتی، صفحات درخشانی را طراحی کرده شیمی پلیمر آرشیو انجمن های …نگاه اجمالی لاستیک‌های سنتزی به دو گروه ولکانش پذیر و ولکانش ناپذیر دسته بندی شده‌اند مهندسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد مهندسی برای تأییدپذیری کامل این مقاله به منابع بیشتری نیاز است لطفاً با توجه به شیوهٔ ویکی‌پدیا زیست نیوز همه مردم از فضای زیاد، زمان یا انرژی کافی برای پرورش میوه و سبزیجات فصلی برخوردار نیستند معماری سبز ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد معماریسبز انرژی پایدار نگهداری انرژی تولید هم‌زمان گرما و برق پمپ حرارتی زمین‌گرمایی معماری سبز مهندسی عمران روش استاندارد آزمایش برای آزمایش نفوذ و نمونه گیری ازخاک ها با لوله شکافدار روشهای طراحی و تولید صنعتی معماری ایرانی روشهای طراحی و تولید صنعتی سرفصل درس هدف آشنایی با مبناهای طراحی صنعتی و روش های گوناگون کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان مطالبی مفید برای شرکت نوپای اریسون با هدف کاهش اتکا به منابع انرژی سنتی، صفحات درخشانی را طراحی کرده که می پروژه کامل معماری سبز مقاله، ساختمان، معمار، طراحی داخلی، معماری کاغذی، پارکینگ، عکس های جالب، محوطه دستگاه تصفیه آب خانگی،آب آشامیدنی،آب شیرین کن تصفیه به گزارش فارس ، فناوری‌نانو می‌تواند راه‌حلی برای تأمین ایمن آب شرب در مناطقی از جهان که عصر ایران تصاویری بی نظیر و فوق العاده دیدنی از ویتنام پرطرفدارترین هتل های دنیا در اینستاگرام عکس همایش های مواد و معدن همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار ها همایش ملی فناوری های نوین در نانو کامپوزیت ها بهمن ماه محورهای همایش خروج آب برای تولید برق



لینک منبع :سازه‌ای برای تولید انرژی پاک

سازه‌ای برای تولید انرژی پاک | ITIRAN itiran.com/کاج-خورشیدی‏ - ذخیره شده 27 دسامبر 2016 ... گروه معماری HG در سئول کره جنوبی سازه ای بنام "کاج خورشیدی"(Solar Pines) را با الهام از شکل میوه درخت کاج برای جذب بیشتر نور خورشید ساخته ... تصاویر برای سازه‌ای برای تولید انرژی پاک سازه‌ای برای تولید انرژی پاک - دانش نیوز www.daneshnews.com/view/FA/269748.aspx‏ 27 دسامبر 2016 ... سازه‌ای برای تولید انرژی پاک سه شنبه 7 دى 1395 این سازه 1.2 کیلووات در ساعت برق تولید می‌کندمبارزه با تغییرات آب‌وهوایی از مباحث مهم امروزی ... تصاویر | کاج خورشیدی - همشهری hamshahrionline.ir/details/356748/Science/globalenvironment‏ - ذخیره شده 26 دسامبر 2016 ... سازه‌ای برای تولید انرژی پاک ... گروه معماری HG در سئول کره جنوبی، سازه‌ای به‌نام « کاج خورشیدی»(Solar Pines) را با الهام از شکل میوه درخت کاج برای ... ساختمان انرژی صفر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ساختمان_انرژی_صفر‏ - ذخیره شده - مشابه به عبارت دیگر در یک ساختمان انرژی صفر قبل از تولید انرژی پاک به ... این ویژگیها بسته به مناطق آب و هوایی که در آن ساخت و ساز اتفاق می‌افتد متفاوت می‌باشند. انرژی تجدیدپذیر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/انرژی_تجدیدپذیر‏ - ذخیره شده - مشابه درپایان سال ۲۰۰۹ میلادی مجموع انرژی تولیدی به وسیله فتوولتاییک به بیش از ۲۱۰۰۰ ... که بهره‌برداری و تجاری سازی این منابع سرشار تجدیدپذیر را تشویق می‌کنند . ظهور منابع جدید انرژی پاک در سال 2016 - گلخانه|گلخانه ساز|گلخانه ... greenhousesco.com/ظهور-منابع-جدید-انرژی-پاک-در-سال-2016/‏ - ذخیره شده همان طور که می دانید متأسفانه علاوه بر اینکه میزان تولید گازهای گلخانه ای که در اثر سوختن سوخت های فسیلی به وجود می آید در حال افزایش است، میزان سوخت های فسیلی ... سازه‌ای برای تولید انرژی پاک - اخبار روز tasna.ir/1395/10/07/سازه‌ای-برای-تولید-انرژی-پاک.html‏ پاک انرژی تولید برای سازه‌ای. ... براساس اظهارات شرکت مذکور این سازه به طور استثنایی در تولید انرژی پاک موثر بوده و همچنین موجب زیباسازی فضا می‌شود. ذخیره انرژی الکتریکی پاک - انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy www.shirazsolar.blogsky.com/1390/06/03/post-47/‏ - ذخیره شده - مشابه با توسعه و پیشرفت تولید برق از منابع تجدیدپذیر نیاز به متدهای جدید برای ذخیره سازی این گونه انرژی نیز افزایش پیدا می کند. انرژی الکتریکی مازاد خورشیدی و ... [PDF] در ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎزه ﻫﺎی ﺳﺎزﮔﺎر ﺑﺎ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ اﻧﺮژی ﻫﺎی ﭘﺎک و ﻧ - SID www.sid.ir/fa/VEWSSID/s_pdf/2981389h0410.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻠﺮوﻓﯿﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮔﺮﻓﺘﻦ اﻧﺮژی ﺧﻮرﺷﯿﺪی ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ اﮐﺴﯿﮋن و دی اﮐﺴﯿﺪ ﮐﺮﺑﻦ و ﻓﺮآورده ... اﻧﺮژی ﻫﺎی ﭘﺎک ﺧﻮد ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺳﺎزه ﻫﺎی ﺳﺎزﮔﺎر ﺑﺎ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ ﺷﺪه اﻧﺪ اﻧﺮژی ﺑﺎد و آب و ﺧﻮرﺷﯿﺪ و اﻧﺮژی.