مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آشنایی با ورزش ایروبیک و مزایای شگفت‌انگیز آن

[ad_1]

ورزش ایروبیک (Aerobic) نوعی فعالیت هوازی بوده که هدف آن بهبود سیستم مصرف اکسیژن می‌باشد. این‌ گونه تمرینات معمولا بصورت مداوم انجام می‌شوند.

ایروبیک یکی از مهیج‌ترین و شادترین ورزش‌هایی است که بسیار مورد علاقه افراد به خصوص خانم‌هاست. شاید تا به حال تنها تاثیر تمرینات این ورزش را تنها کاهش وزن و رسیدن به یک اندام متناسب و بی‌نقص می‌دانستید اما بهتر است بدانید این ورزش علاوه بر ایجاد تناسب اندام در فرد مزایای بسیار دیگری هم به همراه دارد که می‌تواند شما را نسبت به انتخاب آن به عنوان ورزش مورد علاقه‌تان قانع کند.
ورزش ایروبیک - آموزش ایروبیک - آهنگ ایروبیک

ایروبیک چیست؟

ایروبیک گونه‌ای ورزش و فعالیت بدنی با ترکیبی از تمرینات هوازی موزون همراه با تمرینات روزمره حرکات کششی و قدرتی است که با هدف بهبود و گسترش همه جوانب آمادگی جسمانی همراه است. حرکات آن معمولاً با نواخت و ضرب موسیقی و با یاری یک آموزگار انجام می‌پذیرد. به طور کلی هر فعالیتی که نیاز بدن به استفاده از اکسیژن را برای مدت قابل توجهی افزایش دهد "ایروبیک" نام دارد. در اجرای حرکات این ورزش، تمرکز ذهنی از اهمیت بسزایی برخوردار است. این مسئله موجب رشد ذهنی و توسعه خلاقیت می‌شود. امروزه در بسیاری از نقاط جهان، این ورزش پرتحرک و پرجاذبه، به عنوان یک ابزار باارزش برای حفظ سلامتی و تندرستی انسان‌ها محسوب می‌شود.

انواع ورزش‌های ایروبیک

ورزش‌های ایروبیک شامل گروه وسیعی از ورزش‌هاست که شما باید با توجه به علاقه خود و شرایط جسمانی خود و با مشورت یک مربی ورزشی یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. پیاد‌ه‌روی،‌ دویدن،‌ شنا، دوچرخه‌سواری، ‌قایقرانی،‌ اسکی و حرکات موزون از جمله گزینه‌های در اختیار شما هستند. در ضمن شما باید دشواری تمرینات خود را تنظیم کنید. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توانید متناسب بودن دشواری تمرینات را برای خود حدس بزنید، تست صحبت نام دارد، شما باید قادر باشید وقتی که تمرین می‌کنید، به راحتی هم صحبت کنید.

شیوه انجام حرکات و تمرینات

ورزش ایروبیک یک فعالیت سه مرحله‌ای است. ابتدا گرم کردن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با نرخ ضربان ۵۰ الی ۶۰ درصد حداکثر نرخ ضربان قلب و سپس تمرین حداقل ۲۰ دقیقه با نرخ ۷۵ الی ۸۰ درصد نرخ ضربان حداکثری قلب انجام می‌شود و مرحله نهایی سرد کردن و آرام کردن بدن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با نرخ ضربان قلب در حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد حداکثر نرخ ضربان است.

ایروبیک و تناسب اندام

از آنجایی که حرکات ایروبیک از سوخت چربی بهره می‌گیرند، با انجام آن چربی‌های اضافی بدن به عنوان سوخت یا انرژی مصرف شده و وزن اضافی بدن کاهش می‌یابد و با ادامه چنین حرکاتی به تدریج قلب و سیستم عروقی و تنفسی در مقابل فعالیت‌های حرکتی از کارایی بالاتری برخوردار می‌شوند. اگر هدف اصلی شما از تمرین ایروبیک از دست دادن چربی و وزن اضافی باشد، ۶ یا ۷ نوبت در هفته که تقریبا معادل روزی یک مرتبه است، می‌تواند تاثیر بالقوه‌ای روی اندام شما داشته باشد و شما را به وزن مطلوبتان برساند. در مجموع آنچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می‌باشد. مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید، سالخورده‌اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت هستید، این تمرینات برایتان بسیار مفید خواهد بود.

تمرینات ایروبیک برای بهبود تناسب و اندازه دست‌ها ، پاها و دیگر اعضای بدن مثل قفسه سینه و باسن طراحی شده‌اند.

ایروبیک بانوان - حرکات ایروبیک - اهنگ ایروبیک

مزایای انجام تمرینات ایروبیک

انجام این تمرینات در سلامت معجزه می‌کند، فقط کافی است حرکت کنید تا از مزایای بی‌شمار آن برای روح و جسم بهره‌مند شوید. فواید مهم این ورزش شامل موراد زیر می‌شود:

تقویت قلب
تمرینات ایروبیک به بزرگ‌تر و قوی‌تر شدن ماهیچه‌های قلب کمک می‌کنند. این نتیجه افزایش پمپاژ خون است. این گونه تمرین موجب کاهش نرخ ضربان قلب در زمان استراحت می‌شود.

تقویت ریه‌ها
حرفه‌ای‌هایی که قصد قوی کردن ماهیچه‌های دستگاه تنفسی را دارند ، انواع تمرینات در سطوح مختلف را با هم دیگر ترکیب می‌کنند. این کار موجب سهولت ورود و خروج جریان هوا به ریه‌ها می‌شود.

احساس آرامش داشتن

انجام حرکات ورزشی ایروبیک به صورت منظم باعث آزاد شدن آندرفین در بدن شده که یک مسکن (ضد درد) طبیعی است.

کاهش افسردگی و اضطراب

تمرینات ایروبیک با افزایش اعتماد به نفس از طریق کاهش وزن مؤثر و به تحرک واداشتن بدن به سلامتی روحی کمک می‌کنند. این موجب کاهش افسردگی و اضطراب گشته و علاوه بر آن احساس شادکامی را افزایش می‌دهد.

کاهش چربی خون
اگر شما برگه آزمایش خود را در دست دارید و از افزایش چربی بد خون نگران هستید، این ورزش می‌تواند به کاهش این چربی و افزایش چربی خوب بدن کمک کند. با کاهش میزان چربی بد خون، امکان تشکیل لخته در رگ‌های شما کاهش یافته و از شر سکته مغزی هم خلاص می‌شوید.

تقویت نیروی جنسی

در سال ۲۰۰۳ مطالعه‌ای در دانشگاه هاروارد نشان داد مردانی که ایروبیک کار می‌کنند از نظر قوای جنسی همچون مردان ۲ تا ۵ سال جوان‌تر از خود، عمل می‌کنند.

پیشگیری از سرماخوردگی
ایروبیک باعث افزایش قدرت ایمنی بدن شما شده و مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی خفیف مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش می‌دهد.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

درمان با ورزش،فواید ورزش،ورزش و سلامتیورزش صورتاهمیت ورزشورزش در دوران بارداری فواید ورزشورزش صبحگاهی سویاورزش ایروبیک ورزش درمانی ، درمان با ورزش ورزش ، بدنسازیدر ورزش درمانی شما با انواع حرکات ورزشی تقویت کننده عضلات و کاهنده درد و توانبخشی چه وقتی، چگونه و چقدر ورزش کنیم؟چه وقتی، چگونه و چقدر ورزش کنیم؟ می خواهید وزن کم کنید؟ موثرترین شیوه کم کردن دریافت نکات مهم در ورزش ورزش ، بدنسازی۳ تمرین عالی برای ریکاوری فعال بعد از ورزش ثبت نام برای شرکت در کنفرانس بین المللی آموزش کلاس رقص‌ های مختلط در ایران عکسبه گزارش سایت خبری دانا به تازگی برخی گروه ها اقدام به راه اندازی سالن های آموزش رقص و رژیم غذایی در کم کاری تیروئید یاد بگیر دات کامآشنایی با غذاهایی که در بهبود بیماری کم کاری تیروئید موثر است و غذاهایی که از خوردن تعمیرات اتومبیل جلوبندی پلوس وکمک …تعمیرات اتومبیل جلوبندی پلوس وکمک فنرتعمیرات تخصصی انواع پلوس جلوبندی وکمک بهترین کراتین و طریقه مصرف کراتین پایگاه تخصصی بدنسازی و برای خرید کراتین به نکات زیر توجه کنید کراتین کریستالی حرفه ای بهترین کراتین با خلوص درمان با ورزش،فواید ورزش،ورزش و سلامتی ورزش صورتاهمیت ورزشورزش در دوران بارداری فواید ورزشورزش صبحگاهی سویاورزش ایروبیکورزش ورزش درمانی ، درمان با ورزش ورزش ، بدنسازی در ورزش درمانی شما با انواع حرکات ورزشی تقویت کننده عضلات و کاهنده درد و توانبخشی ورزشی چه وقتی، چگونه و چقدر ورزش کنیم؟ چه وقتی، چگونه و چقدر ورزش کنیم؟ می خواهید وزن کم کنید؟ موثرترین شیوه کم کردن دریافت کالری نکات مهم در ورزش ورزش ، بدنسازی ۳ تمرین عالی برای ریکاوری فعال بعد از ورزش ثبت نام برای شرکت در کنفرانس بین المللی علوم آموزش کلاس رقص‌ های مختلط در ایران عکس لذا انتظار می رود مسئولان در این زمینه اهتمام جدی بورزند و تصمیمی عملی بگیرند تا مقابل این رژیم غذایی در کم کاری تیروئید یاد بگیر دات کام آشنایی با غذاهایی که در بهبود بیماری کم کاری تیروئید موثر است و غذاهایی که از خوردن آنها تعمیرات اتومبیل جلوبندی پلوس وکمک فنرتعمیرات تخصصی انواع پلوس تعمیرات اتومبیل جلوبندی پلوس وکمک فنرتعمیرات تخصصی انواع پلوس جلوبندی وکمک فنرفروش بهترین کراتین و طریقه مصرف کراتین پایگاه تخصصی بدنسازی و برای خرید کراتین به نکات زیر توجه کنید کراتین کریستالی حرفه ای بهترین کراتین با خلوص می



لینک منبع :آشنایی با ورزش ایروبیک و مزایای شگفت‌انگیز آن

آشنایی با ورزش ایروبیک و مزایای شگفت‌انگیز آن setare.com/.../آشنایی-با-ورزش-ایروبیک-و-مزایای-شگفت‌انگیز-آن‏ - ذخیره شده 27 دسامبر 2016 ... ورزش ایروبیک (Aerobic) نوعی فعالیت هوازی بوده که هدف آن بهبود سیستم مصرف اکسیژن می‌باشد. این‌ گونه تمرینات معمولا بصورت مداوم انجام می‌شوند. آشنایی با ورزش ایروبیک و مزایای شگفت‌انگیز آن - ستاره | دمادم https://damadam.ir/.../آشنایی-با-ورزش-ایروبیک-و-مزایای-شگفت‌انگیز.../6468768‏ - ذخیره شده ورزش ایروبیک (Aerobic) نوعی فعالیت هوازی بوده که هدف آن بهبود سیستم مصرف اکسیژن می‌باشد. این‌ گونه تمرینات معمولا بصورت مداوم انجام می‌شوند. ایروبیک ... فواید ورزش هوازی ( ورزش ایروبیک ) - بیتوته www.beytoote.com/sport/.../benefits-aerobic-exercise.html‏ - ذخیره شده - مشابه ورزش ایروبیک ورزش هوازی ورزش آئروبیک,فواید ورزش هوازی,فواید ورزش ایروبیک, ورزشهای عمومی, ... به فواید زیاد مرتبط با ورزش آئروبیک در زیر نگاهی بیندازید. آشنایی با ورزش ایروبیک و فواید آن - آسمونی www.asemooni.com/.../understanding-the-benefits-of-aerobic-exercise‏ - ذخیره شده آشنایی با ورزش ایروبیک و فواید آن,آشنایی با ورزش ایروبیک,فواید ورزش ایروبیک ,ورزش ایروبیک,ایروبیک,درباره ورزش ابروبیک,ایروبیک چیست,معرفی ورزش ... آشنایی با ورزش ایروبیک و مزایای شگفت‌انگیز آن - نیوز پارسی newsparsi.com/آشنایی-با-ورزش-ایروبیک-و-مزایای-شگفت-انگیز-آن-282768.html‏ - ذخیره شده 10 آوریل 2017 ... ورزش ایروبیک (Aerobic) نوعی فعالیت هوازی بوده که هدف آن بهبود سیستم مصرف اکسیژن می‌باشد. این‌ گونه تمرینات معمولا بصورت مداوم انجام می‌شوند. آشنایی با ورزش ایروبیک و مزایای شگفت‌انگیز آن | شبکه سلامتی clearclinic.ir/آشنایی-با-ورزش-ایروبیک-و-مزایای-شگفت‌/‏ ورزش ایروبیک (Aerobic) نوعی فعالیت. ... پس از زایمان · خواص عرق بادرنجبویه چیست + نحوه مصرف عرق بادرنجبویه · کور شدن نوزادان با فلاش دوربین و نور خورشید! مزایای شگفت انگیز ورزش ایروبیک - آموزش ایروبیک aerobics9.ir/post/21‏ - ذخیره شده 28 آگوست 2016 ... مزایای شگفت انگیز ورزش ایروبیک. برای تمام مردان و زنانی که از سیب و گلا‌بی بودن هیکلشان جان به لب شده‌اند ایروبیک یک موهبت است ایروبیک یعنی ... آشنایی با ایروبیک و تناسب اندام - آموزش ایروبیک aerobics9.ir/category/8/آشنایی+با+ایروبیک+و+تناسب+اندام‏ - ذخیره شده این آموزش توسط بسیاری از مربیان این رشته ورزشی استفاده شده. این مجموعه برای ... تمرینات ایروبیک یا هوازی انواع دستورالعمل های ورزشی را شامل می شوند. برخی از آنها ... مزایا و اهداف ورزش ایروبیک - آموزش ایروبیک aerobics9.ir/post/14/مزایا+و+اهداف+ورزش+ایروبیک‏ - ذخیره شده 28 آگوست 2016 ... این آموزش توسط بسیاری از مربیان این رشته ورزشی استفاده شده ... توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید .... مزایای شگفت انگیز ورزش ایروبیک. آشنایی جامع با ایروبیک - آموزش ایروبیک aerobics9.ir/post/5/آشنایی+جامع+با+ایروبیک‏ - ذخیره شده 28 آگوست 2016 ... این آموزش توسط بسیاری از مربیان این رشته ورزشی استفاده شده ... ولی برای زنان بالای ۴۰ سال، بهترین ورزش تمرین با وزنه است، البته برای این سنین که تصمیم به شروع .... از مزایای دیگر شنا میتوان به کاهش فشار خون اشاره کرد که به نوبه خود موجب کاهش خطر سکته قلبی میشود. ... مزایای شگفت انگیز ورزش ایروبیک.