مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دستور پخت شله زرد نذری

[ad_1]

شله زرد یکی از دسرهای سنتی بسیار خوشمزه ایرانی است که با برنج، زعفران، شکر، خلال بادام و گلاب تهیه میشود. با دستور پخت شله زرد نذری آشنا شوید.

شله زرد یکی از انواع دسر‌های سنتی ایرانی است که در بعضی مناسبت‌ها مانند ایام ماه رمضان، اعیاد و عزاداری‌ها به مقدار زیاد طبخ و بین افراد توزیع می‌شود.

اصلی‌ترین ماده برای پخت شله زرد، زعفران است که در اصل رنگ زرد و زیبای شله زرد به دست و دلبازی آشپز در میزان استفاده از این ماده گران‌بها بستگی دارد.  

از دیگر مواد تشکیل‌دهنده این دسر ایرانی خوشمزه می‌توان به برنج، شکر، گلاب، هل، مغز پسته یا بادام، دارچین و روغن یا کره اشاره کرد. از آنجا که شله زرد بیشتر در ایام مذهبی طبخ و توزیع می‌شود، روی آن را با پاشیدن دارچین منقوش به عبارات مذهبی و طرح‌های اسلیمی متنوع می‌کنند.

قبلا در سایت ستاره طرز تهیه شله زرد قالبی مجلسی و همچنین تزیین شله زرد نذری و مجلسی را به شما آموزش داده‌ایم. این بار طرز پخت شله زرد نذری را به روش سنتی و اصیل به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.  

مواد لازم برای پخت شله زرد نذری:

برنج ایرانی1 پیمانه
شکر3 پیمانه
کره50 گرم
گلاب1/3 پیمانه
خلال بادام50 گرم
زعفران به میزان لازم

دستور پخت شله زرد نذری، آموزش پخت شله زرد، شله زرد مجلسی، شله زرد نذری

طرز پخت شله زرد نذری:

  1. برای پخت شله زرد نذری باید برنج را از شب قبل خیس کنید. برای این‌کار می‌توانید برنج ایرانی معطر را در گلاب خیس دهید تا عطر بهتری داشته باشد.
  2. فردای آن شب، یک پیمانه برنج را با هفت پیمانه آب روی حرارت قرار دهید. (برای تهیه شله زرد، به ازای هر پیمانه برنج شما به 7 پیمانه آب نیاز دارید). 
  3. وقتی آب به جوش آمد، حرارت را خیلی خیلی ملایم کنید تا برنج به آرامی پخته و به اصطلاح وا برود و دانه‌های آن کاملا شکفته و نرم شوند. 
  4. زعفران را در هاون ساییده و دم کنید و کنار بگذارید. 
  5. وقتی آب برنج کم شد و دانه‌های برنج له شدند، زعفران دم‌کرده غلیظ را داخل برنج‌ها بریزید. 
  6. حالا شکر را کم‌کم اضافه کنید و در صورتی که به میزان دل‌خواه‌تان رسید دست نگه‌دارید و به عبارتی، تمام شکر را اضافه نکنید. اما در کل میزان شیرینی شله زرد کاملا سلیقه‌ای است. 
  7. وقتی برنج با شکر پخت و به غلظت رسید، گلاب را اضافه کنید.
  8. بعد از 10 دقیقه، کره را نیز اضافه کرده و در تمام این مدت، شله زرد را هم بزنید تا ته نگیرد. 
  9. در آخر خلال بادام را اضافه کرده و در ظرف را ببندید و زیر قابلمه شعله پخش‌کن قرار داده و حدود 20 دقیقه صبر کنید تا شله زرد با حرارت بسیار ملایم دم بکشد و جا بیفتد. 

شله زرد نذری خوشمزه و خوش آب و رنگ شما آماده است. اگر قصد دارید آن را تزیین کنید باید کمی صبر کنید تا شله زرد از حرارت بیفتد و یک لایه ضخیم روی آن ببندد و بعد با دارچین، خلال پسته و یا خلال بادام آن را تزیین کنید. 

امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را ببرید و یک شله زرد خوشمزه و لذیذ تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شله زرد نذری دسرشلهزردنذریجولای بظ فقط میتونم بگم خیلی ممنون روز اول ماه رمضون با شله زرد شما افطار شله زرد نذری خوشمزه با طرز تهیه ساده یاد بگیر دات …یک روش ساده، راحت و به صرفه برای پخت شله زرد برای تعداد نفرات زیاد نذری همراه با نکاتی شله زرد، طرز تهیه شله زرد طرز تهیه شله زردشله زرددستور تهیه شله زردشله زرد قالبیشله زرد طرز تهیهشله زرد نذری طرز تهیه شله زرد ایران کوکشله زرد طرز تهیه برنج را از شب قبل چند بار بشویید، سپس با لیوان گلاب و لیوان آب نکات مهم درباره پخت شله زردنکات مهمی که در پخت شله زرد باید رعایت کرد ١ زعفران رو هیچوقت مستقیماً در شله زرد شله زرد دستور تهیه و طرز تهیه شله زردطرزتهیهشعلهزردشله زرد و دستور پخت و طرز تهیه شله زرد و شله زرد نذری را می توانید در سایت نمناک در بخش طرز تهیه شله زرد دسر خوشمزه و سنتی • دونفرهآشپزیدسرفوت و فن های تهیه شله زرد نکته برای پخت شله زرد اینه که شکر رو حتما بعد از پختن برنج تزیین شله زرد تزیین شله زرد با خلال بادام و پودر …تزیین شله زرد آموزش تزیین شله زرد تزئین نذری تزیین دسر تزیین شله زرد تزیین شله زرد شله زرد پرتال پارسه گردشلهزرددقت داشته باشید که برنج شله زرد باید به دفعات شسته شود به طوریکه وقتی می‌خواهیم برنج طرز تهیه شله زرد راز و رمز شله زرد خوشمزه مجلسی …آشپزیطرز تهیه شله‌ زرد قالبی ابتدا برنج را با شش برابر آب بر روی شعله بگذارید خلال بادام شله زرد نذری دسر شلهزردنذری جولای بظ فقط میتونم بگم خیلی ممنون روز اول ماه رمضون با شله زرد شما افطار کردیم شله زرد نذری خوشمزه با طرز تهیه ساده یاد بگیر دات کام یک روش ساده، راحت و به صرفه برای پخت شله زرد برای تعداد نفرات زیاد نذری همراه با نکاتی که از شله زرد، طرز تهیه شله زرد طرز تهیه شله زردشله زرددستور تهیه شله زردشله زرد قالبیشله زرد طرز تهیهشله زرد نذریشله طرز تهیه شله زرد ایران کوک شله زرد طرز تهیه برنج را از شب قبل چند بار بشویید، سپس با لیوان گلاب و لیوان آب بگذارید نکات مهم درباره پخت شله زرد نکات مهمی که در پخت شله زرد باید رعایت کرد ١ زعفران رو هیچوقت مستقیماً در شله زرد نریزید شله زرد دستور تهیه و طرز تهیه شله زرد طرزتهیهشعلهزرد شله زرد و دستور پخت و طرز تهیه شله زرد و شله زرد نذری را می توانید در سایت نمناک در بخش طرز تهیه شله زرد دسر خوشمزه و سنتی • دونفره آشپزی دسر فوت و فن های تهیه شله زرد نکته برای پخت شله زرد اینه که شکر رو حتما بعد از پختن برنج اضافه کنید تزیین شله زرد تزیین شله زرد با خلال بادام و پودر دارچین تزیین شله زرد آموزش تزیین شله زرد تزئین نذری تزیین دسر تزیین شله زرد تزیین شله زرد نذری شله زرد پرتال پارسه گرد شلهزرد دقت داشته باشید که برنج شله زرد باید به دفعات شسته شود به طوریکه وقتی می‌خواهیم برنج را طرز تهیه شله زرد راز و رمز شله زرد خوشمزه مجلسی ساتین آشپزی طرز تهیه شله‌ زرد قالبی ابتدا برنج را با شش برابر آب بر روی شعله بگذارید خلال بادام را به دستور پخت شله زرد بهترین دستور پخت شله زرد دستور پخت شله زرد برای نفر شله زرد برای نفر



لینک منبع :دستور پخت شله زرد نذری

طرز تهیه شله زرد دسر خوشمزه و سنتی • دونفره https://www.2nafare.com/طرز-تهیه-شله-زرد-دسر-خوشمزه-و-سنتی/‏ - ذخیره شده طرز تهیه کامل یه شله زرد خوشمزه رو قرار دادیم که هم میشه به عنوان دسر استفاده کرد و هم میشه باهاش یه نذری عالی داد. فوت و فن های مربوط به تهیه شله زرد. شله زرد نذری خوشمزه با طرز تهیه ساده | یاد بگیر دات کام www.yadbegir.com/new/?p=4394‏ - ذخیره شده - مشابه یک روش ساده، راحت و به صرفه برای پخت شله زرد برای تعداد نفرات زیاد نذری همراه با نکاتی که از افراد با تجربه جمع آوری شده است. نکاتی مهم در پخت شله زرد نذری - سیمرغ seemorgh.com/.../212798-نکاتی-مهم-در-پخت-شله-زرد-نذری/‏ - ذخیره شده - مشابه 2 نوامبر 2014 ... شله زرد یکی از دسرهای اصیل ایرانی است که بیشتر در ایام مذهبی به عنوان نذری پخته می شود. معمولا خانم های ایرانی طرز تهیه این دسر را به خوبی ... طرز تهیه شله زرد نذری خوشمزه و نکات طبخ بهتر -آکا www.akairan.com/ashpazi/deser.../news20167161203673780.html‏ - ذخیره شده 16 جولای 2016 ... طرز تهیه شله زرد نذری برای سفره های ایرانی و ایم مذهبی و بهترین روش پخت شله زرد خوشمزه و خوش طعم در منزل به همراه نکاتی برای طبخ بهتر شله زرد را ... طرز تهیه شله زرد +راز و رمز شله زرد خوشمزه مجلسی | ساتین saten.ir/109888/طرز-تهیه-شله-زرد-راز-و-رمز-شله-زرد-خوشمز/‏ - ذخیره شده 11 ژوئن 2016 ... شله زرد یکی از دسرهای اصیل ایرانی است که بیشتر در ایام مذهبی به عنوان نذری پخته می شود. معمولا خانم های ایرانی طرز تهیه این دسر را به خوبی ... طرز تهیه شله زرد نذری برای 50 نفر - لادین ladin.ir/other/طرز-تهیه-شله-زرد-نذری-برای-50-نفر/‏ - ذخیره شده طرز تهیه : برنج را از ۲۴ ساعت قبل بدون نمک خیس میکنیم. بعد آن برنج را خوب میشوییم و با آب میگذاریم به مدت یک ساعت و نیم با حرارت کم بپزد. چند تا هل را در توری ... آموزش کامل طرز تهیه شله زرد مخصوص نذری مجلسی و خوشمزه - پاتوق من mepatogh.ir/3541/شله-زرد/‏ - ذخیره شده 18 مارس 2017 ... آموزش کامل طرز تهیه شله زرد مخصوص نذری مجلسی و خوشمزه آموزش آشپزی و دستور تهیه شله زرد مجلسی و خوشمزه آموزش آشپزی و دستور تهیه شله زرد ... شله زرد نذری :: دنیای اسراء asrafood.ir/1391/09/28/شله-زرد-نذری‏ - ذخیره شده - مشابه 18 دسامبر 2012 ... بی مناسبت ندیدم واسه امشب دستور شله زرد رو بگذرام. شله زردی که برای عاشورا و شهادت امام حسین پخته شده و شب شهادت نازدانه ش پست میشه. طرز تهیه شله زرد | ایران کوک https://irancook.ir/08/03/shole-zard/58/‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۳ - ۱۵۰ نقد - ۵۰ دقیقه شله زرد : برنج را شب قبل با 1لیوان گلاب و 1 لیتر آب بگذارید خیس بخورد ... کلمات کلیدی: آشپزی,اموزش اشپزی,شله زرد,شله زرد عالی,شله زرد نذری,طرز تهیه شله زرد ... روش پخت شله زرد - بیتوته www.beytoote.com/.../scheele-yellow-cooking-method.html‏ - ذخیره شده - مشابه آشپزی و تغذیهآموزش انواع غذاهاروش پخت شله زرد ... طرز تهیه: برنج را قبل از استفاده حتما خوب با آب گرم شستشو بدهید و چند بار آب آنرا خالی کنید، پس از آن روی آن آب ...