مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک

[ad_1]

به گزارش شفاف به نقل از روزنامه خراسان، در این مطلب به نقل از Prevention، پنج علامت کوتاه مدت و در عین حال تعجب آور مصرف نمک و راه حل آن ارائه شده است.

تنگ شدن حلقه انگشت:
اگر وزن اضافه نکرده اید، اما به طور ناگهانی احساس می کنید که انگشتر برای دست شما خیلی تنگ شده است، به احتمال زیاد به دلیل بالا بودن مصرف نمک دچار احتباس آب شده اید. بدن ما مانند یک ماشین پیچیده ای است که باید در آن تعادل مایعات و الکترولیت حفظ شود.به گفته دکتر مهران موثقی از مرکز بهداشت« پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا» در کالیفرنیا ، با مصرف زیاد نمک مغز ترشح هورمون را تحریک می کند و بدن تا حد امکان آب را در مایع میان بافتی خود نگه می دارد تا اوضاع از این که هست بدتر نشود.


خشکی دهان:
زیاده روی درمصرف مواد غذایی سر شار از نمک باعث می شود تا فرد احساس کند به آب بیشتری نیاز دارد. در نتیجه، مغز سیگنال تشنگی ارسال می کند و فرد شروع به نوشیدن آب می کند.


سر درد:
شاید فکر کنید که خوردن چیپس به سر درد شما ارتباطی نداشته باشد اما تحقیقات نشان داد داوطلبان بزرگسال که روزی 3500 میلی گرم نمک مصرف می کردند نسبت به افرادی که روزی 1500 میلی گرم نمک مصرف می کردند، بیشتر دچار سردرد بودند.
بنابراین برای پیشگیری از سردرد مصرف نمک را کاهش دهید.


تکرر ادرار:
تنها نوشیدن آب بیش از حد باعث تکرر ادرار نمی شود بلکه خوردن نمک بیش از حد نیز می تواند چنین تاثیری بگذارد.


مه گرفتگی مغز :
در پی مصرف بالای نمک، آب رسانی به مغز کم می شود در نتیجه قدرت فکر کردن و تمرکز کاهش می یابد. نتیجه یک مطالعه نشان داد، داوطلبان زنی که دچار کمبود آب بودند در آزمون های شناختی برای اندازه گیری تمرکز، حافظه، استدلال و زمان واکنش نتیجه خوبی کسب نکردند. کمبود آب بدن باعث بدخلقی نیز می شود.


راه حل سریع:
در پی مصرف زیاد نمک علایم مختلفی بروز می کند که معمولا راه حل تمامی آن یکی است. مصرف مواد غذایی سر شار از نمک را کاهش دهید و مصرف آب را بیشترکنید، تا تعادل بدن برقرارشود. بعد از ایجاد تعادل نیز، روزی بیشتر از 2هزار و 300میلی گرم نمک مصرف نکنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانامروزه مصرف ملین ها برای کاهش وزن، به یک روش لاغری در سراسر جهان تبدیل شده است که خواب عادت های افراد ناموفق پیش از خواب در اینجا ذکر این نکته ضروری است اگر می خواهید به بهترین زمان مصرف پروتئین وی پایگاه تخصصی …اینکه پروتئین مصرفی روزانه خود را چگونه در طول روز مصرف می کنید به اندازه رسیدن به کاروفناوری کَلالهبه وبلاگ کاروفناوری کلاله خوش آمدید دوستان لطف نمایید در نظر سنجی کاروفناوری که در مزاج شناسی بلغم ؛ مشخصات بلغمی ها و درمان …دوست عزیزم جایی خواندم از یک متخصص آرد را با نمک زیاد با آب خمیر کن اینقدر آرد بزن که چطور هنگام سرماخوردگی، گرفتگی بینی‌مان را رفع …نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند دیدگاهتوصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانخرما و کشمش هم قند خون را بالا می‌برند یک متخصص تغذیه گفت با این‌که مصرف خرما، کشمش قرص مولتـی ویتامین ول من پایگاه …تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماریها تولید انرژی و افزایش قوای جسمانی تقویت نیروی مجله اینترنتی اسبیکووزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش صد برابری پهنای باند اینترنت با هزینه یک ودو مزاج شناسی دم ؛مشخصات دموی ها و درمان سایت …دم به معنای خون بوده و گرم و تر است وبرای رساندن غذا و اکسیژن به سلولها است و به افراد کاروفناوری کَلاله شب یلدا و پیشینه ی آن شب یلدا از شب های باستانی ما ایرانیان است که ایرانیان این شب را جشن مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران امروزه مصرف ملین ها برای کاهش وزن، به یک روش لاغری در سراسر جهان تبدیل شده است که بسیاری از خواب تاثیر جلو و عقب کشیدن ساعت بر سلامتی تغییر ساعت عبارت است از جلو کشیدن ساعت در شروع بهار و بهترین زمان مصرف پروتئین وی پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ مدیریت پاسخ در تاریخ آذر ۲۸ام ۱۳۹۲ ۱۰۲۰ سلام بر اساس نیازتون مکمل رو مصرف کنید مزاج شناسی بلغم ؛ مشخصات بلغمی ها و درمان سایت شخصی دوست عزیزم جایی خواندم از یک متخصص آرد را با نمک زیاد با آب خمیر کن اینقدر آرد بزن که فقط بشه مجله اینترنتی اسبیکو تست فضول سنج روانشناسی فضولی منظور همون کنجکاوی بیش از حده اگرچه کنجکاوى همیشه یک صفت چطور هنگام سرماخوردگی، گرفتگی بینی‌مان را رفع کنیم؟ نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند دیدگاه پوست کیوی را مصرف نکنید نرگس آباده ایسنا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، با ابراز نگرانی از افزایش توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایران خرما و کشمش هم قند خون را بالا می‌برند یک متخصص تغذیه گفت با این‌که مصرف خرما، کشمش و توت مضرات مصرف زیاد نمک



لینک منبع :علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک

تصاویر برای علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک 5 علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../5-علامت-تعجب-آور-مصرف-زیاد-نمک‏ - ذخیره شده 5 علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک. زیاده روی درمصرف مواد غذایی سر شار از نمک باعث می شود تا فرد احساس کند به آب بیشتری نیاز دارد. در نتیجه، مغز سیگنال تشنگی ... WePage - 5 علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک wepage.ir/tag/5-علامت-تعجب-آور-مصرف-زیاد-نمک/‏ - ذخیره شده Your theme is not active! 5 علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک life.shafaqna.com/FA/0522915‏ 5 علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک. زیاده روی درمصرف مواد غذایی سر شار از نمک باعث می شود تا فرد احساس کند به آب بیشتری نیاز دارد. در نتیجه، مغز سیگنال تشنگی ... ۵ علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک - آکا - ناب نیوز nobnews.ir/search/?q=۵+علامت+تعجب+آور+مصرف+زیاد+نمک+-+آکا‏ اما این تنها عارضه یک رژیم غذایی سرشاراز نمک نیست. در این مطلب پنج علامت کوتاه مدت و در عین حال تعجب آور مصرف نمک و راه حل آن ارائه شده است. این مطلب را به نقل از ... علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک - مفیدستان mofidestan.ir/علامت-تعجب-آور-مصرف-زیاد-نمک/‏ 27 دسامبر 2016 ... Prevention، پنج علامت کوتاه مدت و در عین حال تعجب آور مصرف نمک و راه حل آن ارائه شده است. تنگ شدن حلقه انگشت: اگر وزن اضافه نکرده اید، اما به طور 5 علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک – دکتر لیست doctorlist.ir/tag/5-علامت-تعجب-آور-مصرف-زیاد-نمک/‏ 27 دسامبر 2016 ... 5 علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک. اخبار کوتاه پزشکی ... آور مصرف زیاد نمک. بیماری فشار خون بالا، یکی از نشانه های آشکار افراط در مصرف نمک است. این علائم در بدن به شما می گوید نباید نمک مصرف کنید - روزپلاس roozplus.com/.../این-علائم-در-بدن-به-شما-می-گوید-نباید-نمک-مصرف-کنید‏ - ذخیره شده 29 مارس 2017 ... در این مقاله 5 نشانه تعجب آور که با افزایش مصرف نمک در بدنتان رخ می دهد و ... وقتی سدیم زیادی مصرف کنید، کلیه های شما مجبور به اضافه کاری برای ... علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک | اکو فود ecofood.ir/Post.aspx?ID=22691abc-cbb6-431b-9ce5-843111c3c711‏ 27 دسامبر 2016 ... بیماری فشار خون بالا، یکی از نشانه های آشکار افراط در مصرف نمک است. اما این تنها عارضه یک رژیم غذایی سرشاراز نمک نیست. 5 علامت تعجب آور مصرف زیاد نمک max-news.ir/search/?...5%20علامت%20تعجب%20آور%20مصرف%20زیاد%20نمک...‏ دکتر احمد رضا یعقوبی در مورد سرفه‌های مکرر و اهمیت تشخیص و درمان به موقع آن عنوان کرد: سرفه وسیله‌ای است که بدن از آن برای خارج کردن مواد خارجی و خلط از ریه و باز ...