مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رویدادهای هیجان‌انگیز فضایی در سال ۲۰۱۶

[ad_1]

به گزارش یورونیوز،پیروزی ها با شکست هم همراه بود. ازجمله سفینه اروپایی که قرار بود ماه اکتبر در سیاره مجاور به زمین بنشیند، در آسمان ایستگاه پرتاب در آلمان منفجر شد. اما به هرحال اکتشافات فضایی به پیش رفت و اطلاعات علمی بیشتری در مورد آتمسفر و حیات در کرات دیگر در اختیار بشر قرار داد.

از ناسا خبرهای خوشی رسید، کاوشگر جونو ماه ژوئیه وارد مدار مشتری شد و اولین تصاویر گرفته شده از این محل را به زمین ارسال کرد.

کاوشگر روباتیک روزتا که علاقمندی همه را به ماموریت های فضای جلب کرده بود ماه سپتامبر به پایان کار خود رسید و پس از ماموریتی دو ساله و ارسال اطلاعات از مدار مشتری، پیش از اصابت عامدانه با ستاره دنباله دار، آخرین عکس ها را هم به زمین ارسال کرد.

سال ۲۰۱۶ درهای آسمان به روی کمپانی های خصوصی باز شد که همه قصد ستاره ها را کرده بودند.

الون ماسک Elon Musk، مهندس و مخترع نام آشنای دنیای تجارت، برای یافتن فناوری ساخت موشک های قابل استفاده مجدد، به آزمایش های مکرر پرداخت تا سرانجام توانست با موفقیت موشک فضایی خود را بر روی یک سکوی معلق در آب فرود آورد.

در تگزاس شرکت خصوصی فضایی بلو اوریجین Blue Origin موشکهای جدید نیو شپارد New Shepard را برای شرکت آمازون به فضا پرتاب و از جمله کپسول نجات را آزمایش کرد.

Virgin Galactic و یک شرکت دیگر فضایی به نام Richard Branson پرواز و فرود آزمایشی هواپیماهای فضایی خود را تجربه کردند که گامی به سوی گردشگری فضایی است.
در ماه نوامبر چهار پرواز ماهواره های اروپایی Galileo از طریق موشک آرین پنج به فضا فرستاده شد که تعداد ماهواره های خدماتی برای جهت یابی را به هجده عدد رساند.

چهارصد کیلومتر بالای سر ما ایستگاههای فضایی بین المللی سال پرکاری داشتند و رفت و آمدشان زیاد بود. فضانورد انگلیسی تیم پیک از آسمان به زمین آمد و جایش را در کنار فضانوردان آمریکایی و روسی و ژاپنی به فضانورد فرانسوی توما پسکه داد که برای یک ماموریت شش ماهه به آسمان رفت.

این مجموعه را با خاطره جان گلن، اولین فضانورد آمریکایی به پایان می بریم که روز هشتم ماه دسامبر در 95 سالگی درگذشت. او در ۷۷ سالگی برای آخرین بار در سفری فضایی با فضا خداحافظی کرد.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بلیط هواپیما مشهد زورقبلیط هواپیما و هتل را با بهترین قیمت، در کمترین زمان و از میان متنوع‌ترین گزینه‌ها دانلود بازی دخترانه کامپیوتر یاس دانلوددانلود بازی برای کامپیوتر بازی ماجراجوئی راکون در مصر بازی آندروید یاس دانلودموبایلدانلود بازی هلیکوپتر جنگی برای اندروید نسخه پول بی نهایت دیتا شهر هوشمندمقامات شهر از پیشرفت پروژه راضی هستند جمع ‌ آوری زباله به سرعت، ٪ در مناطق افزایش متن کامل سرود ای ایران و تاریخچه سرود ملیمتن کامل سرود ای ایران و تاریخچه سرود ملی در شهریور زمانی که نیروهای انگلیسی و دیگر خبرگزاری فارس امام خمینی از منظر اندیشمندان جهانسخن گفتن در مورد ابعاد شخصیت و اندیشه‌های تابناک امام‌خمینی رحمه‌الله و پدید بازی اکشن دانلود دانلود رایگانبازیاکشن یکی از بازی های جدید و بسیار زیبا در سبک بازی های آرکید و اکشن می باشد که نسخه دانلود بازی اکشن نبرد روبات ها … بازی جدید و بسیار هیجان انگیز در سبک بازی های اکشن آنلاین برای دستگاه های تور پوکت تور تایلند تور لحظه آخری پوکت الی …تورپوکترزرو تور پس از آن که تور پوکت را جستجو کردید در نتایج جستجو لیست تورها را مشاهده پیشنهاد کتاب برای مطالعه آخر هفته تن‌تن و …رمان تن تن و سندباد را برای نوجوانان خود تهیه کنید و تردید نداشته باشید پیش از آنکه خیال‌پردازی گونه هنری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ویژگی‌های گونهٔ خیال‌پردازی ویژگی اصلی خیال‌پردازی، دارا بودن عناصر خیالی در فضایی خود آشکارسازی مجدد امواج گرانشی ناشی از برخورد دو سیاهچاله آشکارسازیمجدد سیگنال به دست آمده از سیاهچاله های تازه کشف شده کمی ضعیف تر از سیگنال به دست آمده در سپتامبر بازی کامپیوتری دانلود نام سازنده پلتفرم زبان انگلیسی انتشار ۲۰۱۶ سبک شبیه ساز خبرگزاری فارس امام خمینی از منظر اندیشمندان جهان سخن گفتن در مورد ابعاد شخصیت و اندیشه‌های تابناک امام‌خمینی رحمه‌الله و پدید آورنده مهم پیشنهاد کتاب برای مطالعه آخر هفته «تن‌تن و سندباد» مصاف رمان «تن تن و سندباد» را برای نوجوانان خود تهیه کنید و تردید نداشته باشید پیش از آنکه آنها فیلم درام ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد فیلمدرام درام نام ژانری در سینماست که در آن کاراکترهای فیلم در چارچوبی واقعی با مشکلات احساسی روبرو دحوالارض چه روزی است؟ پنجشنبه روز «دحوالارض» است در متون و روایات دینی، ‌برای این روز و شب پیش از آن آثار و بازی اکشن دانلود دانلود رایگان بازیاکشن یکی از بازی های جدید و بسیار زیبا در سبک بازی های آرکید و اکشن می باشد که نسخه دوم آن نیک صالحی پرتال سرگرمی، روانشناسی، پزشکی، مد، دکوراسیون، آشپزی برترین جاذبه های یزد شهر خشت های ایران تصاویر بزرگترین آینه طبیعی ایران را در دریاچه



لینک منبع :رویدادهای هیجان‌انگیز فضایی در سال ۲۰۱۶

رویدادهای هیجان‌انگیز فضایی در سال ۲۰۱۶ - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/617003/science/astronomy‏ - ذخیره شده 27 دسامبر 2016 ... رویدادهای هیجان‌انگیز فضایی در سال ۲۰۱۶. دانش > نجوم - سال ۲۰۱۶ آسمان، عرصه ماموریت‌های فضایی مشترک برای دستیابی به اسرار کرات دیگر بود. رویدادهای هیجان‌انگیز فضایی در سال ۲۰۱۶ - سیمرغ seemorgh.com/.../331746-رویدادهای-هیجان‌انگیز-فضایی-در-سال-۲۰۱۶/‏ 28 دسامبر 2016 ... سال ۲۰۱۶ آسمان، عرصه ماموریت‌های فضایی مشترک برای دستیابی به اسرار کرات دیگر بود. فضاپیماهایی با همکاری اروپا و روسیه به سوی مریخ و با ... تصاویر برای رویدادهای هیجان‌انگیز فضایی در سال ۲۰۱۶ هشت ماجرای هیجان انگیز فضایی در سال ۲۰۱۷ - کلیک click.ir/1395/10/10/8-exciting-space-adventure-in-2017/‏ - ذخیره شده هشت ماجرای هیجان انگیز فضایی در سال ۲۰۱۷. ۱۰ دی, ۱۳۹۵. |. ۰ دیدگاه. بارش شهابی. سال ۲۰۱۶ برای کره زمین سال خشنی بود، از این رو بد نیست چند دلیل بشنویم که چرا ... در پیش بینی این رویداد، ناسا یک مدل ماه دقیق برای مسیر گرفتگی ایجاد کرده است. رویدادهای هیجان انگیز فضایی در سال 2016 - تی نیوز tnews.ir/news/ddfe76885576.html‏ 28 دسامبر 2016 ... خبرآنلاین: سال ۲۰۱۶ آسمان، عرصه ماموریت های فضایی مشترک برای دستیابی به اسرار کرات دیگر بود. فضاپیماهایی با همکاری اروپا و روسیه به سوی ... رویدادهای هیجان‌انگیز فضایی در سال 2016 | برترینها | خبروان khabarone.ir/news/5560037/رویدادهای-هیجان‌انگیز-فضایی-در-سال-2016‏ 28 دسامبر 2016 ... رویدادهای هیجان‌انگیز فضایی در سال ۲۰۱۶. به گزارش یورونیوز،پیروزی ها با شکست هم همراه بود. ازجمله سفینه اروپایی که قرار بود ماه اکتبر در سیاره ... رویدادهای هیجان انگیز فضایی در سال ۲۰۱۶ میلادی - سرزه www.serze.com/رویدادهای-هیجان-انگیز-فضایی-۲۰۱۶-2616903/‏ - ذخیره شده 27 دسامبر 2016 ... رویدادهای هیجان انگیز فضایی در سال ۲۰۱۶ علم نجوم - سال ۲۰۱۶ میلادی آسمان، عرصه ماموریت‌های فضایی مشترک برای دستیابی به اسرار کرات دیگر بود. هشت ماجرای هیجان انگیز فضایی در سال ۲۰۱۷ - Hendevaneh.com hendevaneh.com/هشت-ماجرای-هیجان-انگیز-فضایی-در-سال-۲۰۱/‏ - ذخیره شده سال ۲۰۱۶ برای کره زمین سال خشنی بود، از این رو بد نیست چند دلیل بشنویم که چرا جشن ... ماموریت ها و رویدادهای فضایی بسیار دیگری نیز در پیش است اما حتی تجربه ... فعالیت‌های هیجان‌انگیز ناسا در سال ۲۰۱۶ را ببینید – مجله اینترنتی واوک mag.vaavak.com/post/246/فعالیت‌های-هیجان‌انگیز-ناسا-2016‏ - ذخیره شده 4 ژانویه 2017 ... این ویدیو که توسط مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا ارائه شده است، ترکیبی جذاب و ... مطالعه یخ‌های قطب جنوب نیز از دیگر فعالیت‌های این مرکز در سال ۲۰۱۶ است. در این فیلم به رویدادهای دیگری همچون ثبت دو ماه‌گرفتگی در یک تصویر ... ۱۵ رویداد فضایی سال ۲۰۱۶ - دیجیتال سلام hi01.ir/۱۵-رویداد-فضایی-سال-۲۰۱۶/‏ - ذخیره شده 22 دسامبر 2016 ... در سال ۲۰۱۶، رویدادهای فضایی شگفت‌انگیزی شکل به وقوع پیوستند؛ ... 21) این هشت ماجرای هیجان انگیز فضایی در سال ۲۰۱۷ اتفاق می افتد. 2 ژانویه ...