مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کاهش کلسترول خون با معجزه سیب و بادام

[ad_1]

کاهش کلسترول خون با روش‌های طبیعی و تغذیه امکان پذیر است و در این میان سیب و بادام با خواص سرشار خود نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند.

کلسترول خون خیلی آرام و بی‌صدا بالا می‌رود و ما متوجه آن نمی‌شویم تا زمانی که آزمایش خون داده یا اینکه تا اندازه‌ای بالا رود که برایمان مشکل ایجاد کند. کلسترول بالای خون به خودی خود بیماری نیست اما یکی از عوامل خطرساز بروز بیماری‌‌های قلبی و سکته مغزی به حساب می‌آید. اما خبر خوب این است که روش‌های طبیعی و تغذیه‌ای زیادی برای کاهش کلسترول وجود دارد.

کلسترول چیست؟

کلسترول ماده‌ای است از جنس چربی که در تمام سلول‌های بدن وجود دارد و در ساخت دیواره سلولی و برخی هورمون‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند. مولکول‌های چربی پس از جذب از روده در سیستم گردش خون توسط کلسترول حمل می‌شوند. قسمت اعظم کلسترول در داخل بدن و توسط کبد ساخته می‌شود و بقیه آن با مصرف غذاهای پرکلسترول و پرچرب وارد بدن می‌شود. بدن ما به کلسترول یا همان چربی خون نیاز دارد تا بتواند بدرستی به وظایف خود عمل کند. بنابراین چربی خون به خودی خود مضر نیست. مشکل زمانی بروز می‌کند که این چربی از حد طبیعی خود خارج می‌شود و میزان آن بالا می‌رود.

کلسترول LDL: این نوع کلسترول خاصیت چسبندگی دارد و به راحتی به جدار داخلی دیواره رگ‌ها می‌چسبد و باعث باریک‌شدن و در نهایت انسداد مجرای داخلی رگ‌ها می‌گردد. از این رو به کلسترول بد معروف است.

کلسترول VLDL: این نوع کلسترول مولکول‌های چربی را از کبد به دیگر قسمت‌های بدن حمل می‌کند و بعد از انتقال چربی به بافت‌ها تبدیل به کلسترول LDL می‌گردد.

کلسترول HDL: این نوع کسترول، کلسترول‌های LDL موجود در طول دیواره رگ‌ها را پیدا کرده و به آن‌ها چسبیده و آن‌ها را از جدار رگ‌ها پاک می‌کند و از باریک‌شدن و انسداد رگ‌ها جلوگیری می‌نماید. به همین جهت به کلسترول خوب معروف است. کلسترول خوب وظیفه جبران مازاد چربی موجود در اندام‌ها را دارد و آن را به سمت کبد می‌برد تا از بدن دفع شود.

کاهش کلسترول، کلسترول بد، خواص سیب، کلسترول خوب

نقش سیب در کاهش کلسترول

مصرف یک عدد سیب در چارچوب تغذیه سالم و تحرک بدنی کافی می‌تواند شما را از گزند افزایش کلسترول خون و همچنین ابتلا به بیماری‌‌های قلبی ـ عروقی نجات دهد.

  • سیب سرشار از فیبر پکتین و فیبر‌‌های محلول در آب است که باعث کاهش جذب چربی‌ها می‌شود. همچنین حاوی ویتامین‌‌‌ها و آنتی‌اکسیدان‌‌‌های مفید است که بویژه در پوست آن قرار دارند و باعث کاهش جذب کلسترول و چربی‌‌‌ها در روده‌ها می‌‌شود.
  • سیب به دلیل داشتن فروکتوز و کربوهیدرات انرژی‌زاست. به همین دلیل فعالیت‌‌های فیزیکی را بیشتر می‌‌کند. وقتی فعالیت‌‌های جسمی‌تان بالا باشد بی‌شک چربی خون‌تان نیز کاهش خواهد یافت. این میوه علاوه بر این ‌که احساس سیری طولانی‌مدت پدید می‌آورد، رفع عطش می‌کند و خطر ابتلا به سرطان کولون را نیز کاهش می‌دهد.
  • نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند میزان چربی خون افرادی که روزانه سیب مصرف می‌کنند در شرایط طبیعی‌تری قرار دارد. همچنین پژوهش‌ها نشان داده که این میوه به اندازه قرص‌های استاتین به کاهش کلسترول و کنترل چربی خون کمک می‌کند.
  • اگر آزمایش خون داده‌اید و مشخص شده است چربی خون‌تان بالاست، لازم است که طبق نظر پزشک دارو مصرف کنید تا این میزان به حد نرمال برسد. سپس می‌توانید با اصلاح تغذیه و افزایش تحرک بدنی و همچنین افزودن روزانه یک تا دو عدد سیب به برنامه غذایی‌تان از کاهش کلسترول خون خود مطمئن شوید.
کاهش کلسترول خون، کاهش کلسترول بد، کاهش چربی خون، گردو و بادام

نقش بادام و گردو در کاهش کلسترول

اثبات شده هنگامی که اگر چربی‌های موجود در آجیل‌ها و مغزها در رژیم‌غذایی جایگزین چربی‌های اشباع شده شوند، موجب کاهش کلسترول مضر بدن می‌شود بدون آنکه میزان کلسترول خوب را کاهش دهد. محققان با انجام تحقیقات خود دریافتند بادام و گردو به عنوان یک ماده غذایی می‌توانند به حفظ سطح کلسترول سالم خون در بدن کمک کنند و می‌توانند به عنوان یک میان وعده برای سالم نگه داشتن قلب استفاده شوند.

  • بادام بین 91 تا 94 درصد از اسیدهای چرب غیراشباع ساخته شده است و همچنین دارای فیبر بسیار زیادی است و سرشار از موادی بسیار مغذی شامل آهن، کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین E، فیبر و منیزیم است.
  • گردو نیز منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب تک غیر اشباع است.
  • از آنجایی که آجیل‌ها و مغزها دارای کالری فراوانی هستند، مصرف 30 گرم (یک چهارم فنجان) از آنها در روز کفایت می‌کند و توجه داشته باشید که برای حفظ یلامت بدن بهتر است از خوردن آجیل‌های شور یا با روکش شکر اجتناب کنید.

چند توصیه در جهت کاهش کلسترول

  • از مواد غذایی بی ارزش دوری کنید؛ مواد خوراکی که ارزش غذایی ندارند به علت تراکم چربی‌ها و نمک، افراد را در معرض انواع بیماری‌های قرار می‌دهند.
  • سیگار نکشید؛ استعمال دخانیات علاوه بر کاهش سطح کلسترول خوب، فاکتور بسیار مهمی برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و تصلب شرایین محسوب می‌شود.
  • استفاده از غلات کامل، 3 واحد میوه و 5 واحد سبزی، پروتئین‌های کم چربی، حبوبات، ماهی چرب‌ در کنار فعالیت ورزشی روزانه به تنظیم کلسترول خون کمک زیادی می‌کند.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دیابت، درمان دیابت و کنترل قند خون، علائم دیابت، …دیابتعلائم دیابتدرمان دیابتنشانه های دیابتدیابت نوع دوقند خونمرض قندافزایش قند کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …درمان گرفتگی رگ‌های قلب با عصاره سیر و لیمو ترش مصرف عصاره اگر دچار رسوب گرفتگی در آشپزی سالم پزشکان ایران حتماً می دانید که دو نوع کلسترول وجود دارد کلسترول خوب و کلسترول بد یا کلسترول خوب سیب و خواص درمانی و مضرات آ ن نیک صالحی پرتال …سایر مطالب تغذیه و سلامت ناهار مدرسه فرزندان خود را با این منوی غذایی آماده کنیدخواص معجزه‌آسای سرکه‌ی سیبسرکه‌ی سیب اگر به مقدار کم مصرف شود، هضم غذا را راحت‌تر می‌سازد و خواصی دارد که با پنج خاصیت مهم سیب، سیب، خواص سیب، فواید سیب …خواص سبزیجاتسیب نوش جانخواص سیب خواص دارویی سیب فواید سیب خاصیت سیب سیب در طب سنتی فواید و مضرات بادام زمینی؟؟بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانهمه ما از عوامل استرس زایی که هر روز و هر ساعت اعصاب و روان ما را تحریک می کند آگاهیمدرمان با داروهای تماس و درمان رسوب رگها با سیر و لیمو ترش ازبین بردن عملکرد ویتامین های گروه ب در بدنب کمپلکسکتابخانه الکترونیک ما با دارا بودن ها جلد کتاب نفیس در رابطه با علوم تغذیه، بدنسازی دیابت، درمان دیابت و کنترل قند خون، علائم دیابت، پیشگیری از کنترل دیابت با مصرف گشنیز سرکه سیب به عنوان یک آنتی بیوتیک و داروی دیابت درمان دیابت با طب کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان درمان درمان گرفتگی رگ‌های قلب با عصاره سیر و لیمو ترش مصرف عصاره اگر دچار رسوب گرفتگی در رگ آشپزی سالم پزشکان ایران وجود سیر در این خوراک خوشمزه عطر و طعم خاصی به آن بخشیده است مواد لازم برای تهیه پوره سیب سیب و خواص درمانی و مضرات آ ن نیک صالحی پرتال سرگرمی سایر مطالب تغذیه و سلامت پایین آمدن وزن شما با مصرف این میوه های خوشمزه مصرف نمک به مقدار خواص معجزه‌آسای سرکه‌ی سیب سرکه‌ی سیب اگر به مقدار کم مصرف شود، هضم غذا را راحت‌تر می‌سازد و خواصی دارد که با کلسترول درمان با داروهای گیاهی تماس و درمان رسوب رگها با سیر و لیمو ترش ازبین بردن انواع پنج خاصیت مهم سیب، سیب، خواص سیب، فواید سیب آکا خواص سبزیجاتخواص سیب خواص دارویی سیب فواید سیب خاصیت سیب سیب در طب سنتی فواید درمانی سیب فواید و مضرات بادام زمینی؟؟ بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران همه ما از عوامل استرس زایی که هر روز و هر ساعت اعصاب و روان ما را تحریک می کند آگاهیم هر چیزی که تو لاغر شدن به دردمون میخوره اینجا هست روش تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن روش ساده برای خلاص شدن از درد



لینک منبع :کاهش کلسترول خون با معجزه سیب و بادام

کاهش کلسترول خون با معجزه سیب و بادام - مجله اینترنتی ستاره setare.com/fa/.../کاهش-کلسترول-خون-با-معجزه-سیب-و-بادام‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... کاهش کلسترول خون با روش‌های طبیعی و تغذیه امکان پذیر است و در این میان سیب و بادام با خواص سرشار خود نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند. کاهش کلسترول خون با معجزه سیب و بادام - قطره www.ghatreh.com/news/.../کاهش-کلسترول-خون-معجزه-سیب-بادام‏ 28 دسامبر 2016 ... کاهش کلسترول خون با روش های طبیعی و تغذیه امکان پذیر است و در این میان سیب و بادام با خواص سرشار خود نقش مهمی را. کاهش کلسترول خون با معجزه سیب و بادام - ستاره | دمادم https://damadam.ir/.../کاهش-کلسترول-خون-با-معجزه-سیب-و-بادام/6537379‏ - ذخیره شده کاهش کلسترول خون با روش‌های طبیعی و تغذیه امکان پذیر است و در این میان سیب و بادام با خواص سرشار خود نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند. کلسترول ... کاهش کلسترول خون با معجزه سیب و بادام - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30512828‏ 28 دسامبر 2016 ... کاهش کلسترول خون با معجزه سیب و بادام. کاهش کلسترول خون با روش های طبیعی و تغذیه امکان پذیر است و در این میان سیب و بادام با خواص سرشار خود ... کاهش کلسترول خون با معجزه سیب و بادام - مفیدستان mofidestan.ir/کاهش-کلسترول-خون-با-معجزه-سیب-و-بادام/‏ کاهش کلسترول خون با روش‌های طبیعی و تغذیه امکان پذیر است و در این میان سیب و بادام با خواص سرشار خود نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند. کلسترول خون خیلی ... کاهش کلسترول خون با معجزه سیب و بادام - آذربایجان نیوز azarbaijan-news.ir/search/?...کاهش%20کلسترول%20خون%20با%20معجزه%20سیب%20و%20...‏ - ذخیره شده برای کاهش کلسترول خون، نوشیدن شیر بادام بسیار مفید است؛ مصرف بادام به‌عنوان یک میان‌وعده سالم باعث حفظ کلسترول و تری‌گلیسرید خون در وضعیت طبیعی ... اول خبر | خبر امروز - کاهش کلسترول خون با معجزه سیب و بادام www.search.khoneyabi.ir/.../کاهش_کلسترول_خون_با_معجزه_سیب_و_بادام‏ 28 دسامبر 2016 ... کاهش کلسترول خون با روش‌های طبیعی و تغذیه امکان پذیر است و در این میان سیب و بادام با خواص سرشار خود نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند. تاثیر رژیم غذایی در کاهش کلسترول خون -پنج غذای پایین آورنده ... https://www.facebook.com/...کاهش-کلسترول-خون...کلسترول/506800712663643/‏ - ذخیره شده کاهش کلسترول خون با کاهش دریافت کلسترول و چربی رژیم و افزایش مصرف فیبرهای ... 5نوصیه غذایی معجزه آسا برای کاهش کلسترول: - سیب : درمطالعه‌ای که اخیرا در ..... برخی خشکبار مانند بادام زمینی و بادام می تواند در کاهش کلسترول خون کمک کند. چربی خون و راه‌های کاهش و تری گلیسیرید خون چیست؟ www.mojezeh1.com/diseaseinfo/216-charbikhon‏ - ذخیره شده افزایش چربی خون همراه با بیماریهایی مانند کم کاری تیرویید، بعضی از بیماریهای .... سیب، جو، هویج، سیر، گریپ فروت، سبوس، لوبیای سویا، گردو و بادام می باشد. چگونه با خوردن کلسترول بد خون را کاهش دهید! • موسسه کاردرمانی رشد www.rcnrc.com/با-خوردن-کلسترول-خون-را-کاهش-دهید/‏ - ذخیره شده 22 دسامبر 2011 ... یکی از اجزای اصلی برنامه کاهش کلسترول خون، رژیم غذایی است با دنبال کردن یک ... بعضی ازغذاهای مفید میتوانند نقش معجزه آسایی در کنترل کلسترول خون ایفا نمایند. ... مانند گردو ،بادام زمینی و بادام می تواند در کاهش کلسترول خون کمک کند. ... جالب توجه دست یافته‌اند و آن کاهش کلسترول خون با خوردن سیب بوده است.