مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی

[ad_1]
صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی

خبرگزاری آریا - اگر با خودمان روراست باشیم، 2016 سال واقعیت مجازی نبود؛ بلکه سالی بود که این تکنولوژی نوپا مانند طفلی خردسال اولین قدم هایش را برداشت. کمپانی های مختلف حوزه فناوری، سیستم های واقعیت مجازی جذابی را عرضه کرده که بدون شک اولین در نوع خود بودند، دوربین هایی دارای ایراد اما جالب و با هدف پیشرفت در آینده.
عصر تکنولوژی های چشم گیر و باورنکردنی درست در رو به روی ما قرار دارد اما آینده آن همچنان نامشخص است. رودخانه پر جنب و جوش واقعیت مجازی سال ها است که می خروشد. علاقه ما به این تکنولوژی بر پایه دمو های بی شماری از کمپانی هایی چون آکیلس، والو و سونی شکل گرفت، سازندگانی که به ما این باور را دادند واقعیت مجازی در سال 2016 به واقعیت می پیوندد.
همین اتفاق هم افتاد. حالا در انتهای سال، در این مقاله به گزینه های مختلف واقعیت مجازی از شرکت هایی چون آکیلس، htc و سونی، نگاهی انداخته شده است. آکیلس ریفت، اچ تی سی وایو و پلی استیشن وی آر هر کدام نقاط ضعف و قدرت و بازی های مخصوص به خود را دارند. همه این دوربین ها را در یک اتاق جمع کنید و دیگر تکذیب به واقعیت پیوستن واقعیت مجازی در سال جاری کار ساده ای نیست.
بیشتر بخوانید:
صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد اکس باکس وانصنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پلی استیشن 4صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پی سی گیمینگصنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد wii u و 3dsصنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد واقعیت مجازیصنعت بازی در سال 2016؛ تقابل دو سرویس پلی استیشن پلاس و اکس باکس لایو گلدچندین انتخاب مجازی
psvr (20)
آکیلس، شرکتی متعلق به فیسبوک که در سال 2012 علاقه اش به واقعیت مجازی را با شروع یک کمپین در کیک استارتر نشان داد، اولین سازنده ای بود که در ماه مارس با هدست 600 دلاری ریفت، درهای ورود به دنیای واقعیت مجازی را باز کرد. ریفت حس هدستی ناقص را به مخاطب می داد تا اینکه در اوایل ماه دسامبر کنترلر های touch برای آن عرضه شدند.
در همین حال هدست 800 دلاری اچ تی سی وایو با همکاری والو در ماه آپریل با پلتفرم باز steamvr عرضه شد و کنترل های حرکتی دستی و سیستم ردیابی وایو به گیمرها اجازه داد تا برای اولین بار در واقعیتی مجازی به اندازه یک اتاق، راه رفته و آزادانه حرکت کنند.
در نهایت طی ماه سپتامبر، سونی سیستم پلی استیشن وی آر [بررسی دیجیاتو] را با قیمت 500 دلار روانه بازار کرد؛ دوربینی که شاید در سطح فنی نتواند به رقبای خود برسد اما آن ها را در قیمت و ارزش گذاری شکست می دهد. مخصوصاً اگر قیمت کمتر یک پلی استیشن 4 (یعنی 300 دلار) درا ر مقایسه با یک کامپیوتر 800 تا 1000 دلاری مورد نیاز برای تجربه واقعیت مجازی را نیز در نظر بگیرید.
قیمت بالای هدست های واقعیت مجازی در سال 2016 مخاطبین این تکنولوژی را تنها به علاقه مندان مشتاق اولیه محدود کرد. بیشتر مردم با این فناوری از طریق هدست های موبایلی مانند سامسونگ گیر وی آر (gear vr) و هدست نه چندان پیشرفته daydream و یا کاردبورد گوگل آشنا شده اند.
این تجربه ها بدون شک از تجربه واقعیت مجازی ارائه شده به کمک یک کامپیوتر قدرتمند، ضعیف تر هستند اما به خوبی می توانند طعم تکنولوژی را به مردم بچشانند؛ آن هم با دستگاه هایی که مردم از قبل در اختیار دارند.
واقعیت افزوده، پسر عموی نزدیک واقعیت مجازی، امسال درخششی فراتر از انتظار ما داشت، آن هم بیشتر به لطف بازی بسیار جذاب پوکمون گو. تنها در چند روز، مردمی که حتی تا به حال یک بازی ویدیویی را نیز تجربه نکرده بودند، مفهوم پیاده سازی یک بازی در دنیای واقعی را درک کرده و با اشتیاق برای پیدا کردن پوکمون ها، پا به خیابان ها گذاشتند.
با بازی های واقعیت مجازی، کمیت به کیفیت غلبه می کند
superhot_scr_2-0-0-w600superhot، عنوان انحصاری هدست ریفت


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

صنعت بازی در سال ؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی صنعت بازی در سال ؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی é é é



لینک منبع :صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی

صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی ... digiato.com/.../2016/.../وضعیت-تکنولوژی-واقعیت-مجازی-سال-2016/‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... رودخانه پر جنب و جوش واقعیت مجازی سال ها است که می خروشد. علاقه ما به این تکنولوژی بر پایه دمو های بی شماری از کمپانی هایی چون آکیلس، والو و ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی www.aryanews.com/.../120161228233231883/صنعت-بازی-در-سال-2016؛-نگاهی-به-عملکرد-تکنولوژی-واقعیت-مجازی‏ 28 دسامبر 2016 ... خبرگزاری آریا - اگر با خودمان روراست باشیم، 2016 سال واقعیت مجازی نبود؛ بلکه سالی بود که این تکنولوژی نوپا مانند طفلی خردسال اولین قدم هایش ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پی سی گیمینگ - مجله ... iranmg.blogsky.com/1396/02/14/post-12796/‏ - ذخیره شده 11 ساعت قبل ... خبرگزاری آریا - سال 2016 هم سالی دیگر برای درخشش پی سی گیمینگ بود. صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پلی استیشن 4 - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../صنعت-بازی-در-سال-2016؛-نگاهی-به-عملکرد-پلی-استیشن-4‏ - ذخیره شده 26 دسامبر 2016 ... هدست واقعیت مجازی پلی استیشن هم بالاخره عرضه شد؛ هرچند که به اندازه ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پلی استیشن 4 ... این مسئله می تواند در طولانی مدت به بازیسازان کمک کند تا با تکنولوژی همگام باشند و از سوی ... نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی - فن آوری اطلاعات و ارتباطات ... i-sel.ir/blog/صنعت-بازی-در-سال-2016؛-نگاهی-به-عملکرد-تکنو/‏ - ذخیره شده 29 دسامبر 2016 ... در همین حین، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن هم بالاخره عرضه شد؛ هرچند که به ... نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی; صنعت بازی در سال ۲۰۱۶؛ . PressReader - Byte: 2017-01-04 - رسیدن به یک فرمول نهایی https://www.pressreader.com/iran/byte/20170104/281625304977333‏ 4 ژانویه 2017 ... قیمت باالی هدستهای واقعیت مجازی در سال 2016 مخاطبین این تکنولوژی را .... س گرفتهایم که در موضوع ویژه این هفته نگاهی به صنعت بازی و عملکرد ... نیمار: من برای توپ طلا بازی نمی کنم www.shiralat.com/84878/نیمار%3A+من+برای+توپ+طلا+بازی+نمی+کنم‏ 29 دسامبر 2016 ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی · صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی واقعیت مجازی چیست؟ - خبرها vrnegar.com/vr‏ - ذخیره شده اولین وبسایت تخصصی واقعیت مجازی به زبان فارسی. ... شما می توانید با تکنولوژی واقعیت مجازی روی کاناپه خونه دراز بکشید و به هرجایی که دوست دارید سفر کنید. ... دکمه های تعبیه شده روی دستگاه های واقعیت مجازی، کنترلر های رایج بازی های ویدیویی ..... دوم منتشر شده است و نسخه تجاری آن قرار است در ربع اول سال 2016 منتشر گردد. صنعت بازی‌های ویدیویی 91 میلیارد دلار درآمد در سال 2016 داشته است ... https://magito.ir/technology/games/.../صنعت-بازی-های-ویدیویی-91-میلیارد-دلار-درآمد-در-سال‏ - ذخیره شده 22 دسامبر 2016 ... حال در ادامه نگاهی به عملکرد صنعت در سال ۲۰۱۶ داریم. ... می‌توان اینطور پیش‌بینی کرد که بازار واقعیت مجازی سال آینده در دستان سونی و HTC باشد. معرفی اولین گوشی دنیا با قابلیت واقعیت مجازی zenfonear - جستجو ... khubkhan.ir/.../معرفی-اولین-گوشی-دنیا-با-قابلیت-واقعیت-مجازی-zenfonear‏ - ذخیره شده گوشی های هوشمند دیگر برای سونی جذاب نیستند؛ تغییر اولویت به واقعیت مجازی .... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی. چهارشنبه 8 ...