مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی

[ad_1]

تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS ۱۶۳۹۹-۰۹۳۷ دیده شده را ثبت کرده‌است، کهکشانی که مانند یک لیزر بزرگ کیهانی عمل می‌کند.

براساس گزارش اسپیس، این کهکشان به صورت مداوم و ثابت جریانی از تشعشات مایکروویو را به اطراف می‌تاباند،‌ از این رو به تشعشات ناشی از این کهکشان مگامیزر گفته می‌شود.

میزرها (نرکیب دو واژه لیزر و مایکروویو) در همه‌جای جهان، هرجایی که ابرهای مولکولی از غبار وجود داشته‌باشد، تشعشعات مایکروویوی که از میان آن عبور می‌کند تقویت شده و پرتوی که از سوی دیگر ابر خارج می‌شود را بهبود داده و متمرکز می‌کند.

کهکشان

درون کهکشان راه شیری نیز می‌توان چنین پرتوهایی را یافت اما مگامیزر IRAS 16399-0937 بسیار درخشانتر است، 100 میلیون بار درخشانتر است و درواقع کا کهکشان مانند یک دستگاه مولد میزر عمل می‌کند.

اگرچه دانشمندان از گذشته از وجود این کهکشان که در فاصله 370 میلیون سال نوری از زمین واقع شده آگاهی داشتند،‌ تصویر جدید هابل دقیق‌ترین تصویری است که تاکنون از ساختار این کهکشان به ثبت رسیده‌است و شاید در این تصویر کهکشان بسیار آرام و دلنشین دیده شود،‌اما در حقیقت، IRAS 16399-0937 کهکشانی بسیار آشفته‌است.

این کهکشان نتیجه برخورد دو کهکشان دیگر است و در نتیجه دارای دو هسته‌است که هنوز درحال ترکیب شدن هستند. این دو هسته نزدیک به 11 هزار سال نوری از هم فاصله دارند و در مقایسه، نزدیک‌ترین ستاره همسایه زمین در فاصله 4.3 سال نوری قرار گرفته‌است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …یک تحقیق جدید نشان می دهد جاده ها سطح زمین را به ٦٠٠ هزار بخش تقسیم کرده اند به گزارش بدو علم علوم فضایی و هوانوردیرونمایی از سلاح سال آمریکا دیلی میل ایالات متحده از سلاح خارق العاده قرن اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی یک تحقیق جدید نشان می دهد جاده ها سطح زمین را به ٦٠٠ هزار بخش تقسیم کرده اند به گزارش مهر به بدو علم علوم فضایی و هوانوردی رونمایی از سلاح سال آمریکا دیلی میل ایالات متحده از سلاح خارق العاده قرن رونمایی کرد چندین عکس از یک پسر ساله سریال عایشه گل از یک نمونه ای از یک رزومه کاری نمای از یک عکس در شب وروز چگونه یک از یک کبوتر را غب عکس هایی از یک روز بارانی تشکر زیبا از یک دوست خوب عکس از یک ادم دل شکسته



لینک منبع :تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی

تصاویر برای تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی - همشهری hamshahrionline.ir/details/357198/Science/space‏ - ذخیره شده 31 دسامبر 2016 ... تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS ۱۶۳۹۹- ۰۹۳۷ دیده شده را ثبت کرده‌است، کهکشانی که مانند یک لیزر ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/31/1591924‏ - ذخیره شده 31 دسامبر 2016 ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی. فضا,کیهان‌ شناسی,هابل. همشهری آنلاین: تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی | همشهری | خبروان khabarone.ir/news/5607958/تصویر-هابل-از-یک-توپ-لیزری-کیهانی‏ 31 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز iras 16399-0937 دیده شده را ثبت کرده‌است، کهکشانی که مانند ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی - تی نیوز tnews.ir/news/cffe77076579.html‏ 31 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: تلسکوپ فضایی هابل دقیق ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS ۱۶۳۹۹-۰۹۳۷ دیده شده را ثبت کرده است، کهکشانی که مانند ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی | تلسکوپ فضایی هابل دقیق www.ghatreh.com/news/nn35318350/تصویر-هابل-توپ-لیزری-کیهانی‏ 31 دسامبر 2016 ... تلسکوپ فضایی هابل دقیق ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS 16399-0937 دیده شده را ثبت کرده است، کهکشانی که مانÙ. تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی toprss.ir/2016/12/31/تصویر-هابل-از-یک-توپ-لیزری-کیهانی/‏ - ذخیره شده 31 دسامبر 2016 ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی. دانش > فضا - همشهری آنلاین: تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS ... آخرین اخبار مگامیزر - بازدید https://buzdid.ir/tag/مگامیزر‏ - ذخیره شده تصویر ناسا از یک کهکشان لیزری منتشر شد ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی. تلسکوپ فضایی هابل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تلسکوپ_فضایی_هابل‏ - ذخیره شده - مشابه علاوه بر همهٔ این اصلاحات مهندسان ناسا دوربین بسیار قوی جدید خود موسوم به ... این آشکارسازها عکس‌های کیهانی را به صورت رنگی تولید نمی‌کنند و عکس‌ها در ... یک عکس نوعی هابل از ترکیب چند عکس سیاه و سفید به نمایندگی رنگ‌های مختلف نور به وجود می‌آید. .... هابل اولین تلسکوپ نوری بود که توانست از یک سیاه چاله تصویر برداری کند. تصویر جدید تلسکوپ هابل از تخم‌مرغ کیهانی؛ آثار مرگ یک ستاره hupaa.com/.../تصویر-جدید-تلسکوپ-هابل-از-تخم‌مرغ-کیهانی؛-آثار-مرگ-یک-ستاره‏ - ذخیره شده تلسکوپ فضایی هابل تصویری دیگر را به مجموعه تصاویرش از شگفتی‌های جهان هستی افزوده و این‌بار لحظه مرگ یک ستاره را به نمایش گذاشته است که سوخت اتمی آن به ...