مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان

[ad_1]
عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان

خبرگزاری آریا - به تازگی ناسا با بهره گیری از تلسکوپ فضایی هابل از کهکشانی بسیار پر نور عکسبرداری کرده که در مطالعات محققان مورد استفاده قرار گرفته است.
محققان نام این کهکشان را «IRAS 16399-0937» نامیدند که حدود 370 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد. عکس گرفته شده توسط تلسکوپ هابل از ترکیب چند تصویر به دست آمده است که این تصاویر به وسیله ابزارهای «ACS» و «NICMOS» موجود روی هابل و با طول موج های مختلفی گرفته شده است.
تصاویر گرفته شده توسط «NICMOS» دارای رزلوشن، حساسیت و میدان دید فوق العاده ای بوده که به محققان امکان مشاهده و مطالعه ساختار کهکشان مذکور را نیز می دهد. دانشمندان دریافتند که «IRAS 16399-0937» دارای هسته ای دو جزئی است که 11 هزار سال نوری از هم فاصله داشته و در حال ادغام شدن هستند. گفتنی است که اطراف هسته توسط گردبادی از گازها و غبارهای کیهانی پوشیده شده است.
«IRAS 16399-0937» نسبت به اکثر کهکشان هایی که تاکنون یافت شده، بسیار هیجان انگیزتر بوده و انرژی بسیار بیشتری را ساطع می کند. کهکشان مورد اشاره یک «مگامیزر» بوده که 100 میلیون بار از دیگر کهکشان ها مانند راه شیری نورانی تر است. این مگامیزر شبیه به یک لیزر بسیار عظیم فضایی است که به جای انتشار نور مرئی، امواج مایکروویو منتشر می کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان



لینک منبع :عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان

تصاویر برای عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان قبلی عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان digiato.com/article/2017/.../عکس-برداری-هابل-از-یک-کهکشان/‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... به تازگی ناسا با بهره گیری از تلسکوپ فضایی هابل از کهکشانی بسیار پر نور عکسبرداری کرده که در مطالعات محققان مورد استفاده قرار گرفته ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان ... peykesahand.com/عکس-برداری-تلسکوپ-فضایی-هابل-از-یک-کهکش/‏ - ذخیره شده This galaxy has a far more exciting and futuristic classification than most — it is a megamaser. Megamasers are intensely bright, around 100 million times ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان ... khubkhan.ir/.../عکس-برداری-تلسکوپ-فضایی-هابل-از-یک-کهکشان-بسیار-درخشان‏ - ذخیره شده UGC 12591: کهکشانی با سریعترین چرخش (عکس از ناسا، هابل و ESA آژانس فضایی اروپا) چرا این کهکشان اینقدر سریع می چرخد؟ حتی درک این موضوع که UGC 12591 ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/15/post-13549/‏ - ذخیره شده 2 ساعت قبل ... تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان . عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان www.aryanews.com/.../عکس-برداری-تلسکوپ-فضایی-هابل-از-یک-کهکشان-بسیار-درخشان‏ 1 ژانویه 2017 ... خبرگزاری آریا - به تازگی ناسا با بهره گیری از تلسکوپ فضایی هابل از کهکشانی بسیار پر نور عکسبرداری کرده که در مطالعات محققان مورد ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان - خـانه i-sel.ir/blog/عکس-برداری-تلسکوپ-فضایی-هابل-از-یک-کهکش/‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... به تازگی ناسا با بهره گیری از تلسکوپ فضایی هابل از کهکشانی بسیار پر نور عکسبرداری کرده که در مطالعات محققان مورد استفاده قرار گرفته ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان 3bune.ir/.../عکس_برداری_تلسکوپ_فضایی_هابل_از_یک_کهکشان_بسیار_درخشان‏ - ذخیره شده 31 دسامبر 2016 ... به تازگی ناسا با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل از بالا, نور, عکسبرداری در این مطالعه محققان با استفاده از. محققان نام این. عکس های ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی هابل ; تجربه ای ... - یک پزشک 1pezeshk.com/archives/2015/05/hubble-a-space-odyssey.html‏ - ذخیره شده - مشابه 9 مه 2015 ... ... خود موسوم به دوربین پیشرفتهٔ نقشه برداری را روی تلسکوپ فضایی نصب کردند. ... این سحابی درخشان ترین جرم غیر ستاره ایست که تا کنون کشف شده است٬ به ... نمایی زیبا از کهکشان گرداب که یک کهکشان مارپیچی محسوب شده و در فاصله ی ... گرفتن عکس‌های رنگی با تلسکوپ فضایی هابل بسیار پیچیده تر از ... تلسکوپ فضایی هابل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تلسکوپ_فضایی_هابل‏ - ذخیره شده - مشابه HST یک برنامه مشترک بین ناسا و سازمان فضایی اروپا می باشد. ... گرفتن عکس‌های رنگی با تلسکوپ فضایی هابل بسیار پیچیده تر از گرفتن این عکس‌ها با ... دوربین پیشرفته نقشه برداری: که در مارس سال ۲۰۰۲ میلادی نصب شده‌است، نشانگر ... چاله ها را در کهکشان های نزدیک به ما را فراهم کرد و نیز توانست کهکشان هایی را که میلیاردها ...