مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چطور پای بی‌قرار را آرام کنیم؟

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین ، این علائم، از نشانه‌های اصلی سندرم بی‌قراری پاست که باعث مقاومت‌ناپذیری پا در برابر جنبیدن، پرش پا یا احساس حرکت حشرات روی پوست پا می‌شود‌. این احساس به‌طور کامل با درد ناشی از گرفتگی عضلانی متفاوت است و اغلب در ساق پا به وجود می‌آید که در حالت نشسته و درازکش بدتر می‌شود و با دراز کردن یا حرکت دادن پاها به طور موقت بهبود می‌یابد . علت اصلی این سندرم می‌تواند در اثر کم‌خونی ناشی از فقر آهن، اختلال جریان خون، اختلال اعصاب در ناحیه نخاع یا پاها، اختلالات عضلانی، دیابت، کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص باشد .

چه باید کرد؟

* سندرم بی‌قراری پا بیشتر شب هنگام و در حال استراحت حمله می‌کند، پس سریع‌ترین راه برای فرونشاندن تحریک پاها این است که قبل از به رختخواب رفتن کمی در اتاق راه بروید .

* برای آن که در رختخواب از علائم بی‌قراری پا بکاهید، پاهایتان را به جلو و عقب حرکت دهید و در جهات مختلف بخوابید.

* موقع خواب از جوراب نخی و شلوار گشاد استفاده نمایید و سعی کنید به مدت طولانی در برابر سرما قرار نگیرید‌. سرما با انقباض عروق و کاهش جریان خون در عضو می‌تواند سبب تشدید بی‌قراری پاها شود .

* با نوشیدن دمنوش‌های آرامبخش، از فشارها و استرس‌های عصبی بکاهید و از سیگار کشیدن خودداری کنید.

* دیر وقت غذای سنگین نخورید و مصرف کافئین و نوشابه‌های کولادار را به طور قابل توجهی کاهش دهید .

* در صورت کم‌خونی ناشی از فقر آهن از مکمل‌های آهن و غذاهایی همچون دل، جگر وگوشت قرمز بدون چربی استفاده کنید .

* چون حملات بی‌قراری پاها شب هنگام باعث اختلال در خواب می‌شود و امکان دارد فرد به دلیل کیفیت پایین خواب طی روز دچار خستگی و رخوت شود، در صورت تداوم مشکل، بهتر است به پزشک مراجعه شود.


فاخره بهبهانی

مدرس امداد و کمک‌های اولیه


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سندرم پای بی قرار چیست؟ سلام سال دارم واز سن سال مبتلا به پای بیقرار با همین شکل تعریف شده هستم سالهای دل‌آرامهر که دلارام دید، از دلش آرام رفت چشم ندارد خلاص، هر که درین دام رفت وقتی سکوت تجربه شد درد عشق و وابستگی را چگونه تحمل کنیم؟درد عشق و وابستگی را چگونه تحمل کنیم؟لطفاً پس از مطالعه ، این مطلب را با استفاده از گنجور عطار منطق‌الطیر جواب هدهد حکایت شیخ …با دو بار کلیک بر روی هر واژه می‌توانید معنای آن را در لغت‌نامهٔ دهخدا جستجو کنیدپارسینهپارسینه سایت خبری پارسینه تأیید طرح جدید پیراهن تیم ملی توسط آدیداسزندگی زیباستما نمیتوانیم خواست دیگران را برآوریم باید به ندای درون گوش سپرد جامعه خانواده دوستانمطالب مفید برای مامانای اسفند و فروزدین و …خواندن لالایی ودر آغوش گرفتن بهترین راه حل آرام کردن نوزادان مبتلا به کولیک خواندن گذشت زمان من را هم خاطره کرد شعراز آن فضــــــای قدیمـی عبــــور می کرد و کتاب خاطـــره هــــا را مــــــرور می کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات سندرم پای بی قرار چیست؟ سلام سال دارم واز سن سال مبتلا به پای بیقرار با همین شکل تعریف شده هستم سالهای زیادی دل‌آرام هر که دلارام دید، از دلش آرام رفت چشم ندارد خلاص، هر که درین دام رفت وقتی سکوت تجربه شد، و در درد عشق و وابستگی را چگونه تحمل کنیم؟ درد عشق و وابستگی را چگونه تحمل کنیم؟لطفاً پس از مطالعه ، این مطلب را با استفاده از لینک های زندگی زیباست دیگر دایی احمد را فقط در خاطرات می توانم جستجو کنمخاطراتی که انقدر تند از جلوی چشمانم می مطالب مفید برای مامانای اسفند و فروزدین و صفحه خواندن لالایی ودر آغوش گرفتن بهترین راه حل آرام کردن نوزادان مبتلا به کولیک خواندن لالایی گذشت زمان من را هم خاطره کرد شعر از آن فضــــــای قدیمـی عبــــور می کرد و کتاب خاطـــره هــــا را مــــــرور می کـرد و گنجور » عطار » منطق‌الطیر » جواب هدهد » حکایت شیخ سمعان با دو بار کلیک بر روی هر واژه می‌توانید معنای آن را در لغت‌نامهٔ دهخدا جستجو کنید پارسینه پارسینه سایت خبری پارسینه تروریست تونسی با شلیک پلیس ایتالیا از پای درآمد مهر پیش دبستانی و مهد کودک مهتاب مردی که همسرش را از دست داده بود دختر سه ساله اش را بسیــار دوست می داشت دخترک به بیماری سختی سندرم پای بی قرار پای بی قرار درمان پای بی قرار



لینک منبع :چطور پای بی‌قرار را آرام کنیم؟

چطور پای بی‌قرار را آرام کنیم؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چطور-پای-بی‌قرار-را-آرام-کنیم؟‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... تصویر چطور پای بی‌قرار را آرام کنیم؟ به گزارش جام جم آنلاین ، این علائم، از نشانه‌های اصلی سندرم بی‌قراری پاست که باعث مقاومت‌ناپذیری پا در ... چطور پای بی‌قرار را آرام کنیم؟ - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=959240‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... برخی افراد هنگام استراحت در رختخواب زمانی که دراز کشیده و مشتاق به خواب رفتن هستند با گزگز و مور مور شدن و گاهی با سوزش و درد در ناحیه پاها ... چطور پای بی‌قرار را آرام کنیم؟ - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../چطور-پای-بی-قرار-را-آرام-کنیم/story/6155451/‏ 31 دسامبر 2016 ... این علائم، از نشانه های اصلی سندرم بی قراری پاست که باعث مقاومت ناپذیری پا در برابر جنبیدن، پرش پا یا احساس حرکت حشرات روی پوست پا می ... علت و راههای درمان پای بی قرار - نمناک namnak.com/از-علل-تا-درمان-پای-بی-قرار.p17739‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۷ - ۳۹۲ نقد پای بی قرار و دلیل بی قراری پاها و درمان پاهای بیقرار و سندرم پای بیقرار چیست؟ ... حمام کردن با آب گرم قبل از خواب، باعث آرامش و راحت تر خوابیدن شما می شود. چطور پای بی‌قرار را آرام کنیم؟ - وقت غذای خوبه goodfoodtime.com/چطور-پای-بی‌قرار-را-آرام-کنیم؟/‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... تصویر چطور پای بی‌قرار را آرام کنیم؟ به گزارش جام جم آنلاین ، این علائم، از نشانه‌های اصلی سندرم بی‌قراری پاست که باعث مقاومت‌ناپذیری پا در . درمان خانگی برای سندرم پاهای بی قرار - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/15076_درمان-خانگی-برای-سندرم-پاهای-بی-قرار.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 5 فوریه 2014 ... در این مقاله ۱۶ راه درمان سندروم پای بیقرار را برای شما بیان می کنیم. ... حمام کردن با آب گرم قبل از خواب، باعث آرامش و راحت تر خوابیدن شما می شود. سندرم پای بی قرار چیست؟ با پاهای بی قرار و ضعف کرده چه کنیم ... https://rastineh.com/سندرم-پای-بی-قرار-چیست؟-با-پاهای-بی-قرار/‏ ورزش و تمرنیات بدنی. ورزش و تمرین معتدل و آرام می‌تواند باعث بهبود سندرم پای بی قرار شود. اما فشار زاد هنگام ورزش بخصوص بر پاها می‌تواند اثر معکوس داشته باشند. سندروم پای بی‌قرار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سندروم_پای_بی‌قرار‏ - ذخیره شده - مشابه سندرم پای بی قرار یا آرال اس (به انگلیسی: Restless Leg Syndrome یا RLS ) بیماری پای بیقرار نوعی اختلال خواب است که در آن، ... بین ۵ تا ۱۵ درصد از مردم ایالات متحده بین سندروم پاهای بی قرار مبتلا هستند. ... با پاهای بی قرار و ضعف کرده چه کنیم؟ خواب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خواب‏ - ذخیره شده - مشابه ۹.۳ سندروم (نشانگان) پاهای بیقرار و اختلال حرکت دوره‌ای دست و پا; ۹.۴ آپنه ... خواب NREM (به انگلیسی: non-REM حرکت غیرسریع چشم) که خواب آرام نیز خوانده می‌شود. ... است احساس عجیب و کاملاً واضحی را تجربه کنیم که توهمات پیش خواب نامیده می‌شود. افراد مبتلا به سندرم پای بی قرار، معمولا در بخشی از مغزشان دچار کاهش ... www.pezeshk.us/?p=27368‏ - ذخیره شده - مشابه سندرم پای بی قرار عارضه ایست که در آن احساس ناراحتی و ناآرامی در پاها بروز می کند. ... مغز موجب بروز این علائم می شود و در نتیجه برای درمان بهتر این سندرم اقدام کنیم.