مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید

[ad_1]

دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
ناسا اعلام کرد دنباله‌داری که مسیر عبور آن به تازگی به درون سامانه خورشیدی و کنار زمین افتاده‌است را می‌توان با کمک یک دوربین دوچشمی در تاریکی شب مشاهده کرد.

براساس گزارش ساینس الرت، این دنباله‌دار اولین‌بار در ماموریت نئووایز ناسا در ماه اکتبر رصد شد و مسیر کنونی‌اش آن را به فاصله‌ای ایمن از زمین رسانده‌است تا در نهایت به خورشید نزدیک شود. اما همزمان با عبور این دنباله‌دار از کنار زمین،‌ درخشش آن تا 14 ژانویه 2017 به اندازه‌ای خواهد بود که بتوان با استفاده از یک دوربین دوچشمی ساده، یا حتی با چشم غیر مسلح مشاهده کرد.

درخشش دنباله‌دار C/2016 U1 NEOWISE به گفته اخترشناسان در این هفته از درجه قدر روشنایی 10+ دوربین دو چشمی خواهد گذشت و شاید به قدر روشنایی 6+ چشم غیرمسلح نیز دست پیدا کند. قدر روشنایی به میزان درخشش یک جرم در آسمان شب گفته می‌شود و هرچه عدد آن کوچکتر باشد،‌ قدرت دید آن بهتر است. برای مثال قدر روشنایی سیاره زهره در درخشانترین حالت 4.4- است و ماه قدر روشنایی برابر 12.7- دارد.

آنچه با کمک دوربین دو چشمی در آسمان شب خواهید دید، چیزی شبیه به این تصویر است که در 23 دسامبر توسط تلسکوپی در اتریش ثبت شده‌است، البته در فاصله‌ای کمی دورتر.

دنباله‌دار

دنباله‌دارها به این دلیل در رصد کردن غیرقابل پیش‌بینی هستند که از یخ،‌ غبار و مواد سنگی ساخته شده‌اند و با نزدیک‌شدن به خورشید به سرعت داغ شده و مواد را به اطراف پراکنده می‌سازند تا دنباله خیره‌کننده آنها پدیدار شود.

محققان اطلاعات زیادی از  این دنباله‌دار جدید ندارند،‌اما می‌دانند مدار آن به دور خورشید می‌تواند میلیون‌ها سال امتداد داشته‌باشدو این به آن معنی است که احتمالا این اولین‌باری است که دنباله‌دار C/2016 U1 NEOWISE به بخش‌های درونی سامانه خورشیدی وارد شده‌است. این دنباله‌دار در 13 دسامبر 2016 از نزدیک‌ترین فاصله‌اش از زمین، 106 میلیون کیلومتری سیاره،‌عبور کرده‌است. فاصله این جرم از زمین درحال حاضر 140 میلیون کیلومتر است.

بهترین زمان برای تماشای این دنباله‌دار در نیمکره شمالی، چشم دوختن به آسمان جنوبی پیش از سپیده‌دم است. در درخشان‌ترین حالت،‌این دنباله‌دار از میان صورت‌های فلکی مارافسای تا دم مار و قوس عبور خواهد کرد و در 14 ژانویه به نزدیک‌ترین فاصله‌اش از خورشید خواهد رسید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید é é é



لینک منبع :دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید

دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید - همشهری hamshahrionline.ir/details/357454/Science/space‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... ناسا اعلام کرد دنباله‌داری که مسیر عبور آن به تازگی به درون سامانه خورشیدی و کنار زمین افتاده‌است را می‌توان با کمک یک دوربین دوچشمی در تاریکی ... تصاویر برای دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/02/1593948‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: ناسا اعلام کرد دنباله‌داری که مسیر عبور آن به تازگی به درون سامانه خورشیدی و کنار زمین افتاده‌است را می‌توان با کمک یک دوربین ... دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../دنباله-دار-نئووایز-را-با-دوربین/story/6157972/‏ ناسا اعلام کرد دنباله داری که مسیر عبور آن به تازگی به درون سامانه خورشیدی و کنار زمین افتاده است را می توان با کمک یک دوربین دوچشمی در تاریکی شب مشاهده کرد. دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید - نیوز پارسی newsparsi.com/دنباله-دار-نئووایز-را-با-دوربین-شکاری-ببینید-453643.html‏ - ذخیره شده 6 مارس 2017 ... همشهری آنلاین: ناسا اعلام کرد دنباله‌داری که مسیر عبور آن به تازگی به درون سامانه خورشیدی و کنار زمین افتاده‌است را می‌توان با کمک یک دوربین ... دنباله دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید- جستجوگر اخبار تی ... football.tnews.ir/news/BE5577221480‏ 2 ژانویه 2017 ... براساس گزارش ساینس الرت، این دنباله‌دار اولین‌بار در ماموریت نئووایز ناسا در ماه اکتبر رصد شد و مسیر کنونی‌اش آن را به فاصله‌ای ایمن از زمین ... هرلحظه، دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید - اخبار ایران harlahze.com/اخبار-علم.../دنباله-دار-نئووایز-را-با-دوربین-شکاری-ببینید‏ 2 ژانویه 2017 ... دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید. دانش > فضا - همشهری آنلاین: ناسا اعلام کرد دنباله‌داری که مسیر عبور آن به تازگی به درون سامانه ... پارسی نیوز: دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید parsinews.ir/news/page/499a89868cd3cf9a834d22db81f197e3‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... ناسا اعلام کرد دنباله‌داری که مسیر عبور آن به تازگی به درون سامانه خورشیدی و کنار زمین افتاده‌است را می‌توان با کمک یک دوربین دوچشمی در تاریکی ... دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید - اخبار روز news.davary.com/.../%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%87a%C2%...‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... اما همزمان با عبور این دنباله‌دار از کنار زمین، درخشش آن تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷ به اندازه‌ای خواهد بود که بتوان با استفاده از یک دوربین دوچشمی ساده، یا حتی ... دنباله‌دار نئووایز را با دوربین شکاری ببینید iran48.ir/?251805--فضا%20-%20سیاره%20و%20ستاره‏ - ذخیره شده ناسا اعلام کرد دنباله‌داری که مسیر عبور آن به تازگی به درون سامانه خورشیدی و کنار زمین افتاده‌است را می‌توان با کمک یک دوربین دوچشمی در تاریکی شب مشاهده کرد.