مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش تزیین برنج مجلسی و برنج قالبی (پلو قالبی)

[ad_1]

تزیین برنج مجلسی با استفاده از زعفران، زرشک، کشمش، خلال پسته و بادام انجام می‌شود. نمونه‌هایی زیبا از تزیین برنج مجلسی را در اینجا ببینید.

برنج:

برنج از مهم‌ترین غلات جهان است و خوراک اصلی نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. جالب است بدانید که بیش از ده‌ها هزار نوع از این دانه خوراکی در جهان یافت می‌شود که شاید هرگز آن‌ها را ندیده باشید.

برنج در مناطق گرم پر آب می‌روید. معروف است که از نظر شرایط اقلیمی، محل رویش برنج باید سر در آتش و پا در آب داشته باشد. ارتفاع ساق برنج حدود 4/1 -1 متر بوده و برگ ها‌ی آن باریک، دراز و نوک تیز هستند. میوه برنج که یک دانه برنج در آن قرار دارد را شلتوک نامند.

خاستگاه برنج آسیاست و از روزگاران کهن در چین، ژاپن، هندوچین و هندوستان و پس از آن در جاوه، سیلان، اندونزی ، مصر، ماداگاسکار، برزیل، آمریکا و ... برنج کشت می‌شود. در ایران انواع برنج در مناطق شمالی و جنوبی مثل مازندران و خوزستان و حتی در نواحی گرمسیر فارس و اصفهان  نیز برنج کشت می‌شود.

از نظر شکل ظاهری برنج به دو دسته تقسیم می‌شود؛ نوع هندی که دانه بلند و باریک و بسیار مرغوب است و نوع دوم، ژاپنی که دانه‌های گرد و ریز داشته و در ایران به نام برنج گرده معروف می‌باشد. برنج ایرانی در دسته اول جای دارد.

جایگاه برنج در سفره‌های ایرانی:

در میهمانی‌های ایرانی، برنج از جایگاه خاصی برخوردار است و به نوعی می‌توان گفت هیچ سفره‌ پذیرایی بدون یکی، دو عدد دیس پلوی خوش پخت و تزیین شده، تکمیل نخواهد شد. 

برای تزیین برنج مجلسی از مواد مختلفی استفاده می‌شود که مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها، زعفران و زرشک است. علاوه بر این دو مورد گاهی نیز از خلال پسته، خلال بادام، کشمش، پیازداغ، خلال پوست پرتقال استفاده می‌شود.

به طور سنتی و کلیشه‌ای، برای تزیین برنج مجلسی می‌توان برنج را داخل دیس کشید و با قاشق و یا دست، مقداری زرشک و همچنین پلوی زعفرانی دور دیس و یا روی برنج ریخت اما این روزها تزیینات زیباتر و خلاقانه‌تر شده‌اند و بانوان باسلیقه برای تزیین برنج از قالب‌های مختلف استفاده می‌کنند که به اصطلاح به آن پلو قالبی گفته می‌شود.

تزیین برنج مجلسی، آموزش تزیین برنج مجلسی، برنج قالبی، پلو قالبی

نکاتی درباره تزیین برنج مجلسی به صورت قالبی (پلو قالبی):

تزیین برنج مجلسی به صورت قالبی بسیار ساده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد فقط یک سری نکات ریز اما مهم دارد که با رعایت آن‌ها، می‌توانید خیلی راحت پلو قالبی تهیه کنید.
  • دمای برنج: برنجی که قرار است داخل قالب ریخته و تزیین کنید نباید خیلی داغ باشد. دمای برنج باید به اندازه‌ای باشد که دست را نسوزاند ولی سرد هم نباشد.
  • در مورد نوع قالب مورد استفاده: جنس قالب هیچ فرقی ندارد ،شما با هر مدل و هر جنس قالب می‌توانید برنج قالبی تهیه کنید. حتی نیاز به نایلون انداختن کف قالب یا چرب کردن آن نیز نیست. تنها کاری که باید بکنید این است که برنج را با قاشق داخل قالب بریزید و کمی با پشت قاشق روی هر لایه برنج که میریزید، فشار دهید. نیازی نیست خیلی فشار بدهید، فقط در حد پر کردن هوا بین دانه‌های برنج کافی است.
  • پرکردن قالب: دقت کنید که بین قالب تا لبه آن فاصله نباشد. یعنی برنج را تا لب قالب بریزید تا کاملا پر شود چون اگر فاصله‌ای وجود داشته باشد، موقع برگرداندن برنج داخل دیس یا بشقاب، برنج با شتاب به کف ظرف خورده و ممکن است متلاشب بشود.

در ادامه و پس از این معرفی اجمالی نمونه‌هایی زیبا از تزیین برنج مجلسی را خواهید دید که برای شما گردآوری شده تا از آن‌ها ایده بگیرید و در مهمانی‌ها، برنج خود را به روش‌های زیر تزیین کنید.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گلچین زیباترین عکس ها از مدل های مختلف تزیین برنج …تزییناتعکس آموزش انواع تزیین برنج با زعفران و زرشک بی اس ام اس — در این مطلب عکس های بسیار عکس های تزیین ته چین مرغ ، گوشت و پلو قالبی و مجلسی…عکس و تزیین خوراکی هاعکس های تزیین ته چین مرغ ، گوشت و پلو قالبی و مجلسی عکس تزیین ته چین مرغ و بادمجان برای انواع پلو ، انواع چلو ، کته ، پخت برنج آموزش آشپزی آکا و آموزش آشپزی ، آشپزی ایرانی ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی کپی‌رایت تزیین برنج مجلسی تزیین برنج تزیین مجلسی برنج تزیین پلوتزیین پلو مجلسیزیباترین تزیین برنجتزیین باقالی پلو، شوید باقلا پلو مجلسی با ماهیچه آکاباقالی پلوباقالی پلو و ماهیچهباقالی پلو با ماهیچه مجلسیپلو باقلاباقالی پلو با مرغ تزیین حلوا و خرمای مجلسیآموزش تزیین انواع خرما و حلوا جهت مراسم سوگواری و ایام ماه مبارک رمضانآموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانیآشپزی ایرانی‌ و غذای ایرانی‌ مطمئنا یکی‌ از بهترین و خوشمزه‌ترین‌ها در دنیاست انواع پلوهای قاطیانواع چلوانواع ته چینطرز تهیه پلوپلو طرز تهیه انواع پلو و چلو پلو کتهپلو زعفرانیسبزی پلوزرشک پلولوبیا پلوآلبالو پلو چند مدل ساده و زیبا برای تزیین سالاد الویه،برای تزیین برنج از رنگ های طبیعی استفاده کنید و پلو خود را به زیبایی تزیین کنید بنفش ته چین فوت و فن های ته چین خوشمزه ایران کوکغذاهای اصلی سوپ و آش آشپزی ماکروفر املت و کرپ پلو و چلو پوره خوراک خورش سوفله و گلچین زیباترین عکس ها از مدل های مختلف تزیین برنج با زعفران و تزیینات فواید برنج منبع عالی انرژی از آنجا که برنج سرشار از کربوهیدارات است، می‌توان از آن بعنوان عکس های تزیین ته چین مرغ ، گوشت و پلو قالبی و مجلسی … عکس و تزیین خوراکی ها عکس های تزیین ته چین مرغ ، گوشت و پلو قالبی و مجلسی عکس تزیین ته چین مرغ و بادمجان برای انواع پلو ، انواع چلو ، کته ، پخت برنج آموزش آشپزی آکا و در این بخش شما با انواع انواع دسرآموزش اشپزی آنلاینپلو چلوشام ایرانیسایت اشپزی اکااموزش تزیین برنج مجلسی تزیین برنج تزیین مجلسی برنج تزیین پلوتزیین پلو مجلسیزیباترین تزیین برنجتزیین قالبی برنج باقالی پلو، شوید باقلا پلو مجلسی با ماهیچه آکا باقالی پلوباقالی پلو و ماهیچهباقالی پلو با ماهیچه مجلسیپلو باقلاباقالی پلو با مرغطرز تزیین حلوا و خرمای مجلسی آموزش تزیین انواع خرما و حلوا جهت مراسم سوگواری و ایام ماه مبارک رمضان آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانی آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانی آشپزی ایرانی‌ و غذای ایرانی‌ مطمئنا یکی‌ از آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانی مواد لازم برنج پیمانه باقالی خشک یا تازه پیمانه و نیم ماهیچه گوسفندی به تعداد لازم انواع پلوهای قاطیانواع چلوانواع ته چینطرز تهیه پلوپلو طرز تهیه انواع پلو و چلو پلو کتهپلو زعفرانیسبزی پلوزرشک پلولوبیا پلوآلبالو پلومرصع پلو چند مدل ساده و زیبا برای تزیین سالاد الویه ،برای تزیین برنج از رنگ های طبیعی استفاده کنید و پلو خود را به زیبایی تزیین کنید بنفش کلم



لینک منبع :آموزش تزیین برنج مجلسی و برنج قالبی (پلو قالبی)

تصاویر برای آموزش تزیین برنج مجلسی و برنج قالبی (پلو قالبی) روش تزیین برنج و پلو مجلسی با زرشک ، زعفران و رنگ غذا - پاتوق من mepatogh.ir/972/rice-decoration-2/‏ - ذخیره شده 6 مارس 2017 ... روش تزیین برنج و پلو مجلسی با زرشک ، زعفران و رنگ غذا جدیدترین تزیین برنج مجلسی طرز تزیین برنج مجلسی تزیین برنج با زرشک وزعفران ... عکس های زیبای تزیین برنج مجلسی و شیک با زعفران ، زرشک و خلال ... mepatogh.ir/798/rice-decoration/‏ - ذخیره شده 4 مارس 2017 ... عکس تزیین برنج با رنگ های خوراکی و زرشک با قالب. تزیین ... نحوه تزیین برنج و عدس با زعفران ، گوشت کوفته تزئین جالب عدس پلو مجلسی. تزئین زرشک پلو قالبی و مجلسی - Delkhoshi.com www.delkhoshi.com/.../تزئین-زرشک-پلو-قالبی-و-مجلسی/‏ - ذخیره شده 3 ژانویه 2016 ... طرز تهیه پلو قالبی،طرز تهیه زرشک پلو قالبی،تزیین پلو مجلسی،آموزش مرحله به مرحله آشپزی،روش قالب زدن برنج،تزیین پلو به شکل قلب،طرز ... تزیین برنج قالبی - پرنیان | آموزش آشپزی | سفره آرایی https://www.parnianmedia.com/page/.../تزیین-برنج-قالبی/‏ - ذخیره شده برای سرو و تزیین زرشک پلو می توان زرشک را ته قالب ریخت و روی زرشک برنج زعفرانی ریخت و سپس برنج سفید را ریخت و با دست فشار داد تا کمی فشرده شود. شیک ترین مدل های تزیین برنج و پلوی مجلسی مخصوص مهمانی ها • هنر ... https://baelm.net/شیک-ترین-مدل-های-تزیین-برنج-و-پلوی-مجلسی/‏ - ذخیره شده تزیین پلو مجلسی, زیباترین تزیین برنج. تزیین مجلسی برنج, تزیین پلو. تزیین برنج قالبی مخصوص مجالس و مهمانی ها. مدل های تزیین برنج و پلو, تزیینات ... عکس مدل های تزئین برنج و پلو برای مهمانی ها و مجالس • انواع پلو • همراه ... https://baelm.net/عکس-مدل-های-تزئین-برنج-و-پلو-برای-مهمانی/‏ - ذخیره شده تزیین برنج با زرشک, تزیین برنج مجلسی, تزیین برنج قالبی, تزیین برنج سفید ... تزیین برنج با زرشک و زعفران تزیین پلو مجلسی, عکس تزیین پلو مجلسی, ... تزیین برنج جدید و مجلسی با ایده های خلاقانه - هنر در خانه www.honardarkhane.ir/7617/تزیین-برنج‏ - ذخیره شده - مشابه 2 دسامبر 2015 ... در ادامه با روش های مختلفی برای تزیین دیس برنج و سفره آرایی جدید آشنا ... برنج قالبی یکی از مدل های شیک و زیبای پلو است که برای مهمانی ها مورد ... آموزش تزیین برنج مجلسی و برنج قالبی (پلو قالبی) - مجله اینترنتی ... tnews.ir/news/8ec777245309.html‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... تزیین برنج مجلسی با استفاده از زعفران، زرشک، کشمش، خلال پسته و بادام انجام می شود. نمونه هایی زیبا از تزیین برنج مجلسی را در اینجا ببینید. انواع تزیین برنج مجلسی با قالب - پورتال جامع ایران بانو iranbanou.com/.../274865-انواع-تزیین-برنج-مجلسی-با-قالب‏ - ذخیره شده برچسب هاانواع قالب برنج برنج قالبی در فر برنج قالبی ساده برنج قالبی کوچک تزیین پلو سفید تزیین برنج تزیین برنج با زرشک تزیین برنج با زعفران ...