مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان تبخال لب

[ad_1]


 گرچه در برخی بیماران و پس از چندین سال عود بیماری، به ناگهان تظاهر مجدد تب خال از بین می رود اما همچنان ناقل ویروس به دیگران خواهند بود.


برای درمان خانگی و سریع تبخال می توانید یکی از روشهای زیر را انتخاب نمایید :

۱ – گل همیشه بهار

گل همیشه بهار از دیگر داروهای طبیعی و گیاهی برای درمان تبخال به ویژه تبخال دهانی است. شست و شوی تبخال با کمک عصاره همیشه بهار علاوه بر آن که به کنترل و از بین رفتن ویروس ها کمک می کند موجب تسریع روند درمان در بیمار نیز می شود. این مرهم علاوه بر خاصیت ضدویروسی موجب کاهش درد و سوزش تبخال نیز می شود.

برای تهیه این عصاره کافی است ۳ قاشق از گیاه خشک شده گل همیشه بهار را در ۲ لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از این عصاره باقی بماند، سپس محل تبخال را با کمک پنبه و عصاره این گیاه شست و شو دهید.

۲ – روغن چای

استفاده از روغن چای تأثیر زیادی در پیشگیری از انتقال تبخال به سایر قسمت های عضو درگیر از قبیل لب و داخل دهان دارد.

روزی دو بار پنبه ای تمیز را به روغن چای آغشته کنید و روی تب خال قرار دهید.
این روغن به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن و افزایش توان آن برای مقابله با ویروس تبخال، تأثیر زیادی روی از بین رفتن تبخال دارد.

۳ – سیر رنده شده روی لبتان بگذارید:

یک حبه سیر بردارید و آن را به دو نیم کنید. آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی تبخال تان بگذارید. این کار را روز چند مرتبه تکرار کنید.

سیر روند گسترش تبخال را به سرعت کاهش می دهد و به اصطلاح آن را خشک می کند. بعد از دو الی سه روز تأثیر فوق العاده این ماده غذایی بد بود اما پرخاصیت را به چشم خواهید دید.

۴ – روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس دارویی گیاهی است که اگر به مدت یک هفته روی تب خال قرار بگیرد، علاوه بر ضدعفونی کردن محل تب خال، موجب درمان آن نیز می شود.

۵ – مصرف لبنیات مصرف کنید:

برای درمان تب خال، مصرف لبنیات و سیب زمینی به دلیل دارا بودن لیزین باید افزایش یابد و از خوردن شکلات، کاکائو، غلات، بادام زمینی و ژله خودداری کنید.

۶ – درمان های دیگر تبخال

کمپرس یخ می تواند به کاهش التهاب و ورم تب خال کمک کند، اما قرار گرفتن در معرض باد و آفتاب بهبودی تب خال را به تأخیر می اندازد.

استفاده از کرم ضد ویروس آسیکلوویر و قرار دادن لایه نازکی از آن با استفاده از گوش پاک کن بر روی تب خال هر شش ساعت دوره تب خال را کوتاه نمی کند، اما ریزش ویروس را از روی زخم افزایش می دهد، بنابراین در بهبود آن مؤثر است.

۷- تبخال را دستکاری نکنید:

مراقبت نکردن و دست کاری کردن زخم ممکن است منجر به ایجاد عفونت ثانویه شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کامل ترین مرجع برای درمان تبخال روش فوق العاده …پزشکی و سلامتعلت و راه پیشگیری از تبخالدرمان سریع تبخال تبخال لبتبخال لب به انگلیسیتبخال لب در درمان سریع تبخال لب درمانسریعتبخاللبدرمان سریع تبخال لب و درمان های خانگی برای درمان سریع تبخال و بهترین مواد غذایی برای درمان تبخال با نسخه های خانگی و طبیعی، تبخال، تب خال…روش های موثر درمان تبخال لب و علل ایجاد تبخال پیشگیری و درمان تبخال با طب سنتی و درمان خانگی تبخال تبخال یکی از بیماری‌های شایع در میان افراد است که عموما با سوزش، خارش و تب همراه استدرمان آفت و تبخال با طب سنتیاین متخصص طب سنتی مدت زمان درمان تبخال را تا روز عنوان کرد و گفت مصرف روغن نعنا در تبخال چیست و راه های درمان آن پارسی طببیماریهابرای درمان تبخال،از خوردن شکلات،غلات،بادام زمینی و ژله خودداری کنیدکمپرس یخ دلیل تبخال زدن چیست؟ راه درمانسلامتتازه های سلامتشاید بسیاری از مردم ندانند که تبخال یا به طور دقیق تر تبخال لب در اصل یک عفونت عود تبخال تناسلی آلودگی به ویروس هرپس سیمپلکس …تبخال یک عفونت ویروسی است که به صورت زخم اولیه موضعی با تمایل به بهبودی و عود مجدد تب‌خال ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…تبخال تناسلیهرپس ژنیتال تب خال ناحیه تناسلی عبارت است از یک عفونت ویروسی ناحیه روش های درمانی در طب سنتی، درمان، راه درمان، راه های درمان درمان زود انزالیدرمان سرماخوردگیدرمان بواسیردرمان آفت دهاندرمان اسهالدرمان ریزش راههای درمان تبخال لب کامل ترین مرجع برای درمان تبخال روش فوق العاده برای رفع تبخال پزشکی و سلامت علت و راه پیشگیری از تبخالدرمان سریع تبخال تبخال لبتبخال لب به انگلیسیتبخال لب در دوران درمان سریع تبخال لب درمانسریعتبخاللب درمان سریع تبخال لب و درمان های خانگی برای درمان سریع تبخال و بهترین مواد غذایی برای درمان درمان تبخال با نسخه های خانگی و طبیعی، تبخال، تب خال، علت روش های موثر درمان تبخال لب و علل ایجاد تبخال پیشگیری و درمان تبخال با طب سنتی و داروهای درمان خانگی تبخال تبخال یکی از بیماری‌های شایع در میان افراد است که عموما با سوزش، خارش و تب همراه است در این درمان آفت و تبخال با طب سنتی این متخصص طب سنتی مدت زمان درمان تبخال را تا روز عنوان کرد و گفت مصرف روغن نعنا در تبخال چیست و راه های درمان آن پارسی طب بیماریها برای درمان تبخال،از خوردن شکلات،غلات،بادام زمینی و ژله خودداری کنیدکمپرس یخ میتواند به تبخال تناسلی آلودگی به ویروس هرپس سیمپلکس پزشکان تبخال یک عفونت ویروسی است که به صورت زخم اولیه موضعی با تمایل به بهبودی و عود مجدد موضعی تب‌خال ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد تبخال تناسلیهرپس ژنیتال تب خال ناحیه تناسلی عبارت است از یک عفونت ویروسی ناحیه تناسلی که روش های درمانی در طب سنتی، درمان، راه درمان، راه های درمان درمان بیماری های شایع کودکان داروهای طبیعی برای درمان سردرد فواید و خواص درمانی توت فرنگی راههای درمان تبخال لب درمان تبخال لب سریع é é é



لینک منبع :درمان تبخال لب

درمان سریع تبخال لب - نمناک namnak.com/درمان-سریع-تبخال-لب.p11067‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۵ - ۳٬۷۶۹ نقد درمان سریع تبخال لب راه و روش هایی دارد که با توجه به دلایل ایجاد تبخال باید انجام شوند تا به سرعت نتیجه آن ها ظاهر شود. بهترین و سریع ترین درمان تبخال بازهم در دل ... تبخال و چند درمان خانگی موثر • دونفره https://www.2nafare.com/تبخال-و-چند-درمان-خانگی-موثر-cure-cold-sores/‏ - ذخیره شده نکته دیگه ای هم که باید توجه داشته باشیم اینه که گاهی شنیده میشه از رژ لب برای درمان تبخال استفاده کنید. باید بگم که این ماده شیمیایی نه تنها درمانی برای تبخال ... چگونه تبخال لب را سریع درمان کنیم؟ - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../چگونه-تبخال-لب-را-سریع-درمان-کنیم؟.html‏ - ذخیره شده درمان تبخال لب تبخال، مشکل ناخواسته و دردناکی است که زیبایی لب ها را می رباید. تبخال ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است ، و می‌تواند به سایر نقاط بدن یا سایر ... 20 راه حل ساده برای درمان تبخال | رژلب -سایت تخصصی آرایشی https://rojelab.com/items/.../2590-20-راه-حل-ساده-برای-درمان-تبخال‏ - ذخیره شده 22 آوریل 2015 ... درمان تبخال. تبخال چیست؟ تبخال، مشکل ناخواسته و دردناکی است که زیبایی لب ها را می رباید. تبخال نوعی عفونت است که به صورت زخم یا تاول در ... تب‌خال - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تب‌خال‏ - ذخیره شده - مشابه برای تب‌خال هنوز درمان قطعی وجود ندارد و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص خواهد ماند و در ... تبخال لثه, حالتی شدیدتر از هرپس لب که لثه را درگیر می‌کند. درمان تبخال با نسخه های خانگی و طبیعی، تبخال، تب خال، علت تبخال ... www.akairan.com/health/tebsonati.../20136113390.html‏ - ذخیره شده - مشابه درمان تبخال,تبخال دهان,تبخال تناسلی زنان,تبخال,تبخال بینی,تبخال روی لب, تبخال چیست,تبخال درمان,تبخال تناسلی,تبخال چشمی,تبخال واژن,طب سنتی و گیاهان ... 21 درمان خانگی برای درمان تبخال - آزمایشگاه دکتر خسروشاهی dr.khosroshahilab.com/fa/آخرین-خبرها/2-uncategorised/631-21‏ - ذخیره شده تبخال به صورت تاول های کوچک قرمز، متورم و آبکی یا زخم اطراف چشم ،دهان، لب ها، و آلت تناسلی ظاهر می شود. ویروس هرپس سیمپلکس از طریق مستقیم (جنسی،بوسه، لمس )، ... مبتلایان به تبخال بخوانند - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../herpes-sufferers-read.html‏ - ذخیره شده - مشابه درمان تبخال تبخال تناسلی تبخال لب علت تبخال بیماری های واگیردار درمان تبخال لب درمان سریع تبخال,تبخال,درمان تبخال, بیماری واگیردار,علل تبخال, عوارض ... درمان تبخال لب - ۱۱ روش خانگی برای درمان سریع تبخال • نوآورد www.noavard.co/درمان-تبخال-لب-11-درمان-سریع-تبخال‏ - ذخیره شده 24 سپتامبر 2016 ... درمان تبخال لب ، روش های درمان تبخال لب ، درمان سریع تبخال ، درمان خانگی تبخال ، راه های درمان تبخال ، درمان تبخال دهانی ، درمان تبخال لب چیست؟ تبخال چیست و راه های درمان آن - پارسی طب fa.parsiteb.com/تبخال-چیست-و-راه-های-درمان-آن/‏ - ذخیره شده - مشابه برای درمان تبخال،از خوردن شکلات،غلات،بادام زمینی و ژله خودداری کنید. ... اگر علائم شما شدید است و دچار سوزش و خارش لب و تحریک دهان، درد در اطراف دهان، یا تاول‌های ...