مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مرگ کهنسال‌ترین نهنگ جهان

[ad_1]

مرگ کهنسال‌ترین نهنگ جهان

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده‌است.

براساس گزارش BBC، این نهنگ که بیش از 100 سال سن داشت، با نام رسمی J2 شناخته می‌شد. این نهنگ تمرکز اصلی مستند جدید شبکه BBC بوده‌است، برنامه‌ای که در آن با هدف آشکار ساختن راز تکامل نهنگ‌ها گروهی از این آبزیان غول‌پیکر تحت نظر قرار گرفته بودند.

مطالعه روی نهنگ‌های قاتل ماده که بسیارطولانی‌تر از دوران بارور بودنشان عمر می‌کنند، اطلاعات جدیدی از دوران پس از باروری این جانداران در اختیار محققان قرار داده‌است.

تعقیب گرنی و دیگر نهنگ‌های قاتل ماده نقش کلیدی آنها را در گروه خانواده آشکار ساخته‌است. این نهنگ‌های ماده از دیگر نهنگ‌های ماده جوانتر مراقبت کرده و حتی غذای نهنگ‌های نر بالغ را نیز تامین می‌کنند. محققان اکنون می‌گویند گرنی مدت‌ها است که در میان اعضای خانواده‌اش دیده نشده و از این رو احتمال می‌دهند مرده باشد.

نهنگ‌هایی که دوران باروری آنها به پایان رسیده‌است به دیگر خانواده‌ها کمک می‌کنند تا زنده بمانند، و همین کمک می‌تواند دلیل طول عمر نهنگ‌های ماده پس از دوران باروری آنها باشد. به گفته محققان دانشگاه اکستر،‌ گرنی در سال‌های آخر عمرش سعی می‌کرد با نشان دادن موقعیت غذا به اعضای خانواده‌اش کمک کند تا زنده بمانند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مرگ کهنسال‌ترین نهنگ جهان مرگ کهنسال‌ترین نهنگ جهان بزرگ ترین نهنگ جهان



لینک منبع :مرگ کهنسال‌ترین نهنگ جهان

تصاویر برای مرگ کهنسال‌ترین نهنگ جهان مرگ کهنسال‌ترین نهنگ جهان - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/357707‏ - ذخیره شده 4 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده‌است. مرگ کهنسال ترین نهنگ جهان - همشهری | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30895216‏ مرگ کهنسال ترین نهنگ جهان. - همشهری آنلاین: محققان معتقدند کهنسال ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده است. مرگ کهنسال‌ ترین نهنگ قاتل جهان - مجله اینترنتی دوستان www.dustaan.com/مرگ-کهنسال‌-ترین-نهنگ-قاتل-جهان/‏ - ذخیره شده 5 ژانویه 2017 ... مرگ کهنسال‌ ترین نهنگ قاتل جهان ,کهنسال ترین نهنگ جهان از مدت ها پیش افتابی نشده است، محققان این احتمال را می دهند که این نهنگ قاتل مرده باشد. مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان - سیمرغ seemorgh.com/news/science.../332888-مرگ-پیرترین-نهنگ-قاتل-جهان/‏ 5 ژانویه 2017 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده‌است. مرگ کهنسال‌ترین نهنگ جهان | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/04/1595916‏ 4 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده‌است. مرگ کهنسال ترین نهنگ جهان - تی نیوز tnews.ir/news/4bd077381510.html‏ 4 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: محققان معتقدند کهنسال ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده است. مرگ کهنسال‌ترین نهنگ جهان - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health-science/مرگ-کهنسال-ترین-نهنگ-جهان/.../6161895/‏ براساس گزارش BBC، این نهنگ که بیش از ۱۰۰ سال سن داشت، با نام رسمی J۲ شناخته می شد. این نهنگ تمرکز اصلی مستند جدید شبکه BBC بوده است، برنامه ای که در آن با ... مرگ کهنسال ترین نهنگ جهان - قطره www.ghatreh.com/news/nn35392197/مرگ-کهنسال-ترین-نهنگ-جهان‏ 4 ژانویه 2017 ... محققان معتقدند کهنسال ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مر. الف - مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان alef.ir/vdcao6nyo49ne01.k5k4.html?431799‏ 4 ژانویه 2017 ... محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده ...