مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت چاپگر لیزری بدون یک قطره جوهر

[ad_1]

خبرگزاری ایرنا: دانشجوی دانشگاه صنعتی دلفت هلند، فناوری جدیدی را ابداع کرده است که می تواند بدون حتی یک قطره جوهر بر روی هر نوع کاغذی، حروف را چاپ کرد.

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، لیزری که به آرامی کاغذ را حرارت می دهد، می سوزاند و حروف را بدون حتی یک قطره جوهر روی آن چاپ می کند.

این روش تقریبا شبیه به آزمایش قدیمی کودکان در مدرسه به وسیله ذره بین، کاغذ و نور خورشید است که می تواند انقلابی نو در صنعت چاپگرهای لیزری باشد.

 

ساخت چاپگر لیزری بدون یک قطره جوهر 


در این روش،سعی شده است با استفاده از پرتو مادون قرمز لیزر، که از مجموعه لنزهای مخصوص عبور داده می شود، کاغذ را به آرامی می سوزاند و با کربن سیاه آن بر روی کاغذ چاپ یا پرینت می کنند.


'ونکاتش چندرِسکار' مخترع این فناوری نوین در این باره می گوید: ما با انرژی حرارتی لیزر و تغییر رنگ حاصل از آن بر روی کاغذ این کار را انجام می دهیم. اصطلاح فنی این عمل 'ذغالی کردن' است. آنچه که امروز مشاهده می کنید حاصل سالها تحقیق و مطالعه است و چاپی که در چاپگر بدون رنگ انجام می شود، دقیقا مانند چاپگرهای معمولی است.'


نکته بسیار مهم این روش فناوری در این است که تعادل مطلوب میان شدت پرتو لیزر و نوع و ساختار تابش آن در پروسه ذغالی کردن کاغذ، بطور کامل رعایت می شود.


مخترع این فناوری معتقد است که چاپگر بدون جوهر می تواند تا چند سال آینده در صنایع و فروشگاه ها مورد استفاده قرار بگیرد.


یکی از مزایای چاپگر جدید در مقایسه با چاپگرهای کنونی، حفظ محیط زیست است.


هر ساله 14 میلیارد دلار هزینه جوهر چاپگرهای سیاه و سفید می شود که کمتر از 30 درصد آن بازیافت می شود و هربار که یک کارتریج را دور می اندازیم 450 سال زمان می برد تا پودر به کار رفته در آن (تونر) تجزیه شود و به طبیعت بازگردد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان



لینک منبع :ساخت چاپگر لیزری بدون یک قطره جوهر

تصاویر برای ساخت چاپگر لیزری بدون یک قطره جوهر ساخت چاپگر لیزری بدون یک قطره جوهر - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../ساخت-چاپگر-لیزری-بدون-یک-قطره-جوهر‏ - ذخیره شده 4 ژانویه 2017 ... دانشجوی دانشگاه صنعتی دلفت هلند، فناوری جدیدی را ابداع کرده است که می تواند بدون حتی یک قطره جوهر بر روی هر نوع کاغذی، حروف را چاپ کرد. ساخت چاپگر لیزری بدون یک قطره جوهر - ساعت24 www.saat24.com/news/.../ساخت-چاپگر-لیزری-بدون-یک-قطره-جوهر‏ 4 ژانویه 2017 ... به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، لیزری که به آرامی کاغذ را حرارت می دهد، می سوزاند و حروف را بدون حتی یک قطره جوهر روی آن چاپ می ... چاپگر لیزری جدید بدون استفاده از یک قطره جوهر | Euronews fa.euronews.com/2017/01/04/a-laser-printer-without-ink-or-toner‏ 4 ژانویه 2017 ... چاپگر لیزری جدید بدون استفاده از یک قطره جوهر ... که تولیدکنندگان چاپگرها از هر دو طرف سود می کنند؛ هم از ساخت چاپگرهاو هم از کارتریج و جوهر آن. ساخت چاپگر لیزری بدون حتی یک قطره جوهر - خبرگزاری جمهوری اسلامی mcp.mixna.ir/ایرنا/9d5877389849.html‏ - ذخیره شده 4 ژانویه 2017 ... به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، لیزری که به آرامی کاغذ را حرارت می دهد، می سوزاند و حروف را بدون حتی یک قطره جوهر روی آن چاپ می ... اجتماعی » ساخت چاپگر لیزری بدون یک قطره جوهر www.khabar.pichak.net/اجتماعی/ساخت_چاپگر_لیزری_بدون_یک_قطره_جوهر‏ ترکیه و تروریست‌های تحت حمایتش درآمده است و این کشور عملیات سپر. ساخت چاپگر لیزری بدون حتی یک قطره جوهر - SPI News spinews.ir/.../78693-ساخت-چاپگر-لیزری-بدون-حتی-یک-قطره-جوهر.html‏ بازگشت به صفحه اصلی فناوری ساخت چاپگر لیزری بدون حتی یک قطره جوهر. [ لینک کوتاه خبر] · google+; twitter; facebook. ساخت چاپگر لیزری بدون حتی یک قطره جوهر - فن آوری و تکنولوژی news.iranfactory.com/.../ساخت-چاپگر-لیزری-بدون-قطره-جوهر.html‏ - ذخیره شده 19 آوریل 2017 ... ساخت چاپگر لیزری بدون حتی یک قطره جوهر. به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، لیزری که به آرامی کاغذ را حرارت می دهد، می سوزاند و ... چاپگر لیزری جدید بدون استفاده از یک قطره جوهر https://www.mojahedin.org/.../چاپگر-لیزری-جدید-بدون-استفاده-از-یک-قطره-جوهر‏ - ذخیره شده 4 ژانویه 2017 ... لیزری که به آرامی کاغذ را حرارت می‌دهد و می‌سوزاند. ... را ابداع کرده که می‌توان بدون حتی یک قطره جوهر بر روی هر کاغذی حروف را چاپ کرد. ... است که تولیدکنندگان چاپگرها از هر دو طرف سود می‌کنند؛ هم از ساخت چاپگرهاو هم از کارتریج و جوهر آن. آنا | ساخت پرینتری که بدون جوهر چاپ می‌کند + ویدئو www.ana.ir/news/174655‏ - ذخیره شده 4 ژانویه 2017 ... همه ما با مشکلاتی که کارتریج‌های جوهری دارند، آشنایی داریم؛ قیمت بالا، تخریب محیط زیست و ... مشکل، پرینتری را ابداع کرده‌اند که بدون نیاز به حتی یک قطره جوهر، روی کاغذ چاپ می‌کند. ... پرینترهای سه‌بعدی این بار آهنربا چاپ می‌کنند.