مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید

[ad_1]

آشکارساز جریان AC دستگاهی است که بدون برقراری اتصال فیزیکی با قطعات یا مدارات الکترونیکی مختلف جریان AC را شناسایی می‌کند. در این ساختنی طرز ساخت این دستگاه ساده را یاد می‌گیرید. این مدار ساده می‌توانید خطوط جریان و خنثی را در یک مدار AC مشخص کنید؛ بدون اینکه نیاز به اتصال به آن داشته باشد.

با ساختنی همراه باشید

آشکارساز جریان AC بسازید
آشکارساز جریان AC بسازید

روش‌های مختلفی برای ساخت آشکارساز جریان AC وجود دارد اما روشی که در این ساختنی یاد می‌گیرید از کمترین و ساده ترین قطعات استفاده می‌کند. در ویدیوی زیر می‌توانید آموزش ساخت آشکارساز AC را ببینید.

گام اول: قطعات مورد نیاز

وسایل مورد نیاز
وسایل مورد نیاز
  • باتری ۹ ولتی به همراه جاباتری کتابی
  • LED
  • سه عدد ترانزیستور ۲N3704
  • مقاومت ۱MOhm
  • مقاومت ۱۰۰kOhm
  • مقاومت ۳۳۰Ohm
  • مقاومت ۲۲۰Ohm
  • سوئیچ
  • ۵ سانتیمتر سیم آلومینیومی‌یا مسی لعاب شده
  • برد مدار چاپی مسی

گام دوم: مدار را بسازید

شماتیک مدار آشکارساز AC
شماتیک مدار آشکارساز AC

می‌توانید شماتیک مدار و طراحی برد مدار چاپی را از لینک زیر دانلود کنید. برای ساخت برد مدار چاپی می‌توانید از روش انتقال تونر یا ماژیک استفاده کنید.

بعد از ساخت برد مدار چاپی هم قطعات را طبق شماتیک روی آن لحیم کنید. هنگام لحیم کاری نهایت دقت را بخرج بدهید چون این مدار به شدت حساس است.

رمز فایل saakhtani.ir است

گام سوم: آشکارساز جریان AC را تست کنید

حالا می‌توانید هر مداری که جریان AC داشته باشد را با این آشکارساز تست کنید. اگر ایده ای برای بهبود طراحی برد یا خود مدار دارید، آن را با کاربران ساختنی به اشتراک بگذارید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید

توضیح کوتاه

این مدار بدون تماس الکتریکی وجود جریان AC در مدار را تشخیص می‌دهد.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سایت تخصصی الکترونیک و رباتیک مرتضی کرمیاینورتر یا مبدل برق دستگاه الکترونیکی است که جریان مستقیم را به جریان متناوب سایت تخصصی الکترونیک و رباتیک مرتضی کرمی اینورتر یا مبدل برق دستگاه الکترونیکی است که جریان مستقیم را به جریان متناوب



لینک منبع :با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید

با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید - آپارات www.aparat.com/.../با_قطعات_الکترونیکی_ارزان_آشکارساز_جریان_AC_بسازید‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید آموزش کامل در وب سایت آموزشی برق و الکترونیک پروپاور http://eng.propower.ir/?p=719. با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید - ENG ... eng.propower.ir/با-قطعات-الکترونیکی-ارزان-آشکارساز-جر/‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... آشکارساز جریان AC دستگاهی است که بدون برقراری اتصال فیزیکی با قطعات یا مدارات الکترونیکی مختلف جریان AC را شناسایی می‌کند. در این ... با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/10/51502‏ - ذخیره شده 5 ژانویه 2017 ... آشکارساز جریان AC دستگاهی است که بدون برقراری اتصال فیزیکی با قطعات یا مدارات الکترونیکی مختلف جریان AC را شناسایی می‌کند. در این ... با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید 2alborz.rozblog.com/post/454‏ - ذخیره شده 6 ژانویه 2017 ... آشکارساز جریان AC دستگاهی است که بدون برقراری اتصال فیزیکی با قطعات یا مدارات الکترونیکی مختلف جریان AC را شناسایی می‌کند. این مدار ... با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید - ویدیو نما videonama.com/.../با-قطعات-الکترونیکی-ارزان-آشکارساز-جر.html‏ - ذخیره شده 11 آوریل 2017 ... با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید آموزش کامل در وب سایت آموزشی برق و الکترونیک پروپاور http://eng.propower.ir/?p=719. با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید - لیست اخبار newslist.ir/.../با-قطعات-الکترونیکی-ارزان-آشکارساز-جریان-AC‏ - ذخیره شده 5 ژانویه 2017 ... آشکارساز جریان AC دستگاهی است که بدون برقراری اتصال فیزیکی با قطعات یا مدارات الکترونیکی مختلف جریان AC را شناسایی می کند در این ... با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید - بلاگ خوان 2alborz.rzb.h5h.ir/post557956.html‏ آشکارساز جریان AC دستگاهی است که بدون برقراری اتصال فیزیکی با قطعات یا مدارات الکترونیکی مختلف جریان AC را شناسایی می‌کند. این مدار ساده می‌توانید خطوط ... با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید - فردوس برین hovel.rzb.febarin.xyz/view633153.html‏ آشکارساز جریان AC دستگاهی است که بدون برقراری اتصال فیزیکی با قطعات یا مدارات الکترونیکی مختلف جریان AC را شناسایی می‌کند. این مدار ساده می‌توانید خطوط ... با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید 2alborz.rzb.bloges.ir/post474636.html‏ آشکارساز جریان AC دستگاهی است که بدون برقراری اتصال فیزیکی با قطعات یا مدارات الکترونیکی مختلف جریان AC را شناسایی می‌کند. این مدار ساده می‌توانید خطوط ... با قطعات الکترونیکی ارزان آشکارساز جریان AC بسازید - بلاگجو 2alborz.rzb.blogjoo.com/‏ - ذخیره شده آشکارساز جریان AC دستگاهی است که بدون برقراری اتصال فیزیکی با قطعات یا مدارات الکترونیکی مختلف جریان AC را شناسایی می‌کند. این مدار ساده می‌توانید خطوط ...