مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین

[ad_1]

یک تاسیسات شیمیایی در هند سیستم جدیدی راه اندازی می کند که انتشارات دی اکسید کربن را به بی کربنات سدیم یا جوش شیرین تبدیل می کند؛ این سیستم به حل مشکلات زیادی کمک خواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس الرت، تاسیسات یاد شده اولین مرکز در جهان محسوب می شود که سیستم جدیدی را برای جذب انتشارات دی اکسید کربن و تبدیل آنها به جوش شیرین راه اندازی می کند.
پیش بینی می شود که تاسیسات Tuticorin Alkali Chemicals واقع در شهر بندری صنعتی 'توتوکودی' سالانه حدود 60 هزار تن انتشارات دی اکسید کربن را به جوش شیرین و سایر مواد شیمیایی تبدیل کند.
به گفته محققان، تکنیک مورد استفاده در تاسیسات احتمالا در نهایت می تواند برای جذب و تبدیل بیش از 10 درصد از انتشارات دی اکسید کربن ناشی از سوختن زغال سنگ در جهان، مورد استفاده قرار گیرد.
گرچه فناوری جذب کربن موضوع تازه ای نیست اما مسئله قابل توجه در تاسیسات شهر توتوکودی این است که بدون دریافت یارانه دولتی اداره می شود و در نتیجه، نشان می دهد محققان یک سیستم عملی سودآور ابداع کرده اند که پتانسیل تجاری گسترش به سایر تاسیسات و صنایع را دارد.
در تشکیلات توتیکورین در شهر توتوکودی، دود ناشی از سوختن زغال سنگ که از یک مشعل دریافت می شود، انرژی فرآیندهای مختلف تولیدات شیمیایی آن را تامین می سازد.
همچنین یک غبار حاوی ماده شیمیایی تمیزکننده کربن، انتشارات دی اکسید کربن را در دودکش مشعل جدا می کند که سپس در یک محفظه اختلاط نمک و آمونیاک تزریق می شود.
در این هنگام است که می توان محصول نهایی را برای تولید جوش شیرین یا طیفی از مواد دیگر استفاده کرد که در ساخت محصولاتی مانند ساخت شیشه، مواد پاک کننده، ضدعفونی کننده ها و شیرین کننده ها کاربرد دارند.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان



لینک منبع :تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین

تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/Article/.../تبدیل-دی-اکسید-کربن-به-جوش-شیرین‏ - ذخیره شده 5 ژانویه 2017 ... یک تاسیسات شیمیایی در هند سیستم جدیدی راه اندازی می‌کند که انتشارات دی اکسید کربن را به بی کربنات سدیم یا جوش شیرین تبدیل می‌کند؛ تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - صبحانه آنلاین ... sobhanehonline.com/fa/news/.../تبدیل-دی-اکسید-کربن-به-جوش-شیرین‏ 7 ژانویه 2017 ... مسئولان یک نیروگاه شیمیایی در هند قصد دارند برای نخستین بار در جهان دی اکسید کربن تولید شده توسط نیروگاه را به جوش شیرین تبدیل کنند. تبدیل گاز کربن به جوش شیرین توسط یک نیروگاه شیمیایی در هند ... www.narvanmag.com/?p=10279‏ - ذخیره شده 7 ژانویه 2017 ... تبدیل گاز کربن به جوش شیرین توسط یک نیروگاه شیمیایی در هند. در: ۱۸ دی ۱۳۹۵ ... + تلاش دانشمندان برای تبدیل دی‌اکسیدکربن به سنگ. Did you ... تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - ایران اکونومیست iraneconomist.com/fa/.../تبدیل-دی-اکسید-کربن-به-جوش-شیرین‏ - ذخیره شده 5 ژانویه 2017 ... یک تاسیسات شیمیایی در هند سیستم جدیدی راه اندازی می کند که انتشارات دی اکسید کربن را به بی کربنات سدیم یا جوش شیرین تبدیل می کند؛ ... تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/05/1596314‏ 5 ژانویه 2017 ... تهران-ایرنا- یک تاسیسات شیمیایی در هند سیستم جدیدی راه اندازی می کند که انتشارات دی اکسید کربن را به بی کربنات سدیم یا جوش شیرین ... بی‌کربنات سدیم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بی‌کربنات_سدیم‏ - ذخیره شده - مشابه بی‌کربنات سدیم یا جوش شیرین با فرمول NaHCO۳ یکی از نمکهای سدیم در ترکیب با ... آمونیاک و کربن دی‌اکسید در آب است که بی‌کربنات سدیم به صورت رسوب به دست آمده پس از صاف کردن و خشک کردن با حرارت به کربنات سدیم تبدیل خواهد شد. دی اکسید کربن یا CO2 | ژرفکو www.jarfco.com/مقالات/دی-اکسید-کربن/‏ - ذخیره شده سپس کربنیک اسید به دی اکسید کربن و آب تبدیل می شود. ... خمیر مایه های شیمیایی مانند بکین پودر و جوش شیرین دی اکسید کربن را با گرم کردن آزاد می کنند. اخبار پارسیک - تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین news.parseek.com/Url/?id=13428457‏ تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین. صفحه اصلی > مرکز یادگیری > برنامه های آموزشی > طرح درس ها - جستجو ... search.tebyan.net/newindex.aspx?...%22دی%20اکسید%20کربن%22‏ - ذخیره شده برگ مصنوعی یا تبدیل دی اکسید کربن به سوخت با استفاده از نور خورشید ... سرکه و جوش شیرین با هم واکنش می‌دهند و دی اکسید کربن حاصل از واکنش به صورت حباب ... تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - صبحانه انلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/31096453‏ 7 ژانویه 2017 ... مسئولان یک نیروگاه شیمیایی در هند قصد دارند برای نخستین بار در جهان دی اکسید کربن تولید شده توسط نیروگاه را به جوش شیرین تبدیل کنند.