مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جاهای دیدنی و جاذبه های توریستی شهر نیس فرانسه

[ad_1]

nice-france

اگر از سفر به شهرهای شلوغ فرانسه خسته شده اید و به دنبال یک مقصد گردشگری متفاوت و هیجان انگیز در فرانسه هستید ما شهر نیس Nice را به شما پیشنهاد میکنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ نیس یک شهر بسیار شیک، بافرهنگ و منحصربه فرد است. تجارت نیز در این شهر سبک جذاب خود را دارد. پس سعی کنید در برابر آن مقاومت نکنید و در عوض، خودتان را در آغوش این شهر دلربا رها سازید. اگرچه در ابتدای سال ۲۰۱۵ ارزش پول گردشگران در این شهر با افت شدید روبرو شد، اما مطمئن باشید که در حال حاضر، به اندازه پولی که دارید، می‌توانید از آن لذت ببرید. چهارده موزه شهری در نیس وجود دارند و بیشتر بازدید از آنها رایگان بود، ولی اکنون ۱۰ یورو به‌عنوان ورودیه دریافت می‌کنند. این افزایش غیرقابل باور تنها وقتی پذیرفتنی می‌شود که ببینید با پرداخت ۲۰ یورو، هر هفت روز هفته می‌توانید در آنها به گشت و گذار بپردازید. اگر قصد دارید از بیش از دو موزه دیدن کنید، بهتر است همین گزینه را انتخاب نمایید. اما مراقب باشید: موزه چاگال (Chagall) یک موزه شهری نیست و بنابراین این گزینه شامل حال آن نمی‌شود. با ما همراه باشید تا از جاذبه های گردشگری شهر نیس بیشتر بدانید تا در سفر به آن به تماشای آنها بروید.

nice-france-2

موزه پرومناد د آنگله (Promenade des Anglais)

من افرادی را می‌شناسم که ساعات زیادی را در پرومناد (۱) صرف کرده‌اند؛ ابتدا به گشت و گذار پرداخته و سپس نشسته‌اند و به پهنای دریا ، آسمان و روشنای نور فکر کرده‌اند. من دقیقا می‌توانم با آنان همزادپنداری کنم. لاپروم تقریباً پنج مایل گرداگرد بندر انجلز (Bay of Angels) دور می‌زند و امتداد دلچسبی را پدید می‌آورد که سرتاسر آن با نخل و آرایش خاص درختان تزئین شده است. از سال ۱۸۲۰ که جامعه بریتانیایی در منطقه مستقر شد، این گذرگاه، همواره مکان محبوب مردمی بوده که به ظاهر خود اهمیت می‌دادند. نام این مکان نیز از نام همین جامعه بریتانیایی گرفته شده است. متأسفانه با اینکه زمانی پوشیدن کت فراک و لباس شیک، مد روز بود، اما دیگر آن رنگ و بو دیده نمی‌شود. اکنون افراد با سگ‌های فوق‌العاده کوچک خود به این مکان می‌آیند و به پیاده‌ روی و نرمش می‌پردازند؛ و در اطراف هم ساختمان‌هایی با اشکال عجیب دیده می‌شوند. در واقع در هر سوی این ناحیه، ساختمان‌های زیبای قرن نوزدهمی دیده می‌شوند. اما متأسفانه در برخی جاها، این عمارت‌ها با بلوک‌های آپارتمانی قرن بیستمی معمولی جایگزین شده‌اند.

پلاز ماسنا (Palais Masséna)

بد نیست در اینجا توقفی داشته باشید تا ببینید زندگی باستانی در نیس چگونه جریان داشته است. هم باغ‌ها و هم قصرها، از دگردیسی جان سالم به در برده‌اند. در اینجا قصری هست که تبدیل به یک موزه شده است و داستان نیس را از زمان ناپلئون تا اواسط قرن بیستم بازگو می‌کند. اما این موزه در مورد تاریخچه خودش به‌عنوان یک قصر هم حرف‌ هایی برای گفتن دارد. مطمئن باشید که تالارهای ساخته شده از سنگ مرمر و اتاق‌های پذیرایی، طبع مشکل ‌پسندتان را ارضا خواهند کرد. پس برای بازدید از این موزه شک به خودتان راه ندهید. خوشبختانه این موزه هم مثل خیلی دیگر از موزه‌های شهر نیس، رایگان است.

massena

شهر قدیمی (Vieux Nice)

این شهر قدیمی، مربوط به اوایل قرن نوزدهم میلادی است و آنقدر خیابان‌های آن باریک هستند که به زحمت از نیم متر تجاوز می‌کنند. اهالی نیس در مکان‌های جمع و جور زندگی می‌کرده‌اند؛ البته هنوز هم همینطورند. در ایوان رستوران‌های کوچک و جمع‌وجور در این ناحیه، گوشت سرخ شده بره سرو می‌شود. البته سنت‌ گراها گله می‌کنند که این شهر خیلی حالت گردشگری پیدا کرده است. اما سنت‌ گرایان هیچ نمی‌دانند! نیس همیشه مرکز پر سر و صدای تجارت بوده است. آنها خیلی سنتی فکر می‌کنند و به اندازه حس و حال سنتی که ساختمان‌ های این شهر به بیننده القا می‌کنند، قدیمی هستند! پیرزنان و پیرمردانی که می‌نشینند و با هم گپ می‌زنند، به اندازه کلیساهای باروک، فرتوت هستند!

کورس سالیا (Cours Saleya)

هر روز صبح و هر روز هفته، در بازار گل کورس، انفجاری از رنگ‌ها و رایحه‌ها دیده می‌شود. یک خانم فرانسوی می‌گوید: «اینجا حس لذت ‌بخش پراونس را دارد.» دکه‌های میوه ‌فروشی و آبمیوه فروشی هم در این امتداد کم نیستند. خود من به تنهایی به این سفر رفته‌ام و در هر گوشه و کناری، دیدنی‌های مقهورکننده‌ای توجهم را به خود جلب کرده‌اند. ساختمان‌هایی با سبک ایتالیایی هم در اطراف آن دیده می‌شوند. در هنگام ظهر، میزهای زیبای رستوران‌ها، خود را برای ناهار در فضای باز آماده می‌کنند و سرآشپزهایی هم که پیشبند بسته‌اند، صدف‌ها را باز می‌کنند. در این حال، سرانجام اشتهای زیاد، برای شما تاب و توانی باقی نخواهد گذاشت و بر شما غلبه می‌کند! «شهر قدیمی» و به‌طور کلی شهر نیس، هم می‌داند چطور شما را به اشتها بیاورد و هم راه فرونشاندن آن را خوب می‌داند! کافی است یکی از رستوران‌های رنگارنگ آنجا را انتخاب کنید و وارد شوید؛ خواه در خود کورس، یا در اطراف آن.

cours-saleya

موزه ماتیس (Musée Matisse)

نیس دارای گالری‌های بی ‌نظیری است؛ اما اگر قصد دارید فقط از یکی از آنها دیدن کنید، پیشنهاد من موزه ماتیس است که روی تپه سیمیه (Cimiez Hill) قرار دارد. اگرچه آنری (Henri) پیر در قسمت شمالی فرانسه متولد شده بود، اما از سال ۱۹۱۷ تا سال ۱۹۵۴ در مرکز کوت دازور (Côte d’Azur) زندگی می‌کرد. این شهر در همین ناحیه و درون یک ویلای قرن هفدهمی، با برپا داشتن یک گالری از آثار او (از اوایل دهه ۱۸۹۰ میلادی تا پس از جنگ جهانی دوم)، بزرگداشتی برای او فراهم کرده است. در اینجا می‌توانید آثاری را که او در طول زندگی‌اش خلق کرده، ببینید. اگر با این هنرمند آشنایی ندارید، این می‌تواند یک آشنایی فوق ‌العاده باشد. اگر هم او را می‌شناسید، حتماً از دیدن آثار او از نزدیک، لذت خواهید برد. در این تابستان نمایشگاهی برگزار خواهد شد که میان آثار ماتیس و مجموعه‌دار آندره مائت (André Maeght) ارتباطی برقرار خواهد کرد. این کار، بخشی از مراسم پنجاهمین سالگرد بنیاد مائت است. بنیاد مائت در سن پاول دُ ونس (St Paul-de-Vence) واقع است و به داشتن یکی از جالب‌ترین مجموعه‌های مربوط به هنر مدرن و معاصر فرانسه، به خود می‌بالد.

رُژینا (Regina)

این ساختمان یادمان که در جاده اصلی واقع شده، در اصل یک هتل بوده است. در همین جا بود که ملکه ویکتوریا هم در سال‌های ۱۸۹۷ و ۱۸۹۸، برای مدت شش هفته اقامت گزید. هنوز هم روی سقف این هتل، یک تاج به یاد او دیده می‌شود. اهالی نیس او را خیلی دوست می‌داشتند چون به همه هدیه می‌داد؛ اما دلیل عمده این علاقه این بود که وی هنگامی که ملکه شد، در شهر آنها اقامت داشت. خود رژینا در دهه ۳۰ میلادی که بازدیدکنندگان خواهان اقامت در لب دریا بودند، تا حد زیادی مورد تاخت و تاز گردشگران قرار گرفت. اکنون این ناحیه مجموعه شیکی از آپارتمان‌هاست و ماتیس هم در یکی از آنها زندگی و کار می‌کرد و نهایتاً در همان جا هم از دنیا رفت. اگر در اطراف باغ‌ها گشتی بزنید، یک مجسمه بسیار زیبا از ویکتوریا خواهید یافت که پس از مرگ او، در اینجا مستقر شده است. این مجسمه میان ‌سالی او را ترسیم می‌کند.

regina-palace

کلیسای بزرگ روسی

این کلیسا زیباترین کلیسای ارتودوکس در خارج از روسیه است و پربازدیدترین یادمان در نیس محسوب می‌شود. اما اکنون مردم نمی‌توانند از آن بازدید کنند چرا که تحت بازسازی است. البته پیش‌تر هم این کلیسا در خصوص تعیین تکلیف مالکیت آن، با تعطیلی موقتی روبرو شده بود که این پرونده با دخالت فدراسیون روسیه، کلیسای ارتودوکس و مؤمنان مسیحی اهل نیس، در دادگاه فرانسه و به نفع فدراسیون روسیه برطرف شد. در ماه آوریل سال ۲۰۱۳، کسانی که شکایت کرده بودند، بازنده این پرونده شدند. مالکان جدید این کلیسا خیلی زود به بازگشایی آن پرداختند و هیچ ورودیه‌ای هم برای آن درنظر نگرفتند. اما این کلیسای بزرگ اکنون دوباره با تعطیلی روبرو شده است. با این وجود، بهتر است برای دیدن نمای بیرونی آن هم که شده، سری به آن بزنید. این کلیسا با داشتن گنبد و مناره‌های کوچک، برجک‌های هرمی و کاشی‌های پلی‌کروم آنچنان به همتایان خود در روسیه شبیه است که به نظر می‌رسد که از سن پترزبورگ به این مکان منتقل شده باشد! کلیسای بزرگ روسی، پیش از جنگ جهانی اول و برای جامعه‌ای ممتاز از روس‌ها ساخته شد. پس از انقلاب روسیه که شمار پناهندگان روسی در نیس افزایش پیدا کرد، این کلیسا وارد دوره جدیدی از زندگی خود شد.

هنگامی که کلیسای بزرگ روسیه باز باشد، خواهید دید که فضای داخلی آن سمبل کائنات است که با رستاخیز مسیح، به زیبایی اولیه خود بازگشته است. این فضا مملو از گنجینه‌هایی همچون طلا و جواهرآلاتی است که از روسیه به این عبادتگاه آورده شده‌اند. در هنگام بازدید، بهتر است قوانین این پرستشگاه را رعایت کنید؛ در این کلیسا، دامن و لباس های نامناسب اصلا برای خانم‌ها پسندیده نیست و بهتر است سر خود را با روسری بپوشانند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

جاذبه های زیبا و دیدنی که کمتر کسی از آنها خبر دارد …این جهان پر است از جاهای دیدنی و مقاصدی که علاقه مندان به سفر را به سوی خود می کشانندمعرفی جاذبه های گردشگری دبی لست سکندشرایط آب و هوایی دبی در ماههای مختلف سال بیشترین کمترین دبی شرایط آب و هوایی در ماه جاهایی در فرانسه که حتما باید دیدمکانهای تفریحی فرانسه دیدنی های فرانسه آثار تاریخی فرانسهبرج ایفلجزیره کرسمونت سفر به بروکسل زورقاگر تنها یک شهر در دنیا باشد که بتوان روح و شخصیتش را به دو نیمه‌ی کاملا مخالف تجریه چرا تبریز شهر نمونه گردشگری شد؟ – شیراز ۱۴۰۰، …من شیرازیم لطفا همشهریام حرفای خنده دار نزنن اونقدر خندیدم دل و رودم اومد دهنم جاذبه های زیبا و دیدنی که کمتر کسی از آنها خبر دارد لست سکند این جهان پر است از جاهای دیدنی و مقاصدی که علاقه مندان به سفر را به سوی خود می کشانند برخی از معرفی جاذبه های گردشگری دبی لست سکند شرایط آب و هوایی دبی در ماههای مختلف سال بیشترین کمترین دبی شرایط آب و هوایی در ماه ژانویه جاهایی در فرانسه که حتما باید دید مکانهای تفریحی فرانسه دیدنی های فرانسه آثار تاریخی فرانسهبرج ایفلجزیره کرسمونت سنت میشل سفر به بروکسل زورق اگر تنها یک شهر در دنیا باشد که بتوان روح و شخصیتش را به دو نیمه‌ی کاملا مخالف تجریه کرد چرا تبریز شهر نمونه گردشگری شد؟ – شیراز ۱۴۰۰، شیراز پایتخت من شیرازیم لطفا همشهریام حرفای خنده دار نزنن اونقدر خندیدم دل و رودم اومد دهنم



لینک منبع :جاهای دیدنی و جاذبه های توریستی شهر نیس فرانسه

نیس, فرانسه,مکان های دیدنی نیس,گردشگری در نیس,تفرجگاه آنگلین ... https://www.findatour.co/fa/tourist-countries/france/nice‏ - ذخیره شده اما بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل انقلابی که در صنعت گردشگری و سفر پیش آمد، گردشگران عادی با سطح درآمد متوسط هم توانستند از زیبایی های شهر نیس بهره ببرند، تا ... جاذبه‌های گردشگری فرانسه شهر نیس - سون تارا 7tara.com/جاذبه‌های-گردشگری-فرانسه-شهر-نیس/‏ - ذخیره شده - مشابه 30 دسامبر 2014 ... جاذبه‌های گردشگری فرانسه شهر نیس: نیس، شهری در جنوب کشور فرانسه است که در ساحل زیبای دریای مدیترانه قرار دارد. رزرو آنلاین هتل های خارجی. جاذبه های شهر نیس فرانسه - جاذبه های گردشگری فرانسه www.communaute-urbaine-bordeaux.com/.../جاذبه-های-شهر-نیس-فرانسه/‏ - ذخیره شده - مشابه نیس یکی از شهرهای ساحلی زیبای مدیترانه و مقاصد گردشگری جنوب کشور فرانسه است. این شهر را برای منظره های زیبا، آفتاب زیبا و ساحل شلوغش می شناسند و آن را شهر ... معرفی همه جاذبه های شهر نیس فرانسه - جاذبه های گردشگری فرانسه www.communaute-urbaine-bordeaux.com/معرفی-همه-جاذبه-های-شهر-نیس-فرانسه/‏ - ذخیره شده جاذبه های شهر نیس فرانسه. نیس (Nice). نیس یکی از شهرهای ساحلی زیبای مدیترانه و مقاصد گردشگری جنوب کشور فرانسه است. این شهر را برای منظره های زیبا، آفتاب ... جاذبه های شهر نیس در فرانسه - الی گشت https://www.eligasht.com/Blog/.../جاذبه-های-شهر-نیس-در-فرانسه/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۱ رأی 6 نوامبر 2016 ... ۱۶ آبان, ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ دیدنی های جهان, راهنمای سفر, سفر, فرانسه, نکات سفر, ... با الی گشت همراه باشید تا از جاذبه های شهر نیس بیشتر بدانید تا در سفر به آن به ... اما متأسفانه در برخی جاها، این عمارت‌ها با بلوک‌های آپارتمانی قرن بیستمی ... کلیه اطلاعات مسافرتی شهر نیس کشور فرانسه - مسافر24 mosafer24.com/fa/کشور-فرانسه/شهر-نیس‏ - ذخیره شده خلاصه ای درباره شهر نیس; اطلاعات شهر نیس; گالری تصاویر نیس; مناطق دیدنی نیس ... مدیترانه، نیس همواره میزبانی بین‌المللی بوده است و شهری توریستی، تفریحی، ... دیدنیهای نیس www.toureurope.ir/اروپا/فرانسه/نیس/دیدنیهای-نیس.html‏ - ذخیره شده در این بخش اطلاعاتی درخصوص دیدنیهای نیس گنجانده شده است. ... دانلود کتاب های راهنمای گردشگری. کتاب الکترونیکی راهنمای ... قلعه تپه نیس این جاذبه جزو مناطق پر طرفدار شهر ساحلی نیس بشمار میرود. افرادی که به ... امروزه تئاتر ملی نیس یکی از مراکز هنری شناخته شده و محبوب در میان مردم فرانسه و گردشگران میباشد. می توان گفت ... دیدنی های فرانسه - تور اروپا|تور فرانسه|تور ایتالیا www.uru365.com/tag/دیدنی-های-فرانسه/‏ - ذخیره شده - مشابه دیدنی های کشور فرانسه در همه شهرهای آن قابل لمس است. ... معماری آثار تاریخی و قدیمی از جمله جاذبه های دیدنی فرانسه هستند. ... جاهای دیدنی فرانسه ... از آثار نقاشان مختلف است، موزه‌ی هنرهای معاصر و موزه‌ی هنر آسیایی از جمله دیدنی های نیس فرانسه هستند. جاذبه های گردشگری نیس فرانسه - نشاط آوران www.eneshat.com/foreign-attractions/france/nice‏ - ذخیره شده 11 آگوست 2016 ... نیس فرانسه,شهر نیس فرانسه,دیدنیهای نیس فرانسه,جاهای دیدنی شهر نیس فرانسه, دانشگاه نیس فرانسه,جاذبه های شهر نیس فرانسه,جاذبه های گردشگری ... 10 شهر برتر فرانسه و مناطق گردشگری آنها - برترین ها www.bartarinha.ir/.../10-شهر-برتر-فرانسه-و-مناطق-گردشگری-آنها‏ - ذخیره شده - مشابه 28 مه 2013 ... باید گفت پاریس اصلی ترین جاذبه گردشگری فرانسه است. هتل ها و ... Colline du Chateau: قلعه تپه، جزو مناطق پر بازدید شهر ساحلی نیس است.