مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط بین مغز و باکتری های روده

[ad_1]
ارتباط بین مغز و باکتری های روده

خبرگزاری آریا-روده نه تنها در برابر عوامل بیماری زا نقش حفاظتی دارد بلکه رشد و بقای باکتری های روده ای مفید را تقویت می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا،برخی گونه های باکتری روده از طریق تبدیل فیبر رژیم غذایی به اسیدهای چرب کوتاه زنجیره که قابل جذب و استفاده هستند برای ما سودمندند. همچنین باکتری های روده در سنتر برخی ویتامین ها مانند B و K نقش دارند. اختلال در باکتری های روده سبب بروز بیماری های ایمنی و التهابی می شود.
ارتباط بین مغز و روده از طریق هورمون ها، عوامل ایمنی و عصبی برقرار شده و تحت عنوان محور روده- مغز شناخته می شود. اگرچه در نگاه اول ارتباط بین روده و مغز شگفت انگیز به نظر می رسد اما همه ما این ارتباط را به نوعی تجربه کرده ایم. ارتباط بین استرس، اضطراب و مشکلات روده ای برای همه ما آشنا است.
ارتباط بین روده و مغز بارها مورد مطالعه قرار گرفته اما به تازگی محققان به بررسی ارتباط بین باکتری های روده (میکروبیوم) بر روی محور روده – مغز پرداخته اند. به عبارت دیگر، محققان درصدد پاسخ به این سوال هستند که آیا باکتری های روده بر روی رفتار ما تاثیر می گذارند یا خیر؟
در یک مطالعه متا آنالیز محققان نتایج حاصل از مطالعاتی که به بررسی اثر پروبیوتیک ها بر روی عملکرد سیستم اعصاب مرکزی در انسان و حیوان پرداخته بودند را جمع آوری کردند.
بررسی نتایج 15 مطالعه انسانی و 25 مطالعه حیوانی که عمدتاً از بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس به مدت 2 تا 4 هفته استفاده کرده بودند، نشان داد پروبیوتیک ها در بهبود رفتارهای مرتبط با اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی، اختلال طیف اوتیسم، اختلال وسواس و مشکلات حافظه اثربخش هستند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اصول تغذیه دام و طیور وب سایت تبیان استان اردبیل مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در درمان دردهای شکمی داروها داروهایی که ممکن است در مدیریت نشانه ها و علائم این درد به شما کمک کنند عبارت پیام آزمایشگاه انواع آزمایشات و تفسیر آن برای عمومامیدوارم که روزی رشته علوم آزمایشگاهی و فعالان این بخش بتوانند به جایگاه واقعی خود دنیای میکروب ها فیزیولوژی و … دنیای میکروب ها فیزیولوژی و ژنتیک باکتری ها انجمن علمی میکروبیولوژی و سلولی مولکولیبیماری هوچکین چیست؟ این علائم در بیماری های دیگری غیراز هوچکین نیز شایع است ولی در صورت بروز این علائم سازمان نظام پزشکی کل کشور تهران خیابان کارگر شمالی خیابان پلاک تلفن طبخ ماهی در روش دوم باکتر مقصرند یکی دیگر از روش‌های به وجود آمدن این بوی نامطبوع و البته مهم تحقیق پرورش بلدرچینبلدرچین با داشتن بسیاری ویژگی های مناسب مانند جثه کوچک، رشد سریع، بلوغ زود رس، تولید دانشکده پزشکی دی ماه، آیین تکریم و معارفه آقایان دکتر امامی و نفیسی برگزار می شودبیماری های منتقله از آب و غذانظام مراقبت بیماریهای منتقله از غذا اهمیت پدیده جهانی شدن و افزایش مسافرت‌ها و توسعه دنیای میکروب ها فیزیولوژی و ژنتیک باکتری ها دنیای میکروب ها فیزیولوژی و ژنتیک باکتری ها انجمن علمی میکروبیولوژی و سلولی مولکولی اصول تغذیه دام و طیور وب سایت تبیان استان اردبیل مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روشها پیام آزمایشگاه انواع آزمایشات و تفسیر آن برای عموم امیدوارم که روزی رشته علوم آزمایشگاهی و فعالان این بخش بتوانند به جایگاه واقعی خود برسند و درمان دردهای شکمی طب جایگزین خیلی از افرادی که از این نوع دردهای گوارشی رنج می برند اغلب سراغ مکمل ها و درمان تحقیق پرورش بلدرچین بلدرچین با داشتن بسیاری ویژگی های مناسب مانند جثه کوچک، رشد سریع، بلوغ زود رس، تولید بالای طبخ ماهی در روش دوم باکتر مقصرند یکی دیگر از روش‌های به وجود آمدن این بوی نامطبوع و البته مهم‌ترین و بیماری هوچکین چیست؟ این علائم در بیماری های دیگری غیراز هوچکین نیز شایع است ولی در صورت بروز این علائم برای از تکنولوژیست بیا اتاق عمل کلماتی که دوست ندارید در اتاق عمل بشنوید، فقط بخونید و بخندید قبل از اینکه بخونید لطفا گیر بیماری های منتقله از آب و غذا نظام مراقبت بیماریهای منتقله از غذا اهمیت پدیده جهانی شدن و افزایش مسافرت‌ها و توسعه دانشکده پزشکی دی ماه، آیین تکریم و معارفه آقایان دکتر امامی و نفیسی برگزار می شود علائم سرطان مغز و استخوان فوق تخصص مغز و اعصاب بهترین دکتر مغز و اعصاب انجمن جراحان مغز و اعصاب متخصص مغز و اعصاب جراح مغز و اعصاب مغز و نخاع بیماریهای مغز و اعصاب



لینک منبع :ارتباط بین مغز و باکتری های روده

ارتباط بین مغز و باکتری های روده - سلامتی salamati.ir/2017/01/07/ارتباط-بین-مغز-و-باکتری-های-روده/‏ - ذخیره شده 7 ژانویه 2017 ... ارتباط بین روده و مغز بارها مورد مطالعه قرار گرفته اما به تازگی محققان به بررسی ارتباط بین باکتری های روده (میکروبیوم) بر روی محور روده – مغز ... خبرگزاری آریا - ارتباط بین مغز و باکتری های روده www.aryanews.com/News/.../ارتباط-بین-مغز-و-باکتری-های-روده‏ 7 ژانویه 2017 ... ارتباط بین روده و مغز بارها مورد مطالعه قرار گرفته اما به تازگی محققان به بررسی ارتباط بین باکتری های روده (میکروبیوم) بر روی محور روده – مغز ... ارتباط بین مغز و باکتری های مفید روده zisttakhmir.com/.../ارتباط-بین-مغز-و-باکتری-های-مفید-روده‏ - ذخیره شده ارتباط بین مغز و باکتری های مفید روده : روده نه تنها در برابر عوامل بیماری زا نقش حفاظتی دارد بلکه رشد و بقای باکتری های روده ای مفید را تقویت می کند. آیا می دانید روده شما مغز دوم شماست؟ www.abolfazl-charity.org/news/view/newsid/145/lang/fa‏ - ذخیره شده اگر دو یا چند مورد از این علائم را فرد دارد باید ارتباط بین مغز و دستگاه گوارش خود را مورد ... در روده بزرگ سالم تعداد باکتری های مفید 100 میلیون درمیلی لیتر است. ارتباط بین روده و مغز | مه شو mahsho.com/ارتباط-بین-روده-و-مغز/‏ - ذخیره شده 29 سپتامبر 2016 ... باکتری های مفید موجود در روده ، در نحوه ی پاسخ گویی سیستم ایمنی به ... در واقع این نوع از درمان به بهبود ارتباط بین روده و مغز و همچنین سیستم ... ارتباط بین روده،مغز و سیستم ایمنی – علوم آزمایشگاهی پزشکی و بالینی macls.ir/?p=4376‏ - ذخیره شده 18 آگوست 2016 ... اخیرا تاثیر این ارتباط بین مغز و روده در برخی بیماری‌های مغزی نظیر ارکینسون، ... زمانی که C. elegans را با یک باکتری رایج به نام سودوموناس ... تاثیر باکتری‌های روده بر فعالیت مغز - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/315446/تاثیر-باکتری‌های-روده-بر-فعالیت-مغز‏ 16 ژانویه 2014 ... مطالعات نشان می‌دهد، همچنین ارتباطی بین باکتری‌های روده و اختلالات ... با تحلیل 60 سوژه، میر دریافت که ارتباطات بین نواحی مغز بسته به این که ... باکتری‌های روده بر فعالیت مغز اثر می‌گذارند - ایسنا www.isna.ir/.../باکتری-های-روده-بر-فعالیت-مغز-اثر-می-گذارند‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2014 ... مطالعات جدید محققان آمریکایی شواهدی را از وجود ارتباط بین باکتری‌های روده و مغز ارائه داده‌اند. ارتباط بین باکتری‌های روده و فعالیت مغز | کوکا www.coca.ir/relationship-gut-bacteria-brain/‏ مطالعات جدید محققان آمریکایی شواهدی را از وجود ارتباط بین باکتری‌های روده و مغز ارائه داده‌اند. این یافته‌ها سلامت رفتاری و روانی را در شرایطی مانند اضطراب و اوتیسم ... ارتباط بین روده‌ها، مغز و گلوتن | سلامتیسم www.salamatism.com/news/.../ارتباط-بین-روده-ها-مغز-و-گلوتن‏ - ذخیره شده 11 سپتامبر 2016 ... مصرف گلوتن در افراد مبتلا به بیماری سلیاک باعث مشکلی به‌نام دیس‌بیوزیس روده می‌شود که در آن، تعادل و توازن باکتری‌های روده از بین می‌رود.