مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

معرفی چند بازی فکری برای افزایش دقت و هوش کودکان

[ad_1]

بازی فکری مانند بازی پیدا کردن گنج، شرلوک هلمز، ماز و بازی حافظه با لگو علاوه بر سرگرم کردن کودک، باعث افزایش توانایی‌های ذهنی وی می‌شود.

‌این روزها متاسفانه بیشتر وقت کودکان با انجام بازی‌های کامپیوتری و سرگرم شدن با گوشی تلفن همراه و تبلت‌ها می‌گذرد. ضروری است که والدین با بازی‌های متفاوت آشنایی داشته باشند تا هنگامی که بازی کردن کودک خود با تبلت را منع می‌کنند بتوانند جایگزین مناسبی برای او داشته باشند. آموزش بازی‌ فکری و انجام آن با کودکان موجب تقویت توانایی ذهنی کودک شده و روابط کودک و والد و همچنین مهارت‌های ارتباطی کودک با همسالانش را بهبود می‌بخشد.

بازی فکری، ‌بازی کودکانه، هوش کودکان

بازی فکری پیدا کردن گنج

بچه‌ها بازی فکری پیدا کردن گنج از روی نشانه‌ها و نقشه را بسیار دوست دارند. کاوش و حل معما برای رسیدن به هدف در این بازی موجب افزایش خلاقیت کودک و پرورش هوش فضایی او می‌شود. مهم نیست که گنج مورد نظر چه باشد. شما از یک لباس یا کتاب می‌توانید به عنوان گنج پنهان شده استفاده کنید.

آنچه نیاز دارید:

  • کاغذ
  • خط کش
  • ماژیک
  • گنج

روش بازی:

  1. ابتدا با مداد و خط کش نقشه خانه‌اتان (درها، اتاق‌ها، آشپزخانه، دستشویی، انباری،...) را بر روی کاغذ بکشید.
  2. اگر کودکتان کوچک است روی نقشه وسایل و مبلمان را نیز مشخص کنید تا بازی آسانتر شود.
  3. گنجی را در نقطه‌ای از خانه مخفی کرده و با ماژیک قرمز محل گنج را بر روی نقشه علامت بزنید.
  4. از کودک بخواهید با کمک نقشه آن را پیدا کند.
  5. می‌توانید جای خود را با کودک عوض کرده؛ او گنج را پنهان کند و شما پیدا کنید.

این بازی سرگرم کننده به رشد ذهنی و جسمی کودکتان کمک می‌کند و کودک دنبال کردن نشانه‌ها را یاد گرفته و دقتش افزایش می‌یابد.

بازی فکری کودکان، تقویت هوش، کودک و همسالان

بازی فکری و گروهی شرلوک هلمز

دقت کودکان یک مهارت است که می‌توان آن را پرورش داد. با این بازی گروهی جذاب می‌توانید هوشیاری و توجه به جزییات را در کودکتان محک بزنید. نکته اصلی این بازی عمل کردن طبق گفته شرلوک هلمز مبنی بر اینکه توجه به جزییات بدون توجه به بی‌اهمیت بودن آنها اولین قدم در حل معما و رموز است، می‌باشد.

آنچه نیاز دارید:

  • 4 شرکت کننده یا بیشتر

روش بازی:

  1. شرکت کننده‌ها را به دو گروه کارآگاه و مرموز تقسیم کنید.
  2. هر بازیکن از هر تیم باید یک یار از تیم مقابل انتخاب کند. یک دقیقه زمان تعیین می‌شود تا تیم کارآگاه یارشان در تیم مقابل را با دقت نگاه کنند و جزییات ظاهری او مثل لباس و مدل مویش را به خاطر بسپارند.
  3. بعد از اینکه زمان تمام شد. تیم کارآگاه پشت کرده و چشمشان را 30 ثانیه می‌بندند. در این زمان تیم مرموز باید یکی از خصوصیات ظاهری (مثل بسته بودن یا باز بودن یک دگمه) را تغییر دهند.
  4. بعد تیم کارآگاه چشمشان را باز کرده و باید تغییر داده شده را تشخیص دهند.
  5. اگر نتوانستند؛ تیم مرموز جواب صحیح را فاش می‌کنند.
  6. بعد از یک دور بازی تیم‌ها جای خود را عوض کنند تا همه شرکت کننده‌ها شانس قرار گرفتن در تیم کارآگاه یا مرموز را داشته باشند.

این بازی یک ایده خوب برای سرگرم کردن کودکان در جشن تولدها می‌باشد.

بازی کودکان، روانشناسی کودک،‌ عکس بازی فکری

بازی فکری ماز

این بازی برای کودکانی مناسب است که شمارش اعداد را یاد گرفته باشند. اگر کودک در مرحله یادگیری تشخیص اعداد باشد این بازی فکری کمک می‌کند تا با یک روش خلاقانه شکل اعداد در ذهن کودک باقی بماند. این بازی خصوصا برای کودکان پیش دبستانی مناسب است که زود از یادگیری خسته می‌شوند.

آنچه نیاز دارید:

  • رول کاغذ بزرگ
  • نوارچسب
  • قیچی

روش بازی:

  • یک کاغذ رولی بزرگ را آماده کنید و عدد یا عنوانی که می‌خواهید با کودک کار کنید را از بالا به پایین بنویسید (پشت و جلو). دقت کنید عددها به هم وصل و در ارتباط باشند.
  • جاهای خالی را با اعداد دیگر پر کنید.
  • نوارچسب و قیچی به کودک بدهید و از کودک بخواهید از اولین عدد مورد نظر مثلا 8 شروع کند و هر 8 را به 8 بعدی با نوار چسب متصل کند.

می‌توانید این بازی را روی کاغذ کوچک‌تر یا حتی A4 نیز انجام دهید، همچنین می‌توانید از مفاهیم دیگری غیر از عدد مثل حروف الفبا یا اشکال هندسی و رنگ‌ها نیز استفاده کنید. بازی ماز موجب تقویت تمرکز و دقت کودکان می‌شود و قدرت حل مسئله را در آنان افزایش می‌دهد.

بازی با کودک، عکس بازی فکری،‌ تقویت حافظه کودک

بازی حافظه با لگو

بازی حافظه با لگو فرصت مناسبی برای سرگرم کردن و افزایش حافظه کودک است. این بازی فکری مناسب کودکان 3 تا 5 سال می‌باشد ولی با تغییراتی می‌تواند برای بچه‌های کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نیز به کار رود.

آنچه نیاز دارید:

  • خانه‌های لگو
  • لیوان کاغذی

روش بازی:

  • 10 لیوان انتخاب کنید.
  • 5 جفت خانه لگو را جدا کنید، هر جفت رنگ و سایز متفاوتی داشته باشند.
  • زیرهر لیوان یک خانه لگو مخفی کنید.
  • نفر اول دو لیوان را بلند می‌کند اگر خانه‌ها شکل هم بود (یک سایز و یک رنگ) آنها را بر می‌دارد. اگر نه لیوان را دوباره سرجایش می‌گذارد و نوبت نفر بعد می‌شود.
  • بازی ادامه دارد تا زمانی که همه جفت لگوها جور شوند.

در این بازی فکری کودکان صبر کردن و رعایت نوبت را یاد می‌گیرند و مهارت‌های فکری آنها تقویت می‌شود.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سایت فارسی زبان برای کودکان و نوجوانان ایرانی پیش دبستانی سه ستاره فرشته ها بازی انواع بازی ها برای شش بازی خلاق برای کودکان آیا می دانید بازی های کودکان تاثیر بسیار زیادی بر هوش و پی سی دانلود نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و …دانلود رایگان نرم افزار، فیلم، موزیک، کتاب، آموزش، بازی و برنامه موبایل؛ همه و همه در سافت گذر اولین دانشنامه نرم افزار ایران دانلود …سافت گذر اولین و بزرگترین دانشنامه نرم افزار ایران معرفی و دانلود رایگان نرم افزار کتاب کودک، دبستان و پیش دبستانمجموعه جلدی آزمون های هوش و آمادگی تحصیلی منتشر شد برای کسب اطلاعات بیشتر روی تصویر دانلود بازی کم حجم کلاسیک ’ برای …دانلود بازیبازی فکریدانلود بازی کم حجم کلاسیک ’ برای کامپیوتر برای این ساعت و برای شما همراهان دانلود بازی دانلود بازی کامپیوتر ، ، و دانلود بازی جدید، بازی بازی پلی استیشن بازی تست هوش آنلاین کار ما، معرفی شهر پیوندها – مرجع معرفی سایتهای مفید و کاربردی کار ما، معرفی سایتهای مفید، علمی مرکز اصلاح اختلالات یادگیری ایرانمرکز اصلاح اختلالات یادگیری ایران روشهای افزایش دقت و تمرکز حواس دانش آموزان معرفی همه ربات‌های فارسی تلگرام – شاهوار دات نتابزارهای اینترنتپانوشت در این مطلب فقط به معرفی ربات‌های فارسی پرداختیم و از معرفی ربات‌های سایت فارسی زبان برای کودکان و نوجوانان ایرانی پیش دبستانی سه ستاره فرشته ها بازی انواع بازی ها برای کودکان شش بازی خلاق برای کودکان آیا می دانید بازی های کودکان تاثیر بسیار زیادی بر هوش و استعداد پی سی دانلود نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و برنامه موبایل دانلود رایگان نرم افزار، فیلم، موزیک، کتاب، آموزش، بازی و برنامه موبایل؛ همه و همه در پی سی سافت گذر اولین دانشنامه نرم افزار ایران دانلود رایگان نرم افزار سافت گذر اولین و بزرگترین دانشنامه نرم افزار ایران معرفی و دانلود رایگان نرم افزار ، بازی مرکز اصلاح اختلالات یادگیری ایران مرکز اصلاح اختلالات یادگیری ایران روشهای افزایش دقت و تمرکز حواس دانش آموزان با تشکر کتاب کودک، دبستان و پیش دبستان مجموعه جلدی آزمون های هوش و آمادگی تحصیلی منتشر شد برای کسب اطلاعات بیشتر روی تصویر هر دانلود بازی کم حجم کلاسیک ’ برای کامپیوتر … بازی فکری دانلود بازی کم حجم کلاسیک ’ برای کامپیوتر برای این ساعت و برای شما همراهان همیشگی دانلود بازی دانلود بازی کامپیوتر ، ، و دانلود بازی جدید، بازی بازی پلی استیشن بازی ایکس تست هوش آنلاین کار ما، معرفی شهر پیوندها – مرجع معرفی سایتهای مفید و کاربردی کار ما، معرفی سایتهای مفید، علمی، آموزشی معرفی همه ربات‌های فارسی تلگرام – شاهوار دات نت ابزارهای اینترنت پانوشت در این مطلب فقط به معرفی ربات‌های فارسی پرداختیم و از معرفی ربات‌های انگلیسی



لینک منبع :معرفی چند بازی فکری برای افزایش دقت و هوش کودکان

معرفی چند بازی فکری برای افزایش دقت و هوش کودکان setare.com/.../معرفی-چند-بازی-فکری-برای-افزایش-دقت-و-هوش-کودکان‏ - ذخیره شده 9 ژانویه 2017 ... بازی فکری مانند بازی پیدا کردن گنج، شرلوک هلمز، ماز و بازی حافظه با لگو علاوه بر سرگرم کردن کودک، باعث افزایش توانایی‌های ذهنی وی می‌شود. معرفی چند بازی فکری برای افزایش دقت و هوش کودکان - تی نیوز tnews.ir/news/d3ec77715594.html‏ 9 ژانویه 2017 ... بازی فکری مانند بازی پیدا کردن گنج، شرلوک هلمز، ماز و بازی حافظه با لگو علاوه بر سرگرم کردن کودک، باعث افزایش توانایی های ذهنی وی می شود. معرفی چند بازی فکری برای افزایش دقت و هوش کودکان | بازی فکری www.ghatreh.com/.../معرفی-چند-بازی-فکری-برای-افزایش-دقت-هوش-کودکان‏ 9 ژانویه 2017 ... بازی فکری مانند بازی پیدا کردن گنج، شرلوک هلمز، ماز و بازی حافظه با لگو علاوه بر سرگرم کردن کودک، باعث افزایش ت. معرفی چند بازی فکری برای افزایش دقت و هوش کودکان - ستاره | خبر ... khabarfarsi.com/u/31223643‏ معرفی چند بازی فکری برای افزایش دقت و هوش کودکان. بازی فکری مانند بازی پیدا کردن گنج، شرلوک هلمز، ماز و بازی حافظه با لگو علاوه بر سرگرم کردن کودک، باعث ... معرفی چند بازی فکری برای افزایش دقت و هوش کودکان | شبکه سلامتی clearclinic.ir/معرفی-چند-بازی-فکری-برای-افزایش-دقت-و-هو/‏ 9 ژانویه 2017 ... بازی فکری مانند بازی پیدا کردن گنج، شرلوک هلمز، ماز و بازی حافظه با لگو علاوه بر سرگرم کردن کودک، باعث افزایش توانایی‌های ذهنی وی می‌شود. 7 بازی فکری که شما را باهوش تر می کند - سیمرغ seemorgh.com/health/health-news/63336-63336/‏ - ذخیره شده - مشابه 23 ژوئن 2010 ... اگر می خواهید سطح هوشتان را افزایش دهید، این 7 بازی فکری را انجام دهید . ... بزرگسالانی که بازی های فکری را به صورت روزانه به مدت چند هفته انجام ... یکبار دیگر امتحان کنید اما قبل از اینکه شروع کنید یک نفس عمیق بکشید و به عکس دقت کنید. ... تست هوش بازی عجیب که باعث تقویت هوش می شود!! محافظ هوش و حافظه ... معرفی چند بازی فکری برای افزایش دقت و هوش کودکان - کار و کارگر www.karvakaregar.ir/.../معرفی-چند-بازی-فکری-برای-افزایش-دقت-و-هو/‏ - ذخیره شده 10 ژانویه 2017 ... بازی فکری مانند بازی پیدا کردن گنج، شرلوک هلمز، ماز و بازی حافظه با لگو علاوه بر سرگرم کردن کودک، باعث افزایش توانایی‌های ذهنی وی می‌شود. هفت بازی برای افزایش توجه و تمرکز - کودک فردا koodakefarda.ir/بازی-درمانی/بازی-های-افزایش-توجه-و-تمرکز/‏ - ذخیره شده - مشابه کودک فردا > بازی درمانی > هفت بازی برای افزایش توجه و تمرکز ... این بازی می تواند با یک یا چند بچه صورت بگیرد. ... این بازی را چند بار با حرکات آسان انجام دهید. ... از کودک خود بخواهید شما را به دقت نگاه کند (مثلا توجه به زیور آلات شما، جوراب ها، کفشها و …) ... سلام ممنون از بازیهایی که معرفی کردین میشه رنج سنی که این بازیها واسش ... راهنمای خرید بازی فکری برای کودکان و بزرگسالان - دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/mag/.../راهنمای-خرید-بازی-فکری/‏ - ذخیره شده 16 مارس 2017 ... بازی‌های فکری خود به چند دسته تقسیم می‌شوند: بازی‌های ... معرفی انواع بازی فکری ... این بازی‌ها در افزایش هوش و مهارت‌های منطقی کودکان، پروش دقت و ... بازیهای آسان برای تقویت هوش و خلاقیت کودک (24 تا 27 ماهگی) - بیتوته www.beytoote.com/baby/.../intelligence-creativity-children.html‏ - ذخیره شده - مشابه تقویت هوش کودک افزایش خلاقیت کودکان افزایش هوش کودکان,بازیهایی برای تقویت ... وقتی چند بار این بازی را تکرار کردید، خواهید دید که کودک‌تان بدون کمک شما ...