مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید

[ad_1]

محققان استرالیایی، نانوبرچسبی ساخته‌اند که جای آمپول را در فرآیند واکسیناسیون خواهد گرفت. این برچسب بدون درد، ترکیبات دارویی یا واکسن را وارد بدن می‌کند.

به گزارش صبحانه، مارک کندال از دانشگاه کوئینزلند روی ساخت نانوبرچسب‌هایی کار می‌کند که می‌توان با استفاده از آن، سیستم سنتی واکسیناسیون ( سوزن و سرنگ) را که قدمتی ۱۶۰ ساله دارد کنار گذاشت.
با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید
به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این نانوبرچسب با استفاده از روشی موسوم به اچ یون فعال عمیق ساخته شده است که در آن یون‌ها در یک میدان الکتریکی به صورت انتخابی روی سطح فرود آمده و آن را تغییر می‌دهند. به دلیل وجود میدان الکتریکی، یون‌ها را می‌توان با دقت بالایی کنترل کرد.

از مزیت‌های این روش آن است که پیش از این از آن در صنعت مدارهای الکترونیکی و پیل‌های خورشیدی استفاده شده است بنابراین به سادگی می‌توان آن را برای تولید انبوه به کار برد.

با چشم غیرمسلح نمی‌توان میکروسوزن‌ها را روی سطح نانوبرچسب مشاهده کرد با این حال آنها به قدری بلند هستند که می‌توانند درون پوست نفوذ کنند. این میکروسوزن‌ها درون بخش مرده سلول‌های پوستی نفوذ می‌کنند سلول‌هایی که نقش سد حفاظتی را در بدن ایفا می‌کنند.

بعد از عبور از این لایه مرده، میکروسوزن به بخش زنده پوست می‌رسد که در آن سلول‌های سیستم ایمنی بدن قرار دارد که نقش مهمی در عملکرد واکسن ایفا می‌کنند.

این گروه نشان دادند که با این روش می‌توان روی سطح میکروسوزن‌ها را مواد واکسن پوشش داد که با این کار واکسن با دوزی بسیار پایین وارد بدن می‌شود.

در حال حاضر ۱۰ درصد از جمعیت جهان، از آمپول ترس دارند و براساس آمار سازمان جهانی سلامت، هر ساله ۳/۱ میلیون نفر در جهان به دلیل آلودگی‌های ناشی از آمپول‌ها جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین ارائه این فناوری می‌تواند کمک زیادی به سلامت جامعه کند.

از دیگر مزیت‌های این فناوری آن است که نیاز به وجود یخچال را برای نگهداری واکسن به حداقل می‌رساند و واکسن‌ها به صورت خشک استفاده می‌شوند. این واکسن‌ها وارد فاز آزمون بالینی شده‌اند و قرار است با کمک سازمان جهانی سلامت، این آزمون در سال ۲۰۱۷ در کشور کوبا انجام شود.

آزمون بالینی این نانوبرچسب در سال جاری انجام می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آمپول زدنبعد سرنگ اول رو از کاورش خارج کرد و مشغول آماده کردن اولین آمپول شد تمام مراحل آماده بارداری با میکرواینجکشن ادامه صفحه با این روش سرماخوردگی دائم فرزندتان را درمان کنید داروی اشتباه به کودک‌تان داده انجمن زنان موفق و سخت کوش آی وی افی صفحه آیویاف چیست؟ و فرق آن با سایر روشهای کمک باروری از قبیل میکرو اینجکشن، زیفت و گیفت کامل ترین مرجع در مورد علائم و عوارض و راه درمان …پزشکی و سلامتعلائم و عوارض تب مالت راه درمان و پیشگیری از تب مالت تب مالت،درمان تب مالتتب مالت اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …مدیر انجمن نجوم اهواز با بیان اینکه بارش شهابی ربعی از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ دی ماه در…شبکه‌ی رشد مشاوره‌ی تیزهوشان و اولیای آن‌ها چه کار در مورد موضوع تیز هوشی و هزار دردسر بچه‌ها نظرات سازنده و جالبی رو داده بودند که قصد رمان قصه عشق ترگل خنده دار وعاشقانهفصل سوم نگاهش روی آرمین ثابت ماندبا اینکه چیز زیادی از چهره اش به یاد نداشت ولی با برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …ب ارتفاع سنج یک جی پی اس می تواند ارتفاع نسبت به سطح دریا را با دقت معقولی به شما نشان مصاحبه بالینی تشخیصی در روان شناسیبیین و برو من بار سنگینم مرا بگذار و بگذر نیکم، بدم، اینم مرا بگذار و بگذربازی و خلاقیت خلاقیت و بازی صفحه کارگروهی …هدف از راه اندازی صفحه بازی و کودک هدف از راه اندازی این صفحه ارائه مطالب و آمپول زدن بعد سرنگ اول رو از کاورش خارج کرد و مشغول آماده کردن اولین آمپول شد تمام مراحل آماده کردن رو بارداری با میکرواینجکشن ادامه صفحه با این روش سرماخوردگی دائم فرزندتان را درمان کنید داروی اشتباه به کودک‌تان داده‌اید؟ انجمن زنان موفق و سخت کوش آی وی افی صفحه آیویاف چیست؟ و فرق آن با سایر روشهای کمک باروری از قبیل میکرو اینجکشن، زیفت و گیفت چیست؟ کامل ترین مرجع در مورد علائم و عوارض و راه درمان بیماری تب مالت پزشکی و سلامت پیشگیری از ابتلا به تب مالت با رعایت چند نکته راههای پیشگیری از تب مالت برای پیشگیری کسانی اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی در نمایشگاه فناوری شرکت‌های مطرحی حضور داشتند و یکی از آنها شرکت هابل بود که از مصاحبه بالینی تشخیصی بیین و برو بیین و برو من بار سنگینم مرا بگذار و بگذر نیکم، بدم، اینم مرا بگذار و بگذر شبکه‌ی رشد مشاوره‌ی تیزهوشان و اولیای آن‌ها چه کار باید مشاوره نخبگان و اولیا آنها مـتـن برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات ژیروسکوپ و ب ارتفاع سنج یک جی پی اس می تواند ارتفاع نسبت به سطح دریا را با دقت معقولی به شما نشان دهد بازی و خلاقیت خلاقیت و بازی صفحه کارگروهی خلاقیت ، بازی و هدف از راه اندازی صفحه بازی و کودک هدف از راه اندازی این صفحه ارائه مطالب و تجربیات رمان قصه عشق ترگل خنده دار وعاشقانه فصل سوم نگاهش روی آرمین ثابت ماندبا اینکه چیز زیادی از چهره اش به یاد نداشت ولی با دیدن تعیین جنسیت با نخ و سوزن نخ و سوزن پروین اعتصامی نقاشی از قیچی و سوزن قلاب بافی نخ و سوزن تعبیر خواب نخ و سوزن نقاشی با برگ و سوزن جاودانه های نخ و سوزن خیاطی بدون نخ و سوزن



لینک منبع :با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو | اخبار | با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید ... nano.ir/index.php?ctrl=news&actn=news_view...id...‏ - ذخیره شده 9 ژانویه 2017 ... مارک کندال از دانشگاه کوئینزلند روی ساخت نانوبرچسب‌هایی کار می‌کند که می‌توان با استفاده از آن، سیستم سنتی واکسیناسیون ( سوزن و سرنگ) را ... با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید/ نانوبرچسب در راه است! - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../با-سرنگ-و-سوزن-خداحافظی-کنید-نانوبرچسب-در-راه-است‏ - ذخیره شده 9 ژانویه 2017 ... محققان استرالیایی، نانوبرچسبی ساخته‌اند که جای آمپول را در فرآیند واکسیناسیون خواهد گرفت. این برچسب بدون درد، ترکیبات دارویی یا واکسن را ... با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید - پایگاه اطلاع رسانی باغملک baghmalek-news.ir/1395/10/با-سرنگ-و-سوزن-خداحافظی-کنید.html‏ 10 ژانویه 2017 ... با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید. محققان استرالیایی، نانوبرچسبی ساخته‌اند که جای آمپول را در فرآیند واکسیناسیون خواهد گرفت. این برچسب بدون ... با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید - پارسینه www.parsine.com/fa/news/.../با-سرنگ-و-سوزن-خداحافظی-کنید‏ - ذخیره شده 10 ژانویه 2017 ... با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید. محققان استرالیایی، نانوبرچسبی ساخته‌اند که جای آمپول را در فرآیند واکسیناسیون خواهد گرفت. این برچسب بدون ... با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید/ نانوبرچسب در راه است! - علت | خبر ... khabarfarsi.com/u/31228133‏ با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید/ نانوبرچسب در راه است! به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مارک کندال از دانشگاه کوئینزلند روی ... با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید/ نانوبرچسب در راه است! | جستجو گر ... raganews.ir/press/technology/10116/‏ 9 ژانویه 2017 ... به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مارک کندال از دانشگاه کوئینزلند روی ساخت نانوبرچسب‌هایی کار می‌کند که می‌توان با ... پایگاه خبری تحلیلی سادس » با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید ... www.sades.ir/2017/01/10/با-سرنگ-و-سوزن-خداحافظی-کنید-نانوبرچسب/‏ 10 ژانویه 2017 ... به گزارش سادس به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مارک کندال از دانشگاه کوئینزلند روی ساخت نانوبرچسب‌هایی کار می‌کند که می‌توان با استفاده ... با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید/ نانوبرچسب در راه است! | مجله ... khaandaniha.ir/.../با-سرنگ-و-سوزن-خداحافظی-کنید--نانوبرچسب-در-راه-است!‏ 11 ژانویه 2017 ... مارک کندال از دانشگاه کوئینزلند روی ساخت نانوبرچسب‌هایی کار می‌کند که می‌توان با استفاده از آن، سیستم سنتی واکسیناسیون ( سوزن و سرنگ) را ... با سرنگ و سوزن خداحافظی کنید - مجله تفریحی وخبری 30سی فان ... 30si.ir/با-سرنگ-و-سوزن-خداحافظی-کنید/‏ - ذخیره شده به گزارش ۳۰سی فان، مارک کندال از دانشگاه کوئینزلند روی ساخت نانوبرچسب‌هایی کار می‌کند که می‌توان با استفاده از آن، سیستم سنتی واکسیناسیون ( سوزن و سرنگ) ... با سرنگ و سوزن خداحافظی ک... www.espeli.ir/element/166969/با+سرنگ+و+سوزن+خداحافظی+کنید‏ با سرنگ و سوزن خداحافظی ک... * خداحافظی بختیار رحمانی با... * خداحافظی بختیار رحمانی با... * کاهش ۲۳ درصدی انتقال ایدز... * رفع دردهای عضله با سوزن د.