مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ!

[ad_1]

روز گذشته خبری در بسیاری از رسانه های معتبر بین المللی از جمله Verge و Engadget منتشر شد که بر اساس آن، فیلترینگ اینترنت در ایران باعث قطع دسترسی کاربران به برخی از وب سایت ها در کشورهایی مانند روسیه و هنگ کنگ شده است.

به گزارش صبحانه، روز گذشته خبری در بسیاری از رسانه های معتبر بین المللی از جمله Verge و Engadget منتشر شد که بر اساس آن، فیلترینگ اینترنت در ایران باعث قطع دسترسی کاربران به برخی از وب سایت ها در کشورهایی مانند روسیه و هنگ کنگ شده است.


بر اساس این گزارشات، فیلترینگ ایران بر روی وب سایت های هرزه نگاری باعث شده دسترسی کاربران از کشورهایی مانند روسیه و هنگ کنگ نیز به این وب سایت ها مسدود شود. آنگونه که Verge توضیح داده، این اتفاق به بخشی اساسی و البته غیر امن در شبکه اینترنت به نام Border Gateway Protocol یا پروتکل دروازه ای مرزی باز می گردد.

 

این پروتکل در واقع روشی است که سرویس دهندگان اینترنتی از آن برای تبادل و توزیع اطلاعات روتینگ استفاده می کنند که دستور العمل هایی هستند که کاربران را به سروری که در جست و جوی آن هستند هدایت می کند. اما مشکل اساسی BGP عدم وجود قوانین امن و نبود استانداردهایی است که از هدایت کاربران به مسیرهای نادرست جلوگیری کند.

تا کنون کشورهایی مانند پاکستان برای فیلتر کردن یوتیوب و ترکیه برای فیلتر کردن سرویس هایی از آمازون، مایکروسافت و برخی شبکه های خبری از روش مشابهی استفاده کرده اند و با استفاده از همین نکته، کاربران را به صفحات دیگری هدایت می کنند و به نوعی دسترسی به وب سایت مورد نظر را مسدود می نمایند.

 

اما این بار و زمانی که در ایران از این روش برای فیلترکردن وب سایت های غیر اخلاقی استفاده شده، مسیر پیشنهادی ایران از آنجا که کشور ما مرکزی کلیدی در مسیردهی ترافیک اینترنت در منطقه به شمار می رود گسترش یافته و کاربرانی که برای مثال از هنگ کنگ نیز قصد ورود به سایت های مورد اشاره را داشتند، با هدایت شدن به مسیر پیشنهادی ایران با صفحه فیلترینگ مواجه شده اند.

به گزارش Verge، شبکه های اینترنتی خارجی با مسدود کردن این مسیرها مشکل ایجاد شده برای کاربران خارجی را حل کرده اند اما این نکته نشان می دهد برخی زیر ساخت های اینترنت بین المللی نیاز به بازبینی بیشتری دارند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عصر ایران تصاویر زیبای طبیعت قبل و بعد از بارش برف در این جزیره، جزیره ای وجود دارد که خود دارای دزفاندزفان دانلود و آپلود با رایانه و سرعت در وب و سیستم عامل اینترنت در برابر وب غالباً در ۱ سایت خود را در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی ثبت نماییدعراق ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادعراقدورهٔ تاریخی عراق در واقع از دورهٔ اوروک ۴۰۰۰ تا ۳۱۰۰ سال پیش از میلاد با تأسیس تک شات اخبار داغ فناوریویدیو ویدیو مقایسه شیائومی و سامسونگ گلکسی در ثانیه به زبان فارسی در این اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی …اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار عصر ایران تقریبا تمام جهان منتظر آمدن ترامپ هستند در این میان پوتین از همه مشتاق تر است تا با استفاده دزفان دزفان دانلود و آپلود با رایانه و سرعت در وب و سیستم عامل اینترنت در برابر وب غالباً در ۱ سایت خود را در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی ثبت نمایید عراق ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد عراق عراق با نام رسمی جمهوری عراق به عربی الجمهوریة العراقیة به کردی کۆماری عێراق کشوری در تک شات اخبار داغ فناوری ویدیو ویدیو مقایسه شیائومی و سامسونگ گلکسی در ثانیه به زبان فارسی در این ویدیوی اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی های جالب ظالمان چینی سگی را زنده زنده داخل دیگ جوشاندند به گزارش باشگاه خبرنگاران، این روزها که در



لینک منبع :فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ!

فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ! - برترین ها www.bartarinha.ir/.../فیلترینگ-در-ایران-قطع-دسترسی-در-هنگ-کنگ‏ - ذخیره شده 9 ژانویه 2017 ... فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ! روز گذشته خبری در بسیاری از رسانه های معتبر بین المللی از جمله Verge و Engadget منتشر شد که ... فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی کاربران در هنگ کنگ! - سخت افزار www.sakhtafzarmag.com/.../قطع-دسترسی-کاربران-خارجی-به-دلیل-فیلترینگ-ایران‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۶ - ۱۰ رأی 9 ژانویه 2017 ... روز گذشته خبری در بسیاری از رسانه های معتبر بین المللی از جمله Verge و Engadget منتشر شد که بر اساس آن، فیلترینگ اینترنت در ایران باعث ... فیلترینگ سایت‌های مستهجن در هنگ کنگ و روسیه توسط ایران - مجله ... iranmg.blogsky.com/1396/02/17/post-15396/‏ - ذخیره شده 10 ساعت قبل ... آی تی ان از روسیه، تلکوموناکسی اندونزی و هاچیسون هنگ کنگ که از سرویس‌های اصلی ... فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی کاربران در هنگ کنگ! فیلترینگ در ایران قطع دسترسی کاربران در هنگ کنگ - جستجو - خوب ... khubkhan.ir/.../فیلترینگ-در-ایران-قطع-دسترسی-کاربران-در-هنگ-کنگ‏ - ذخیره شده نتایج جستجو: فیلترینگ در ایران قطع دسترسی کاربران در هنگ کنگ. ... کاربران نینتندو سوییچ راهی برای دسترسی به شبکه فیس‌بوک پیدا کرده‌اند. یکشنبه 15 ... فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ! - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/31229716‏ 9 ژانویه 2017 ... فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ! مجله سخت افزار - محمد یوسفی زاده: روز گذشته خبری در بسیاری از رسانه های معتبر بین المللی از جمله ... فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ! - سرزه www.serze.com/فیلترینگ-ایران-دسترسی-کنگ-2712271/‏ - ذخیره شده 9 ژانویه 2017 ... فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ! روز پیش خبری در بسیاری از رسانه های معتبر جهانی از جمله Verge و Engadget انتشار داده شد که بر ... فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ! - نیوزفا | خبرپو khabarpu.com/k.php?u.../YsS3Zh9mG2q8t2qnZhtqv...‏ فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ! - نیوزفا | خبر پو, پویش آخرین اخبار روز ایران و جهان. ایتنا - ایران سایت‌های مستهجن در هنگ‌کنگ و روسیه را فیلتر کرد itna.ir/fa/doc/.../ایران-سایت-های-مستهجن-هنگ-کنگ-روسیه-فیلتر‏ - ذخیره شده 8 ژانویه 2017 ... ایتنا - گویا عامل وقوع این مشکل شرکت مخابرات ایران است که با بلوکه کردن دسترسی به محتوای سایت‌های هرزه‌نگاری مانع از دسترسی کاربران دیگر ... تکذیب فیلتر سایت‌های مستهجن آسیایی www.fardanews.com/.../تکذیب-فیلتر-سایت‌های-مستهجن-آسیایی‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... روزناه ایران: هفته گذشته سایت خبری «ورج» اعلام کرد دسترسی کشورهای شمال، ... اما کاربران مختلف از روسیه تا هنگ کنگ پس از تایپ آدرس سایت‌های مذکور با ... یا مورد دیگری در سال 2013 از این حمله برای قطع دسترسی کاربران سرویس ... سایت گرد | sitegard.ir/فیلترینگ در ایران؛ قطع دسترسی در هنگ کنگ! sitegard.ir/newsfeed_iframe/id,423012‏ سایت گرد - موتور جستجوگر خبر - اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های کشور.